Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: Vlampiep op november 12, 2024, 11:57:08
Wat er op het veld gebeurd bepaalt voor 80 % de sfeer en niet wat voor "holleboomstammen" muziek het stadion in wordt geblazen.
Ik snap dat heel veel jongeren de muziek heeeeel belangrijk vinden, maar daarvoor kun je ook naar een concert gaan. We komen toch voor voetbal 3n als dat ons triggert gaat het van zelf los op de tribunes. Gekunstelde thema's kunnen dan ook wel achterwege blijven.

Lees eerst de voorgaande pagina's eens door vlampiep voordat je deze ietwat domme reactie plaatst. De laatste twee zinnen van jou slaan als een lul op een drumstel.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

#3601
Citaat van: fred op november 11, 2024, 11:04:53

|:)

Tsja UL moest zonodig "weg" omdat er o.a. enkele "gedrukte" doeken hingen. En de trommel weggepest. Dat paste ook niet bij de "cultuur".

Nou we probeerden er toen wel wat van te maken. Bijna elke wedstrijd wel iets qua sfeeractie.
Dit seizoen 1x paar vlaggetjes gezien voor de rest niks meer. Zelfs de spandoeken moeten soms weg  ;(

Fijne dag verder.

Zo is het Fred. Ultras Leovardia, opgericht in 2003 door een stel  fanatieke supporters moest na dik 10 jaar maar opgedoekt worden. Trommel en ultras hoort niet bij Cambuur. En kijk nu, de rest in Nederland is de laatste jaren toch aan het groeien qua fanatieke beweging maar wij houden ons liever aan het motto: Als er goed voetbal gespeeld wordt is de sfeer ook goed. Vroeger hadden we met 3500 man op de tribune alleen maar slecht voetbal maar de beste sfeer van de eerste divisie. Het verhaal met goed voetbal is goede sfeer begint grappig te worden en dat is best triest.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: Inferno-058 op november 11, 2024, 19:19:53
Dat er geen (grote) sfeeracties gepresenteerd mogen worden heeft idd met een vergunning te maken, daar kunnen we op dit moment nog niks aan doen.

De sfeer moet beter. Ik denk dat wij toch mee moeten met de tijd en meer ultra moeten worden. Je ziet zelfs bij Feyenoord (de grootste anti ultraclub) meer ultra wordt.

Muziek in het stadion blijft een kwestie van smaak. Wat meer verschillende liedjes mag zeker wel. Genot, top nummer maar die hoor je zo vaak. Net zoals de Apres Ski versie van Sweet Caroline...

Had het vermoeden al dat er ivm vergunningen geen grote acties gedaan konden worden maar hang iig zoveel mogelijk doekjes op in het nieuwe stadion want het is nog steeds vrij kaal en veel beton vooral vanaf Oost gezien.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Zuid1991

#3603
Citaat van: Destroyer op november 12, 2024, 20:57:49
Zo is het Fred. Ultras Leovardia, opgericht in 2003 door een stel  fanatieke supporters moest na dik 10 jaar maar opgedoekt worden. Trommel en ultras hoort niet bij Cambuur. En kijk nu, de rest in Nederland is de laatste jaren toch aan het groeien qua fanatieke beweging maar wij houden ons liever aan het motto: Als er goed voetbal gespeeld wordt is de sfeer ook goed. Vroeger hadden we met 3500 man op de tribune alleen maar slecht voetbal maar de beste sfeer van de eerste divisie. Het verhaal met goed voetbal is goede sfeer begint grappig te worden en dat is best triest.

Dat laatste is ook wel weer wat overdreven.
En in 2014 kregen wij (zonder trommel) het predikaat ?beste sfeer? van alle eredivisie clubs.
Ik blijf erbij, dit is een moment opname, heeft indirect misschien ook te maken met het wennen in het nieuwe stadion.

En praten om de sfeer te verbeteren is volgens mij de beste oplossing!
Juist NU in een nieuw stadion.
Kom bij elkaar! Win-win situatie voor iedereen. |:)


Destroyer

Citaat van: Zuid1991 op november 12, 2024, 22:17:55
Dat laatste is ook wel weer wat overdreven.
En in 2014 kregen wij (zonder trommel) het predikaat ?beste sfeer? van alle eredivisie clubs.
Ik blijf erbij, dit is een moment opname, heeft indirect misschien ook te maken met het wennen in het nieuwe stadion.

En praten om de sfeer te verbeteren is volgens mij de beste oplossing!
Juist NU in een nieuw stadion.
Kom bij elkaar! Win-win situatie voor iedereen. |:)

2014 was een top jaar in de eredivisie na bijna 15 jaar in de eerste divisie te hebben gespeeld. Alles nieuw en iedereen wou er bij zijn, oude tijden herleefden.

Maar ik praat echt over de laatste vijf jaar. Op zo af en toe een topwedstrijd na en soms enkele vlagen is de sfeer Erg middelmatig. Een trommel is niet een must h?, maar zoals al eerder door anderen aangegeven slaan de liederen nu alle allemachtig snel dood met een gabber snelheid. Dus je kunt et meer ritme bepalen.

