Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

rene078

Narsingh speelde afgelopen 3 seizoenen bij PEC Zwolle waar hij meer dan 60% van de tijd geblesseerd was en dus niet in staat was om te spelen.

Medici van PEC Zwolle vonden dat het lichaam van Narsingh niet geschikt was om topsport te bedrijven. Ook zou zijn lichaam niet geschikt zijn om op kunstgras te spelen.

PEC Zwolle bood hem een prestatiecontract aan. Narsingh weigerde dat en tekende dus vandaag bij Cambuur.

Scc01

Citaat van: rene078 op mei 28, 2014, 17:16:25
Narsingh speelde afgelopen 3 seizoenen bij PEC Zwolle waar hij meer dan 60% van de tijd geblesseerd was en dus niet in staat was om te spelen.

Medici van PEC Zwolle vonden dat het lichaam van Narsingh niet geschikt was om topsport te bedrijven. Ook zou zijn lichaam niet geschikt zijn om op kunstgras te spelen.

PEC Zwolle bood hem een prestatiecontract aan. Narsingh weigerde dat en tekende dus vandaag bij Cambuur.

Ben ook een beetje bang voor de blessure gevoeligheid van narsingh, maar we gaan het zien.
Vooral ons kunstgras baart me zorgen.

Cambuur058

Citaat van: rene078 op mei 28, 2014, 17:16:25
Narsingh speelde afgelopen 3 seizoenen bij PEC Zwolle waar hij meer dan 60% van de tijd geblesseerd was en dus niet in staat was om te spelen.

Medici van PEC Zwolle vonden dat het lichaam van Narsingh niet geschikt was om topsport te bedrijven. Ook zou zijn lichaam niet geschikt zijn om op kunstgras te spelen.

PEC Zwolle bood hem een prestatiecontract aan. Narsingh weigerde dat en tekende dus vandaag bij Cambuur.
De medische staf van PEC staat nou niet bepaald bekend om hun hoge niveau.

dizzhead

Citaat van: rene078 op mei 28, 2014, 17:16:25
Narsingh speelde afgelopen 3 seizoenen bij PEC Zwolle waar hij meer dan 60% van de tijd geblesseerd was en dus niet in staat was om te spelen.

Medici van PEC Zwolle vonden dat het lichaam van Narsingh niet geschikt was om topsport te bedrijven. Ook zou zijn lichaam niet geschikt zijn om op kunstgras te spelen.

PEC Zwolle bood hem een prestatiecontract aan. Narsingh weigerde dat en tekende dus vandaag bij Cambuur.

Bron? Een zwolle supporter zeker?

Eewal

Citaat van: rene078 op mei 28, 2014, 17:16:25
Narsingh speelde afgelopen 3 seizoenen bij PEC Zwolle waar hij meer dan 60% van de tijd geblesseerd was en dus niet in staat was om te spelen.

Medici van PEC Zwolle vonden dat het lichaam van Narsingh niet geschikt was om topsport te bedrijven. Ook zou zijn lichaam niet geschikt zijn om op kunstgras te spelen.

PEC Zwolle bood hem een prestatiecontract aan. Narsingh weigerde dat en tekende dus vandaag bij Cambuur.

mijn lichaam is ook niet geschikt voor een kantoorbaan, en toch ben ik al jaren succesvol  :devil

sunderland

wat seurt iedereen over zijn blessure man .Hij is fit dussss .Gasgeve voorzetee en ogbeche ze erin knikkere  |:)Sient helemaal zitten

poelie-lwd

Citaat van: sunderland op mei 28, 2014, 17:58:24
wat seurt iedereen over zijn blessure man .Hij is fit dussss .Gasgeve voorzetee en ogbeche ze erin knikkere  |:)Sient helemaal zitten

Tandem!!

