Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

666

Ik weet niet wat het is maar ik vind de sfeer altijd leuker als er niet tegen een top 3 club gespeeld wordt, vond ik vorig jaar ook al.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Utekleitrokken

Citaat van: Sander Scc op november 10, 2014, 16:35:42
Denk dat iedereen die songs van vak 13 wel een beetje zat is.. Altijd dezelfde kutliedjes en dan ook nog die kuttrommel die alles doodslaat..

Gezocht: Songwriter met een Cambuur-hart en draagvlak bij de supporter  ;)

Cambuur123

Variatie van onze kant is idd wel dramatisch. Ajax heeft er wel 20/30 denk ik (hebben we niet allemaal gehoord natuurlijk maar kijk ook wel eens filmpjes van diverse clubs op internet en ben altijd wel onder de indruk van Ajax), maar misschien moeten wij ook maar eens een paar nieuwe liedjes gaan bedenken, denk dat het dan ook leuker wordt om mee te zingen voor sommige mensen die er nu geen zin  in hebben oid.

Nieuwste liedje is denk ik geel en blauw zit in m'n bloed? Dateert ook alweer uit laatste jaar Juup denk ik? Laten we er eens verandering in brengen!  :thumbsup

Ik begin vast te brainstormen  :P :P :P

0517

Citaat van: Nightmarelwd op november 10, 2014, 16:22:51
De sfeer was goed tot de twintigste minuut.  Hele stadion doet mee. Wanneer 13 of wij daarna een song inzetten, haakt geen enkel ander vak, laat staan de rest van het stadion.

Ligt dit dan aan vak 13 of 14 of het volk uit de andere vakken?

Strijd tussen 13 en 14 dat maakt iedereen ervan, maar zelf meezingen wanneer één van tweeën een song inzet ho maar.

Ook lees ik dat het uitvak as na 74 minuten begon te zingen. Ik heb ze daarvoor ook duidelijk gehoord en wat een variatie aan songs.

Komende twee thuis wedstrijden op zaterdagavond en ik zou zeggen, zing gerust mee met 13 of 14 en niet pas wanneer je buurman ook gaat zingen of wanneer we op een veilige voorsprong staan.

Vak 14 staat inmiddels ook alweer vol met meiden en koters....  ;(

Casuals-lwd

#1339
Citaat van: 0517 op november 10, 2014, 22:31:33
Vak 14 staat inmiddels ook alweer vol met meiden en koters....  ;(
Als ze zingen vind ik dat geen probleem anders gwn naar een ander vak sturen vind ik, er is wel teveel jeugd op Noord bijgekomen

sccambuurlwdd

Citaat van: 0517 op november 10, 2014, 22:31:33
Vak 14 staat inmiddels ook alweer vol met meiden en koters....  ;(

De jeugd van 13 heeft zich inderdaad inmiddels voor een (groot) deel naar 14 verplaatst. Je ziet overal groepjes van kinderen die hoogstens 14 zijn, de helft van de wedstrijd schichtig om zich heen kijken en alleen meedoen als er wordt gescoord of als we voorstaan. Een mix van leeftijden is prima, maar er moet wat mij betreft wel een ondergrens zijn, uitzonderingen daargelaten. Maar ja, daar is natuurlijk al veel vaker over gesproken..

Westerpark

Citaat van: kickandrush op november 10, 2014, 16:58:37
Wat een gejank om vak 13 en 14. Blijkbaar wordt er nogal veel waarde gehecht aan het vak waar je in staat. Toen we nog jupiler speelden kwamen de doeken van 10 en werden ze tot 14 gelopen of vice versa. Betrek eerst de overige vakken op noord maar weer eens met sfeeracties en ga daarna pas zeiken over het meedoen van de overige vakken.

Jij bent nu zelf anders ook wel erg in vakken aan het denken niet? Een sfeeractie is een sfeeractie en is voor het hele stadion en niet enkel voor het vak waarin die gehouden wordt. En als de vakken 10, 11 en 12 het van de tot in den treure getoonde gesponsorde en gedrukte doeken moeten hebben...

kickandrush

Citaat van: Westerpark op november 10, 2014, 23:43:38
Jij bent nu zelf anders ook wel erg in vakken aan het denken niet? Een sfeeractie is een sfeeractie en is voor het hele stadion en niet enkel voor het vak waarin die gehouden wordt. En als de vakken 10, 11 en 12 het van de tot in den treure getoonde gesponsorde en gedrukte doeken moeten hebben...

