Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Westerpark

Citaat van: kickandrush op november 11, 2014, 00:37:52
Lees voor de grap een paar willekeurige pagina's van het sfeer forum door, het gaat altijd over 13 en 14 die elkaar de loef willen afsteken. In vak 11, waar ik sinds jaar en dag sta krijg je hier maar weinig van mee, omdat het gezang altijd van links komt wat wordt overgenomen. Ik heb skijt aan de vaknummers eerlijk gezegd en denk dat t meer een noord ding zou moeten zijn.

Eens

Citaat van: kickandrush op november 11, 2014, 00:37:52
Verder vindt ik dat je jezelf nogal tegenspreekt met sfeeractie is sfeeractie voor het stadion en niet voor het vak, waarom komt er dan nooit een doek een desbetreffend vak uit?

Een doek moet strak getoond worden en dat lopen vind ik er in ieder geval niet uitzien. Ook laat de tribunestructuur met de palen dat niet altijd toe. Bovendien waren vrijwel alle sfeeracties vakoverschrijdend wat aangeeft dat het hier niet om de status/sfeer van een specifiek vak gaat. Wat ik probeer te zeggen is dat de tegenstellingen tussen de vakken zeker niet tot uiting komt in de sfeeracties.

Nightmarelwd

Citaat van: Destroyer op november 11, 2014, 10:09:04
Weet je wat ik nou het aparte vond! ik heb me zo geirriteerd aan die ' originele' Ajax liedjes en hun teksten. Het bleef maar hangen de hele zondag door. Ergens toch een compliment naar hun. Wij komen bij veel songs niet erder dan jalalalalalalala...

Ik heb een schijt hekel aan ajax, maar bepaalde songs zijn zeker creatief bedacht.

IK keek 's avonds PAOK - Panathinikos op Sport1, zelfde liedjes. Maar wel een makkelijke melodie en wat jij zegt, die blijven hangen.
MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: Jopie op november 11, 2014, 11:53:06
Ook ik ben niet een voorstander van een trommel, maar merk wel dat juist zonder trommel de liederen eerder ophouden. Zodra er een nummer wordt ingezet zonder trommel gaat het tempo steeds sneller omhoog, tot niemand het meer kan bijbenen en het gezang ophoudt. De trommel is er voor het aangeven van de maat, op die manier kunnen de liederen door blijven gaan. Dat de trommel alles doodslaat is onzin. Ik ben juist wel tevreden over de mate van gebruik van de trommel op dit moment. Af en toe ter ONDERSTEUNING van het gezang (iets anders dan domweg op die trommel slaan zonder dat ook maar iemand zingt. Ook daar heb ik een schijt hekel aan).

Ook ik vind liederen zonder trommel veel mooier, denk aan het 'twee kleuren geel blauw' en natuurlijk ' T'Woanskip'. Maar we zingen ook veel liederen waar het aangeven van de maat juist van belang is.

Ik heb meer het idee dat men het tegenwoordig wel 'stoer' vind om te zeggen dat een trommel in het vak kut is. Wanneer een trommel op de juiste manier gebruikt wordt (niet overheersend, puur ter ondersteuning v.d. maat) werkt dit wel degelijk sfeer verhogend.

Ik ben geen voorstander van een trommel.

Na zondag ben ik helemaal klaar met de trommels. Bij ons zwaar uit de maat en in de trommel in het uitvak was op de maat van de rattenvanger van Hamelen.
MI-Sider for Life

dit is mien club

Ik ben ook geen voorstander van een trommel. Maar het is wel nodig bij ons.

Span slaat wel degelijk in de maat. Alleen zou hij in vak 14 moeten gaan staan.
Wellicht houden ze dan wel eens de maat, want als er een nummer wordt gezongen dan lijkt het net of iedereen speed heeft gehad. Want we gaan van "mooi in het ritme" en dus de mogelijkheid het nummer minuten lang door te zingen, binnen enkele seconde naar super snel en dan valt het weer stil!!!!
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Nightmarelwd

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 10:02:48
Ik ben ook geen voorstander van een trommel. Maar het is wel nodig bij ons.

Span slaat wel degelijk in de maat. Alleen zou hij in vak 14 moeten gaan staan.
Wellicht houden ze dan wel eens de maat, want als er een nummer wordt gezongen dan lijkt het net of iedereen speed heeft gehad. Want we gaan van "mooi in het ritme" en dus de mogelijkheid het nummer minuten lang door te zingen, binnen enkele seconde naar super snel en dan valt het weer stil!!!!

Dan zou ik de volgende keer maar goed luisteren en het desnoods de wedstrijd terug kijken en luisteren op TV.

Bij ons op 14 komt geen trommel.
MI-Sider for Life

Goudvinger

Citaat van: Nightmarelwd op november 12, 2014, 10:12:28

Bij ons op 14 komt geen trommel.

