Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op mei 31, 2014, 14:33:32









Tot slot, je zoon, Jos (junior) Peltzer (22) kan ook een aardig balletje trappen. De appel valt niet ver van de boom dus?

,,Jazeker. Hij is tweebenig, kan overal in de spits uit de voeten en is ook een stuk groter dan mij: 1.92m ! Speelt nu bij RKC. Het zou wat zijn als ik als vader en Cambuurman mag meemaken dat ook hij  jarenlang in Leeuwarden zou komen te voetballen."

http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/37806/cambuuricoon-jos-peltzer-redde-ooit-fc-den-bosch-en-gooide-auto-korbach-vol-stenen/
Geloof dat z'n zoon transfervrij is, zou leuk zijn als hij hier heen kwam...
IN HENK WE TRUST!!!

Timmie

Citaat van: Dokkumer op mei 31, 2014, 14:33:32
Cambuuricoon redde Den Bosch en gooide auto Korbach vol stenen

LEEUWARDEN – Jos Peltzer (60) was in 10 seizoenen Cambuur ('78-'88) goed voor 59 goals.

Vorig weekend haalde hij zijn hart op tijdens het Halve Eeuwfeest. De nummer 5 van de topscorerslijst aller tijden van Cambuur sprak zeer openhartig met HuisaanHuis.

Je begon je profloopbaan met 5 jaar Den Bosch waarna Sparta je overnam. Na 1 seizoen op Het Kasteel volgden er liefst 10 in het geel-blauw. Wat was je marktwaarde in die tijd?

,,Cambuur nam me voor 150.000 gulden over van Sparta. Dat was hetzelfde bedrag als wat zij een jaar daarvoor aan Den Bosch hadden betaald. De ouderen onder ons weten misschien nog dat de Bossche club toen in zware financiële nood verkeerde. Met het Rotterdamse geld wisten ze te overleven."

Hoeveel verdiende je?

,,Ik startte met een contract van 2 jaar. Daarin was 30.000 gulden tekengeld opgenomen en een maandsalaris van 4.000 gulden. Voor de helft van dat salaris moest ik per week 15 tot 20 uur voetballen en voor de andere helft werkte ik 40 uur bij Makelaardij Friesland. Van 8 tot iets na 4 uur zat ik bij de makelaar waarna ik bijna gelijk door ging naar Cambuur om van 5 tot 7 te trainen. Tegenwoordig voetballen ze alleen nog, zonder een baan erbij dus, voor ruim het dubbele in euro's."

Hoe kijk je terug op die 10 jaar in Leeuwarden?

,,Vol trots. Ik begon als rechtsbuiten en heb onder Nol de Ruiter, Henk de Jonge, Theo Verlangen, Simon Kistemaker en Frits Korbach getraind. Die laatste haalde me van de buiten af en maakte me vrije verdediger. Samen met Carlo de leeuw zorgde ik voor de opbouw naar het middenveld en de aanvoer naar de spitsen, dat pakte verrassend goed uit. In mijn tijd was de 7-0 winst (nacompetitie) tegen NEC de beste wedstrijd van Cambuur, we speelden weergaloos goed!"

,,Veel mensen zijn dat helaas vergeten vanwege de smadelijke 6-4 nederlaag die volgde in Nijmegen. Natuurlijk was de 6-5 thuis tegen DS'79 eerder dat seizoen ('86-'87) de meest memorabele. We misten dat seizoen thuis promotie tegen datzelfde DS in de nacompetitie. Ik speelde niet mee omdat mijn vader de donderdag ervoor was overleden, daar heb ik een behoorlijke knoei van gehad. Voetballen op hoog niveau lukte daarna niet meer. Ik was het helemaal kwijt. 34 was ik toen. Heb daarna afgebouwd: 1 jaar bij TGG (The Goal Getters in Den Bosch, derde klasse) en nog 2 jaar bij TEC (Tiel, eerste klasse en hoofdklasse na promotie), daarna definitief gestopt."

Je woont en werkt al geruime tijd in Rosmalen waar je een assurantiekantoor hebt. Dat ligt tegen Den Bosch aan. Maar je rijd regelmatig dik 200 km noordwaarts om Cambuur te bezoeken.

,,Door de jaren heen ben ik altijd Cambuurman gebleven. Vanwege de afstand maak ik er vaak een weekendje Leeuwarden van."

Wat deed de reünie met je?

,,Bij de presentatie van het Cambuurboek '23 uit 50′, de avond ervoor, genoot ik al enorm van het weerzien met veel oude bekenden. De reünie zelf, vorige week zaterdag was fantastisch. Eigenlijk kom je dan tijd te kort. Ik ben als een van de laatsten uit het stadion vertrokken. Gerald Van den Belt hield die dag trouwens een prachtig verhaal over 'hoe Cambuur onder de mensen leeft'. Ik heb dat in mijn tijd als speler ook altijd gevoeld. Het is geweldig dat dat nu nog zo is."

Je hebt laatst heel wat oude herinneringen opgehaald. We hebben afgesproken om er twee uit te pakken omdat we anders tot in lengte van dagen door kunnen gaan, dus ga je gang.

,,We speelden een oefenpot bij FVC. Daar werd net een en ander verbouwd. Duizenden bouwstenen op dat terrein. Jan Douma en ik speelden alleen de eerste helft en hebben de hele tweede helft de auto van Korbach vol staan stouwen met stenen. (dat kwam gewoon ineens in ons op, zo ging dat) We deden het in onze broek toen ie naar z'n auto ging. Maar hij vertrok geen spier! Nee Fritz loste dat handig op zoals alleen hij dat kon. Hij riep de materiaalman, Klaas van der Meer en zei: 'Wil jij die stenen wel eventjes uit mijn auto halen?' Daarna bestelde hij doodleuk een paar drankjes in de kantine tot alles klaar was om daarna in z'n auto te stappen."