Lees voor de grap een paar willekeurige pagina's van het sfeer forum door, het gaat altijd over 13 en 14 die elkaar de loef willen afsteken. In vak 11, waar ik sinds jaar en dag sta krijg je hier maar weinig van mee, omdat het gezang altijd van links komt wat wordt overgenomen. Ik heb skijt aan de vaknummers eerlijk gezegd en denk dat t meer een noord ding zou moeten zijn. Verder vindt ik dat je jezelf nogal tegenspreekt met sfeeractie is sfeeractie voor het stadion en niet voor het vak, waarom komt er dan nooit een doek een desbetreffend vak uit? Los gezien van voorkeur bedrukt of zelfgemaakt, want daar heb ik het helemaal niet over gehad.
De rookmachines van ul zijn iig voor heel noord  :devil

Destroyer

Citaat van: Casuals-lwd op november 10, 2014, 22:41:34
Als ze zingen vind ik dat geen probleem anders gwn naar een ander vak sturen vind ik, er is wel teveel jeugd op Noord bijgekomen

Whoehahaha  :_schater Anders maar gewoon het vak uitsturen. Iedereen heeft een grote bek en zegt dit maar. Het gebeurt toch niet. Het tegendeel bewijst zich. Steeds meer klootjesvolk in vak 14. Het eerste seizoen toen dit vak startte stond er veel van de oude MI-side, en as het uniek maar het begint steeds meer een kopie van van 13 te worden.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: Cambuur123 op november 10, 2014, 17:33:25
Variatie van onze kant is idd wel dramatisch. Ajax heeft er wel 20/30 denk ik (hebben we niet allemaal gehoord natuurlijk maar kijk ook wel eens filmpjes van diverse clubs op internet en ben altijd wel onder de indruk van Ajax), maar misschien moeten wij ook maar eens een paar nieuwe liedjes gaan bedenken, denk dat het dan ook leuker wordt om mee te zingen voor sommige mensen die er nu geen zin  in hebben oid.

Nieuwste liedje is denk ik geel en blauw zit in m'n bloed? Dateert ook alweer uit laatste jaar Juup denk ik? Laten we er eens verandering in brengen!  :thumbsup

Ik begin vast te brainstormen  :P :P :P

Weet je wat ik nou het aparte vond! ik heb me zo geirriteerd aan die ' originele' Ajax liedjes en hun teksten. Het bleef maar hangen de hele zondag door. Ergens toch een compliment naar hun. Wij komen bij veel songs niet erder dan jalalalalalalala...

Ik heb een schijt hekel aan ajax, maar bepaalde songs zijn zeker creatief bedacht.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: 666 op november 10, 2014, 17:19:29
Ik weet niet wat het is maar ik vind de sfeer altijd leuker als er niet tegen een top 3 club gespeeld wordt, vond ik vorig jaar ook al.

Je merkt net als de spelers die tegen de topclubs omhoog kijken dat het publiek hier ook last van heeft. Staan vaak ook veel van die eendagsvliegen bij zo'n wedstrijd die meer voor de beleving tegen een topclub erbij willen zijn ten koste van anderen.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

hobbes

Citaat van: Destroyer op november 11, 2014, 10:11:16
Je merkt net als de spelers die tegen de topclubs omhoog kijken dat het publiek hier ook last van heeft. Staan vaak ook veel van die eendagsvliegen bij zo'n wedstrijd die meer voor de beleving tegen een topclub erbij willen zijn ten koste van anderen.

Gezien het hoge aantal seizoenkaarten bij SCC zal het aantal ééndagsvliegen wel meevallen.

Cambuur123

Zijn er geen oude klassieke liedjes die tegenwoordig niet meer worden gezongen maar vroeger wel? Misschien kunnen ouwe gouwe de boel een beetje opzwepen  :zweep

In de pak 'M beet 10 jaar dat ik een seizoenskaart heb is er weinig veranderd qua liedjes helaas...

#MakeTheStadiumShakeAgain  |:)

Jopie

Citaat van: Sander Scc op november 10, 2014, 16:35:42
Denk dat iedereen die songs van vak 13 wel een beetje zat is.. Altijd dezelfde kutliedjes en dan ook nog die kuttrommel die alles doodslaat..

Ook ik ben niet een voorstander van een trommel, maar merk wel dat juist zonder trommel de liederen eerder ophouden. Zodra er een nummer wordt ingezet zonder trommel gaat het tempo steeds sneller omhoog, tot niemand het meer kan bijbenen en het gezang ophoudt. De trommel is er voor het aangeven van de maat, op die manier kunnen de liederen door blijven gaan. Dat de trommel alles doodslaat is onzin. Ik ben juist wel tevreden over de mate van gebruik van de trommel op dit moment. Af en toe ter ONDERSTEUNING van het gezang (iets anders dan domweg op die trommel slaan zonder dat ook maar iemand zingt. Ook daar heb ik een schijt hekel aan).

Ook ik vind liederen zonder trommel veel mooier, denk aan het 'twee kleuren geel blauw' en natuurlijk ' T'Woanskip'. Maar we zingen ook veel liederen waar het aangeven van de maat juist van belang is.

Ik heb meer het idee dat men het tegenwoordig wel 'stoer' vind om te zeggen dat een trommel in het vak kut is. Wanneer een trommel op de juiste manier gebruikt wordt (niet overheersend, puur ter ondersteuning v.d. maat) werkt dit wel degelijk sfeer verhogend.

Cambuur123

Eens met Jopie  :clint