Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2013/2014

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:18:31

Vorige topic - Volgende topic

papier

Bakker vond ik vorig seizoen erg sterk, dit seizoen wat minder. Maar een bakker heeft bij mij absoluut de voorkeur over een oudere speler en dat verdiend hij ook naar mijn mening op basis van zijn werk de afgelopen seizoenen.

Dijkstra en Barto, ik ben bang voor ze dat ze ook komend seizoen dan wisselspelers zijn al heeft Barto natuurlijk wel aangetoond ook belangrijk te kunnen zijn. Voor op de bank zijn ze naar mijn mening gewoon prima gasten, ik vraag me af of je duurdere bankzitters moet gaan halen voor iets meer geld.

Grijskijkert

Citaat van: Sampdoria op mei 05, 2013, 21:44:34
Je moet financieel verantwoord denken. Een Vd Velden is gewoon een te grote last op het salarishuis.
Denk je dat NEC wereld salarissen kan betalen? En hij moet weg bij NEC,dus Cambuur...
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Ik krijg het idee dat sommigen hier nog dronken zijn, er worden spelers genoemd die nog een doorlopend contract hebben en spelers die bij gevestigde clubs basisspelers zijn.. Of denk je nou echt dat Cambuur weer dikke bedragen gaat neerleggen zodat het als het fout volgend seizoen meteen het einde betekend van Cambuur.
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Citaat van: grijskijker op mei 06, 2013, 11:00:20
Ik krijg het idee dat sommigen hier nog dronken zijn

:y :y :y
Verder sluit ik me volledig bij je aan. We moeten heel goed om de centjes denken, anders ben je terug bij af of zelfs nog verder heen.

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op mei 06, 2013, 11:04:53
:y :y :y
Verder sluit ik me volledig bij je aan. We moeten heel goed om de centjes denken, anders ben je terug bij af of zelfs nog verder heen.
Dank u :thumbsup

En waarom jonge spelers(Dijkstra) meteen opgeven nu we een stap omhoog hebben gedaan,het is aan onze trainers om onze jongens beter te maken..
Ik maak me meer zorgen over Bakens en zijn fitheid..
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Voor jongens als bijvoorbeeld Dijkstra, Bouwer, Dantuma en ook Broekhof is een beloftenteam nu echt een must aan het worden. Ik hoop dat ze zich aan het niveau op kunnen trekken op de trainingen en in de beloften wedstrijdritme op kunnen doen.

Meende dat de kosten voor een beloftenteam rond de 200K op jaarbasis lagen, in principe zou je nu echt al moeten gaan kijken naar de (on)mogelijkheden. Wat is er mogelijk met extra sponsorinkomsten etc. etc. Nadeel is wel dat er geen direct financieel voordeel aan zit.

papier

Citaat van: grijskijker op mei 06, 2013, 11:11:09
Dank u :thumbsup

En waarom jonge spelers(Dijkstra) meteen opgeven nu we een stap omhoog hebben gedaan,het is aan onze trainers om onze jongens beter te maken..
Ik maak me meer zorgen over Bakens en zijn fitheid..

We hebben nu een selectie met veel jonge spelers waar groei in zit, een jaar eredivisie zou voor hen een schat aan ervaring kunnen zijn. Daar plukken we later weer de vruchten van, een eventuele degradatie betekend niet dat Cambuur niet gegroeid kan zijn.

In de krant van vandaag stond ook wat over Bakens en zijn fitheid, ik geloof dat hij onder de loep wordt genomen in het ziekenhuis wat betreft zijn heup. Hopelijk is dat goed en kan hij nog een seizoen meedoen, hij brengt erg veel rust achterin.

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op mei 06, 2013, 11:20:07
Voor jongens als bijvoorbeeld Dijkstra, Bouwer, Dantuma en ook Broekhof is een beloftenteam nu echt een must aan het worden. Ik hoop dat ze zich aan het niveau op kunnen trekken op de trainingen en in de beloften wedstrijdritme op kunnen doen.

Meende dat de kosten voor een beloftenteam rond de 200K op jaarbasis lagen, in principe zou je nu echt al moeten gaan kijken naar de (on)mogelijkheden. Wat is er mogelijk met extra sponsorinkomsten etc. etc. Nadeel is wel dat er geen direct financieel voordeel aan zit.
Ja dat roep ik ook al tijden, het is voor de huidige spelers een must en ook voor de regio talenten waar Cambuur mee wil werken.. Je ziet het bij andere clubs ook,halen amateurs en laten die in het 2e doorgroeien naar het niveau van het 1e.
En zeg nu zelf als Almere het kan dan moet het nu bij Cambuur ook kunnen toch..
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Citaat van: papier op mei 06, 2013, 11:21:41
We hebben nu een selectie met veel jonge spelers waar groei in zit, een jaar eredivisie zou voor hen een schat aan ervaring kunnen zijn. Daar plukken we later weer de vruchten van, een eventuele degradatie betekend niet dat Cambuur niet gegroeid kan zijn.
Natuurlijk is het zo wat je zegt,maar we moeten geen gekke dingen doen.. Zodat degradatie niet het einde van de club wordt..

Ik hoop ook dat een fitte Bakens bij Cambuur doorgaat,maar als hij blijft sukkelen is het jammer maar dan een ander voor hem..
IN HENK WE TRUST!!!

papier

Als een jaar eredivisie ons op de lange termijn weer een 2e elftal oplevert dan is dat gewoon pure winst om redenen die Grijskijker noemt, natuurlijk hoop ik niet dat we direct degraderen en hoop ik op een PEC scenario maar niet ten koste van alles.

Lore

Citaat van: grijskijker op mei 06, 2013, 11:11:09
Dank u :thumbsup

En waarom jonge spelers(Dijkstra) meteen opgeven nu we een stap omhoog hebben gedaan,het is aan onze trainers om onze jongens beter te maken..
Ik maak me meer zorgen over Bakens en zijn fitheid..

Niet alleen zijn fitheid, hij kreeg in de jupilerleague al erg veel kaarten (en dus schorsingen). Bakens is hierdoor wel een risico en risico's kunnen wij nu niet gebruiken!

Grijskijkert

#446
Citaat van: Lore op mei 06, 2013, 11:49:38
Niet alleen zijn fitheid, hij kreeg in de jupilerleague al erg veel kaarten (en dus schorsingen). Bakens is hierdoor wel een risico en risico's kunnen wij nu niet gebruiken!
6 gele kaarten vind ik niet veel voor een centrale verdediger, als je ziet wat voor scheidsrechters we hebben gehad en gelukkig is het niveau volgend jaar iets beter en komt hij misschien op 3 uit..
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

SC Cambuur gaat voor het volgende seizoen op zoek naar zeker vier à vijf Eredivisiewaardige spelers. Dat zegt interim-trainer Henk de Jong.

Cambuur promoveerde min of meer onverwacht naar de Eredivisie. Versterkingen zijn dus hard nodig. "We hebben zeker vier à vijf man nodig van Eredivisie-niveau", aldus De Jong tegenover VoetbalPrimeur. Cambuur kijkt voor die versterkingen naar Eredivisie-clubs waarmee het een samenwerking aan zou kunnen gaan.

"We denken niet alleen aan FC Groningen", vervolgt De Jong. Cambuur werkt op dit moment samen met Groningen, maar kijkt verder. "We zijn met een paar Eredivisie-clubs in gesprek. Die clubs zien wel wat in ons."

"Geen hap-snap-beleid"
De selectie van Cambuur is onervaren, vooral op Eredivisie-niveau. De Jong heeft echter vertrouwen in de selectie en denkt dat de Leeuwarders met zorgvuldig beleid en gezond verstand een serieuze gooi naar handhaving kunnen doen.

"Ons voorbeeld is Zwolle. Zij hebben het verstand erbij gehouden en zijn in de Eredivisie gebleven. Wij gaan hier geen hap-snap-beleid meer voeren", verwijst De Jong naar het roerige financiële verleden van de club.

"We kijken rustig wat mogelijk is. Deze slapende reus is in ieder geval helemaal wakker geworden", besluit hij.
IN HENK WE TRUST!!!

Chipke

#448
Misschien kunnen we Paco van Moorsel huren van FC Groningen? Nog maar 23 jaar en heeft al veel ervaring in de top van de Jupiler League.

Hier zijn CV:
                                                               
2006 - 2007 FC Den Bosch Jupiler League   0    0
2007 - 2008 FC Den Bosch Jupiler League   24  1
2008 - 2009 FC Den Bosch Jupiler League   25  3 
2009 - 2010 FC Den Bosch Jupiler League   34  10
2010 - 2011 FC Den Bosch Jupiler League   24  5
2011 - 2012 FC Den Bosch Jupiler League   30  10 
2012 - 2013 FC Groningen Eredivisie           7   0

En wat vinden jullie van Bas Sibum? 30 jaar, heel veel ervaring en heeft een aflopend contract bij Waasland-Beveren. Eentje uit het netwerk van Dwight Lodeweges, heeft nog onder hem gewerkt. Deze speler stond ook in de belangstelling van Zwolle vorig seizoen. Zijn CV:

2000/01 Emmen                        8      0
2001/02 Emmen                        13    0
2002/03 Emmen                        33    5
2003/04 FC Twente                    28    0 
2004/05 FC Twente                    22    0 
2005/06 FC Twente                    24    0
2006/07 FC Twente                    13    0
2006/07 Roda JC                        13    1
2007/08 Roda JC                        7     0
2007/08 NEC                             14    1
2008/09 NEC                             31    2
2009/10 NEC                             15    1 
2010/11 NEC                             30    3
2011/12 Alemannia Aachen         30   2
2012/13 Waasland-Beveren        29    0

Grijskijkert

Citaat van: Chipke op mei 06, 2013, 12:41:33
Misschien kunnen we Paco van Moorsel huren van FC Groningen? Nog maar 23 jaar en heeft al veel ervaring in de subtop van de Jupiler League.

Hier zijn CV:
                                                               
2006 - 2007 FC Den Bosch Jupiler League   0    0
2007 - 2008 FC Den Bosch Jupiler League   24  1
2008 - 2009 FC Den Bosch Jupiler League   25  3 
2009 - 2010 FC Den Bosch Jupiler League   34  10
2010 - 2011 FC Den Bosch Jupiler League   24  5
2011 - 2012 FC Den Bosch Jupiler League   30  10 
2012 - 2013 FC Groningen Eredivisie           7   0
Is zo'n speler nodig als je Bakker en Schokker voor die positie hebt..
IN HENK WE TRUST!!!