Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De ondergang van Hoerenveen

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 10:59:20

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: chef-lwd op juni 26, 2013, 13:06:41
Dag allemaal, dit is mijn eerste post op dit forum, en dat wilde ik graag in dit topic plaatsen..
Waarom?

:0= PAS OP MARCO CAMBUUR KOMT ERAAN   l0l

Bij deze wens ik alle Friezen (?) een fijn seizoen van 32 wedstrijden en 2 afgangen.

Hoogachtend,
|:)

34 afgangen bedoel je
Area 58

chef-lwd

Citaat van: Yellow Army op juni 26, 2013, 13:14:24
34 afgangen bedoel je

Zolang wij boven dat zootje uit dkv eindigen is voor mij de doelstelling behaald  8)
Cambuur is mien wief

De Raaf

Citaat van: clint op juni 26, 2013, 07:51:32
'Super Friezen'.  :_schater :_schater :_schater

Veel plezier met die gedachte. Ik heb het heerlijke gevoel dat ik mij als geboren Leeuwarder een echte Leeuwarder voel en niets, maar dan ook niets, met dat hele klote Friese gedoe heb.
Ik heb zo'n enorme hekel aan dat geFries. Het taaltje, die nukkigheid, de kleinschaligheid, dat afzetten tegen ´het westen´... dat hele boerse gedoe! Ben blij dat ik zo niet opgegroeid ben. Ik ben een trotse Leeuwarder en heb niets met Friesland. Die lui willen alles verfriezen, met hun domme plaatsnaampjes als Munein, Snits en Ljouwert, flikker toch een eind op!!!

En iedereen het maar een taal noemen, ik noem het een dialect. Een 'njokkerbeantsje'. Dan denk ik aan een of andere sperzieboon. Nee hoor, het is een naar binnen gegroeide clitoris.  :_schater :_schater

En een volkslied: Flikker toch een eind op. Een volkslied hoort bij een natie. Friesland is GEEN natie. Dus hou het maar op het Friese levenslied.

Voor mij ligt Leeuwarden niet in Friesland, maar ligt Friesland om Leeuwarden heen.

:clint has spoken.

TROTS. Clint, ken dien kont wel kussen. Hef het net voorlezen op mien werk, snappen ze het weer een bitsje meer

Yellow Army

Citaat van: De Raaf op juni 26, 2013, 13:38:29
TROTS. Clint, ken dien kont wel kussen. Hef het net voorlezen op mien werk, snappen ze het weer een bitsje meer

Hij het sien broek al oppe knieen hef ik hoord
Area 58

De Raaf

Doen we dat even op 20 juli; suupe in Grouw

Clint

Citaat van: De Raaf op juni 26, 2013, 13:38:29
TROTS. Clint, ken dien kont wel kussen.

Whuuuuuuuuuuuuuuuu. :ams

Holwerd voor Cambuur

Tsja ik kan moeilijk zeggen dat ik me een echte Liwwadder voel :P Daarom ist ook wel wat lastig omschrijven.

Ik heb niks met het feit dat ik Fries ben (want dat ben je toch als Holwerder :X
Het Fries volkslied hoef ik niet te horen en Holwerd hoort gewoon met een D en niet met een T.
Enige wat ik met het Fries heb, is dat ik het spreek :insane Puur gemakzucht, omdat ik zo ben opgevoed.
Ik denk dat het (anti) "Friese" voor mij vooral is: alles wat met dkv te maken heeft. Ik kots er op en ze zijn hier allang gewend aan het feit dat ik hoereveen zeg.

Eigenlijk voel ik me niks, want ik heb ook niks met het Nederlands zijn.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Kunstgras

Citaat van: Dreet op juni 26, 2013, 11:47:57
Ik haat dkv oek tot op het bot, maar su doe'st toch precies hetzelfde, namelijk afzetten teugen? Dat hele LWD anti-Fries-gedoe fien ik net su belachelijk en kienderachtig.

Anti fries heeft helemaal niks met dat clubje te maken. Dat staat er compleet los van. Tenminste voor mij wel.

Treb

Alhoewel ik een geboren en getogen Leeuwarder ben en nooit meer ergens anders wil wonen heb ik niet echt die anti friese gevoelens.. dat er nou eenmaal om Leeuwarden heen bijna iedereen fries praat, zich afzet tegen 'het westen' en over het algemeen behoorlijk stug zijn, zie ik maar als bijkomende schade. Ik kan me daar niet zo druk om maken.

Ik ben trots op Leeuwarden.. het taaltje, de mensen, de aso's.. heerlijk!  |:)

Ik sta boven alles wat ook maar enig sympathie heeft voor dat gemaakte clubje vlakbij Akkrum. 
Ook al gaan we er dit seizoen kansloos uit en moet je dat een tijdje aanhoren van die toeschouwers van hun, dan nog kan ik alleen maar lachen, net zoals ik de afgelopen komkommer-jaren heb gedaan.. want ik weet hoe clubliefde voelt.  |:)

Clint

Citaat van: Kunstgras op juni 27, 2013, 01:14:43
Anti fries heeft helemaal niks met dat clubje te maken. Dat staat er compleet los van. Tenminste voor mij wel.

Helemaal juist. Maar het versterkt het wel. :devil

Clint

Dit bedoel ik dus ook. Stelletje stakkers.

SNEEK - In Friesland is commotie ontstaan over de plaatsnaamborden in de gemeente Súdwest-Fryslân. De gemeente heeft in april besloten om op alle borden de Nederlandse naam boven de Friese naam te zetten. Dit leidt tot 'argewaasje' (ophef) onder gemeenteraadsleden en het provinciebestuur in Friesland. Zij willen dat de Friese naam bovenaan het bord komt te staan.



Dokkumer

Eindelijk een gemeente die het een beetje snapt :thumbsup

Roofvogel


Bascambuur

Citaat van: Dokkumer op juni 27, 2013, 14:35:01
Eindelijk een gemeente die het een beetje snapt :thumbsup
Er is maar één gemeente die het echt snapt. Gemeente Het Bildt. Geen Friese plaatsnaam op het bord.  :thumbsup

Roofvogel

Citaat van: Bascambuur op juni 27, 2013, 14:59:21
Er is maar één gemeente die het echt snapt. Gemeente Het Bildt. Geen Friese plaatsnaam op het bord.  :thumbsup

Wat een geweldige gemeente dan. :thumbsup