Maar inderdaad laat de instanties maar eens bijelkaar zitten om er wat moois van te maken want nu is de tijd rijp. Zo langer doormodderen is Cambuur onwaardig.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

thankyou

Tribune is ook veel te groot voor Cambuur begrippen om ongecontroleerd nummers in te zetten. Linkerkant zet een liedje in en rechts een ander liedje. Daardoor krijg je zeker nu met zo'n grote noordtribune geen globale sfeer.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Grijskijkert

Citaat van: thankyou op november 13, 2024, 08:09:55
Tribune is ook veel te groot voor Cambuur begrippen om ongecontroleerd nummers in te zetten. Linkerkant zet een liedje in en rechts een ander liedje. Daardoor krijg je zeker nu met zo'n grote noordtribune geen globale sfeer.
Dan maar een "dirigent" met megafoon voor het sooitsje... net als bij de Egels.
IN HENK WE TRUST!!!

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op november 13, 2024, 08:30:17
Dan maar een "dirigent" met megafoon voor het sooitsje... net als bij de Egels.
As dur sun mafkees foor mij de heule wedstriet zich uut staat te sloofen, gaan ik nar ut Ieshokey, daar is altied sfeer, waar niet eindeloas over lult hoeft te wudden.

oost

Citaat van: thankyou op november 13, 2024, 08:09:55
Tribune is ook veel te groot voor Cambuur begrippen om ongecontroleerd nummers in te zetten. Linkerkant zet een liedje in en rechts een ander liedje. Daardoor krijg je zeker nu met zo'n grote noordtribune geen globale sfeer.

Heeft niks met de grote te maken, dit zelfde gebeurde ook al in het oude stadion. Die groepjes vinden zichzelf allemaal heel stoer en willen niks met andere fans te maken hebben. Laat staan samen sfeer maken  :rodekaart

Inferno-058

#3609
Citaat van: Zuid1991 op november 12, 2024, 22:17:55
Dat laatste is ook wel weer wat overdreven.
En in 2014 kregen wij (zonder trommel) het predikaat ?beste sfeer? van alle eredivisie clubs.
Ik blijf erbij, dit is een moment opname, heeft indirect misschien ook te maken met het wennen in het nieuwe stadion.

En praten om de sfeer te verbeteren is volgens mij de beste oplossing!
Juist NU in een nieuw stadion.
Kom bij elkaar! Win-win situatie voor iedereen. |:)
In 2014 hadden wij nog een trommel.

De beste sfeer bij Cambuur hebben wij gehad met trommel, feit.

Zuid1991

Citaat van: Inferno-058 op november 13, 2024, 10:23:31
In 2014 hadden wij nog een trommel.

De beste sfeer bij Cambuur hebben wij gehad met trommel, feit.
Ok?, in de jaren daarna ook prima sfeer hoor.

Maar als we blijven discusseren hier over wel/niet, skiet ut niet op.

nee,wel?

dat er wat mut verandere is dudelijk,ik fyn dat destroyer de spieker wel aardig op de kop slaat  misskien mutte je die groepkes wel verdrieve at se alleen foor ut neuske vol komme en kiek mij eens interesant en stoer wezen.   at iedereen die fynt dat er wat mut verandere nu de koppen eens bijelkaar steekt en het conclaaf aangaat met cc kvc en de club zelf dan mut er toch wat mogelijk weze,  en de mensen die nog steeds anti trommel ultras en dergelijke binne misskien mut je der overheen stappe en oek in dit opzicht de tieden verandere .

siepelsjeu

Citaat van: Destroyer op november 12, 2024, 21:06:03
Had het vermoeden al dat er ivm vergunningen geen grote acties gedaan konden worden maar hang iig zoveel mogelijk doekjes op in het nieuwe stadion want het is nog steeds vrij kaal en veel beton vooral vanaf Oost gezien.

Grote sfeeracties mogen zeker wel, hebben alleen op het moment geen geschikte locatie om ze te schilderen.

Johan058...

Citaat van: Destroyer op november 12, 2024, 20:57:49
Zo is het Fred. Ultras Leovardia, opgericht in 2003 door een stel  fanatieke supporters moest na dik 10 jaar maar opgedoekt worden. Trommel en ultras hoort niet bij Cambuur. En kijk nu, de rest in Nederland is de laatste jaren toch aan het groeien qua fanatieke beweging maar wij houden ons liever aan het motto: Als er goed voetbal gespeeld wordt is de sfeer ook goed. Vroeger hadden we met 3500 man op de tribune alleen maar slecht voetbal maar de beste sfeer van de eerste divisie. Het verhaal met goed voetbal is goede sfeer begint grappig te worden en dat is best triest.
Helemaal mee eens. Ik vind Ultras zeker wel bij Cambuur horen. Een trommel kan je over discuseren

nee,wel?

Citaat van: siepelsjeu op november 14, 2024, 18:13:25
Grote sfeeracties mogen zeker wel, hebben alleen op het moment geen geschikte locatie om ze te schilderen.

kan dat niet bij zakelijk partner wtc,als daar geen evenement is?