Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: Montana op maart 27, 2018, 09:43:49
Helemaal mee eens! Barto is een absolute cultheld en heeft zich nog nóóit negatief over Cambuursupporters uitgelaten. Beschamend hoe sommige supporters tekeer gaan over zijn mogelijke contractverlenging. Overigens kunnen deze supporters zich beter bezig druk maken over de regels van 't Kofschip. Is voor iedereen, inclusief Barto, beter :insane
Is het op dit forum regelmatig ook zo? Hoe "supporters" zich uitlaten over spelers, de TS of bestuursleden....
IN HENK WE TRUST!!!

Montana

Klopt dat zeker waar maar dit is CambuurOnline waar meer anonieme mensen op zitten. Dan weet je dat. Op twitter leest iedereen mee

Grijskijkert

Citaat van: Montana op maart 27, 2018, 09:53:20
Dat zeker maar dit is CambuurOnline. Dan weet je dat. Op twitter leest iedereen mee
Hier ook, alles is openbaar...
IN HENK WE TRUST!!!

Collingwood

Ik kan er ook totaal niet mee zitten  :D.
Kalmte alleen kan u redden.

Vlampiep

Citaat van: Collingwood op maart 27, 2018, 10:20:16
Ik kan er ook totaal niet mee zitten  :D.
Boontje komt om zijn loontje, of wie zaait zal dat ook oogsten is hier wel van toepassing.

sunderland

Succes Fred. Misschien kun je wel naar top Oss ofzo

PePe

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!!

Vlampiep

Citaat van: PePe op maart 27, 2018, 19:42:38
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!!
Enneee, beter 1 club in de hand, dan de lucht van 10. Of is dat spreekwoord net iets anders :?

Yellow Army

Citaat van: Vlampiep op maart 27, 2018, 19:55:34
Enneee, beter 1 club kut in de hand, dan de lucht van 10. Of is dat spreekwoord net iets anders :?
Area 58

el haj

Citaat van: Yellow Army op maart 27, 2018, 20:02:26
Enneee, beter 1 club kut in de hand

Wie had dat gedacht, Donald Trump is een Cambuursupporter?!

Agy

Rosheuvel wil weer cement van Cambuur zijn:
5 uur geleden   Gerard Bos   LC Sport


Middenvelder Darren Rosheuvel (23) wil bij SC Cambuur naar eigen zeggen het cement tussen de stenen zijn. Twee problemen: hij speelt niet en de optie in zijn contract is niet gelicht. ,,Te duur." En nu?

Terug in de tijd. Het is 29 maart 2011. Op Sportpark Varkenoord, het jeugdcomplex van Feyenoord, speelt Oranje onder 17 een EK-kwalificatiewedstrijd tegen de leeftijdsgenoten uit Portugal. Na 37 minuten blaast de Zwitserse scheidsrechter Nicolai Hänni op zijn fluit. Wissel aan Nederlandse zijde, Joris van Overeem gaat naar de kant. Zijn vervanger: Darren Etto Rosheuvel, op dat moment 16 jaar, tien maanden en veertien dagen jong.

AD BY STREAMADS

Zeven jaar geleden
Donderdag was het op de kop af zeven jaar geleden, die 29ste dag van maart waarop Rosheuvel zijn eerste van twee jeugdinterlands speelde (in 2012 won hij met Oranje onder 19 van Griekenland). De Portugezen werden trouwens met 1-0 verslagen. Ook in het veld destijds: Memphis Depay en Tonny Vilhena.

Hoe het kan verkeren in de voetballerij bleek afgelopen week. Weer speelden Depay en Vilhena met Oranje tegen Portugal, weer werd er gewonnen. Ditmaal met 3-0 en met het 'grote' Nederlands elftal. Maar ditmaal ook zonder generatiegenoot Rosheuvel. Die zat in Leeuwarden, in de wetenschap dat Cambuur enkele dagen eerder bekend had gemaakt dat de optie in zijn aflopende contract niet wordt gelicht.

,,Ik kijk met respect naar jongens als Depay en Vilhena", klinkt het oprecht uit de mond van Rosheuvel als de herinnering uit vervlogen tijden ter sprake komt. ,,En ik gun ze het succes van harte. Mijn weg is anders gelopen, dat is niet erg. Zo gaat dat in het voetbal." Die weg leidde via de jeugd van Ajax naar FC Utrecht en via het belofteteam van die club vorig jaar naar Cambuur. Maar of de controlerende middenvelder na de zomer ook nog in Leeuwarden actief is, is de vraag.

Waarde
Door blessureleed kon Rosheuvel pas afgelopen januari debuteren voor Cambuur. Dat smaakte naar meer. Zo scoorde hij bijvoorbeeld tegen zijn oude club, was er alom lof voor zijn spel en speelde hij sterk als controleur, een speler die voor balans kan zorgen. Een gaatjesdichter ook, een aloude 'stofzuiger'. Of zoals Rosheuvel het zelf omschrijft: ,,Het cement. Dat probeer je te zijn."

