Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2013/2014

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:18:31

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

#585
Citaat van: Destroyer op mei 12, 2013, 10:16:30
Het valt me op dat er veelal alleen eerste divisie namen vallen. We moeten echt met een ander kaliber nu komen aanzetten anders weet je dat je volgend jaar meteen weer rechtstreeks degradeert. Er zijn niets voor niets twee lijsten met spelers opgesteld voor volgend seizoen door de staf. Die van ooien ken ik niet maar vertrouw er op dat dit een groot talent is.

Bovendien hoop ik ten zeerste dat de visie graag of niet spelen voor de club in stand blijft.  :thumbsup
Ik weet niet wat er mis is met goede jonge talentvolle eerste divisie voetballers, ik weet wel dat ze gretig en betaalbaar zijn.. En er zijn genoeg voorbeelden zijn van dit soort spelers die het prima doen in de ere divisie.. Het is aan de trainersstaf om dit soort gasten nog beter te maken..
IN HENK WE TRUST!!!

zeewolde

Citaat van: grijskijker op mei 12, 2013, 10:40:41
Ik weet niet wat er mis is met goede jonge talentvolle eerste divisie voetballers, ik weet wel dat ze gretig en betaalbaar zijn.. En er zijn genoeg voorbeelden zijn van dit soort spelers die het prima doen in de ere divisie.. Het is aan de trainersstaf om dit soort gasten nog beter te maken..

Talentvolle spelers heb je al in de selectie. En het is ged dat ze bezig zijn met spelers als van Ooijen maar er zal toch wat ervaring in de ploeg moeten komen. Met een basisteam van gemiddeld 21, 22 jaar ga je het niet redden. Bovendien heb je op dit moment alleen Bakens met redelijk wat eredivisie-ervaring. Daar moeten er zeker 3 a 4 bij komen. Liefst spelers voor in de as of middenveld.

denistel

Citaat van: hydoscc op mei 12, 2013, 00:26:34
waar moet je eigenlijk aan denken qua loon voor spelers die we gaan halen?

Want we hebben geen tonnen beschikbaar toch, zit je dan rond 60 tot 70k in het jaar?

denk dat je dan bij de hoogsten zit ja.

denistel

Citaat van: zeewolde op mei 12, 2013, 10:55:34
Talentvolle spelers heb je al in de selectie. En het is ged dat ze bezig zijn met spelers als van Ooijen maar er zal toch wat ervaring in de ploeg moeten komen. Met een basisteam van gemiddeld 21, 22 jaar ga je het niet redden. Bovendien heb je op dit moment alleen Bakens met redelijk wat eredivisie-ervaring. Daar moeten er zeker 3 a 4 bij komen. Liefst spelers voor in de as of middenveld.

ach willem 2 had aardig wat routine gehaald maar lukte toch oek niet echt.

je moet zeker centraal wel ervaring hebben maar jeugdig elan ken oek goed weze toch.

zeewolde

Citaat van: denistel op mei 12, 2013, 11:06:15
ach willem 2 had aardig wat routine gehaald maar lukte toch oek niet echt.

je moet zeker centraal wel ervaring hebben maar jeugdig elan ken oek goed weze toch.

volgens mij geef ik ongeveer hetzelfde aan. Jeugdig elan ok, maar je moet een mix van ervaring en jeugd hebben. Met alleen maar jeugd strijden tegen degradatie gaat lastig worden.

AL

#590
1 0f 2 dertigers vind ik wel voldoende en dan zeker niet voorin!. Ook spelers rond de 26/28 hebben ervaring!
Zie liever jonge spelers met doorgroei mogelijkheden. Die kunnen beter worden, zijn minder vaak geblesseerd (over het algemeen) en kunnen nog wat geld opleveren.

Een paar spelers huren van topclubs vind ik prima.
van Ooijen en Adnane zijn jongens die prima mee kunnen in de eredivisie!

Hans Mulder (Willem 2) vind ik persoonlijk een hele goede. Een leiderstype die ook nog eens een balletje kan trappen (en nog maar 26 geloof ik).
Promes is zeer talentvol, wellicht huren van Twente, eventueel met optie tot koop?
Leeuwin van Ado was een hele goede (dit seizoen veel geblesseerd geweest), kan op meerdere posites achterin en op het middenveld en is transfervrij en nog vrij jong.
Antonia is wel wat lastig wellicht, maar zou onder Henk en Dwight weer helemaal kunnen opleven (de potentie is er wel in ieder geval).