_O_
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sccvl

We mogen dit jaar absoluut niet klagen over de blessures, dus zo'n slecht veld hebben wij nou ook weer niet. Denk dat deze speler lekker uit de verf gaat komen bij ons, zijn contract in de winterstop verlengen ... Zie het helemaal zitten.

el haj

Herken de speler. ;)




ESPN heeft een paar gave posters laten maken; de Nederlandse mag er ook zijn.



Timmie

Lekker voordeel van de twijfel geven. Achterlijntje halen en voorgeven. Zorgt de spits, de andere flankspelers en 1/2 middenvelders maar dat ze er staan!

SCCRulez

Citaat van: okkele op mei 28, 2014, 09:28:20
bob is idd prima.
we hebben ook al genoeg zwolle hier.
Inderdaad. Worden op twitter al tot pec leeuwarden gebombardeerd. Klaar bij Olle nu. In JL lopen nog genoeg sterke spelers rond.

SCCRulez

Klasse aanwinst!  |:)

Marc S

Citaat van: SCCRulez op mei 30, 2014, 00:40:11
Inderdaad. Worden op twitter al tot pec leeuwarden gebombardeerd. Klaar bij Olle nu. In JL lopen nog genoeg sterke spelers rond.

En dan vergeten ze voor het gemak even dat zij ook genoeg spelers van ons hebben gehaald :')

Dokkumer

Cambuuricoon redde Den Bosch en gooide auto Korbach vol stenen

LEEUWARDEN – Jos Peltzer (60) was in 10 seizoenen Cambuur ('78-'88) goed voor 59 goals.

Vorig weekend haalde hij zijn hart op tijdens het Halve Eeuwfeest. De nummer 5 van de topscorerslijst aller tijden van Cambuur sprak zeer openhartig met HuisaanHuis.

Je begon je profloopbaan met 5 jaar Den Bosch waarna Sparta je overnam. Na 1 seizoen op Het Kasteel volgden er liefst 10 in het geel-blauw. Wat was je marktwaarde in die tijd?

,,Cambuur nam me voor 150.000 gulden over van Sparta. Dat was hetzelfde bedrag als wat zij een jaar daarvoor aan Den Bosch hadden betaald. De ouderen onder ons weten misschien nog dat de Bossche club toen in zware financiële nood verkeerde. Met het Rotterdamse geld wisten ze te overleven."

Hoeveel verdiende je?

,,Ik startte met een contract van 2 jaar. Daarin was 30.000 gulden tekengeld opgenomen en een maandsalaris van 4.000 gulden. Voor de helft van dat salaris moest ik per week 15 tot 20 uur voetballen en voor de andere helft werkte ik 40 uur bij Makelaardij Friesland. Van 8 tot iets na 4 uur zat ik bij de makelaar waarna ik bijna gelijk door ging naar Cambuur om van 5 tot 7 te trainen. Tegenwoordig voetballen ze alleen nog, zonder een baan erbij dus, voor ruim het dubbele in euro's."

Hoe kijk je terug op die 10 jaar in Leeuwarden?

,,Vol trots. Ik begon als rechtsbuiten en heb onder Nol de Ruiter, Henk de Jonge, Theo Verlangen, Simon Kistemaker en Frits Korbach getraind. Die laatste haalde me van de buiten af en maakte me vrije verdediger. Samen met Carlo de leeuw zorgde ik voor de opbouw naar het middenveld en de aanvoer naar de spitsen, dat pakte verrassend goed uit. In mijn tijd was de 7-0 winst (nacompetitie) tegen NEC de beste wedstrijd van Cambuur, we speelden weergaloos goed!"

