Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

De broertjes Narsingh, samen in Oranje?


Sinds medio 2014 staat hij onder contract Bij Cambuur. Daarvoor speelde hij bij Telstar, AZ, Volendam en PEC Zwolle. Hij haalde het eerste elftal van AZ niet, kwam wel meer dan 40 keer uit voor Telstar en in drie seizoenen PEC Zwolle kwam hij tot ongeveer hetzelfde aantal wedstrijden.

Het is voor de 26-jarige Furdjel Narsingh de reden van zijn afscheid daar geweest. Te weinig wedstrijden gespeeld. Niet omdat hij niet goed genoeg is. Nee, hij is de afgelopen jaren domweg te vaak geblesseerd geweest. Cambuur bood gelukkig uitkomst.

En tot nu toe maakt de twee jaar oudere broer van Luciano een geweldig seizoen door. Doet het zo goed, dat je je serieus kunt gaan afvragen wie nou de betere van de twee is. Luciano (zie foto) heeft via Heerenveen een mooie transfer naar PSV gemaakt, alwaar hij een vijfjarig contract ondertekende. Hij kon ook naar Ajax dat hem in de C-jeugd nog had weggestuurd.

Luciano koos voor PSV. En heeft inmiddels ook zijn portie blessureleed wel gehad. Is eigenlijk pas de laatste maanden weer terug op het niveau van voor zijn ernstige knieblessure. En zit ook weer bij Oranje.

Als oudere broer Furdjel nou eens een tijdlang fit zou blijven, dan kan het niet anders of hij wordt ook international. Ik heb hem op tv een tijdje terug Dordrecht dol zien draaien. Trainer Henk de Jong haalde hem na een uur al van het veld. Doodsbenauwd dat de oudste Narsingh weer geblesseerd zou raken.

"Furdjel weet inmiddels wat hij wel en vooral ook wat hij niet kan."
Zondag zag ik hem in levende lijve tegen FC Utrecht. Hij groeide uit tot beste man van het veld. Furdjel weet inmiddels wat hij wel en vooral ook wat hij niet kan. Bovendien geeft hij alles in een wedstrijd. Vaak zijn creatieve spelers een tikkie lui en hebben ze moeite een hele wedstrijd bij de les te blijven. Furdjel niet.

En dan zijn voorzet. Als er ooit een cursus 'buitenspeler' gegeven gaat worden, dan zou ik een paar van zijn passes van de zijkant achter elkaar zetten. Verplichte kost. Tegen Utrecht probeerde hij  ook twee keer zelf te scoren. Had de pech dat doelman Ruiter met een reflex die beide keren wist te redden. Maar die actie naar binnen toe was snel. Fel en venijnig.

En hij gaf de beslissende voorzet bij 1-2. Kort voor tijd werd hij naar de kant gehaald. Negentig minuten zal hij zelden spelen. Heel houden, daar komt het op aan bij Furdjel. Als dat lukt, wie weet. In maart voetbalt Oranje weer. Al dan niet onder leiding van Hiddink.

Maar wat zou het leuk zijn als Luciano, in de basis begonnen, dan zo ongeveer in de 60ste minuut vervangen wordt door zijn oudere broer. En waarom niet. Hij heeft de kwaliteiten. Fit blijven, daar komt het op aan.

@LeoDriessen

sunderland

zag hem bij DTD even aan het werk en wist gelijk dat hij een meerwaarde is voor ons .Hij is samen met Rusnak de beste die we hebben .Die voorzet was zo simpel maar was ook o zo goed .Wat een topper

dit is mien club

Citaat van: okkele op november 24, 2014, 15:45:32
hoe vaak moeten we dat nog lezen?
nu weten we het wel.

Is een feit, klasse doelpunt en is een last post voor een tegenstander.
Aan de bal gewoon niet sterk.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

drg

Werkt hard en scoort toch altijd belangrijk, en (zoals vorig jaar) niet tegen de minsten.

piene hassus

Ideale speuler foor un trener, kan um insette oppe fleugel, inne spits, opt middenfeld en doet altyd syn stinkende best

Dokkumer

Citaat van: dit is mien club op november 24, 2014, 16:34:17
Is een feit, klasse doelpunt en is een last post voor een tegenstander.
Aan de bal gewoon niet sterk.
Slinger die bal in de 16 op zijn hoofd en hij doet er vaak wat goeds mee. We zeiken Hemmen toch ook niet af omdat die geen fantastische passeerbeweging heeft of het compleet ontbreken van scorend vermogen van Nienhuis ? ;)

Straks scoort Martijn bij wijze van spreken 6 belangrijke goals in Europa en dan is het bij sommigen nog niet goed :devil


jeff

Citaat van: Dokkumer op november 24, 2014, 17:29:58
Slinger die bal in de 16 op zijn hoofd en hij doet er vaak wat goeds mee. We zeiken Hemmen toch ook niet af omdat die geen fantastische passeerbeweging heeft of het compleet ontbreken van scorend vermogen van Nienhuis ? ;)

Straks scoort Martijn bij wijze van spreken 6 belangrijke goals in Europa en dan is het bij sommigen nog niet goed :devil
Laat hem ons eerst maar Europa inschieten. De winnende in de kuip tijdens de beker finale bv.

Goudvinger

Weet iemand waarom hij gisteren niet bij de selectie zat? Geblesseerd? Ziek?

speculeter

Citaat van: Goudvinger op november 30, 2014, 12:44:37
Weet iemand waarom hij gisteren niet bij de selectie zat? Geblesseerd? Ziek?
een opspelende hamstring uit voorzorg aan de kant gehouden.kunnen we volgende week erg goed gebruiken!

Galdiano

Citaat van: Goudvinger op november 30, 2014, 12:44:37
Weet iemand waarom hij gisteren niet bij de selectie zat? Geblesseerd? Ziek?

Las van hamstrings. Kon wel spelen, alleen wouden ze niks forceren en daarom op de tribune.
Volgende week kan het wel weer.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Mitar

Weer klaar voor de basis zaterdag? Zullen hem wel nodig hebben.

Lwdscc

Citaat van: Mitar op december 04, 2014, 08:46:32
Weer klaar voor de basis zaterdag? Zullen hem wel nodig hebben.

Trainde gister nog apart van de groep ;(

HilversumOnTour

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE  :(

speculeter

Dat word dus niks zaterdag met hem.
Veel te koud weer voor die hamstrings.

666

Citaat van: Lwdscc op december 04, 2014, 11:12:22
Trainde gister nog apart van de groep ;(

Uit voorzorg denk ik
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander