Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Goudmijntje

https://youtu.be/-6ZX-uPvwzs?si=GKPS_1_ww7iaJ0Kg

Kijk eens naar dit filmpje van ruppert. Alle liedjes zijn gericht op cambuur! Echt geen hoogstaande wedstrijd maar heel wat meer sfeer.

janou

Citaat van: Zuid1991 op oktober 01, 2024, 18:31:55
Al sinds ik hier op Cambuur online zit, is dit een onderwerp als de prestaties slecht zijn.
En zo zwart wit is het imo niet.
Ik voel mij aangesproken. Weet je wie zich aangesproken moet voelen? De heren op het veld die al bijna 4 jaar kut voetballen, ook in de eredivisie!
Het is al 4 jaar ruk, logisch dat het niet meer stormt op de tribunes.
Denk je dat er bij Feyenoord een goede sfeer is als er 4 jaar op het veld niet gepresteerd wordt?
Als er maar strijd is waardoor er iets ontstaat. En die strijd/bereidwilligheid, die mis ik al jaren op het veld.
En op de tribunes willen we wel maar we worden elke keer ?gestraft? door een onnozele actie, tegengoal, duel verlies waardoor het niet kan ?stormen? op de tribunes.
En dat is al 4 jaar gaande?.4 jaar lang zonder een echt kerel op het veld die iets doet, waardoor de typische Cambuur sfeer ontstaat.
Ik draai het liever om; 13500 lui die komen en elke x wel willen maar de heren suurtsjes op het veld denken er anders over.

Heeft in mijn optiek niets met strijd/bereidwilligheid te maken. We zijn simpelweg regelmatig niet goed genoeg waardoor je niet in de duels komt.

Publiek reageert vaak als de tegenstander onder druk komt te staan en daardoor bijvoorbeeld de bal verspeeld. Afgelopen wedstrijd tegen Emmen kregen ze er geen druk op. Dan lijkt het dat het met strijd/inzet te maken heeft, maar dan staat het vaak gewoon niet goed waardoor ze niet in de duels komen. Daarom was het ook zo tam zondag, we kregen er totaal geen druk op.

Geloof mij maar, al die spelers doen echt wel hun best en willen hoog drukzetten en het publiek erachter krijgen. Dat dat niet lukt is een ander verhaal.

Zuid1991

Citaat van: janou op oktober 02, 2024, 09:38:13
Heeft in mijn optiek niets met strijd/bereidwilligheid te maken. We zijn simpelweg regelmatig niet goed genoeg waardoor je niet in de duels komt.

Publiek reageert vaak als de tegenstander onder druk komt te staan en daardoor bijvoorbeeld de bal verspeeld. Afgelopen wedstrijd tegen Emmen kregen ze er geen druk op. Dan lijkt het dat het met strijd/inzet te maken heeft, maar dan staat het vaak gewoon niet goed waardoor ze niet in de duels komen. Daarom was het ook zo tam zondag, we kregen er totaal geen druk op.

Geloof mij maar, al die spelers doen echt wel hun best en willen hoog drukzetten en het publiek erachter krijgen. Dat dat niet lukt is een ander verhaal.
Dus je verteld eigenlijks hetzelfde verhaal als mij.
Alles op het veld heeft met 2 dingen te maken: kwaliteit en mentaliteit.
Daar schort het al jaren aan.

janou

Citaat van: Zuid1991 op oktober 02, 2024, 09:58:54
Dus je verteld eigenlijks hetzelfde verhaal als mij.
Alles op het veld heeft met 2 dingen te maken: kwaliteit en mentaliteit.
Daar schort het al jaren aan.

Stukje kwaliteit wel.

Stukje strijd/bereidwilligheid geloof ik niet zo in over het algemeen. Is in mijn optiek vaak een gevolg van of je als team goed staat en in welke mate je als team zelfvertrouwen hebt

Daarom ging ik daar even op in. Die 11 op het veld willen minimaal zo graag als die 13500 op de tribune, dat wordt ook wel eens vergeten. Daarbij vind ik het ook wel logisch dat het wat stil op de tribunes als er zo weinig wordt afgedwongen.

