Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

oost

Citaat van: Drumfather SCC op november 10, 2024, 21:18:41
Mooi op Noord laten die lui  :O
Laat ze het daar maar uitvechten, konden ze vroeger ook  ;)

Ik heb daar namelijk jaren een SK gehad totdat (voor mij) de sfeer er ontzettend kelderde en toen er steeds meer dagjesmensen bij leken te komen die niks met voetbal hebben maar meer met hun telefoontjes e.d.

Triest voorbeeld hiervan vind ik die lampjes die altijd schijnden... Hier hoefde je ''vroeger'' niet mee aan te komen.
Ook hoorde ik steeds meer luitjes die niet eens wisten welke spelers er op het veld stonden en noem maar verder op

Nou, dan heb je in mijn ogen niks met voetbal of Cambuur als club en heb ik toen mijn biezen maar gepakt en ben ik elders gaan zitten.

Ik heb er tijden meegemaakt dat de oude garde daar echt heerste, orde hield en meer sfeer maakte met 3000 man op de tribune dan nu met 12000 of meer
Ik kon me er niet meer mee identificeren.

Ik stond niet vooraan met de acties maar kon ?cht genieten van de sfeer die er heeste en heb, tot op de dag van vandaag, nog steeds torenhoog respect voor de mensen die er altijd maar wat van proberen te maken  |:)

Ik hoop echt dat er weer een eenheid komt en dat de oude bazen en de oude regels van weleer weer snel de overhand krijgen op de capuchonnetjes en mensen die er maar voor de lol komen en meelopen met de meute

Onze club verdient dat!
En inderdaad! Meer Liwwadder liederen! Wat was het altijd mooi om met ''Mien Stadsje'' het stadion te verlaten  |:)

Laat die coke-meuk en Nederlandstalige bagger maar eens wat meer in de kast!
Laat het wat meer zwepen! Lekker een AC/DC of een andere classic uit de betere tijden.
Ik noem maar een dwarsstraat

Caroline en CCCCambuur Leeuwardeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kunnen ook wel de straat op gezet worden

_O_

Vlampiep

Citaat van: Drumfather SCC op november 10, 2024, 21:18:41
Mooi op Noord laten die lui  :O
Laat ze het daar maar uitvechten, konden ze vroeger ook  ;)

Ik heb daar namelijk jaren een SK gehad totdat (voor mij) de sfeer er ontzettend kelderde en toen er steeds meer dagjesmensen bij leken te komen die niks met voetbal hebben maar meer met hun telefoontjes e.d.

Triest voorbeeld hiervan vind ik die lampjes die altijd schijnden... Hier hoefde je ''vroeger'' niet mee aan te komen.
Ook hoorde ik steeds meer luitjes die niet eens wisten welke spelers er op het veld stonden en noem maar verder op

Nou, dan heb je in mijn ogen niks met voetbal of Cambuur als club en heb ik toen mijn biezen maar gepakt en ben ik elders gaan zitten.

Ik heb er tijden meegemaakt dat de oude garde daar echt heerste, orde hield en meer sfeer maakte met 3000 man op de tribune dan nu met 12000 of meer
Ik kon me er niet meer mee identificeren.

Ik stond niet vooraan met de acties maar kon ?cht genieten van de sfeer die er heeste en heb, tot op de dag van vandaag, nog steeds torenhoog respect voor de mensen die er altijd maar wat van proberen te maken  |:)

Ik hoop echt dat er weer een eenheid komt en dat de oude bazen en de oude regels van weleer weer snel de overhand krijgen op de capuchonnetjes en mensen die er maar voor de lol komen en meelopen met de meute

Onze club verdient dat!
En inderdaad! Meer Liwwadder liederen! Wat was het altijd mooi om met ''Mien Stadsje'' het stadion te verlaten  |:)

Laat die coke-meuk en Nederlandstalige bagger maar eens wat meer in de kast!
Laat het wat meer zwepen! Lekker een AC/DC of een andere classic uit de betere tijden.
Ik noem maar een dwarsstraat

Caroline en CCCCambuur Leeuwardeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kunnen ook wel de straat op gezet worden
Misschien is het je wel ontgaan, maar inmiddels zijn de tijden drastisch veranderd en wen er maar aan.

janou

Citaat van: Destroyer op november 10, 2024, 16:48:22
Jep het wordt elk jaar minder en minder. Ik weet nog toen wij een trommel hadden. Wat een heksenketel was het soms toen op de tribunes!

Ja kerel, overal wordt tegen aangeschopt want dat hoort niet bij onze club. Wie bepaalt dat eigenlijk? Die trommel heeft wel 20 jaar bij de club gehoord en voor veel sfeer gezorgd.

Afgelopen 10 jaar zijn er allemaal groepjes gecre?erd. Vak 14, de oude MI side en vak 12/13 wat er al stond (KvC). Uiteindelijk heeft het jarenlang tegen elkaar gewerkt in het oude stadion.

En nu? Alles staat bij elkaar en in plaats van sfeerhogend is er in het nieuwe stadion alleen maar gezeik met elkaar.

Je moet je kapot schamen om de club zo te benadelen. We worden het lachertje qua sfeer. Vroeger stonden we bekend om de hel van Leeuwarden, nu zijn we een stel pubers die liever bier over elkaar heen gooien.

Zonet op deze druilerige dag eens een deel dkv/gae gezien op. Espn (prachtige club ook de Eagles), maar daar wordt ondertussen al meer achter de club gestaan tijdens de wedstrijd  als bij ons.

Dat gaat mij als scc er aan het hart. Nogmaals die drie groepen supporters op noord moeten eens een keer met elkaar om tafel een eenheid gaan vormen en zien dat we weer de beruchte hel van Leeuwarden kennen worden in plaats van stoer zijnde bier gooiende jonkies met een capuchon op de kop.

Helemaal mee eens. Erger mij kapot aan die doorgesnoven jochies met zwarta capuchon, je ziet gewoon veel gasten die alleen maar bezig zijn met elkaar zo erg mogelijk op te fokken in plaats van te zorgen de algemene sfeer beter wordt. Ik zie gasten die hele wedstrijd met hun gezicht naar het publiek staan om de rest op te fokken, waar slaat dit op. Het gaat niet meer om met zijn allen luid zingen, maar om zo snel en aggresief mogelijk te zingen. Vooral het ritme ontbreekt volledig waardoor heel veel mensen afhaken bij nummers.

Trommel zou hier wel bij helpen omdat het tempo wat meer bepaald kan worden. Maar begrijp ook wel dat er mensen niet zo fan zijn van trommels.  Denk dat het wel bevorderlijk zou zijn voor de sfeer. Helemaal omdat Noord gewoon een stuk groter is dan het was.

Drumfather SCC

Citaat van: Vlampiep op november 11, 2024, 08:17:29
Misschien is het je wel ontgaan, maar inmiddels zijn de tijden drastisch veranderd en wen er maar aan.

Met zo'n instelling veranderd er nooit wat nee...
En nee, Er is me niks ontgaan, vandaar ook mijn relaas

Maar even goede vrienden uiteraard; Als jij het zo, met een drastische verandering, prima vindt dan is het jouw goed recht
Ikzelf kan er maar moeilijk aan wennen omdat ik veel beter ken (denk stiekem jij ook wel) dus er kan ook wel weer een verandering naar het oude plaats vinden!

Ik zie liever een goede sfeer dan de huidige treurigheid...
Want we kunnen veeeeeeeeeeeeel beter!

Zuid1991

Deze discussie is al een lange tijd bezig.
De ene vindt de sfeer slecht, de andere matig, etc.

Feit is dat dit niks oplost.
Laat mensen bij elkaar komen om te praten, dan kom je verder:
Kvc, Cambuur culture, mi-side.

