Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Omhooggevallen Jong coach. Net zoals Keizer.

denistel

angst haas ju vergeet die 1-4 tegen dord nooit weer

Inferno-058

Citaat van: denistel op maart 22, 2022, 12:35:23
angst haas ju vergeet die 1-4 tegen dord nooit weer
Toen was Hake nog geen trainer

Bernardo

Citaat van: Inferno-058 op maart 22, 2022, 12:38:13
Toen was Hake nog geen trainer

Zeker wel. Kwam in januari 2018.

EdsjeSCC

Citaat van: EdsjeSCC op februari 11, 2022, 22:23:16
Die dooie van een Hake is wat omhoog gevallen en daardoor hoofdtrainer van Utrecht geworden, maar dat kan toch nooit lang meer duren

Zat er aan te komen

Inferno-058

Citaat van: Bernardo op maart 22, 2022, 13:12:54
Zeker wel. Kwam in januari 2018.
Klopt inderdaad... Mijn fout.

zeewolde

Oratmangoen waarschijnlijk naar Groningen

AL

Citaat van: zeewolde op april 15, 2022, 11:05:25
Oratmangoen waarschijnlijk naar Groningen

De grootste blunder van de laatste 10 jaar om hem te laten gaan.
Prachtige speler.

justremco

Citaat van: AL op april 15, 2022, 11:10:34
De grootste blunder van de laatste 10 jaar om hem te laten gaan.
Prachtige speler.

Prachtige speler maar wel wat weinig rendement, al hebben meer spelers daar last van ;)

Collingwood

Een beetje overdreven. Ik volg Go Ahead ook wel redelijk nauwgezet, een leuke club die een beetje in hetzelfde schuitje zit dan ons. Hij doet het daar aardig maar het is echt niet zo dat hij er met kop en schouders boven uitsteekt. Daarom ook wel verrassend dat Groningen een transfersom voor hem betaalt vind ik. Aan de andere kant hadden we achteraf natuurlijk veel beter hem kunnen houden dan te rekenen op Doodeman, Kiss en later Joosten.
Kalmte alleen kan u redden.

Bernardo

Citaat van: AL op april 15, 2022, 11:10:34
De grootste blunder van de laatste 10 jaar om hem te laten gaan.
Prachtige speler.

0 goals.

AL

Citaat van: Bernardo op april 15, 2022, 14:27:20
0 goals.

Ja en?
Het gaat niet alleen om goals h?.
Voetbalt gewoon erg goed.
Had hem graag op de plek van Jacobs gezien.


J.v.G.

Mark Diemers over voetballen bij Hannover 96, zijn toekomst bij Feyenoord en de wens om ooit terug te keren bij SC Cambuur: 'Ik heb nooit verstoppertje gespeeld'

Hannover 96 haalde hem in de winterstop als troefkaart in de degradatiestrijd van de Tweede Bundesliga. Nu is handhaving nabij. Hoog tijd voor een bezoek aan Mark Diemers in Duitsland.

Sander de Vries ? LC-Sport

Mark Diemers maakt de dingen niet mooier dan ze zijn. Hij doet dan ook geen moeite om zijn ergernis te verbergen over zijn korte invalbeurt bij Hannover 96, zaterdag tegen Fortuna D?sseldorf. Hij zag die reserverol niet aankomen. Diemers speelde tot voor kort alles bij de club uit de Tweede Bundesliga ? tot corona hem drie weken geleden uit de ploeg hield. Hannover bleef vervolgens twee duels ongeslagen, waardoor Diemers even pas op de plaats moet maken.

Het is gek, mijmert de middenvelder uit Leeuwarden, op de vraag hoe hij terugkijkt op zijn vier maanden bij Hannover 96, de club die hem in de winterstop huurde van Feyenoord. ,,Een week geleden was ik nog lyrisch. Nu is dat moeilijk. Maar ok?, als ik uitzoom en wegblijf van de emotie na deze wedstrijd, dan heb ik met Hannover gewoon een heel goede stap gezet. Ik heb veel gespeeld. Goed gevoetbald ook. Hannover haalde me om ze te helpen in de degradatiestrijd. We hebben nu een marge van zeven punten op de onderste plaatsen. Normaal gesproken gaan we ons dus handhaven.?

Diemers vertelt zijn verhaal in het spelershome van Hannover 96, een klein uur na het duel met Fortuna D?sseldorf. Honderden fans, getooid in de zwartgroene clubkleuren, beschouwen ondertussen rondom het stadion de wedstrijd, vrijwel allemaal met imponerende bierpullen in de hand.

Ja, zegt Diemers, hij merkt aan alles dat hij bij een grote club voetbalt. Neem alleen de grote supportersschare die tweewekelijks meereist door het land om het elftal te steunen. Hij wijst ook op het fraaie stadion, gewijde grond in de Nederlandse voetbalgeschiedenis bovendien. Hier begon op het WK van 1974 de opmars van Oranje, met een 2-0 overwinning op Uruguay.

Hectische omstandigheden

Bijna een halve eeuw later zijn veel plekken in het stadion overigens onbezet. De HDI Arena heeft een capaciteit van 49.000 toeschouwers, maar is nu voor een derde gevuld. Zie hier het verval van de club die jarenlang een vertrouwd gezicht was in de Bundesliga ? met soms een uitschieter naar Europees voetbal.
Goedbeschouwd zijn alle voorwaarden voor succes aanwezig in Hannover: veel supporters, een mooi stadion ?n een grote stad, economisch perfect gelegen in het noordelijke midden van Duitsland.

Hannover 96 is echter ook een club van gesneuvelde beleidsmakers en reputaties. Het voorbije decennium moesten elf trainers en zeven technisch directeuren het veld ruimen. Bij die Roten is nu eenmaal altijd druk, los van het niveau waarop wordt gevoetbald.

Onder die hectische omstandigheden voetbalt Diemers sinds januari zijn wedstrijden in de Tweede Bundesliga. Een geweldige competitie, zegt hij, terwijl zijn gedachten afdwalen naar de 0-3 overwinning bij cultclub Sankt Pauli. Een ander hoogtepunt: voetballen voor 62.000 toeschouwers bij Schalke 04. Binnenkort wacht met HSV-uit een club van vergelijkbare statuur.

Diemers: ,,Ik heb een paar heel mooie wedstrijden in prachtige stadions mogen spelen. Het niveau van de Tweede Bundesliga moet je ook niet onderschatten. Het type voetbal is totaal onvergelijkbaar met wat ik gewend was, want in Nederland willen ook de kleinste clubs verzorgd voetballen. Hier is het 90 minuten omschakelen, met veel power en intensiteit.?

Een lach. ,,Ik zeg weleens op de training: probeer een aanval voor te bereiden, in plaats van Vollgas naar voren te rennen. Hou de bal eens in de ploeg. Maar ja, zo voetballen ze in Duitsland al tientallen jaren. Krijg je er niet zo makkelijk uit, haha.?

Kers op de taart

Diemers wilde, nadat zijn kansen op speeltijd bij Feyenoord waren geslonken, per se naar het buitenland. ,,Ik heb in Nederland alles gezien. Heb in alle stadions gevoetbald, ben twee keer kampioen geworden van de eerste divisie en heb in de eredivisie tegen degradatie, in de subtop ?n de top gespeeld.? Hij brak door bij SC Cambuur, pakte in een dienende rol zijn wedstrijden mee bij FC Utrecht en was de kartrekker van De Graafschap en Fortuna Sittard. Bij die laatste club verdiende hij een transfer naar Feyenoord. ,,Voor mij was dat de kers op de taart.?

Hoe hij terugkijkt op zijn periode in Rotterdam-Zuid? ,,Eigenlijk wel met een goed gevoel?, zegt Diemers. Woorden met een licht voorbehoud, Diemers weet het. ,,Ik heb daar in anderhalf jaar 42 wedstrijden gespeeld, terwijl ik in die periode ook nog drie maanden geblesseerd was. Europees gevoetbald en gescoord in de toppers tegen PSV en AZ. Dick Advocaat, een grote trainer, was altijd blij met me. Ik vind dat een eer. Maar van de buitenwacht kreeg ik best veel kritiek.

