Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

scc-aaron

Henkie de jong ole ole

jimny

Sodemieter vdVegt eruit die heeft toch een zootje ongeregeld gehaald en heeft bij RKC en Willem Ii ook al bewezen dat hij verkeerde spelers haalt en dan Sandor eruit flikkeren lekker makkelijk is dat.
Dus wat mij betreft weg met deze man

whimpy

Misschien is Mourinho een optie? Het schijnt dat hij maakt van houten klazen soepel draaiende circuspaarden. Zien wij daar Di Canio op zijn knietjes voor West en klapvee voorbij zoeven? Of is het Benitez die zijn brilletje ondoet van spatregen? Kom op Henkie het tij gaat keren? Een week trainen. Je instellen met je team op de wedstrijd; focussen en dan Peersman zien stuntelen. Niet meer opstellen, dan mis ik nog liever een bus. Je team zo tegen zichzelf zien ballen. Godallejezus. Dat voelt als Napels zien en je horloge wordt gestolen. Fritz draait zich een ongeluk in zijn kist. Niet van deze planeet. Godver dat was flink balen vanavond. Staat er kwaliteit op het veld? Jazeker, maar niet voldoende. Twee jaar mazzel gehad met Leeuwin, Ritzie, Rusnak en Reijnen. Het gemis van El Makrini. Het verdriet van Leeuwarden. Ype en anderen ik drink mij een stuk in mijn hoeven en denk aan better times, maar hands off van Henkie. Doetinchem waar legt dat dan?   

PePe

De kwaliteit op het veld is te mager, niet de kwaliteiten van Henk. Slot en de nieuwe scout kunnen de werkzaamheden van vd Vegt wel overnemen. Hij heeft niet goed over de aankopen geadviseerd.

Unknown

Waarom geen byrne? Vreemde keuzes af en toe en er zit totaal geen vastigheid in.

runner 1

Geen Byrne,narsigh ,masek,berischa, heerings,wat speelt er  af achter de schermen bij Cambuur .

oost

Snapwerkelijk niet dat zown groot deel vande achterbaan achter henk blijft staan :_spank

Hij grossiert in  domme wissels en opstellingen. Inmijn ogen is de selectie niet zo slecht als het lijkt
Alleen het selectie beleid gaat nergens over

hobbes

Als je kwaad wil denken zou je kunnen zeggen dat hij een breuk wil forceren om ergens anders aan de slag te kunnen. Maar ik geloof niet dat dat speelt.

oost

ik geloof heilig in de beste bedoelingen  van deze man. Hij weet het zelf gewoon niet meer.
Daarom hoogtijd voor een frisse wind !!!!

DayDreamer

De manier van spelen moet anders, met deze centrale jongens kunnen we het spelletje zoals Henk het wil niet spelen, Dammers kan echt niet opbouwen, dat ging gisteren bijna fout met een balletje breed, Peersman is er ook niet heel goed in. Dan moet je dus wat anders gaan verzinnen. Verder Barto eruit, Berisha erin, ik geloof er niks van dat die geblesseerd is, en Byrne erin, voor de rest zal het me roesten want dat zijn toch allemaal gemankeerde spelers.

De Gast

Het Cambuur voetbal is wel dood.. dat is inmiddels wel duidelijk. Ons voetbal is niks anders dan eindloos gebrei en voorzetjes geven op niemand. Wij doen het al wedstrijden met een zeer gemankeerde spits die werkt als een paard alleen geen rendement heeft. Er moet gvd iemand staan die de ballen erin jast.

Er is geen slimheid, koppers hebben we niet, fysiek is het allemaal onder de maat, niemand die een vrije trap kan nemen en met snelheid wordt veel te weinig gedaan. En het is zo naief.. als je niet kunt verdedigen doe hier dan iets mee. Uitgaan van eigen kracht = zelfmoord.

Geelblauwstiens

Citaat van: De Gast op november 28, 2015, 14:30:26
Het Cambuur voetbal is wel dood.. dat is inmiddels wel duidelijk. Ons voetbal is niks anders dan eindloos gebrei en voorzetjes geven op niemand. Wij doen het al wedstrijden met een zeer gemankeerde spits die werkt als een paard alleen geen rendement heeft. Er moet gvd iemand staan die de ballen erin jast.

