Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: siepelsjeu op november 18, 2024, 21:03:26
Na de winterstop dus Ultra?s en een Trommel

?Hallo allemaal. Vanavond heeft er een gesprek plaats gevonden tussen Cambuur Culture, Mi Side, LYB en een nieuwe groep. Deze nieuwe groep zal een ultras groep worden, en dit steunen wij. De groep zal plaatsnemen op vak 7 recht achter de goal, met onder andere een trommel en sfeervlaggen. De groep betreft een mannetje of 40 en heeft ons benaderd over hun idee?n. De verwachting is dat de groep de tweede seizoenshelft van start zal gaan. Tot die tijd willen wij iedereen oproepen om in vak 7 achter de goal plaats te nemen en niet verspreid over de tribune te gaan staan. Aankomende thuiswedstrijd tegen Den Bosch willen we iedereen vragen om optijd (19:00) op het vak aanwezig te zijn. Zo kunnen we er weer een ouderwetse gekkenhuis van maken. Op naar een sfeervolle toekomst!?

Gefeliciteerd met dit initiatief, ik ben verrast. Mooi dat er dan toch door middel van gesprekken hier gehoor is aangegeven. Laat je vooral de komende tijd niet be?nvloeden door negatieve reacties maar ga je eigen ding doen en genieten van positiviteit. Je zult zien dat de groep gaat groeien.

Laat je niet gek maken door anderen, die hier niets mee hebben. Er is zoals ik al eerder schreef de laatste jaren over algemeen een schijt sfeer in het stadion geweest op paar uitzonderingen na. Het wordt tijd dat de oude tijden gaan herleven.

:scc
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: janou op november 19, 2024, 11:50:17
Wat veranderd er t.o.v. de huidige situatie dan? Dat begrijp ik niet zo goed, want nu wordt er met een 4-0 achterstand ook af en toe nog wel wat gezongen, ookal is het niet massaal. Los van ''Schaam je kapot'' overigens  :_schater

Overigens prima initiatief om de sfeer te verbeteren, helemaal trommel zal voor verbetering zorgen denk ik. :thumbsup

Er wordt over algemeen heel weinig gezongen op een enkele opleving na, dus jouw reactie is lachwekkend.

Ik ben van mening dat er altijd gezongen moet worden in voor en tegenspoed en niet alleen als het mee zit.

Dus de tijd van voor 2008 toen er gemiddelde 3-4k supporters op de tribune zaten maar wel altijd achter de ploeg staan moet herleven.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

janou

#3632
Citaat van: Destroyer op november 19, 2024, 12:14:51
Er wordt over algemeen heel weinig gezongen op een enkele opleving na, dus jouw reactie is lachwekkend.

Ik ben van mening dat er altijd gezongen moet worden in voor en tegenspoed en niet alleen als het mee zit.

Dus de tijd van voor 2008 toen er gemiddelde 3-4k supporters op de tribune zaten maar wel altijd achter de ploeg staan moet herleven.

Prima dat jij mijn reactie lachwekkend vind, maar ik stel gewoon een vraag vanuit interesse. Heeft niets mee te maken of er wel of niet gezongen moet worden en ik zeg nergens dat de sfeer goed is op het moment. Dus ik begrijp jouw aanvallende bericht niet. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik van de sfeer vind, wellicht moet je mijn berichten eens vaker lezen. Dan zal je zien dat ik niet zo ver van jouw mening zit.   

Feit is dat er altijd mensen zijn die wat proberen te zingen ook als we achter staan, dat dit niet aanslaat bij ander zoals jij aangeeft klopt volledig. Dat is de hele discussie niet. En dat de sfeer niet is zoals vroeger helemaal mee eens.

Maar nogmaals mijn oprechte vraag vanuit interesse:  Wat veranderd er t.o.v. de huidige situatie?




Destroyer

Citaat van: janou op november 19, 2024, 12:43:01
Prima dat jij mijn reactie lachwekkend vind, maar ik stel gewoon een vraag vanuit interesse. Heeft niets mee te maken of er wel of niet gezongen moet worden en ik zeg nergens dat de sfeer goed is op het moment. Dus ik begrijp jouw aanvallende bericht niet. Daarnaast bepaal ik zelf wel wat ik van de sfeer vind, wellicht moet je mijn berichten eens vaker lezen. Dan zal je zien dat ik niet zo ver van jouw mening zit.   

