Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Kern van Cambuur (verzameltopic)

Gestart door KernvanCambuur, augustus 26, 2013, 16:57:41

Vorige topic - Volgende topic

michello

OM wil 111.000 euro 'plukken' van penningmeester supportersclub Cambuur

Vandaag om 18:00 uur
Het Openbaar Ministerie (OM) is van plan om 111.628 euro terug te vorderen van de voormalige penningmeester van de supportersvereniging van Cambuur.
ADVERTENTIE

De oud-penningmeester, een 70-jarige inwoner van Hurdegaryp, werd begin februari wegens verduistering veroordeeld tot een werkstraf van 220 uur en een voorwaardelijke celstraf van twee maanden. De straf was gelijk aan de eis van het OM.

De rechtbank achtte bewezen dat de Hurdegarypster, hij was tweede penningmeester van de supportersvereniging, tussen 2010 en 2016 duizenden euro's van de supportersvereniging achterover had gedrukt. Dat kwam aan het licht toen de man op vakantie was. Ineens waren de opbrengsten van de kiosken in het Cambuurstadion een stuk hoger dan gebruikelijk. De Hurdegarypster was belast met het ophalen van de horeca-opbrengsten.

Laminaat, witgoed en elektrische fietsen

Van het geld zou de man spullen hebben gekocht, zoals een laminaatvloer, witgoed en elektrische fietsen. Hij beweerde dat hij geld van de supportersvereniging had gebruikt voor de aanschaf van spullen voor spelerswoningen en voor de verhuizingen van Cambuurspelers. Volgens de verdachte zou er bijvoorbeeld met de muntenverkoop sprake zijn van dubbeltellingen. De rechtbank bepaalde in februari dat de Hurdegarypster 27.000 euro terug moest betalen aan de supportersvereniging.

De supportersvereniging had een claim ingediend van bijna 90.000 euro. Het OM stelde het langs criminele weg verkregen geld aanvankelijk vast op bijna anderhalve ton. De zogeheten 'Plukze'-vordering is bijgesteld tot ruim 111.000 euro, dat bedrag wil het OM terugvorderen.

Onder andere omdat er nog een aantal getuigen moeten worden gehoord, waaronder de huidige penningmeester van de supportersvereniging en de kantinebeheerder van Cambuur, werd de zaak dinsdag nog niet inhoudelijk behandeld.

KernvanCambuur



KernvanCambuur


Leovardia

#829
Dag mênsen,

Ik lees vooral een hoop met, bin niet su van het reageren maar nu toch even.
Cees Elzinga Nou nergens om, maar dizze man is toch oek totaal ongeschikt als voorzitter van de kvc? Ik ken de beste man niet persoonlijk en daar gaat het ook beslist niet om. Maar ik hev de indruk, vooral gebaseerd op sien voorwoord stukjes in 't Hertsje, dat dizze man niet echt weet wat er leeft onder supporters. Een jongen als Maarten van Tuinen veel meer denk ik. Maar dat zeg ik van een flinke afstand. Hoe denke jum daar over?
Kent skele juh.

Yellow Army

Cees Jansma voorzitter kvc? Waar hest ut over kerel?
Area 58

zeewolde


Grijskijkert

Citaat van: Leovardia op december 01, 2020, 16:57:40
Dag mênsen,

Ik lees vooral een hoop met, bin niet su van het reageren maar nu toch even.
Cees Jansma uut het stichtingsbestuur. Nou nergens om, maar dizze man is toch oek totaal ongeschikt als voorzitter van de kvc? Ik ken de beste man niet persoonlijk en daar gaat het ook beslist niet om. Maar ik hev de indruk, vooral gebaseerd op sien voorwoord stukjes in 't Hertsje, dat dizze man niet echt weet wat er leeft onder supporters. Een jongen als Maarten van Tuinen veel meer denk ik. Maar dat zeg ik van een flinke afstand. Hoe denke jum daar over?
Hoe wordt een voorzitter verkozen bij KvC? Heb gehoord dat het via achterkamertjes politiek verloopt...
IN HENK WE TRUST!!!

Leovardia

Citaat van: Yellow Army op december 01, 2020, 17:01:09
Cees Jansma voorzitter kvc? Waar hest ut over kerel?

Ut binne de bijwerkingen van het vaccin denk ik; :? 8P

Dhr Elzinga hev ik ut over
Kent skele juh.

Destroyer

Citaat van: Grijskijkert op december 01, 2020, 17:33:11
Hoe wordt een voorzitter verkozen bij KvC? Heb gehoord dat het via achterkamertjes politiek verloopt...

Je kunt je beter afvragen wie wil het doen. Het kost zeer veel tijd en inzet om zo'n rol te vervullen daar gelaten of  deze persoon wel of niet geschikt is.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: Leovardia op december 01, 2020, 16:57:40
Dag mênsen,

Ik lees vooral een hoop met, bin niet su van het reageren maar nu toch even.
Cees Elzinga Nou nergens om, maar dizze man is toch oek totaal ongeschikt als voorzitter van de kvc? Ik ken de beste man niet persoonlijk en daar gaat het ook beslist niet om. Maar ik hev de indruk, vooral gebaseerd op sien voorwoord stukjes in 't Hertsje, dat dizze man niet echt weet wat er leeft onder supporters. Een jongen als Maarten van Tuinen veel meer denk ik. Maar dat zeg ik van een flinke afstand. Hoe denke jum daar over?

Pittige uitspraak. Maarten van Tuinen is wel een topper idd.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Grijskijkert

Citaat van: Destroyer op december 01, 2020, 20:03:20
Pittige uitspraak. Maarten van Tuinen is wel een topper idd.
Tsjaaa...hij moest alleen 1 biertje lusten dan was het wel wat :devil
IN HENK WE TRUST!!!

Destroyer

Citaat van: Grijskijkert op december 01, 2020, 20:07:24
Tsjaaa...hij moest alleen 1 biertje lusten dan was het wel wat :devil

:_schater laat maar waardeloze kerel dus  :devil
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Grijskijkert

Citaat van: Destroyer op december 02, 2020, 06:21:52
:_schater laat maar waardeloze kerel dus  :devil
Nee dat ook niet, maar na meer bier komt hij nogal moeilijk uit zijn woorden en loopt wat raar :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

Treb

Citaat van: Grijskijkert op december 02, 2020, 08:45:16
Nee dat ook niet, maar na meer bier komt hij nogal moeilijk uit zijn woorden en loopt wat raar :zweep

Hebben we dat niet allemaal?