,,Veel mensen zijn dat helaas vergeten vanwege de smadelijke 6-4 nederlaag die volgde in Nijmegen. Natuurlijk was de 6-5 thuis tegen DS'79 eerder dat seizoen ('86-'87) de meest memorabele. We misten dat seizoen thuis promotie tegen datzelfde DS in de nacompetitie. Ik speelde niet mee omdat mijn vader de donderdag ervoor was overleden, daar heb ik een behoorlijke knoei van gehad. Voetballen op hoog niveau lukte daarna niet meer. Ik was het helemaal kwijt. 34 was ik toen. Heb daarna afgebouwd: 1 jaar bij TGG (The Goal Getters in Den Bosch, derde klasse) en nog 2 jaar bij TEC (Tiel, eerste klasse en hoofdklasse na promotie), daarna definitief gestopt."

Je woont en werkt al geruime tijd in Rosmalen waar je een assurantiekantoor hebt. Dat ligt tegen Den Bosch aan. Maar je rijd regelmatig dik 200 km noordwaarts om Cambuur te bezoeken.

,,Door de jaren heen ben ik altijd Cambuurman gebleven. Vanwege de afstand maak ik er vaak een weekendje Leeuwarden van."

Wat deed de reünie met je?

,,Bij de presentatie van het Cambuurboek '23 uit 50′, de avond ervoor, genoot ik al enorm van het weerzien met veel oude bekenden. De reünie zelf, vorige week zaterdag was fantastisch. Eigenlijk kom je dan tijd te kort. Ik ben als een van de laatsten uit het stadion vertrokken. Gerald Van den Belt hield die dag trouwens een prachtig verhaal over 'hoe Cambuur onder de mensen leeft'. Ik heb dat in mijn tijd als speler ook altijd gevoeld. Het is geweldig dat dat nu nog zo is."

Je hebt laatst heel wat oude herinneringen opgehaald. We hebben afgesproken om er twee uit te pakken omdat we anders tot in lengte van dagen door kunnen gaan, dus ga je gang.

,,We speelden een oefenpot bij FVC. Daar werd net een en ander verbouwd. Duizenden bouwstenen op dat terrein. Jan Douma en ik speelden alleen de eerste helft en hebben de hele tweede helft de auto van Korbach vol staan stouwen met stenen. (dat kwam gewoon ineens in ons op, zo ging dat) We deden het in onze broek toen ie naar z'n auto ging. Maar hij vertrok geen spier! Nee Fritz loste dat handig op zoals alleen hij dat kon. Hij riep de materiaalman, Klaas van der Meer en zei: 'Wil jij die stenen wel eventjes uit mijn auto halen?' Daarna bestelde hij doodleuk een paar drankjes in de kantine tot alles klaar was om daarna in z'n auto te stappen."

Da's lachen.

,,Ik deed me eens voor als Korbach. We zaten in een hotel en moesten om 10:00 uur trainen. Ik belde de receptie en zei:'Met Korbach geeft u aan Bram Rontberg even door dat we vandaag pas om 11:00 uur gaan trainen? Dank u.' Bram kwam een uur te laat, kreeg de volle laag en zelfs een boete van 200 gulden. Dat hij het waagde om een smoes als 'maar trainer u had dat zelf doorgegeven' op te voeren werd niet gewaardeerd. Na de training keek Korbach me wel even gemeen aan, maar zei niks."

Tot slot, je zoon, Jos (junior) Peltzer (22) kan ook een aardig balletje trappen. De appel valt niet ver van de boom dus?

,,Jazeker. Hij is tweebenig, kan overal in de spits uit de voeten en is ook een stuk groter dan mij: 1.92m ! Speelt nu bij RKC. Het zou wat zijn als ik als vader en Cambuurman mag meemaken dat ook hij  jarenlang in Leeuwarden zou komen te voetballen."

http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/37806/cambuuricoon-jos-peltzer-redde-ooit-fc-den-bosch-en-gooide-auto-korbach-vol-stenen/

Dokkumer

Citaat van: Marc S op mei 31, 2014, 10:57:33
En dan vergeten ze voor het gemak even dat zij ook genoeg spelers van ons hebben gehaald :')
Jammer dat ze indertijd :D en :R niet hebben overgenomen :devil