Feit is dat er altijd mensen zijn die wat proberen te zingen ook als we achter staan, dat dit niet aanslaat bij ander zoals jij aangeeft klopt volledig. Dat is de hele discussie niet. En dat de sfeer niet is zoals vroeger helemaal mee eens.

Maar nogmaals mijn oprechte vraag vanuit interesse:  Wat veranderd er t.o.v. de huidige situatie?

Ik bedoel het niet aanvallend dus daarvoor mijn excuses. Ik vind dat er juist ongeacht we voor of achter zie laatste wedstrijd er te weinig achter de ploeg wordt gestaan en het maar een dooie boel. Wat het veranderd? Wellicht kan iemand van die nieuwe groep dat toelichten hier.

Ik denk dat de intentie toch is dat deze ploeg 90 minuten lang vocaal zich laten zien met enkele sfeerattributen. Maar nogmaals, dit is mij niet bekend en ben er geen onderdeel van. Dus we wachten wel op een reactie. Ik vind het een mooi initiatief in ieder geval.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

janou

Citaat van: Destroyer op november 19, 2024, 13:30:52
Ik bedoel het niet aanvallend dus daarvoor mijn excuses. Ik vind dat er juist ongeacht we voor of achter zie laatste wedstrijd er te weinig achter de ploeg wordt gestaan en het maar een dooie boel. Wat het veranderd? Wellicht kan iemand van die nieuwe groep dat toelichten hier.

Ik denk dat de intentie toch is dat deze ploeg 90 minuten lang vocaal zich laten zien met enkele sfeerattributen. Maar nogmaals, dit is mij niet bekend en ben er geen onderdeel van. Dus we wachten wel op een reactie. Ik vind het een mooi initiatief in ieder geval.

Helemaal mee eens hoor, zeer goed initiatief :proost.  Denk dat er veel gewonnen gaat worden door het tempo van zingen wat te verlagen (Trommel).

Misschien dat iemand mij ook kan uitleggen waarom ze iedereen daar recht achter de goal willen hebben en niet meer verspreid. Je wilt toch overal wat mensen hebben staan die veel zingen zodat heel noord meedoet? Of is dat een rare gedachte?  En wie moeten daar specifiek gaan staan, aangezien de meeste mensen op noord er ?berhaupt al zijn voor de beleving toch?

SCC

serieuze vraag: hoe is de onderlinge verhouding tussen deze 4 groeperingen?
Wanneer die nieuwe groep Ultras dan zingt, voelen die andere 3 groepen zich dan gepasseerd en/of te trots om mee te zingen, of is er wel (hoop ik) de gezamenlijke deler (Cambuur!!) en wordt er gezamenlijk opgetrokken? Niet dat wanneer die Ultras zingen met 40 man, die andere groeperingen dan de boel boycotten en snel andere nummers inzetten?

nightmare

Citaat van: Grijskijkert op november 19, 2024, 09:17:56
Waarom 4 groepen? Is dat echt nodig?

Er zijn nu 4 groepen.

MI-Side, Cambuur Culture, LYB en KVC sfeer, daar komt een Ultra groep bij. Niks mis mee 5 groepen.

nightmare

Citaat van: SCC op november 19, 2024, 14:58:46
serieuze vraag: hoe is de onderlinge verhouding tussen deze 4 groeperingen?
Wanneer die nieuwe groep Ultras dan zingt, voelen die andere 3 groepen zich dan gepasseerd en/of te trots om mee te zingen, of is er wel (hoop ik) de gezamenlijke deler (Cambuur!!) en wordt er gezamenlijk opgetrokken? Niet dat wanneer die Ultras zingen met 40 man, die andere groeperingen dan de boel boycotten en snel andere nummers inzetten?