KlinkHamer

Citaat van: De Gast op november 09, 2024, 09:33:18
Is het trouwens ook een idee de dj van dienst te vervangen door een bandje die de hele avond die goedkope disco versie van Sweet Caroline draait? Scheelt weer een paar centen.
Vreselijk dat iemand weer het plan heeft gevat dat dit nummer inmiddels bij de club hoort. Vooraf, in de pauze, achteraf.. Sweeeeeet Caroline  ;(

Ik zie die kop van haar er ook elke keer weer bij.

Over smaak valt te twisten maar ben het met je eens.

Coldplay voor de wedstrijd wel oke
Zon in je hart, Genot hoort ebij.
1 hardcore nummertje maar niet doordrijven.
Hunekop ?

In Groot Brittanni? gaan ze vaak helemaal los.
Status Quo - rocking all over world, down down
Beastie Boys- right to party
House of Pain - jump around
Stevie Wonder - I wish, pauzemuziek bij Southampton, slecht weer, op achterstand..de zon begon direkt te schijnen, dit werkt

Destroyer

Tsja, de identiteit van de club begint te veranderen. Hadden we vroeger alleen of merendeels Leeuwarder liederen en songs tegenwoordig doen we mee met de commerci?le meuk als in de rest van het land. Uniek zijn we zo niet meer.

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: KlinkHamer op november 09, 2024, 17:39:06
Ik zie die kop van haar er ook elke keer weer bij.

Over smaak valt te twisten maar ben het met je eens.

Coldplay voor de wedstrijd wel oke
Zon in je hart, Genot hoort ebij.
1 hardcore nummertje maar niet doordrijven.
Hunekop ?

In Groot Brittanni? gaan ze vaak helemaal los.
Status Quo - rocking all over world, down down
Beastie Boys- right to party
House of Pain - jump around
Stevie Wonder - I wish, pauzemuziek bij Southampton, slecht weer, op achterstand..de zon begon direkt te schijnen, dit werkt

Beasty boud en house of pain, heerlijk! Vul maar aan met wat AC DC

nee,wel?

wat zou de rol van kvc en cc hier in kunnen betekenen? qau sfeer verbetering neem aan dat de heren ook mee lezen

Galdiano

Citaat van: Destroyer op november 09, 2024, 18:32:39
Tsja, de identiteit van de club begint te veranderen. Hadden we vroeger alleen of merendeels Leeuwarder liederen en songs tegenwoordig doen we mee met de commerci?le meuk als in de rest van het land. Uniek zijn we zo niet meer.

Ik mis "Mien stadsje"
Jarenlang na elke wedstrijd gedraaid, ik kan mij niet heugen wanneer ik die voor het laatst gehoord heb.

En zo zijn er nog tal van Liwwadder nummers die gedraaid kunnen worden.
(Oudste stapper, bin su as ik bin etc...)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

KlinkHamer

Citaat van: Destroyer op november 09, 2024, 18:33:29
Beasty boud en house of pain, heerlijk! Vul maar aan met wat AC DC

Highway to Hell

Destroyer

Jep het wordt elk jaar minder en minder. Ik weet nog toen wij een trommel hadden. Wat een heksenketel was het soms toen op de tribunes!

Ja kerel, overal wordt tegen aangeschopt want dat hoort niet bij onze club. Wie bepaalt dat eigenlijk? Die trommel heeft wel 20 jaar bij de club gehoord en voor veel sfeer gezorgd.

Afgelopen 10 jaar zijn er allemaal groepjes gecre?erd. Vak 14, de oude MI side en vak 12/13 wat er al stond (KvC). Uiteindelijk heeft het jarenlang tegen elkaar gewerkt in het oude stadion.

En nu? Alles staat bij elkaar en in plaats van sfeerhogend is er in het nieuwe stadion alleen maar gezeik met elkaar.

Je moet je kapot schamen om de club zo te benadelen. We worden het lachertje qua sfeer. Vroeger stonden we bekend om de hel van Leeuwarden, nu zijn we een stel pubers die liever bier over elkaar heen gooien.

