Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

WouterZz

Pechseizoen Te Loeke op de Langeleegte

Robbert te Loeke verruilde Cambuur voor Veendam. Een hernia-operatie verstoorde zijn plannen. Vanavond komt hij als bankzitter naar Leeuwarden.

Of hij een verkeerde keuze heeft gemaakt door de Langeleegte als werkplek te kiezen? Robbert te Loeke (24) zwijgt. Dan: ,,Dat is altijd moeilijk in te schatten. Als ik alles zou hebben gespeeld, had ik nooit geklaagd. Het is wel zo dat Cambuur in de eerste divisie een van de mooiste clubs is om voor te spelen.''
De situatie in 2012: Te Loeke was tweede doelman achter Marco Bizot, die van Ajax gehuurd werd. Door een blessure van Bizot speelde hij zeventien wedstrijden, maar daarna koos de technische staf toch weer voor Bizot.
Na bijna vier seizoenen op de reservebank wilde Te Loeke duidelijkheid en vooral spelen. Hij mocht blijven, maar tegelijkertijd werd Dennis Telgenkamp (op huurbasis) aangetrokken. En iemand van Heracles wordt niet voor het reserve-elftal gehaald, redeneerde hij. Opnieuw zag hij het scenario opdoemen dat hij de bank moest warm houden. Daarom koos Te Loeke voor Veendam, de club die vanavond bij Cambuur op visite komt. ,,Ik had een prima gesprek met trainer Gert Heerkes en zou eerste doelman worden.''
Het liep anders. Met vriendin Marloes vierde Robbert te Loeke vakantie in Kenia en Zanzibar. Bij terugkeer had de doelman last van een uitstraling naar zijn been. Het zou wel weer overgaan, dacht hij. Hij begon de voorbereiding in Veendam en speelde de eerste helft van de oefenwedstrijd tegen Ajax, in Buitenpost. Met de nodige pijn. ,,Ik had vooraf vier pijnstillers genomen.''
Hij dokterde wat af, maar niets hielp. Uiteindelijk kwam hij bij specialist Iprenburg in Veenhuizen terecht. Die constateerde een dubbele hernia. Op11 september werd Te Loeke geopereerd. Na twee uur mocht hij ook al weer naar huis. ,,Je kunt de eerste tijd niks, alleen liggen.''
Trouwens, hij heeft nog een boos mailtje naar zijn zorgverzekeraar gestuurd. De operatie wordt namelijk niet vergoed. Te Loeke: ,,Omdat het nog geen erkende techniek is, vergoeden ze niet. Het kost me €8000. En de club betaalt ook niets.''
Veendam is financieel armlastig. Er is een liquiditeitstekort van €413.000. Binnen enkele weken moet er een paar ton op het kleed komen, anders is het de vraag of het seizoen uitgespeeld kan worden, zegt Te Loeke.
Vanavond zit de reservedoelman eigenlijk in de verkeerde kleedkamer. Hij koestert de mooie herinneringen. ,,Ik heb nog nooit zo'n leuke tijd gehad als in Leeuwarden.'' En ja, hij mist de club af en toe. Voetbal in Leeuwarden leeft veel meer dan op de Groninger zandgrond.
Qua huisvesting heeft hij zeker een sprong voorwaarts gemaakt. Met vriendin en hond Guus (een kruising tussen herdershond en boxer) woont hij in de nieuwe Tasmantoren in noordoost Groningen. Een royaal appartement en het uitzicht over het water is hemels.
,,Gewisseld voor een wat krakkemikkige flat in Nijlân'', zegt de doelman lachend. Aan de muur hangt een foto, gemaakt tijdens de fietselfstedentocht van 2012. Te Loeke fietste de toertocht met zijn beste vriend Sietse Jansma uit Leeuwarden en diens vader.
Maar goed, hij doet dus weer iets wat hij niet wil: bankzitten. Te Loeke is tweede doelman achter Theo Timmermans uit Garyp. ,,Ik denk wel eens: in deze situatie zat ik liever bij Cambuur.''
Zijn nabije toekomst? ,,Best lastig, want je valt weer buiten de boot. Dit is zoveel pech. Ik zou wel naar het buitenland willen, maar dan moet ik eerst stage lopen. Ik probeer nu tijdens trainingen te laten zien wat ik kan. Ik moetwedstrijdritme opdoen, maar er is geen beloftenteam en dan wordt het moeilijk. Ik snap de trainer, maar heb wel gezegd: 'Hoe kom ik aan wedstrijdritme als jij het me niet aanbiedt'?''