Ach, er zijn zat goede spelers. Ik heb wel vertrouwen in de Ts en v/d Belt. Het is de kunst om creatief te zijn.
Goede spelers hoeven niet altijd veel te kosten (neem het voorbeeld van Adnane).

Het zal sowieso een hele zware opgave worden om niet rechtstreeks te degraderen, want we zijn natuurlijk degradatiekandidaat nummer 1.
Ik heb dan liever dat we over jonge talentvolle spelers beschikken (die gewoon weer bovenin mee kunnen draaien in jupiler league) dan dat we met dure oude jongens opgescheept zitten (en er weer acties nodig zijn om te overleven).




Dreet

Zou zo'n Van Oyen nou echt beter zijn dan Bakker? Laat ze eerst eens fatsoenlijk met Bakker om de tafel gaan, voordat ze afdankertjes van PSV halen. Dat ze nu een soort tweede lijst met spelers hanteren, betekent niet dat daar geen Jupilerspelers in zitten. Uiteraard moet er op elke linie minstens 1 speler met eredivisie-ervaring bij, maar jongens die er in de Eerste Divisie bovenuit steken, kun je best nemen.

bok

waarom degradatiekandidaat nr 1 de overige 2 promovenda (go ahead , de graafschapof degradatiekandidaten (vvv, roda jc) zijn op dit moment al niets beter dan onze club CAMBUUR !!

Big Man

Ik zou niet de weg kiezen die veel promovendi vaak kiezen, dure (eredivisie-) ervaren spelers halen en dan toch degraderen. Geld weg en weer opnieuw beginnen. Jongens die "middelbare voetballeeftijd" hebben bereikt en niet in de basis staan bij een stabiele middenmotor zijn gewoon niet goed genoeg voor de eredivisie.  Niet aan beginnen kost gewoon een hoop geld.

Cambuur kan beter kiezen voor talentvolle jongens die kunnen doorgroeien. Ik herinner mij het debuut van bijvoorbeeld Michael Mols nog. Afgetest door de Ajax opleiding maar door Cambuur opgepikt. Dat soort jongens en niet de types Yuri Rose. Dat is namelijk het type dat niet goed genoeg meer is voor de eredivisie maar vaak op naam wordt aangetrokken. In de Jupiler League lopen er genoeg talenten met potentie rond en die ook nog eens goedkoop zijn (geen transfergeld; transfergeld is niet meer van deze tijd). SC Veendam had een aantal leuke voetballers rondlopen die wel passen bij Cambuur.  Jongens die ook een hoger niveau hebben dan een gedeelte van de huidige Cambuur selectie. Voor de mensen die het vergeten zijn, Cambuur werd thuis weggespeeld door Veendam; ook uit was Cambuur niet echt de bovenliggende partij (1-1). Met name het middenveld van Veendam was klassen beter dan dat van Cambuur. Veendam is failliet en die jongens zijn transfervrij.

FC Groningen trekt zoals het nu lijkt Mitch Apau aan, een fysieke sterke en snelle verdediger uit de Ajax opleiding. Daarvoor is Cambuur te laat. Ook voor een jongen als Lars Lambooij heeft Groningen belangstelling. Lambooij is een kleine tweebenig middenvelder met een groot loopvermogen, creatieve spelers maar ook een bal afpakker. De Engelsen zouden zeggen een echte "box to box"speler. Was het grootste talent van Willem II maar ging naar Veendam omdat Willem II vervolgens koos voor "namen" om in de eredivisie te blijven wat vervolgens niet lukte. Dat gold bijvoorbeeld ook voor Michael de Leeuw; die werd op hetzelfde moment ook weggestuurd voor grote namen.