Zonet op deze druilerige dag eens een deel dkv/gae gezien op. Espn (prachtige club ook de Eagles), maar daar wordt ondertussen al meer achter de club gestaan tijdens de wedstrijd  als bij ons.

Dat gaat mij als scc er aan het hart. Nogmaals die drie groepen supporters op noord moeten eens een keer met elkaar om tafel een eenheid gaan vormen en zien dat we weer de beruchte hel van Leeuwarden kennen worden in plaats van stoer zijnde bier gooiende jonkies met een capuchon op de kop.

Destroyer

Ik pleur het hier ff neer, want dit is het goede topic.

Kort samengevat : De sfeer is kut en wordt bepaald door haantjes en puberaal gedrag door verschillende groepen die liever met elkaar bezig zijn dan er voor de club staan.

Gooi er liever eens een pittige discusie in dan zo door te blijven ergeren:

Waar zijn de sfeeracties, de doeken, de vlaggen.en dergelijke? Wellicht kan iemand die de instanties vertegenwoordigd hier eens wat over zeggen.

oost

En als de groepjes niet samen kunnen, is het dan niet een optie dat een groepje naar zuid gaat?

Ik snap heus wel dat de aapjes op noord even moet uitzoeken wie er hoger in de hi?rarchie staat etc maar daar waren ze in  het oude stadion ook al mee bezig ten koste van de club en sfeer. Ik hoop dat het snel voorbij is

rudie

Doe maar niet, mensen op Zuid zitten niet te wachten op dat gedoe denk ik (ik niet in elk geval haha). Lijkt ook niet echt handig met het uitvak daar, beetje kat op het spek binden, vragen om rotzooi.

Drumfather SCC

Citaat van: rudie op november 10, 2024, 17:18:14
Doe maar niet, mensen op Zuid zitten niet te wachten op dat gedoe denk ik (ik niet in elk geval haha). Lijkt ook niet echt handig met het uitvak daar, beetje kat op het spek binden, vragen om rotzooi.

Mooi op Noord laten die lui  :O
Laat ze het daar maar uitvechten, konden ze vroeger ook  ;)

Ik heb daar namelijk jaren een SK gehad totdat (voor mij) de sfeer er ontzettend kelderde en toen er steeds meer dagjesmensen bij leken te komen die niks met voetbal hebben maar meer met hun telefoontjes e.d.

Triest voorbeeld hiervan vind ik die lampjes die altijd schijnden... Hier hoefde je ''vroeger'' niet mee aan te komen.
Ook hoorde ik steeds meer luitjes die niet eens wisten welke spelers er op het veld stonden en noem maar verder op

Nou, dan heb je in mijn ogen niks met voetbal of Cambuur als club en heb ik toen mijn biezen maar gepakt en ben ik elders gaan zitten.

Ik heb er tijden meegemaakt dat de oude garde daar echt heerste, orde hield en meer sfeer maakte met 3000 man op de tribune dan nu met 12000 of meer
Ik kon me er niet meer mee identificeren.

Ik stond niet vooraan met de acties maar kon ?cht genieten van de sfeer die er heeste en heb, tot op de dag van vandaag, nog steeds torenhoog respect voor de mensen die er altijd maar wat van proberen te maken  |:)

Ik hoop echt dat er weer een eenheid komt en dat de oude bazen en de oude regels van weleer weer snel de overhand krijgen op de capuchonnetjes en mensen die er maar voor de lol komen en meelopen met de meute

Onze club verdient dat!
En inderdaad! Meer Liwwadder liederen! Wat was het altijd mooi om met ''Mien Stadsje'' het stadion te verlaten  |:)

Laat die coke-meuk en Nederlandstalige bagger maar eens wat meer in de kast!
Laat het wat meer zwepen! Lekker een AC/DC of een andere classic uit de betere tijden.
Ik noem maar een dwarsstraat

Caroline en CCCCambuur Leeuwardeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kunnen ook wel de straat op gezet worden