Er is geen slimheid, koppers hebben we niet, fysiek is het allemaal onder de maat, niemand die een vrije trap kan nemen en met snelheid wordt veel te weinig gedaan. En het is zo naief.. als je niet kunt verdedigen doe hier dan iets mee. Uitgaan van eigen kracht = zelfmoord.

Als de blaadjes vallen....

sccvl

Vind het te kort door de bocht om nu te zeggen dat Henk de Jong verantwoordelijk is voor de positie waar we nu staan, elke trainer die onderaan staat neemt in de ogen van supporters verkeerde beslissingen. Als de wind in de rug is en de wissels hadden goed uitgepakt hoor je niemand. Elke andere trainer haalt er op dit moment niet meer uit daar ben ik van overtuigd.

Wie zou je nu voor de groep willen zetten? Op dit moment zit je in de hoek waar de klappen vallen. Je moet daar met elkaar uit zien te komen, ik vind MET Henk de Jong en het liefst was ik dat ook MET Sandor en zonder onze TD. Die heeft het in mijn ogen fout gedaan, Als ik Houtkoop, Byrne en nog een aantal mannen rond zie lopen krijg ik de kriebels van binnen. Ze stralen geen onoverwinnelijkheid uit. Op dit moment heb je 11 jongens met de mentaliteit van Vytas en Nienhuis nodig. Het gaat niet meer om mooi voetbal maar het word knokken. Het gaat heel erg moeilijk worden, weinig nieuws. Hoe meer je nu veranderd hoe langer je de tijd nodig hebt het elftal opnieuw op te bouwen enz. Een nieuwe trainer kent de spelers ook niet gelijk.

Henk heeft het de afgelopen jaren met Sandor goed gedaan, vind niet dat je dat nu in een keer allemaal moet vergeten.

kapseltje

Henk, misschien is het een idee om met de beste spelers te starten? :devil Op dit moment denk ik dat dit de beste opstelling is (bij 433 met ruit op het middenveld):

-------------------Nienhuis-----------------
- vd Streek - Peersman - vd Laan - Vytas --
-------- Overgoor ------- Byrne ------------
------------------- Masek ------------------
- Narsingh ------ Ogbeche ---- Houtkoop--

Verdediging:
vd Streek deed het behoorlijk op de back. Hij is niet goed genoeg voor een 10: te trage balbehandeling en staat ook niet bekend om zijn creatieve oplossingen. Kan wel scoren. Maar heeft wel een aantal kwaliteiten van een back: durft er in te klappen, dekt kort en heeft ook wel wat snelheid. Tuurlijk mist hij het inzicht, ervaring en fysiek slim spel van een back. Maar voor nu is er denk ik gewoonweg niks beters denk ik. Dus geen Dammers (te traag), Anderson (lijkt me duidelijk, juup onderkant/topkasse niveau). El Baad deed het voetballend aardig vond ik (zit mss potentie in?), maar mist fysiek en stond paar keer verkeerd te dekken. Alsnog te weinig gezien om echt een oordeel te vellen, maar hij zit niet voor niets bij Jong Cambuur, daarom niet het beoogde niveau? Dus zou ik hem als stand-in gebruiken. Peersman is op dit moment onze beste pure verdediger centraal. Opbouwned wel vaak weifelend. Dammers valt me tegen en vooral de laatste paar wedstrijden: verdedigend vaak te laat, traag en opbouwend ook niet goed. Vytas lijkt me duidelijk. Brengt pit, heeft de beoogde mentaliteit en ook gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Belangrijk dat er centraal achterin minimaal één opbouwer is. Want anders blijft het net als afgelopen weken bij rondspelen achterin en dan een lange bal. Overgoor probeert het nog wel eens. Je ziet dat hijvaak (moet?) forceert en volgens mij probeert te compenseren voor het matige spel vanuit achteruit. Wat weer leidt tot veel balbezit. Ik denk dat hij met Byrne (of Masek) en vd Laan om zich heen meer in zijn rol kan schikken. Want veel crativiteit komt op dit moment van Overgoor, terwijl dat op de positie waar hij nu staat niet zijn voornaamste taak zou moeten zijn. Vd laan kan goed opbouwen en inschuiven, alleen is het belangrijk dat hij ook die opdracht krijgt. Want hij heeft nog wel eens de neiging om te weinig initiatief te nemen en ala Bakker tikkie terug te doen. Dat kon prima met Reijnen en Leeuwin naast zich, maar niet met deze spelers.