Er is geen mooier moment denkbaar met dit mooie nieuwe stadion.  |:)

fred

Citaat van: Destroyer op november 10, 2024, 16:48:22
Jep het wordt elk jaar minder en minder. Ik weet nog toen wij een trommel hadden. Wat een heksenketel was het soms toen op de tribunes!

Ja kerel, overal wordt tegen aangeschopt want dat hoort niet bij onze club. Wie bepaalt dat eigenlijk? Die trommel heeft wel 20 jaar bij de club gehoord en voor veel sfeer gezorgd.

Afgelopen 10 jaar zijn er allemaal groepjes gecre?erd. Vak 14, de oude MI side en vak 12/13 wat er al stond (KvC). Uiteindelijk heeft het jarenlang tegen elkaar gewerkt in het oude stadion.

En nu? Alles staat bij elkaar en in plaats van sfeerhogend is er in het nieuwe stadion alleen maar gezeik met elkaar.

Je moet je kapot schamen om de club zo te benadelen. We worden het lachertje qua sfeer. Vroeger stonden we bekend om de hel van Leeuwarden, nu zijn we een stel pubers die liever bier over elkaar heen gooien.

Zonet op deze druilerige dag eens een deel dkv/gae gezien op. Espn (prachtige club ook de Eagles), maar daar wordt ondertussen al meer achter de club gestaan tijdens de wedstrijd  als bij ons.

Dat gaat mij als scc er aan het hart. Nogmaals die drie groepen supporters op noord moeten eens een keer met elkaar om tafel een eenheid gaan vormen en zien dat we weer de beruchte hel van Leeuwarden kennen worden in plaats van stoer zijnde bier gooiende jonkies met een capuchon op de kop.


|:)

Tsja UL moest zonodig "weg" omdat er o.a. enkele "gedrukte" doeken hingen. En de trommel weggepest. Dat paste ook niet bij de "cultuur".

Nou we probeerden er toen wel wat van te maken. Bijna elke wedstrijd wel iets qua sfeeractie.
Dit seizoen 1x paar vlaggetjes gezien voor de rest niks meer. Zelfs de spandoeken moeten soms weg  ;(

Fijne dag verder.

Ollie

Afgelopen vrijdag was de sfeer inderdaad matig. Het viel mij op dat songs die onderin worden ingezet niet tot boven in de tribune komen (en andersom). Ik ben absoluut geen voorstander van een trommel (en al helemaal niet 5 of 6 zoals bij sommige clubs), maar ik zei afgelopen vrijdag wel voor het eerst in jaren: misschien is een trommel geen slecht idee, omdat je dan meer eenheid (en ritme) krijgt.

Grijskijkert

Citaat van: fred op november 11, 2024, 11:04:53

|:)

Tsja UL moest zonodig "weg" omdat er o.a. enkele "gedrukte" doeken hingen. En de trommel weggepest. Dat paste ook niet bij de "cultuur".

Nou we probeerden er toen wel wat van te maken. Bijna elke wedstrijd wel iets qua sfeeractie.
Dit seizoen 1x paar vlaggetjes gezien voor de rest niks meer. Zelfs de spandoeken moeten soms weg  ;(

Fijne dag verder.
Dit heeft volgens mij te maken met de tijdelijke vergunning...
IN HENK WE TRUST!!!

fred

Citaat van: Grijskijkert op november 11, 2024, 13:22:07
Dit heeft volgens mij te maken met de tijdelijke vergunning...

Laten we het hopen !