LC

Lwdscc

#16
 Sander Fischer hoopt deze week een contract te verdienen bij Bury FC. De 24-jarige verdediger traint vanaf vandaag mee bij de club die uitkomt in de League One, het derde niveau in Engeland, en zal een proefwedstrijd spelen.

Fischer is transfervrij, omdat zijn vorige club AGOVV failliet ging. De voetballer uit Rhoon trainde tot voor kort mee bij Excelsior.


papier

Mag gezegd worden, viel prima in gisteren.

Galdiano

Citaat van: papier op februari 16, 2013, 10:13:21
Mag gezegd worden, viel prima in gisteren.

Zeker!

Voetballend een toegevoegde waarde. Alleen niet een killer!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

AL

Viel zeker goed in gisteren zoals hij dat wel vaker in uitwedstrijden doet.
Jammer dat hij niet een echte killer is, want voetballend kan hij prima mee.
Ik zou hem er in ieder geval voor volgend seizoen wel bijhouden.

Dokkumer

Gun het Martijn van harte, nooit zeuren er gewoon altijd staan als hij nodig is. Werd gisteravond beloond met een assist en scoren.. Gouden wissel ;)

denistel

goeie zaak steun die jongen en hij laat nog leuke dingen zien.

De Gast

Van grote waarde.. Maar dat mocht ook wel eens

The king1

Was vorig jaar bij O.N.S tegen Harkema en kwam tot de conlusie dat Mark over de top is. Maar nu kijk ik ff filmpjes op Youtube en toch mis ik een speler als Mark

oost058

Onwel geworden Willem II-back Piqué blijft in ziekenhuis
19/02/2013 18:41

Mitchell Piqué is dinsdag onwel geworden tijdens de training van Willem II. De verdediger is per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij twee nachten ter observatie moet blijven.

Wat hem exact mankeert is nog onduidelijk. 'Daarover gaan we ook niet speculeren', stelt woordvoerder René Vermetten van de Tilburgse club. 'We kunnen alleen afwachten.'

De verwachting is dat woensdag meer duidelijkheid komt over de toestand van Piqué, die niet in levensgevaar is en ook aanspreekbaar is.

Piqué kampte de voorbije weken met blessureleed. De verdediger sloot zich onlangs weer aan bij de groepstraining. Zijn contract in Tilburg loopt na dit seizoen af.

bron: vi.nl

kgscc

FC Dordrecht heeft al snel weer afscheid genomen van Gert Kruys. De coach werd in januari aangesteld als opvolger van Harry van den Ham, maar is na nog geen twee maanden alweer vertrokken, zo meldt Dordrecht op de website van de club. Virgil Breetveld en Rody Hoegee zullen het seizoen op de bank afmaken. Kruys vertrekt omdat 'de situatie in de technische staf op de Krommedijk door het ongunstige lot gecompliceerd is geworden'.

-
Gert Kruys weg, opvolger Rody Hoegee, bij Dordrecht

marrumer

Citaat van: oost058 op februari 19, 2013, 19:59:29
Onwel geworden Willem II-back Piqué blijft in ziekenhuis
19/02/2013 18:41

Mitchell Piqué is dinsdag onwel geworden tijdens de training van Willem II. De verdediger is per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij twee nachten ter observatie moet blijven.

Wat hem exact mankeert is nog onduidelijk. 'Daarover gaan we ook niet speculeren', stelt woordvoerder René Vermetten van de Tilburgse club. 'We kunnen alleen afwachten.'

De verwachting is dat woensdag meer duidelijkheid komt over de toestand van Piqué, die niet in levensgevaar is en ook aanspreekbaar is.

Piqué kampte de voorbije weken met blessureleed. De verdediger sloot zich onlangs weer aan bij de groepstraining. Zijn contract in Tilburg loopt na dit seizoen af.

bron: vi.nl
is dat een oud speler van ons dan?   :zucht

Clint


justremco

Als je Mitchell Pique niet kent, dan kom je volgens mij nog maar net bij Cambuur  8)