Middenveld:
Punt naar voren of naar achteren vind ik een lastige keuze. Op dit moment zou ik voor achteruit kiezen omdat het verdedigend niet goed staat, opbouwend drama is, Overgoor niet de vereiste kwaliteiten heeft om dit alleen in te vullen. Masek nog weinig gezien tot nu toe, maar van de minuten dat hij meedeed zag het er wel goed uit: goede korte combinaties, vooruitdenkend en goede balbehandeling. Ik denk dat Byrne op 10 ook een goede optie is, aangezien dit duidelijk onze beste voetballer is. Waarom hij telkens wordt gepasseerd is mij een raadsel. Ik denk dat bijna iedereen deze mening deelt.

In de pikorde staat Bakker bij mij erg laag. De zogenoemde "verdedigende zekerheid" die hij inbouwt, zie ik weinig terug. In duels heeft hij veel overtredingen nodig (Ook een aantal keer tegen de graafschap op gevaarlijke posities. De 2-3 bijvoorbeeld) en heeft niet de fysiek en slimheid om in te grijpen. Daarnaast is hij zowel voetballend als in snelheid traag. Ik denk  ook dat er nog weinig rek in zit. Bij veel balaannames springt de bal ver van zijn voet en kan hij het vaak nog maar net herstellen en dan uiteraard in de richting van onze eigen goal. Vond wel dat hij als een van de weinigen een redelijke partij speelde tegen de graafschap. Steblecki deed het aardig tegen de graafschap, maar heeft een paar kwaaltjes waar Bakker ook last van heeft: slechte balaannames en geen snelheid. :devil Nog zeker niet van hem overtuigd.

Voorin: Iets wat ik veel te weinig zie is het bijsluiten van vleugelspelers naar de 16 en dus het bij de goal komen als de bal bij de andere vleugel speler is. Dit is ook een van de redenen dat Ogbeche en Barto samen wel redelijk werkt indien Narsingh in vorm is en niet een te goede back tegenover zich heeft :devil. Verder ben ik totaal geen fan van (lievelingetje) Barto :P. Als pinchhitter zie ik het wel in hem zetten. Daar heeft hij juist de kwaliteiten voor: iets teweeg brengen met zijn velheid. Bij alles of niets voetbal kan hij met lange ballen met zijn hoofd gevaar stichten of een doelpunt scoren.

Houtkoop leek natuurlijk nergens op tegen de graafschap. Maar is die jonge zo ongelooflijk ver weggezakt? Want in de periode bij GAE was hij een gevaarlijke buiten. Het is ook niet dat hij oud is. Ik denk dat hij vertrouwen en wedstrijdritme nodig heeft: stel hem 3/4 wedstrijden op in de basis en kijk dan verder.

Etc :D :D

666

Citaat van: kapseltje op november 29, 2015, 18:15:09
Henk, misschien is het een idee om met de beste spelers te starten? :devil Op dit moment denk ik dat dit de beste opstelling is (bij 433 met ruit op het middenveld):

-------------------Nienhuis-----------------
- vd Streek - Peersman - vd Laan - Vytas --
-------- Overgoor ------- Byrne ------------
------------------- Masek ------------------
- Narsingh ------ Ogbeche ---- Houtkoop--

Verdediging:
vd Streek deed het behoorlijk op de back. Hij is niet goed genoeg voor een 10: te trage balbehandeling en staat ook niet bekend om zijn creatieve oplossingen. Kan wel scoren. Maar heeft wel een aantal kwaliteiten van een back: durft er in te klappen, dekt kort en heeft ook wel wat snelheid. Tuurlijk mist hij het inzicht, ervaring en fysiek slim spel van een back. Maar voor nu is er denk ik gewoonweg niks beters denk ik. Dus geen Dammers (te traag), Anderson (lijkt me duidelijk, juup onderkant/topkasse niveau). El Baad deed het voetballend aardig vond ik (zit mss potentie in?), maar mist fysiek en stond paar keer verkeerd te dekken. Alsnog te weinig gezien om echt een oordeel te vellen, maar hij zit niet voor niets bij Jong Cambuur, daarom niet het beoogde niveau? Dus zou ik hem als stand-in gebruiken. Peersman is op dit moment onze beste pure verdediger centraal. Opbouwned wel vaak weifelend. Dammers valt me tegen en vooral de laatste paar wedstrijden: verdedigend vaak te laat, traag en opbouwend ook niet goed. Vytas lijkt me duidelijk. Brengt pit, heeft de beoogde mentaliteit en ook gegroeid ten opzichte van vorig jaar.