Politiebeveiliging


Diemers lag niet goed bij een deel van de Feyenoord-supporters. ,,Natuurlijk is het de schreeuwende minderheid die zich laat horen, vooral op sociale media. Alleen voelde dat niet zo. Ik vraag mezelf af waar die haat bij sommige mensen richting mij vandaan kwam. Ik kwam van een kleine club als Fortuna Sittard naar Feyenoord. Voor een speler is dat een enorme stap. Ik heb mezelf aangepast en veel goede wedstrijden gespeeld. En ja, daar zaten ook slechte duels tussen, zoals dat voor het hele team gold. Maar ik heb nooit verstoppertje gespeeld, altijd honderd procent gegeven en om elke bal gevraagd. Ik kan mezelf niks kwalijk nemen.?

Het dieptepunt was vorig jaar maart. Na een verloren wedstrijd hoorde Diemers dat zijn veiligheid mogelijk in gevaar was. ,,Er ging een verhaal rond dat enkele supporters mij thuis wilden opwachten. Het was de vraag of ik alleen naar huis moest of dat politiebegeleiding nodig was. Weet je, ik wil niet zielig doen en uiteindelijk was er niet zoveel aan de hand. Maar dat het ?berhaupt speelde, gaat gewoon te ver en heeft me echt geraakt.?

Diemers keert in de zomer, zoals het nu staat, terug bij Feyenoord waar hij nog een eenjarig contract heeft. Ziet hij voor zichzelf nog toekomst bij de club? ,,Dat wordt een lastig verhaal, denk ik?, zegt Diemers. ,,Feyenoord heeft veel middenvelders en die jongens doen het goed. De club is doorgegaan, zoals het hoort, en omgekeerd geldt dat ook voor mij. We moeten straks een goede oplossing vinden.?

Terugkeer SC Cambuur?

Hij blijft het liefste in Duitsland. ,,Al staar ik me daar niet blind op, hoor. Maar deze competitie bevalt me goed en de sfeer in de stadions is geweldig.? Een ander voordeel: Diemers voetbalt relatief dicht bij zijn geliefde Leeuwarden. Zijn hoogzwangere vriendin Daphne en tweejarige zoontje Lyo zijn er de voorbije maanden gebleven.

,,Ze zijn super gelukkig in Leeuwarden?, legt Diemers uit. ,,Het was voor hen niet fijn om voor die paar maanden naar Hannover te verhuizen. Zeker nu Daphne zwanger is. Dit is dus de beste optie. Maar elke keer als ik uit Leeuwarden vertrek, valt het me zwaar.?

Zijn gezin gaat, als Diemers in de zomer een nieuwe club vindt, wel met hem mee. Wat vaststaat is dat hij zich ooit definitief in Leeuwarden vestigt. ,,Ik ben nu 28 jaar en heb bijna 300 offici?le duels als profvoetballer gespeeld. Ik weet zeker dat er nog een paar heel mooie jaren komen. Hopelijk een deel daarvan bij Cambuur, ja. Ik kom uit de stad en Cambuur blijft altijd mijn club. Helaas heb ik er nooit op mijn topniveau gespeeld, omdat ik op jonge leeftijd vertrok. Ik zou het echt mooi vinden als ik er op een dag weer ga voetballen.?

zeewolde

Die kan dus mooi komend seizoen op huurbasis bij ons spelen en daarna een nieuw contract tekenen.
Succes Foeke, de contacten met Arne zijn goed genoeg toch om dit te regelen.

Andy King

Citaat van: zeewolde op april 19, 2022, 09:18:54
Die kan dus mooi komend seizoen op huurbasis bij ons spelen en daarna een nieuw contract tekenen.
Succes Foeke, de contacten met Arne zijn goed genoeg toch om dit te regelen.

Dat dacht ik ook meteen. Inmiddels een ervaren speler. En dan ook nog een blauw/geel hart. Actie, Foeke!