Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

D.H.Skolten

Al iets bekend wanneer hij weer kan spelen?

Noordcambuur

Crowley die moet je gewoon vast leggen en daar om heen bouwen.

Collingwood

Monteiro een van de betere middenvelders van Nederland

CIJFERSPELALMELO - In het stadion werd Jamiro Monteiro uitgeroepen tot man van de wedstrijd en ook volgens de statistieken was hij een van de betere spelers in de Twentse derby tussen Heracles en FC Twente (2-1). Monteiro is op weg naar de top van de eredivisie.

Complete middenvelder
De feiten van vrijdagavond: Monteiro had de meeste succesvolle dribbels (4) en creëerde de meeste kansen (2) van alle spelers op het veld. Hij zette drie succesvolle tackles in, het meeste van alle spelers van Heracles. Jamiro Monteiro bewijst in de met 2-1 gewonnen derby tegen FC Twente opnieuw zijn waarde voor Heracles. Zijn statistieken definiëren niet een specifiek type middenvelder, maar de statistieken van een moderne, complete middenvelder die een bal kan afpakken, vervolgens een mannetje kan uitspelen en uiteindelijk een medespeler voor het doel kan zetten.

Creatief, maar ook nauwkeurig
Veel creatieve spelers in de eredivisie hebben over het algemeen een relatief lage passnauwkeurigheid door het risico dat ze in passes leggen. Op Monteiro is dit gegeven niet van toepassing. Er zijn namelijk maar twee middenvelders in de eredivisie die accurater in hun passing zijn dan Monteiro (87,9%), namelijk Karim El Ahmadi (88,9%, Feyenoord) en Thulani Serero (88,2%, Vitesse). Al creëren El Ahmadi en Serero gezamenlijk zelfs minder kansen per wedstrijd (1,3) dan Monteiro (1,4).

Top 3-middenvelddribbelaar
Dat Jamiro Monteiro sterk is in het aangaan van een aanvallende 1-vs-1 actie, blijkt ook uit de cijfers. In de eredivisie zetten alleen Hakim Ziyech (Ajax, 3,6) en Manu Garcia (NAC, 3,4) meer succesvolle dribbels in per wedstrijd dan de 24-jarige middenvelder uit Kaapverdië (2,1). Het slagingspercentage van Monteiro ligt echter een stuk hoger (78%) dan de slagingspercentages van Ziyech (61%) en Garcia (68%).

Balafpakker
Ook in defensief opzicht draagt Monteiro zijn steentje bij, hij behoort tot de top 20 middenvelders in de eredivisie met de meeste succesvolle tackles per wedstrijd. Bij Heracles hebben alleen Bart van Hintum (3) en Tim Breukers (2,9) meer succesvolle tackles per 90 minuten dan Monteiro (2,1).

Data via Opta, WhoScored.com

https://www.tubantia.nl/heracles/monteiro-een-van-de-betere-middenvelders-van-nederland~a4c52763/

Hopelijk wordt hij voor een mooi bedrag doorverkocht!  :proost
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

Erg knap als je ziet dat hij op dood spoor zat toen hij hier min of meer bij toeval binnenkwam (we hadden spelers voor een belofteteam nodig).

Rosheuvel is nog steeds dezelfde domme draver, mikte weer een niet te missen kans naast de goal gisteren.

Noordcambuur

En er waren hier veel mensen dat hij een domme loper was en niks toevoegde aan de selectie.
Hij was vorig jaar een van de toppers van een geweldige cambuursellectie. |:)

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Noordcambuur op maart 11, 2018, 14:09:47
En er waren hier VEEL mensen dat hij een domme loper was en NIKS toevoegde aan de selectie.

Wat een onzin  :_schater

Hopelijk wordt ie snel verkocht en vangen we nog wat, evenals VdStreek |:)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Bankzitter

vd Streek draait ook wel heel lekker onder JP de Jong, alweer een goal een assist.

Noordcambuur

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 11, 2018, 15:09:31

Nou moet je maar ff onder topic monteiro zien en dan weer oordelen.
Ik heb hem altijd een goede voetballer gevonden.

Collingwood

Hier heeft Noordcambuur toch wel een punt vind ik, ik vond Monteiro bij ons erg onderschat door sommigen. Het bewijs staat inderdaad in het Monteiro-topic.

Maar uiteindelijk zal iedereen blij zijn dat hij het nu goed doet, alleen maar goed voor Cambuur (zowel uiteindelijk financieel als qua reputatie bij nieuwe spelers).

Holwerd voor Cambuur

Je hebt gezien dat ik woorden aangehaald heb met hoofdletters? ;)  "VEEL mensen die vonden dat hij er NIKS van kon?"

Een paar die wat mindere punten van hem benoemden las ik in het topic. Meer niet toch? :proost

Monteiro komt er wel. Die blijft Cambuur altijd dankbaar en das mooi! :thumbsup
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Collingwood

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 11, 2018, 16:56:45
Je hebt gezien dat ik woorden aangehaald heb met hoofdletters? ;)  "VEEL mensen die vonden dat hij er NIKS van kon?"

Een paar die wat mindere punten van hem benoemden las ik in het topic. Meer niet toch? :proost

Monteiro komt er wel. Die blijft Cambuur altijd dankbaar en das mooi! :thumbsup

Dat is inderdaad overdreven.

Collingwood

In het team van de week.

el haj

Volgens mij hebben we geen doorverkooppercentage bedongen w.b.t. V/D Streek.  Volgens mij was 'ie zelfs al zo oud (21?) dat we niet eens recht hebben op een opleidingsvergoeding bij een buitenlandse transfer. Bij Monteiro hebben we vziw idd wel een doorverkooppercentage.

Collingwood

Citaat van: el haj op maart 12, 2018, 15:47:05
Bij Monteiro hebben we vziw idd wel een doorverkooppercentage.

Klopt. Althans, dat is destijds gemeld door de LC.

sunderland

Nu maar weer.Heb de weds niet gezien maar wel de assist en bal op de paal en hoorde steeds dat er overtredingen op hem werden gemaakt. Vlgns mij nu al 1 Vd besten van de eerste div