Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Soraya Weijenberg, een zeventienjarige fan van MVV Maastricht, eist het geld terug dat zij heeft opgehaald om SC Veendam te redden. Onder meer via een collecte bij de poorten van Stadion de Geusselt werd 378 euro ingezameld.

Omdat de actie niet heeft mogen baten en Veendam definitief failliet is gegaan, wil de fan haar geld terug. Het opgehaalde geld wil Weijenberg doneren aan MVV, maar er is nog niets teruggestort, meldt De Limburger.

Henk de Haan, de initiator van de reddingsactie van Veendam, beloofde het geld terug te storten op de rekening van de gevers. "De rekening is geblokkeerd en we kunnen geen contact krijgen met Henk de Haan. Als we niets terugkrijgen, gaan we aangifte doen", zegt de fan vastberaden.

MVV hoopte vurig dat Veendam gered zou worden. De Limburgers zijn door het verdwijnen van Veendam zes punten kwijtgeraakt.

Update 17:00: Henk de Haan laat via RTV Noord weten dat tachtig procent van het overgemaakte geld inmiddels is teruggestord.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Henk ten Cate werd deze week aangesteld als de trainer die het zwalkende Sparta Rotterdam naar de Eredivisie moet leiden. Zijn eerste actie was het weghalen van de camera's in de kleedkamer van Het Kasteel.

Voor de tv-serie 'Achter de Poorten van het Kasteel' filmde RTL7 de spelers in de kleedkamer. Vloet gaf daar onlangs groen licht voor, maar werd teruggefloten door Ten Cate. Hij voelt zich echter niet overruled. "De trainer heeft altijd de eindverantwoording gehad wanneer de camera's aanstonden", zegt de algemeen directeur van Sparta tegen RTV Rijnmond.

"Deze trainer (Ten Cate, red) zegt heel nadrukkelijk: nu niet. Hij vindt dat de groep behoefte heeft aan rust en duidelijkheid. Hij wil van de kleedkamer weer privé-terrein maken. Dat is het goed recht van de trainer. Als Michel Vonk zei dat de camera's uit moesten, gingen ze ook uit. De afspraak is altijd dat de trainer akkoord moet gaan."

Aan opstappen dacht hij geen moment. "Ik ben de laatste die ontkent dat ik geen fouten heb gemaakt. Maar ik kan wel in de spiegel kijken", vertelt Vloet. "De organisatie staat en we hebben een prima selectie. Daar ben ik verantwoordelijk voor. De selectie is goed, daar heeft het probleem niet gelegen."

"Ik heb ontzettend veel vertrouwen in deze club. Ik heb altijd geroepen dat ik de klus hier af maak. We zijn echt op de goede weg, echt stappen aan het maken. Uiteindelijk moet het resulteren in promotie. Natuurlijk worden er fouten gemaakt, maar volgens mij gebeurt dat overal. We moeten hiervan leren en stappen maken. De kritiek op mij raakt me niet. Wel het leed van Sparta, dat wel. We staan niet bovenaan ondanks alle energie die mensen er in stoppen. Dat raakt mij."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

De Graafschap liet het vrijdagavond flink afweten op bezoek bij Fortuna Sittard. De subtopper uit Doetinchem verloor met 1-0, tot teleurstelling van Pieter Huistra.

De trainer weigerde echter te zwaar aan de nederlaag te tillen. "Dit is wat mij betreft eenmalig", zei hij tegen Omroep Gelderland. "Het moet een wake-up call zijn voor de hele groep. Dit was niet goed genoeg, weinig uitstraling."

De Graafschap is als periodekampioen al zeker van de nacompetitie, maar liet vrijdag in Sittard bar weinig zien. Huistra: "We hebben nooit aanspraak mogen maken op een punt of de overwinning hier. Als je zo begint, dan wordt het ook in de nacompetitie erg lastig."

Ook Joost Terol baalde van het verlies. "Het was slap in de duels, we waren overal te laat", reageerde de doelman. "Iedereen wil wel, maar als het niet goed staat, lopen we achter de feiten aan en slopen we onszelf. Het klopte echt niet. We krijgen nu een extra ronde in de play-offs. Misschien is dat goed voor de ervaring, je moet er wat positiefs uit halen."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Clubs uit de Jupiler League hebben het idee om massaal over te stappen naar kunstgrasvelden. Het plan is naar voren gekomen tijdens een bijeenkomst van de belangenorganisatie Coöperatie Eerste Divisie (CED). Het idee ligt in lijn met het plan om het imago van de competitie te verbeteren.

"Nog meer als nu moeten we ons gaan profileren als een opleidingscompetitie", zegt MVV-voorzitter Paul Rinkens. "Een springplank voor talenten. Goede velden zijn daarbij belangrijk en bovendien groeit nu al een generatie jeugdspelers op die vaker op kunstgras dan op natuurgras voetbalt."

Op dit moment zijn er drie clubs in de Jupiler League die hun wedstrijden spelen op kunstgras; Excelsior, Almere City en FC Volendam. Door alle velden in één keer in te kopen, hoopt de CED dat er een fikse korting gegeven kan worden. De investering zal echter alsnog enkele tonnen per veld kunnen kosten.

"Tien clubs hebben aangegeven dat ze geïnteresseerd zijn in een verder onderzoek naar de mogelijkheden", vervolgt Rinkens. "Als ik het plaatje grofweg inschat denk ik dat aanschaf van kunstgras op lange termijn ook financieel voordeliger is dan doorgaan met de huidige onderhoudsgevoelige grasvelden. Ik denk dat je straks bijna overal kunstgras zult zien."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

FC Volendam heeft het contract van Gerry Koning met een jaar verlengd. Excelsior heeft Sander Fischer voor de komende twee seizoenen vastgelegd.

De 33-jarige Koning kwam donderdag tot een akkoord met de club uit zijn geboorteplaats. De verdediger is sinds de zomer van 2011 weer terug op het oude nest, waar zijn carrière in 1998 begon. Tussen 2004 en 2011 speelde hij achtereenvolgens voor Excelsior, FC Volendam, RBC Roosendaal, weer Volendam en sc Heerenveen.

De 24-jarige Fischer weet zich voor de komende twee jaar verbonden aan Excelsior. De verdediger kwam in februari op amateurbasis naar Rotterdam, nadat zijn club AGOVV failliet ging. De Zuid-Hollander veroverde al snel een basisplaats en ziet dit nu beloond met een contract. Eerder speelde hij voor NAC Breda, SC Cambuur en FC Emmen.
Watching Football Is Not A Crime

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op april 05, 2013, 12:16:24
Ook voor transfervrije spelers zijn er transferperioden. Ik geloof dat de enige clausule de amateur"contracten" zijn. Zal me er vanmiddag eens verder in verdiepen.
En weet u al meer of weet iemand anders het fijne hier van?
IN HENK WE TRUST!!!

SCCornjum

Jupiler is ook komend seizoen de sponsor van de Nederlandse eerste divisie. Dat meldde de Coöperatie Eerste Divisie (CED) maandag.

Het is het achtste seizoen dat het bedrijf zich met hoofd- en naamgevende sponsoring verbindt aan de voetbalcompetitie. Patrick Brand, directeur CED is blij dat de Jupiler League, het tweede niveau in Nederland, zijn naam behoudt.

"We zijn zeer verheugd dat Jupiler ook komend voetbaljaar weer partner is van onze competitie. De afgelopen zeven seizoenen hebben we veel gezamenlijke initiatieven ontplooid", aldus Brand.
Watching Football Is Not A Crime

brambo3004

Ja T-shirtjes het publiek in schieten, daar word je blij van :_schater

Dokkumer

Citaat van: brambo3004 op april 08, 2013, 20:01:38
Ja T-shirtjes het publiek in schieten, daar word je blij van :_schater
en domme quizjes niet te vergeten :devil

De Gast

Vrijdag volendam helmond
Gelijkspelletje zou ik maar zeggen!

Sampdoria

We hebben gewoon de minste tegentreffers in de JL.  _O_

Dokkumer

Citaat van: De Gast op april 08, 2013, 22:20:52
Vrijdag volendam helmond
Gelijkspelletje zou ik maar zeggen!
Laat die hele top 3 elkaar maar afmaken. Zijn wij de lachende vierde  |:)

Heel voorzichtig begint bij mij de kampioenskoorts op te komen :D

gewoon een fan

Citaat van: Dokkumer op april 09, 2013, 12:53:16
Heel voorzichtig begint bij mij de kampioenskoorts op te komen :D

Dat heb ik nu helemaal niet,het is des Cambuur om het heel lang vol te houden en dan op het laatste moment het net niet te redden  ;(
Neemt niet weg dat ik het je help hopen  :proost
Gewoon lekker zo blijven voetballen en dan zien wij wel waar het bekende schip strand.

gobo

Citaat van: Dokkumer op april 09, 2013, 12:53:16
Citaat van: De Gast op april 08, 2013, 22:20:52
Vrijdag volendam helmond
Gelijkspelletje zou ik maar zeggen!
Laat die hele top 3 elkaar maar afmaken. Zijn wij de lachende vierde  |:)

Heel voorzichtig begint bij mij de kampioenskoorts op te komen :D
Je bent niet de enige. Dit zou zo maar eens een bijzondere maand kunnen worden
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

De Raaf

Ruud Kaiser traner Den Bosch  |:) |:) |:) |:) |:)
Arts  :_schater :_schater