Belangrijk dat er centraal achterin minimaal één opbouwer is. Want anders blijft het net als afgelopen weken bij rondspelen achterin en dan een lange bal. Overgoor probeert het nog wel eens. Je ziet dat hijvaak (moet?) forceert en volgens mij probeert te compenseren voor het matige spel vanuit achteruit. Wat weer leidt tot veel balbezit. Ik denk dat hij met Byrne (of Masek) en vd Laan om zich heen meer in zijn rol kan schikken. Want veel crativiteit komt op dit moment van Overgoor, terwijl dat op de positie waar hij nu staat niet zijn voornaamste taak zou moeten zijn. Vd laan kan goed opbouwen en inschuiven, alleen is het belangrijk dat hij ook die opdracht krijgt. Want hij heeft nog wel eens de neiging om te weinig initiatief te nemen en ala Bakker tikkie terug te doen. Dat kon prima met Reijnen en Leeuwin naast zich, maar niet met deze spelers.

Middenveld:
Punt naar voren of naar achteren vind ik een lastige keuze. Op dit moment zou ik voor achteruit kiezen omdat het verdedigend niet goed staat, opbouwend drama is, Overgoor niet de vereiste kwaliteiten heeft om dit alleen in te vullen. Masek nog weinig gezien tot nu toe, maar van de minuten dat hij meedeed zag het er wel goed uit: goede korte combinaties, vooruitdenkend en goede balbehandeling. Ik denk dat Byrne op 10 ook een goede optie is, aangezien dit duidelijk onze beste voetballer is. Waarom hij telkens wordt gepasseerd is mij een raadsel. Ik denk dat bijna iedereen deze mening deelt.

In de pikorde staat Bakker bij mij erg laag. De zogenoemde "verdedigende zekerheid" die hij inbouwt, zie ik weinig terug. In duels heeft hij veel overtredingen nodig (Ook een aantal keer tegen de graafschap op gevaarlijke posities. De 2-3 bijvoorbeeld) en heeft niet de fysiek en slimheid om in te grijpen. Daarnaast is hij zowel voetballend als in snelheid traag. Ik denk  ook dat er nog weinig rek in zit. Bij veel balaannames springt de bal ver van zijn voet en kan hij het vaak nog maar net herstellen en dan uiteraard in de richting van onze eigen goal. Vond wel dat hij als een van de weinigen een redelijke partij speelde tegen de graafschap. Steblecki deed het aardig tegen de graafschap, maar heeft een paar kwaaltjes waar Bakker ook last van heeft: slechte balaannames en geen snelheid. :devil Nog zeker niet van hem overtuigd.

Voorin: Iets wat ik veel te weinig zie is het bijsluiten van vleugelspelers naar de 16 en dus het bij de goal komen als de bal bij de andere vleugel speler is. Dit is ook een van de redenen dat Ogbeche en Barto samen wel redelijk werkt indien Narsingh in vorm is en niet een te goede back tegenover zich heeft :devil. Verder ben ik totaal geen fan van (lievelingetje) Barto :P. Als pinchhitter zie ik het wel in hem zetten. Daar heeft hij juist de kwaliteiten voor: iets teweeg brengen met zijn velheid. Bij alles of niets voetbal kan hij met lange ballen met zijn hoofd gevaar stichten of een doelpunt scoren.

Houtkoop leek natuurlijk nergens op tegen de graafschap. Maar is die jonge zo ongelooflijk ver weggezakt? Want in de periode bij GAE was hij een gevaarlijke buiten. Het is ook niet dat hij oud is. Ik denk dat hij vertrouwen en wedstrijdritme nodig heeft: stel hem 3/4 wedstrijden op in de basis en kijk dan verder.

Etc :D :D

Verveelde jij je vandaag
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander