Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Ype smid

Gestart door legeips, januari 07, 2014, 20:24:49

Vorige topic - Volgende topic

Gerald mut blieve

Citaat van: Lore op november 27, 2020, 13:55:39
Wat fijn dat je je betrokkenheid bij de club zo toont. Persoonlijk heb ik een wat andere visie op instrumenten als petitie voor dit specifieke onderwerp. Er zijn namelijk twee uitkomsten mogelijk.

1. De petitie werkt en Ype wordt niet aangesteld
2. De petitie werkt niet en Ype wordt aangesteld.

Bij het eerste punt wordt iemand die ontegenzeggelijk een echte Cambuur hart heeft en verantwoordelijk is geweest voor de redding van Cambuur enorm beschadigd. Dit vind ik ongewenst.  Bij het tweede punt start de nieuwe voorzitter met een enorme achterstand, wat zeker niet in het belang van Cambuur is.

Ik doe dus niet mee met de petitie en hoop dat wij op zoek gaan naar samenwerking (ongeacht de uitkomst in de komende dagen0

Nee wat er nu gebeurt is lekker in het belang van Cambuur. Gerald en consorten uit de rvc van Cambuur stappen niet voor Jan *** op. Er zijn in het verleden dingen gebeurt. Op het moment dat Ype uit de RVC stapte, waren er al conflicten. Dit is destijds verzwegen om Ype niet te beschadigen. Maar nu komt Ype terug en wordt hij door enkelingen binnengehaald als de jezus van Cambuur, omdat hij het stadion wel even uit de grond stampt? Kom nou. Gerald is een vakman en klapt tegen dezelfde muur aan als waar Ype tegen aan zal klappen. Tuurlijk hij heeft de club gered, maar heeft hij dan meer rechten dan Gerald die voor de club minstens zoveel goede dingen heeft gedaan? Ik respecteer dat je niet meedoet met de petitie, maar ik ga niet mee in jou bewoordingen dat we het overal maar mee eens moeten zijn. Mensen als Gerald kun je niet zomaar laten gaan. Daar moeten wij ons hard voor maken, bovenal omdat we er anders  nog wel achter komen hoe belangrijk dit soort mensen zijn.

Lore

Citaat van: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 14:50:06
Nee wat er nu gebeurt is lekker in het belang van Cambuur. Gerald en consorten uit de rvc van Cambuur stappen niet voor Jan *** op. Er zijn in het verleden dingen gebeurt. Op het moment dat Ype uit de RVC stapte, waren er al conflicten. Dit is destijds verzwegen om Ype niet te beschadigen. Maar nu komt Ype terug en wordt hij door enkelingen binnengehaald als de jezus van Cambuur, omdat hij het stadion wel even uit de grond stampt? Kom nou. Gerald is een vakman en klapt tegen dezelfde muur aan als waar Ype tegen aan zal klappen. Tuurlijk hij heeft de club gered, maar heeft hij dan meer rechten dan Gerald die voor de club minstens zoveel goede dingen heeft gedaan? Ik respecteer dat je niet meedoet met de petitie, maar ik ga niet mee in jou bewoordingen dat we het overal maar mee eens moeten zijn. Mensen als Gerald kun je niet zomaar laten gaan. Daar moeten wij ons hard voor maken, bovenal omdat we er anders  nog wel achter komen hoe belangrijk dit soort mensen zijn.

Wat er nu gebeurd is zeker niet in het belang van Cambuur, doodzonde zelfs! En ik kan mij heel goed voorstellen dat dit bij velen emoties oproept. Probleem is dat wij het totale speelveld niet kunnen overzien. Sommigen misschien wel, maar de gemiddelde Cambuursupporter niet. En juist deze(n) zouden de petitie moeten ondertekenen, maar hoe kan je nu iets ondertekenen als je niet weet wat er speelt? Als de petitie zou oproepen aan alle partijen om om de tafel te gaan en een oplossing te zoeken in het algemeen belang van Cambuur dan ben ik echt voorstander.

Bob Paisley

#617
Vandaag geregeerd op fox..
Als ik dat begrijp heeft hij eerst nee gezegd alleen omdat er nu problemen zijn met het stadion , wil hij er wel instappen....    maar niet ten koste van alles...
Ben nu dan wel benieuwd naar het verhaal van van der Belt

Collingwood

Citaat van: Bob Paisley op november 27, 2020, 19:05:10
Vandaag geregeerd op fox..
Als ik dat begrijp heeft hij eerst nee gezegd alleen omdat er nu problemen zijn met het stadion , wil hij er wel instappen....    maar niet ten koste van alles...
Ben nu dan wel benieuwd naar het verhaal van van der Belt

Volledig statement van Smid via Fox:

"Een vertrek van Gerald van den Belt is absoluut niet de bedoeling. Ik heb al tig jaar een goede relatie met hem. Ik heb de rol geaccepteerd op uitdrukkelijk verzoek van de stichting Cambuur. Ik heb een aantal weken geleden al nee gezegd. Maar toen het stadiondossier stil kwam te vallen ben ik van mening veranderd. Ik kan er aan bijdragen om een nieuw stadion te krijgen.

Ik heb geen enkele behoefte om reuring te veroorzaken. Als je de media mag geloven zit niet iedereen te wachten op mijn aanstelling. Het verbaast me een beetje.

Ik vind het vooral heel vervelend. Ik wil graag een bijdrage gaan leveren voor de club. Maar er zitten natuurlijk wel grenzen aan..."

En nog maar eens de (duidelijke) mening van Henk: https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1332420611088506880?s=20
Kalmte alleen kan u redden.

Bernardo

Ype Smid: nieuw voorzitterschap van Cambuur is tijdelijk en bedoeld om stadiondossier vlot te trekken
Ype Smid. Foto: Henk Jan Dijks

Patrick van 't Haar • Vandaag, 05:00 • Sport
Ype Smid komt terug als voorzitter van Cambuur. Maar niet voor de lange termijn. ,,Twee, drie jaar. Maar ik ben eerder weg als het kan."

Het vlottrekken van het stadiondossier, dat is de motivatie van Ype Smid om terug te keren als voorzitter van Cambuur. ,,Ik denk dat ik daar een bijdrage aan kan leveren. Al moet ik me wel even verdiepen in de laatste ontwikkelingen." Smid was eerder tussen 2011 en 2018 voorzitter van Cambuur.

Woensdag maakte deze krant de rentree van Smid bekend . Dat leidde direct tot veel ophef. Twee leden van de Raad van Commissarissen (Jan Koster en Harry van der Zee) maakten bekend op te stappen. Ook Gerald van den Belt zou omwille van de terugkeer van Smid willen vertrekken bij Cambuur.

Commissaris Jan Koster zei tegen LC dat zowel de directie als de Raad van Commissarissen tegen de komst van Smid waren. Ype Smid zelf, maar ook Cees Anceaux, de voorzitter van het stichtingsbestuur hulden zich in stilzwijgen.


Het verhaal over de terugkeer van Ype Smid begint in de zomer van 2019 als er een conflict is tussen de directie van Cambuur en de Raad van Commissarissen (RvC). Voorzitter Johan Schikker en Rudy Douma stappen op. Ook Jan Koster wilde stoppen, maar bleef aan in het belang van de club. Twee nieuwe commissarissen worden gevonden: Harry van der Zee en Bert Hollander. Maar een voorzitter vinden, dat lukte niet.

Deze zomer benaderde de RvC het stichtingsbestuur, het hoogste orgaan binnen de club, om mee te denken over geschikte kandidaten voor het voorzitterschap. ,,Wij hebben geholpen met zoeken. Maar dat viel niet mee. Uiteindelijk kwamen we dit najaar bij Ype Smid uit", zegt Anceaux, voorzitter van het achtkoppige stichtingsbestuur. ,,Hij heeft de kennis voor het stadiondossier. En de RvC zat al bijna anderhalf jaar zonder voorzitter."

Dat een terugkeer van Smid voor- en tegenstanders kent, daarvan was Anceaux zich bewust. ,,Ja, maar hij heeft ook bewezen succesvol te zijn. Hij heeft Cambuur gered in 2010 en het Spelersfonds opgericht. En zit goed in het stadiondossier."

Zwager in stichtingsbestuur
In de wandelgangen zijn er mensen die suggereren dat Smid - die op de achtergrond altijd betrokken is gebleven bij de club - zijn invloed zou hebben gebruikt om het stichtingsbestuur naar zijn hand te zetten. Bijvoorbeeld door de benoeming van Bert van Dijk, zijn zwager, in het stichtingsbestuur. ,,Het is mijn zwager, dat klopt. Maar anderen hebben zijn naam geopperd en hij voldoet aan alle eisen", reageert Smid. Het stichtingsbestuur bestaat uit acht leden en stemde in oktober uiteindelijk unaniem voor de voordracht van Ype Smid.

Smid is zich ervan bewust dat zijn terugkeer emoties oproept. ,,Het stuk van Gerard Bos in de krant vrijdag, met de plussen en minnen van mijn terugkeer; ik kon me er voor 95 procent in vinden."

Van den Belt
Dat zijn terugkeer zou leiden tot het vertrek van financieel directeur Gerald van der Belt, gelooft Smid niet. ,,Ik heb hem gesproken, hij heeft dat niet tegen mij gezegd." Van der Belt zelf wilde momenteel niet reageren.

Ook heeft Smid al een eerste gesprek gevoerd met Wyckerveste, de projectontwikkelaar van het Cambuur-stadion die vorige week de handdoek in de ring gooide. ,,Ik moest in het Zuiden zijn en ben langs gegaan om hun kant van het verhaal te horen. Of daar nog een opening inzit? Dat vraag ik me af, maar we hebben wel met hen te dealen omdat zij grondposities hebben."

Maandag wordt Smid officieel voorgedragen als voorzitter. Diezelfde avond wordt Harjan van Dam voorgedragen als nieuwe commissaris. Daarmee bestaat de RvC van Cambuur weer uit het verplichte aantal van minimaal drie personen. Commissarissen Jan Koster en Harry van der Zee vertrekken per 1 december.

De Gast

Hoe je het ook wendt of keert Ype is een held.

SCC-J

Daar denkt iedereen aan het eind van het seizoen wel anders over, wanneer de hele club leegloopt en alles wat er is op gebouwd de laatste jaren te niet wordt gedaan.

speculeter

Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.

Galdiano

Citaat van: SCC-J op november 28, 2020, 08:28:14
Daar denkt iedereen aan het eind van het seizoen wel anders over, wanneer de hele club leegloopt en alles wat er is op gebouwd de laatste jaren te niet wordt gedaan.

Helemaal mee eens!
Ook al promoveren wij, de chaos is bestuurlijk compleet. Rust en stabiliteit is het belangrijkste.
Ard en Gerald redden zich. En geen voorzitter kunnen vinden?  :_schater misschien begint het wel allemaal bij het stichting bestuur zelf.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cambuur Groningen

Citaat van: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.
dus eigenlijk is Ype ook een passant. wat mij betreft geef je hem dan in zijn rol als erevoorzitter toegang tot het stadiondossier en mag hij zich daar vanuit clubliefde onbezoldigd lekker in vastbijten en het vlottrekken. Maar waarom zou hij daar voorzitter van de RVC voor moeten worden?

SCC-J

Citaat van: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.

Geen optie. Iedereen onderschat hier echt het effect van een terugkeer

De Gast

Zijn Gerald en Ard heilig? Het stadiondossier is inmiddels een aanfluiting. Elke keer weer lijden we hier gezichtsverlies op. Het wachten is alleen nog op een definitieve streep er doorheen.

SCC-J

Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 08:55:12
Zijn Gerald en Ard heilig? Het stadiondossier is inmiddels een aanfluiting. Elke keer weer lijden we hier gezichtsverlies op. Het wachten is alleen nog op een definitieve streep er doorheen.

Nee, niemand is heilig. Maar het houdt niet op bij deze twee

Noordcambuur

Citaat van: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.
klopt zo moeilijk is het toch niet dit is toch meer een WIN WIN situatie.

Cambuur Groningen

Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 08:55:12
Zijn Gerald en Ard heilig? Het stadiondossier is inmiddels een aanfluiting. Elke keer weer lijden we hier gezichtsverlies op. Het wachten is alleen nog op een definitieve streep er doorheen.
Ard en Gerald zijn voor mij op een andere manier heilig: zij hebben de financiele en sportieve ellendige situatie over een groot aantal jaren gebracht naar waar we nu staan: positieif Eigen Vermogen, een elftal om je vimger bij af te likken, attractief voetbal. Je noemt het stadion dossier, dat snap ik. Maar dat is al meer dan 10 jaar een dramatraject, waarschijnlijk ook al in de tijd dat Ype hier nog zat. Wat ik persoonlijk niet begrijp is waarom Ype als voorzitter van de RVC aangesteld moet worden om het stadion vlot te trekken. Eigenlijk vertaal ik dat dan als: We hebben anderhalf jaar geen voorzitter van de RVC gehad en daardoor hebben Ard en Gerald fouten in het dossier kunnen maken omdat ze niet adekwaat hebben opgetreden en niet door een sterke RVC zijn gevorrigeerd?

Ik snap er gewoon helemaal niets van, net als 95 procent van de reageerders op de stelling in LC, net als Henk, net als Hans Kraaij.... Maar goed misschien ben ik onterecht bezorgd