'We kunnen de play-offs nog halen, daar wil ik aan bijdragen'

Omdat hij zijn basisplaats de laatste weken weer verloor, staat de teller dit seizoen nog maar op acht optredens. Toch geloven vriend en vijand dat Rosheuvel van waarde kan zijn voor dit Cambuur en misschien wel voor dat van de toekomst. Of en in hoeverre hij de kans krijgt dat te laten zien, is nu ongewis.

Rosheuvel: ,,Voor de club is het te duur om het contract te verlengen, in verhouding tot het aantal duels dat ik heb kunnen spelen. Het contract kent een automatische verlenging bij een aantal van vijftien wedstrijden waarin ik drie kwartier speel. De hamstringblessure heeft me wat dat betreft erg in de weg gezeten. Ik had graag meer minuten willen maken."

Kans
Cambuur gaf al publiekelijk aan dat de deur nog niet definitief dicht is, dat er mogelijk gesprekken volgen. ,,Ik sluit niks uit, maar heb nog niets gehoord", reageert de middenvelder. ,,Voor mij is het belangrijk om te gaan spelen, dat telt nu vooral." Een basisplaats zit er tegen Volendam vrijdagavond niet in. ,,Een keuze van de trainer. Maar ik blijf hard mijn best doen."

Vechten voor zijn kans. Het bracht Rosheuvel zeven jaar (en inmiddels een dag) geleden het debuut in een jeugdteam met toptalenten als Depay en Vilhena. Zoals zij niet opgaven in hun weg naar de absolute top, wil Rosheuvel dat niet doen bij Cambuur. ,,Want ik ben een vechter, altijd geweest. We kunnen de play-offs nog halen. Daar wil ik aan bijdragen."

Collingwood

Dacht eerst even cynisch, Rosheuvel speelt niet omdat dan zijn contract mogelijk automatisch wordt verlengd (dat gebeurt als hij in 15 wedstrijden minimaal 45 minuten in actie komt blijkt uit het stuk).

Maar een snelle berekening leert dat dat waarschijnlijk niet klopt. Hij heeft tot nu toe slechts vijf keer minimaal 45 minuten gespeeld, en we hebben nog maar zeven wedstrijden te gaan. Kan dus eventueel pas in de play-offs op 15 komen (als die al meetellen voor die optie). En als hij zo lang een basisplaats vasthoudt en niet geblesseerd raakt is het niet zo'n probleem dat hij blijft lijkt mij.

Het wordt wel verdacht als hij over drie wedstrijden ineens een basisplek krijgt.  :devil
Kalmte alleen kan u redden.

Grijskijkert

Iemand hier ook gedacht aan een clausule met na zoveel wedstrijden automatisch verlengt word? 
IN HENK WE TRUST!!!

Agy

Citaat van: Collingwood op maart 30, 2018, 11:33:56
Dacht eerst even cynisch, Rosheuvel speelt niet omdat dan zijn contract mogelijk automatisch wordt verlengd (dat gebeurt als hij in 15 wedstrijden minimaal 45 minuten in actie komt blijkt uit het stuk).

Maar een snelle berekening leert dat dat waarschijnlijk niet klopt. Hij heeft tot nu toe slechts vijf keer minimaal 45 minuten gespeeld, en we hebben nog maar zeven wedstrijden te gaan. Kan dus eventueel pas in de play-offs op 15 komen (als die al meetellen voor die optie). En als hij zo lang een basisplaats vasthoudt en niet geblesseerd raakt is het niet zo'n probleem dat hij blijft lijkt mij.

Het wordt wel verdacht als hij over drie wedstrijden ineens een basisplek krijgt.  :devil

Zo zat ik ook te denken.. hopen.. ;)

Maar wat is duur? mijn inziens kan hij een sleutelspeler worden in een nieuw te smeden elftal. Die jongen is een topper in de dop en dat mag wat kosten toch.!?

Grijskijkert

Citaat van: Collingwood op maart 30, 2018, 11:33:56
Dacht eerst even cynisch, Rosheuvel speelt niet omdat dan zijn contract mogelijk automatisch wordt verlengd (dat gebeurt als hij in 15 wedstrijden minimaal 45 minuten in actie komt blijkt uit het stuk).

Maar een snelle berekening leert dat dat waarschijnlijk niet klopt. Hij heeft tot nu toe slechts vijf keer minimaal 45 minuten gespeeld, en we hebben nog maar zeven wedstrijden te gaan. Kan dus eventueel pas in de play-offs op 15 komen (als die al meetellen voor die optie). En als hij zo lang een basisplaats vasthoudt en niet geblesseerd raakt is het niet zo'n probleem dat hij blijft lijkt mij.

Het wordt wel verdacht als hij over drie wedstrijden ineens een basisplek krijgt.  :devil
Je was net eerder :thumbsup
IN HENK WE TRUST!!!