Lambooij deed het "sloopwerk" op het middenveld voor mijns inziens één van de beste nummer 10's van de Jupiler League, Tom Overtoom ( jong, 22 jaar!). Overtoom was de nummer 10 van jong Ajax die daar wegging omdat hij ene Eriksen voor zich had. Koos voor Sparta maar kon niet met Michiel Vonk door één deur en leverde vrijwillig zijn contract in. Dook vorig jaar bij Veendam weer op en is/was daar de publiekslieveling en is door de supporters gekozen tot beste spelers van het seizoen. Een type Erik Bakker maar dan een klasse of drie beter. Google maar eens op zijn naam en je vindt wel youtube filmpjes uit zijn Ajax tijd.

Last but not least, Boy Deul. Als groot talent door Andries Jonker bij Volendam opgepikt, meegenomen naar Willem II en vandaar door Van Gaal en Jonker naar Bayern Munchen. Was een tijdlang het alternatief voor Ribery, trainde mee raakte zwaar geblesseerd en maakt nooit zijn debuut. Speelde wel in Bayern Munchen II maar zijn contract werd na de langdurige blessure ontbonden. Dook ook vorig jaar op bij Veendam, was één van de regisseurs van het middenveld en raakte nooit geblesseerd. Men was bang dat zijn knie het niets zou houden; dat was ook de twijfel die was. Hij werd bij Veendam iedere wedstrijd beter. Een topper in spé. Van Gaal neemt zo'n jongen toch niet voor niets mee naar Bayern.

Zwolsecambuurfan

Citaat van: Big Man op mei 12, 2013, 14:26:02
Ik zou niet de weg kiezen die veel promovendi vaak kiezen, dure (eredivisie-) ervaren spelers halen en dan toch degraderen. Geld weg en weer opnieuw beginnen. Jongens die "middelbare voetballeeftijd" hebben bereikt en niet in de basis staan bij een stabiele middenmotor zijn gewoon niet goed genoeg voor de eredivisie.  Niet aan beginnen kost gewoon een hoop geld.

Cambuur kan beter kiezen voor talentvolle jongens die kunnen doorgroeien. Ik herinner mij het debuut van bijvoorbeeld Michael Mols nog. Afgetest door de Ajax opleiding maar door Cambuur opgepikt. Dat soort jongens en niet de types Yuri Rose. Dat is namelijk het type dat niet goed genoeg meer is voor de eredivisie maar vaak op naam wordt aangetrokken. In de Jupiler League lopen er genoeg talenten met potentie rond en die ook nog eens goedkoop zijn (geen transfergeld; transfergeld is niet meer van deze tijd). SC Veendam had een aantal leuke voetballers rondlopen die wel passen bij Cambuur.  Jongens die ook een hoger niveau hebben dan een gedeelte van de huidige Cambuur selectie. Voor de mensen die het vergeten zijn, Cambuur werd thuis weggespeeld door Veendam; ook uit was Cambuur niet echt de bovenliggende partij (1-1). Met name het middenveld van Veendam was klassen beter dan dat van Cambuur. Veendam is failliet en die jongens zijn transfervrij.

FC Groningen trekt zoals het nu lijkt Mitch Apau aan, een fysieke sterke en snelle verdediger uit de Ajax opleiding. Daarvoor is Cambuur te laat. Ook voor een jongen als Lars Lambooij heeft Groningen belangstelling. Lambooij is een kleine tweebenig middenvelder met een groot loopvermogen, creatieve spelers maar ook een bal afpakker. De Engelsen zouden zeggen een echte "box to box"speler. Was het grootste talent van Willem II maar ging naar Veendam omdat Willem II vervolgens koos voor "namen" om in de eredivisie te blijven wat vervolgens niet lukte. Dat gold bijvoorbeeld ook voor Michael de Leeuw; die werd op hetzelfde moment ook weggestuurd voor grote namen.

Lambooij deed het "sloopwerk" op het middenveld voor mijns inziens één van de beste nummer 10's van de Jupiler League, Tom Overtoom ( jong, 22 jaar!). Overtoom was de nummer 10 van jong Ajax die daar wegging omdat hij ene Eriksen voor zich had. Koos voor Sparta maar kon niet met Michiel Vonk door één deur en leverde vrijwillig zijn contract in. Dook vorig jaar bij Veendam weer op en is/was daar de publiekslieveling en is door de supporters gekozen tot beste spelers van het seizoen. Een type Erik Bakker maar dan een klasse of drie beter. Google maar eens op zijn naam en je vindt wel youtube filmpjes uit zijn Ajax tijd.

Last but not least, Boy Deul. Als groot talent door Andries Jonker bij Volendam opgepikt, meegenomen naar Willem II en vandaar door Van Gaal en Jonker naar Bayern Munchen. Was een tijdlang het alternatief voor Ribery, trainde mee raakte zwaar geblesseerd en maakt nooit zijn debuut. Speelde wel in Bayern Munchen II maar zijn contract werd na de langdurige blessure ontbonden. Dook ook vorig jaar op bij Veendam, was één van de regisseurs van het middenveld en raakte nooit geblesseerd. Men was bang dat zijn knie het niets zou houden; dat was ook de twijfel die was. Hij werd bij Veendam iedere wedstrijd beter. Een topper in spé. Van Gaal neemt zo'n jongen toch niet voor niets mee naar Bayern.

Hier ben ik het heel erg mee eens. Goede spelers uit de Jupiler league een kans geven is helemaal niet slecht. Deze jongens willen zich juist bewijzen in een hogere klasse, hebben honger naar nog meer. Liever deze jongens, dan spelers die uitgeblust aan de aftrap verschijnen.

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

moodygrunn

Citaat van: denistel op mei 12, 2013, 11:06:15
ach willem 2 had aardig wat routine gehaald maar lukte toch oek niet echt.

je moet zeker centraal wel ervaring hebben maar jeugdig elan ken oek goed weze toch.

bij termen als ervaring en routine moet ik altijd denken aan een quote van arne slot:

Mist de huidige selectie niet een beetje ervaring?
'Ach, wat is ervaring? Ik heb het idee dat het begrip ervaring wel eens overdreven wordt. Ik heb bij Sparta op een middenveld gespeeld met jonkies als Kevin Strootman en Erik Falkenburg. Geweldige talenten, maar zonder ervaring. Daarnaast heb ik net zo goed met ervaren jongens gespeeld, dertigers, die na jarenlang profvoetbal nog steeds de verkeerde keuzes maken op het veld. Dus dat zegt me niet zo veel.'
In Henk en Sandor we trust

GerardFraneker


Vandaag bij Grunn - Ajax geweest.
Tim Keurntjes nam afscheid van zijn werkgever.
Ook nam Sparv afscheid van de FC. Ze zijn opzoek naar een geschikte club voor hem.
Ik zou zeggen nu die toch in het Noorden is maar halen?

sunderland

Citaat van: Big Man op mei 12, 2013, 14:26:02
Ik zou niet de weg kiezen die veel promovendi vaak kiezen, dure (eredivisie-) ervaren spelers halen en dan toch degraderen. Geld weg en weer opnieuw beginnen. Jongens die "middelbare voetballeeftijd" hebben bereikt en niet in de basis staan bij een stabiele middenmotor zijn gewoon niet goed genoeg voor de eredivisie.  Niet aan beginnen kost gewoon een hoop geld.

Cambuur kan beter kiezen voor talentvolle jongens die kunnen doorgroeien. Ik herinner mij het debuut van bijvoorbeeld Michael Mols nog. Afgetest door de Ajax opleiding maar door Cambuur opgepikt. Dat soort jongens en niet de types Yuri Rose. Dat is namelijk het type dat niet goed genoeg meer is voor de eredivisie maar vaak op naam wordt aangetrokken. In de Jupiler League lopen er genoeg talenten met potentie rond en die ook nog eens goedkoop zijn (geen transfergeld; transfergeld is niet meer van deze tijd). SC Veendam had een aantal leuke voetballers rondlopen die wel passen bij Cambuur.  Jongens die ook een hoger niveau hebben dan een gedeelte van de huidige Cambuur selectie. Voor de mensen die het vergeten zijn, Cambuur werd thuis weggespeeld door Veendam; ook uit was Cambuur niet echt de bovenliggende partij (1-1). Met name het middenveld van Veendam was klassen beter dan dat van Cambuur. Veendam is failliet en die jongens zijn transfervrij.

FC Groningen trekt zoals het nu lijkt Mitch Apau aan, een fysieke sterke en snelle verdediger uit de Ajax opleiding. Daarvoor is Cambuur te laat. Ook voor een jongen als Lars Lambooij heeft Groningen belangstelling. Lambooij is een kleine tweebenig middenvelder met een groot loopvermogen, creatieve spelers maar ook een bal afpakker. De Engelsen zouden zeggen een echte "box to box"speler. Was het grootste talent van Willem II maar ging naar Veendam omdat Willem II vervolgens koos voor "namen" om in de eredivisie te blijven wat vervolgens niet lukte. Dat gold bijvoorbeeld ook voor Michael de Leeuw; die werd op hetzelfde moment ook weggestuurd voor grote namen.

Lambooij deed het "sloopwerk" op het middenveld voor mijns inziens één van de beste nummer 10's van de Jupiler League, Tom Overtoom ( jong, 22 jaar!). Overtoom was de nummer 10 van jong Ajax die daar wegging omdat hij ene Eriksen voor zich had. Koos voor Sparta maar kon niet met Michiel Vonk door één deur en leverde vrijwillig zijn contract in. Dook vorig jaar bij Veendam weer op en is/was daar de publiekslieveling en is door de supporters gekozen tot beste spelers van het seizoen. Een type Erik Bakker maar dan een klasse of drie beter. Google maar eens op zijn naam en je vindt wel youtube filmpjes uit zijn Ajax tijd.

Last but not least, Boy Deul. Als groot talent door Andries Jonker bij Volendam opgepikt, meegenomen naar Willem II en vandaar door Van Gaal en Jonker naar Bayern Munchen. Was een tijdlang het alternatief voor Ribery, trainde mee raakte zwaar geblesseerd en maakt nooit zijn debuut. Speelde wel in Bayern Munchen II maar zijn contract werd na de langdurige blessure ontbonden. Dook ook vorig jaar op bij Veendam, was één van de regisseurs van het middenveld en raakte nooit geblesseerd. Men was bang dat zijn knie het niets zou houden; dat was ook de twijfel die was. Hij werd bij Veendam iedere wedstrijd beter. Een topper in spé. Van Gaal neemt zo'n jongen toch niet voor niets mee naar Bayern.
Als je jou stuk zo leest is de grote vraag ''waarom presteerde veendam dan niks als ze zulke fantastische spelers hadden?''Dat ze hier in lwd wonnen was alleen aan onze trainer te danken .Wij speelden zo slecht .

Big Man

Tim Keurntjes kennen wij zo langzamerhand wel. Hij heeft mij niet kunnen bekoren. Het volgens mij ook geen speler die nog veel beter wordt als ik naar zijn historie kijk.  Hij heeft als jong talent bij De Graafschap 5 wedstrijden in de eredivisie gespeeld. Toen is hij door FC Groningen gehaald. Driejarig contract gekregen en in de eerste twee jaar maar 8 wedstrijden bij FC Groningen meegedaan. Derde jaar niet voor niets aan Cambuur verhuurd. Groningen wilde wel van hem af omdat zij na 2 jaar wel tot de conclusie waren gekomen dat er geen potentie meer inzat. Niet goed genoeg voor Groningen en als je zag wat er vandaag op het veld stond bij Groningen dan waren dat ook geen wereldsterren in ook maar een middelmatig elftal. Niet doen zou ik zeggen.

Tim Sparv is inmiddels 26 jaar maar een heel ervaren kracht. Is een verdedigende middenveld die zeker wel het niveau heeft voor de eredivisie. Ik ben regelmatig bij Groningen geweest en heb hem vaak zien spelen.  Hij is kampioen in het breed spelen en ik vind dat hij het spel vertraagd. Daarentegen is het wel een slimme voetballer die het goed spel ziet. Zou een goede kracht kunnen zijn maar is geen leider in het veld; meer een nuttige breker. Ik zou niet voor hem kiezen omdat Cambuur met name een leider nodig heeft.

Als ik een jongen van Groningen zou nemen dan zou ik gaan voor bijvoorbeeld Henk Bos. Een jongen van 20 jaar. Een snelle buitenspeler met een actie die ook in een twee spitsensysteem terecht kan. Hij gaat bij Groningen komend seizoen denk ik buiten de boot vallen. Een ideaal moment voor Cambuur om hem op te pikken. Dat is een jongen met groeipotentie gezien zijn leeftijd. Dit jaar ook al een paar keer een basisplaats bij Groningen gehad.