Onderlinge verhoudingen zijn prima.

siepelsjeu

Citaat van: SCC op november 19, 2024, 14:58:46
serieuze vraag: hoe is de onderlinge verhouding tussen deze 4 groeperingen?
Wanneer die nieuwe groep Ultras dan zingt, voelen die andere 3 groepen zich dan gepasseerd en/of te trots om mee te zingen, of is er wel (hoop ik) de gezamenlijke deler (Cambuur!!) en wordt er gezamenlijk opgetrokken? Niet dat wanneer die Ultras zingen met 40 man, die andere groeperingen dan de boel boycotten en snel andere nummers inzetten?
Verhoudingen zijn prima, sfeeracties zullen ook gezamenlijk georganiseerd worden.

Teun Seun

Het is misschien een goed initiatief.. Ik vind de naam ultras wat triest maar je moet het toch een naam geven. Een trommel is iets waar de MI side tegen was, en velen met hun.. Maar goed, je moet inderdaad wat. Wie weet komt er een keer een normaal scala aan liedjes.. In lwd snuiven we coke, Andre Hazes en de anti boer dus doe maar niet zo stoer mag wel weg wat mij betreft.. Het is wel tijd voor eens wat positieve geluiden dus ik hoop dat dit het kantelpunt is naar een nieuwe fase met een onvergetelijke steunende sfeer..
(hopelijk grote vlaggen en niet die kleintjes die er nu af en toe zijn)


Destroyer

Citaat van: Teun Seun op november 19, 2024, 15:50:45
Het is misschien een goed initiatief.. Ik vind de naam ultras wat triest maar je moet het toch een naam geven. Een trommel is iets waar de MI side tegen was, en velen met hun.. Maar goed, je moet inderdaad wat. Wie weet komt er een keer een normaal scala aan liedjes.. In lwd snuiven we coke, Andre Hazes en de anti boer dus doe maar niet zo stoer mag wel weg wat mij betreft.. Het is wel tijd voor eens wat positieve geluiden dus ik hoop dat dit het kantelpunt is naar een nieuwe fase met een onvergetelijke steunende sfeer..
(hopelijk grote vlaggen en niet die kleintjes die er nu af en toe zijn)

Ik vind het een prachtig initiatief en ook mooi om te horen dat er voor samenwerking wordt opengestaan. We zijn er natuurlijk met 1 doel, samen een prachtige avond te beleven als twaalfde man en de punten binnen trekken. Met deze groepen kan ook iedereen zich aansluiten waarbij je je goed voelt.

Net zoals er nu meerdere supporterclubs zijn. De naam Ultras heb ik geen probleem mee, die is in 2003 al ontstaan bij ons. Ultras Leovardia '03 is destijds door een fanatiek groepje het leveren in geroepen en heeft toch voor prachtige momenten in de club geschiedenis gezorgt met unieke sfeeracties.

Stiekem zou het zelfs mooi zijn die naam weer nieuw leven in te blazen maar dat laat ik aan anderen over.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Grijskijkert

Citaat van: nightmare op november 19, 2024, 15:16:07
Er zijn nu 4 groepen.

MI-Side, Cambuur Culture, LYB en KVC sfeer, daar komt een Ultra groep bij. Niks mis mee 5 groepen.
:thumbsup
IN HENK WE TRUST!!!

Zuid1991

In kader van meedenken,
Zou misschien een idee kunnen zijn dat er op Oost en Zuid ook een bepaald groepje is wat meedenkt over sfeer zodat het nieuwe stadion sfeerverhogend wordt.
Denk dat er op oost genoeg lui zitten die een verleden hebben gehad op Noord en best nog wel fanatiek zijn. |:)

Destroyer

Citaat van: Zuid1991 op november 19, 2024, 17:02:28
In kader van meedenken,
Zou misschien een idee kunnen zijn dat er op Oost en Zuid ook een bepaald groepje is wat meedenkt over sfeer zodat het nieuwe stadion sfeerverhogend wordt.
Denk dat er op oost genoeg lui zitten die een verleden hebben gehad op Noord en best nog wel fanatiek zijn. |:)
:thumbsup zeker weten
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Poetser

Citaat van: Destroyer op november 19, 2024, 16:38:56

Stiekem zou het zelfs mooi zijn die naam weer nieuw leven in te blazen maar dat laat ik aan anderen over.

Volgens mij 'mag' dat niet meer omdat die spandoeken zijn gejat? Dat is een soort code  8P

Ik heb het niet bedacht haha.