Vlampiep

Citaat van: Drumfather SCC op november 11, 2024, 10:20:29
Met zo'n instelling veranderd er nooit wat nee...
En nee, Er is me niks ontgaan, vandaar ook mijn relaas
Maar even goede vrienden uiteraard; Als jij het zo, met een drastische verandering, prima vindt dan is het jouw goed recht
Ikzelf kan er maar moeilijk aan wennen omdat ik veel beter ken (denk stiekem jij ook wel) dus er kan ook wel weer een verandering naar het oude plaats vinden!
Ik zie liever een goede sfeer dan de huidige treurigheid...
Want we kunnen veeeeeeeeeeeeel beter!
Ik kom al sinds op oprichting van onze club in het stadion en ben het dan ook niet oneens met jouw relaas hoor.
Maar er is te veel tegenstelling gekomen in de beleving van supporters in het stadion. Een relatief kleine groep ziet kans om de thuiswedstrijden te verstieren en is daar meer met zich zelf bezig dan met het voetbal. Dit heeft tot gevolg dat dit een destructieve invloed heeft op de andere toeschouwers/supporters. Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het ook anders kan zoals de laatste halve finale tegen Nec. Toen was er weer een gezamelijk belang wat resulteerde in een geweldige atmosfeer. Ondanks dat de wedstrijd werd verloren bleef de geweldige sfeer de overhand houden. Maar ik heb geen ambitie om tegen de stroom in te gaan zwemmen, zolang de capuchonnetjes met vol gesnoven neusjes de zaak kunnen verkloten.

Hirsch

Ik ben ook wel benieuwd naar het effect van de akoestiek en het uitdoven van gezang. Soms staat de oostkant van Noord en Oost al bij het ?gaan staan ast foor Cambuur bist?, maar hoor je aan de westkant van de Noordtribune helemaal niets.

Inferno-058

Dat er geen (grote) sfeeracties gepresenteerd mogen worden heeft idd met een vergunning te maken, daar kunnen we op dit moment nog niks aan doen.

De sfeer moet beter. Ik denk dat wij toch mee moeten met de tijd en meer ultra moeten worden. Je ziet zelfs bij Feyenoord (de grootste anti ultraclub) meer ultra wordt.

Muziek in het stadion blijft een kwestie van smaak. Wat meer verschillende liedjes mag zeker wel. Genot, top nummer maar die hoor je zo vaak. Net zoals de Apres Ski versie van Sweet Caroline...

Inferno-058

Citaat van: Vlampiep op november 11, 2024, 15:24:54
Ik kom al sinds op oprichting van onze club in het stadion en ben het dan ook niet oneens met jouw relaas hoor.
Maar er is te veel tegenstelling gekomen in de beleving van supporters in het stadion. Een relatief kleine groep ziet kans om de thuiswedstrijden te verstieren en is daar meer met zich zelf bezig dan met het voetbal. Dit heeft tot gevolg dat dit een destructieve invloed heeft op de andere toeschouwers/supporters. Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het ook anders kan zoals de laatste halve finale tegen Nec. Toen was er weer een gezamelijk belang wat resulteerde in een geweldige atmosfeer. Ondanks dat de wedstrijd werd verloren bleef de geweldige sfeer de overhand houden. Maar ik heb geen ambitie om tegen de stroom in te gaan zwemmen, zolang de capuchonnetjes met vol gesnoven neusjes de zaak kunnen verkloten.
Vroeger belande er nog wel eens bom op het veld of gingen de stoeltjes de lucht in. Nee vroeger was er ook hooliganisme maar de gehele aanpak is strenger. Er gebeurd 1 ding en je staat direct op de voorpagina.

sjaak

Citaat van: Destroyer op november 09, 2024, 18:33:29
Beasty boud en house of pain, heerlijk! Vul maar aan met wat AC DC

Paar jaar te laat, maar wat hadden we mooi kunnen skreeuwen op de melodie van Thunderstruck toen Sander v/d Streek hier nog speelde..Het begin van het nummer past perfect op sien naam

Vlampiep

Wat er op het veld gebeurd bepaalt voor 80 % de sfeer en niet wat voor "holleboomstammen" muziek het stadion in wordt geblazen.
Ik snap dat heel veel jongeren de muziek heeeeel belangrijk vinden, maar daarvoor kun je ook naar een concert gaan. We komen toch voor voetbal 3n als dat ons triggert gaat het van zelf los op de tribunes. Gekunstelde thema's kunnen dan ook wel achterwege blijven.