Da's lachen.

,,Ik deed me eens voor als Korbach. We zaten in een hotel en moesten om 10:00 uur trainen. Ik belde de receptie en zei:'Met Korbach geeft u aan Bram Rontberg even door dat we vandaag pas om 11:00 uur gaan trainen? Dank u.' Bram kwam een uur te laat, kreeg de volle laag en zelfs een boete van 200 gulden. Dat hij het waagde om een smoes als 'maar trainer u had dat zelf doorgegeven' op te voeren werd niet gewaardeerd. Na de training keek Korbach me wel even gemeen aan, maar zei niks."

Tot slot, je zoon, Jos (junior) Peltzer (22) kan ook een aardig balletje trappen. De appel valt niet ver van de boom dus?

,,Jazeker. Hij is tweebenig, kan overal in de spits uit de voeten en is ook een stuk groter dan mij: 1.92m ! Speelt nu bij RKC. Het zou wat zijn als ik als vader en Cambuurman mag meemaken dat ook hij  jarenlang in Leeuwarden zou komen te voetballen."

http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/37806/cambuuricoon-jos-peltzer-redde-ooit-fc-den-bosch-en-gooide-auto-korbach-vol-stenen/


Da's lachen.

Haha, mooi!

Daddy T.

Citaat van: grijskijker op mei 31, 2014, 17:46:40
Geloof dat z'n zoon transfervrij is, zou leuk zijn als hij hier heen kwam...

Gaat naar de Treffers toe...


Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

brambo3004

Yuri Rose weer gepromoveerd...dit keer met Ajax (amateur)

renesmidje

Klein stukje getikt over Kenneth Goudmijn, de oud-rechtsbuiten van Cambuur, die in mijn ogen zo gek als een deur is.

http://renesmid.wordpress.com/2014/06/10/kenneth-goudmijn-wat-een-gek/

SCC-J

Citaat van: renesmidje op juni 10, 2014, 14:58:05
Klein stukje getikt over Kenneth Goudmijn, de oud-rechtsbuiten van Cambuur, die in mijn ogen zo gek als een deur is.

http://renesmid.wordpress.com/2014/06/10/kenneth-goudmijn-wat-een-gek/
had ook wel in topic oud spelers gekund

Dokkumer

Citaat van: SCC-J op juni 10, 2014, 15:02:08
had ook wel in topic oud spelers gekund
Helemaal mee eens en dat gaat nu ook gebeuren.

Lore

Citaat van: renesmidje op juni 10, 2014, 14:58:05
Klein stukje getikt over Kenneth Goudmijn, de oud-rechtsbuiten van Cambuur, die in mijn ogen zo gek als een deur is.

http://renesmid.wordpress.com/2014/06/10/kenneth-goudmijn-wat-een-gek/

Mooi verhaal man! Je hebt mij toch al weer gauw een paar minuten van mijn werk afgeleid!

renesmidje

Citaat van: Lore op juni 10, 2014, 16:20:14
Mooi verhaal man! Je hebt mij toch al weer gauw een paar minuten van mijn werk afgeleid!

Kiek, daar doe ik het voor  8)

Len Cantello

Citaat van: renesmidje op juni 10, 2014, 16:33:09
Kiek, daar doe ik het voor  8)
Juist ja. Nou, maar goed blijven oefenen. Vond het met afstand het minst boeiende stukje tekst wat ik over de reünie heb gelezen......
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Galdiano

Citaat van: Len Cantello op juni 10, 2014, 18:27:18
Juist ja. Nou, maar goed blijven oefenen. Vond het met afstand het minst boeiende stukje tekst wat ik over de reünie heb gelezen......

Helemaal mee eens! Totaal geen inhoud niets vernieuwds.
Zonde van mijn tijd  :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

SCC-J

Citaat van: Galdiano op juni 10, 2014, 18:31:54
Helemaal mee eens! Totaal geen inhoud niets vernieuwds.
Zonde van mijn tijd  :_schater
Ben het met len en galdiano eens. Wat heb ik nu eindelijke gelezen?  En is hij daarom al gek? Slap verhaal.

renesmidje

Citaat van: Len Cantello op juni 10, 2014, 18:27:18
Juist ja. Nou, maar goed blijven oefenen. Vond het met afstand het minst boeiende stukje tekst wat ik over de reünie heb gelezen......

Lees binnenkort magazine 't Hertsje maar. Interview met Koen Brack, zal je vast meer boeien....

Stukje over Goudmijn geschreven omdat ik het opvallend vond hoe hij zich gedroeg. Als het je niet boeit, dan lees je het niet.

mescc

Juist ja. Nou, maar goed blijven oefenen.  :y :y :y

Timmie

Citaat van: renesmidje op juni 11, 2014, 12:18:22
Lees binnenkort magazine 't Hertsje maar. Interview met Koen Brack, zal je vast meer boeien....

Stukje over Goudmijn geschreven omdat ik het opvallend vond hoe hij zich gedroeg. Als het je niet boeit, dan lees je het niet.

Vat het op als feedback!

'Als het je niet boeit, dan lees je het niet.'

Zo zou ik als journalist nooit te werk gaan! Altijd zorgen dat mensen je stukken willen lezen! Doe er je voordeel mee en zorg ervoor dat iedereen het wil lezen!