Zie hier, de kern van het probleem.

dit is mien club

#1356
Citaat van: Nightmarelwd op november 12, 2014, 10:12:28
Dan zou ik de volgende keer maar goed luisteren en het desnoods de wedstrijd terug kijken en luisteren op TV.

Bij ons op 14 komt geen trommel.

Nee we moeten zo doorgaan.
Lekker iedere inzet dood laten vallen na één x zingen. Dit komt de sfeer echt niet ten goede, het is al weken KUT!
Geloof mij, ik schreeuw mij de longen uit het lijf, maar je zet wat in en binnen tien seconde gaat het zo snel dat iedereen de draad kwijt is.

Net als forza forza forza Cambuur 1 en dan ineens komt er toch een sootje speedcore in en binnen tien seconde weg is het nummer. Terwijl we dit vroeger minuten lang achter elkaar konden zingen.

En Ja.. lala.ja.lala.. jaaaa.. lalalalaaaaa Jaaa. lala la laaaaa ja lala ja la ja la Cambuur.
Vroeger minuten lang gezongen nu klappen van het begin zo lang dat het niet bij te houden is en naar twee keer en weg is het nummer....
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

dizzhead

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 10:45:20
Nee we moeten zo doorgaan.... Lekker ieder inzet dood na één x zingen... dit komt de sfeer echt niet ten goed het is al weken KUT!
Geloof mij, ik schreeuw mij de longen uit het lijf maar dan zet je wat in en binnen tien seconde gaat het zo snel dat iedereen het draad kwijt is.

Net als forza forza forza Cambuur 1 en dan ineens komt er toch een sootje speedcore in en binnen tien seconde weg is het nummer. Terwijl we dit vroeger minuten lang achter elkaar konden zingen.

En Ja.. lala.ja.lala.. jaaaa.. lalalalaaaaa Jaaa. lala la laaaaa ja lala ja la ja la Cambuur.
Vroeger minuten lang gezongen nu klappen van het begin zo lang dat het niet bij te houden is en naar twee keer en weg is het nummer....

De essentiële vraag is natuurlijk waar de supporters van tempo-team precies zitten...

dit is mien club

Te veel jeugd die de nummers niet kennen heb ik het idee. Zij gaan dan maar heel snel klappen.
En de rest die doet wel mee
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Nightmarelwd

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 10:49:09
Te veel jeugd die de nummers niet kennen heb ik het idee. Zij gaan dan maar heel snel klappen.
En de rest die doet wel mee

Tijd voor nieuwe nummers :-)
MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: Goudvinger op november 12, 2014, 10:34:25
Zie hier, de kern van het probleem.


Omdat wij op 14 geen trommel willen?

Een voorbeeld: Afgelopen zondag zetten wij een nummer in.

Cambuur Leeuwarden ole, SCC, Cambuur Leeuwarden SCC en wanneer een aantal het overnemen in vak 13, begint er ineens een trommelaar als een malle te meppen op dat ding.
Dat nummer heeft geen begeleiding nodig lijkt mij. Zo zijn 99% van de nummers niet nodig om ter begeleiden.

Ik kan erbij dat een trommelaar een nummer kan beginnen, maar een trommelaar kan niet middenin een nummer ineens beginnen te trommelen.


MI-Sider for Life

dizzhead

Citaat van: Nightmarelwd op november 12, 2014, 13:22:33

Omdat wij op 14 geen trommel willen?



ik denk dat die daarop doelt.  ;)

Ronnie tng

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 10:45:20
Nee we moeten zo doorgaan.
het is al weken KUT!
Geloof mij, ik schreeuw mij de longen uit het lijf, maar je zet wat in en binnen tien seconde gaat het zo snel dat iedereen de draad kwijt is.


Geloof mij, het heeft puur met de zondag te maken. Zodra we een wedstrijd op zaterdagavond spelen, is het een spookhuis!

speculeter

Even schema bekeken en nog maar een thuiswedstrijd om half een maar dat is wel tegen dkv dus dan hoeven we over de sfeer niet in te zitten.
Rest vd wedstrijden vaak op zaterdagavond.

dit is mien club

Citaat van: Nightmarelwd op november 12, 2014, 13:22:33

Omdat wij op 14 geen trommel willen?

Een voorbeeld: Afgelopen zondag zetten wij een nummer in.

Cambuur Leeuwarden ole, SCC, Cambuur Leeuwarden SCC en wanneer een aantal het overnemen in vak 13, begint er ineens een trommelaar als een malle te meppen op dat ding.
Dat nummer heeft geen begeleiding nodig lijkt mij. Zo zijn 99% van de nummers niet nodig om ter begeleiden.

Ik kan erbij dat een trommelaar een nummer kan beginnen, maar een trommelaar kan niet middenin een nummer ineens beginnen te trommelen.

Dat nummer heeft wel degelijk begeleiding nodig want ook hier word na elke scc het tempo behoorlijk opgevoerd.
Maar inderdaad een trommelaar moet eigenlijk in het begin van het nummer de maat aan geven.
En niet halverwege ineens beginnen te rammen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it