Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De ondergang van Hoerenveen

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 10:59:20

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Citaat van: reisbureau op juli 29, 2013, 17:32:14
En nu nooit weer een geluid uit die hoek over gemeentelijke geldstromen naar Cambuur. Die stink boeren leunen dus gewoon zwaar op gemeenschapsgeld. Meer dan er in de afgelopen 40 jaar naar Cambuur is gegaan. Alleen heeft de politiek het lekker verpakt in Sportstad. Jezus en dan ook nog een gemeente die onder curatele staat van de Provincie. En de KNVB doet gewoon lekker mee want op papier is alles dik in orde.
Had wel eens gehoord van "te grote broek aan" maar nu is er ook "te grote overall aan".
Iedereen bedrogen door DKV, Gemeente Heerenveen, Provincie Friesland en KNVB. Zelfs nu moet je nog tussen de regels doorlezen. 
En politiek Leeuwarden heeft het dun al in de broek als ze een Fietsenstalling voor Cambuur moeten subsidieren.
Schijtziek van deze verziekte bestuurders. En zorgverzekeraar de Friesland doet ook gewoon lekker mee.

Ut wud so langzamerhand tied om naar een andere ziektekostenverzekering om te sien :y

Dokkumer

Bin allang overstapt... En dat het niet alleen met dat sportgehucht te maken :R

reisbureau

Citaat van: Don op juli 29, 2013, 18:04:54
wat bedoel je hiermee?

Lang verhaal maar lees o.a. de LC van maandag. Op voorpagina lees je o.a. de rol van de Friesland.

Destroyer

Ik verbaas me al jaren over ziekte kosten verzekeraar de Friesland. Hoe kun je in vredesnaam over de rug van patiënten heen een voetbal club sponsoren. Punt twee, dan zou je op zijn minst verwachten dat bij ons ook enige sponsoring zou plaats vinden waar nota bene het hoofdkantoor staat. Hart van Friesland.   :R
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Roofvogel

Citaat van: Destroyer op juli 29, 2013, 22:23:08
Ik verbaas me al jaren over ziekte kosten verzekeraar de Friesland. Hoe kun je in vredesnaam over de rug van patiënten heen een voetbal club sponsoren. Punt twee, dan zou je op zijn minst verwachten dat bij ons ook enige sponsoring zou plaats vinden waar nota bene het hoofdkantoor staat. Hart van Friesland.   :R

Ze doen hier ook aan bordsponsoring en zijn ook lid van de ZCC, het is wel minder als daar maar er gebeurt in ieder geval wel iets.

vialli

Citaat van: Roofvogel op juli 29, 2013, 22:27:21
Ze doen hier ook aan bordsponsoring en zijn ook lid van de ZCC, het is wel minder als daar maar er gebeurt in ieder geval wel iets.

Al die KOEKEBAKKERS mutte niet altied achter dat DORP aanlope want ut bliekt
wel dat ut allemaal GEBAKKEN LUCHT is, en at ze nog een bitsje geld verdiene
wille mutte ze in LIWADDEN EN OMSTREKEN WEZE want daar gaat het de komende
jaren gebeuren. |:) |:)

reisbureau

Citaat van: Roofvogel op juli 29, 2013, 22:27:21
Ze doen hier ook aan bordsponsoring en zijn ook lid van de ZCC, het is wel minder als daar maar er gebeurt in ieder geval wel iets.

Je moet het in verhouding zien. En ja dan klopt er niet veel van. Hoeveel premie uit Leeuwarden en omstreken en hoeveel uit de rest. In het kort. Ook wij gaan op het plush met ons 3 deliggrijs. Dus Dkv en weer 1.3 milj. En o ja dan doen we Cambuur ook een tonnetje.

Clint

Citaat van: reisbureau op juli 29, 2013, 17:32:14
En politiek Leeuwarden heeft het dun al in de broek als ze een Fietsenstalling voor Cambuur moeten subsidieren.
Schijtziek van deze verziekte bestuurders. En zorgverzekeraar de Friesland doet ook gewoon lekker mee.

Gooi het er maar uit C.

Dat lucht op. Oh ja, deze is er oek nog:

Crone: DAT BAKJE MUT D'R AF!! :clint

John Hiatt

Vandaag weer groot stuk in lc over teloorgang sportdorp e.d.

Yellow Army

Citaat van: John Hiatt op juli 30, 2013, 09:43:47
Vandaag weer groot stuk in lc over teloorgang sportdorp e.d.

Heerenveen draagt zwaar sportjuk

HEERENVEEN - Als het ooit misgaat met Sportstad Heerenveen, loopt de gemeente een groot risico.

Lang durfde niemand in het openbaar te praten over de risico's die de gemeenteHeerenveen loopt met het
grote sportcomplex langs de snelweg A32.
De bomen groeiden tot in de hemel, de plaatselijke profclub voetbalde heel behoorlijk en was een toonbeeld
van rust en stabiliteit. Misgaan? Sportstad-directeur Tjisse Wallendal, voor de start in 2002: ,,Als we degraderen. Dan hebben we allemaal een probleem.''
Vrijdag publiceerde de onderzoekscommissie over SC Heerenveen haar rapport. In één zin ervan worden de risico's benoemd van de gemeente Heerenveen. De CDA-fractie was er als de kippen bijomschriftelijke
vragen te stellen.
Het risico van de gemeente is complex. Dat heeft alles te maken met de opzet die voor het Sportstadproject
is gekozen. Sportstad bestaat naast het voetbalstadion van SC Heerenveen uit een gemeentelijk sportcentrum en een zorgboulevard. Eraan vast staat een schoolpand van het Friesland College.
Er zijn drie aandeelhouders: SC Heerenveen (39,5 procent), de gemeente Heerenveen (50 procent) en
De Friesland (10,5 procent). Zij stapten destijds samen in het aandelenkapitaal van €24 miljoen. De drie
partijen moeten samen zorgen voor een gezonde bedrijfsvoering.
Als er inkomsten wegvallen, is er een probleem. Dat klinkt logisch. Zeker als dat huurinkomsten zijn van de 'eigen' voetbalclub. Die is behalve eigenaar immers ook huurder van Sportstad; ze betaalt jaarlijks €3,3
miljoen voor het gebruik van het Abe Lenstrastadion. Zo is SCHeerenveen klant bij zichzelf.
Maar dan komt de truc met financier BNG, de Bank Nederlandse Gemeenten. De BNG was destijds een van de weinige financiers die in het megaproject (€101 miljoen) wilde stappen. De voorwaarden, tot stand
gekomen na slepende onderhandelingen, waren keihard.
De BNG wilde alleen een lening van €25 miljoen verstrekken als de drie aandeelhouders er hoofdelijk voor zouden instaan dat het eigen vermogen van Sportstad op peil zou blijven. Het garantievermogen van de BV moest minimaal 33 procent blijven van het balanstotaal. Bij een tekort moeten ze bijstorten.
Alle drie? Nee. En dat is de grootste adder onder het gras. Zorgverzekeraar De Friesland kon of wilde deze
afspraak met de BNG niet tekenen. Het was tegen haar statuten. Ze wentelde destijds haar risico af op de gemeente, die daarmee vrij gemakkelijk instemde.
Het garantievermogen staat momenteel nog op 37 procent. Dus er is niks aan de hand. Maar dat kan veranderen als er inkomsten wegvallen en/of een grootaandeelhouder als SC Heerenveen in financiële zorgen
komt. Dan is de gemeente Heerenveen, toch al niet erg kapitaalkrachtig, het haasje.
De onderzoekscommissie van SC Heerenveen rept in haar rapport over 'een zwaar risico voor SC Heerenveen,
die echter via een aandeelhoudersovereenkomst zijn financiele welzijn bij de gemeente deponeert'. CDA-raadslid Hans Broekhuijzen vroeg zich afwat dit zinnetje toch te betekenen had. Loopt de gemeente
rísico? Ja dus. En fors ook.

Provinsje waarschuwde al

De Sportstad-risico's voor de gemeente zijn voor de provincie geen nieuws. De gedeputeerden trokken in september 2002 al aan de bel over het ,,ernstige risico'' dat de gemeente volgens hen liep. ,,De risico's kunnen de vermogenspositie van de gemeente ernstig aantasten hetgeen kan doorwerken naar de reguliere
exploitatie'', aldus een brief. Ook accountantsbureau Ernst en Young waarschuwde.
Bart van der Meer, voorzitter van de regiegroep, een maand later over de kritiek van toenmalig
gedeputeerde Gerard van Klaveren: ,,Hij moet zich niet verschuilen achter pietluttige risico's die zijn opgesomd en die zo van tafel worden geveegd''. En: ,,Zakelijk zit de club goed in elkaar''.
Area 58

speculeter

Heerlijke bende daar.
niemand weet wie de transfers ed moet doen...

camsterdambuurinsneek

Om dit communicatief (vooral naar onze achterban) in goede banen te leiden ligt er een mooie uitdaging voor Cambuur's teammanager Rob Propsma, sinds kort Manager Corporate Communicatie bij De Friesland.  :devil

Dokkumer

Infiltreren en uithollen die bende :devil

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: camsterdambuurinsneek op juli 30, 2013, 10:33:03
Om dit communicatief (vooral naar onze achterban) in goede banen te leiden ligt er een mooie uitdaging voor Cambuur's teammanager Rob Propsma, sinds kort Manager Corporate Communicatie bij De Friesland.  :devil

En 1 van de oprichters van de MI side _O_
Henk, held, bedankt

Andre-Lwd

Ongelofelijk toch dat ze destijds zulke risico's namen, koste wat kost moest het sportdorp er komen  :R