Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

kgscc

Crisis bij Sparta. De trainer (Vonk) staat daar al een tijdje onder druk bij de supporters. Zou me niet verbazen als ze morgen een nieuwe voor de groep zetten

SCCornjum

#286

Circa tweeduizend mensen hebben maandag het benefietconcert voor SC Veendam bezocht. Inzet van het concert was geld inzamelen voor de financieel noodlijdende eerstedivisionist.

Veendam werd een week geleden failliet verklaard, maar heeft volgens de reglementen acht dagen de tijd om beroep aan te tekenen. Dinsdagmiddag om vier uur sluit het proces. Men is momenteel druk doende om geld in te zamelen. Oud-voetballer Henk de Haan is een van de initiatiefnemers.

De Haan schat in dat het benefietconcert zo'n 40.000 euro heeft opgeleverd, meldt RTV Noord. Volkszanger Jannes en diverse andere artiesten verleenden medewerking. De Haan wil 675.000 euro inzamelen om het faillissement van Veendam ongedaan te maken.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Sparta Rotterdam is op de 125ste verjaardag in een rouwsfeer gedompeld. De eerstedivisionist verloor op eigen veld van FC Emmen (0-1), waarna een crisisberaad werd ingelast.

Technisch directeur Wiljan Vloet bevestigde de gesprekken maandagavond tegenover Voetbal International: "We zijn met een aantal belangrijke mensen een hapje aan het eten en we overleggen over de ontstane situatie. We hebben een stevige discussie. We balen enorm van de prestaties. De trainer zelf ook. Dit kan wel eens nachtwerk worden."

"We houden alles tegen het licht", vervolgde Vloet zijn relaas. "Mijn positie, mijn dubbelrol en zo ook de rol van de trainer. Ik ben verantwoordelijk voor deze selectie. Ik heb een goed budget gekregen om spelers te halen en toch zijn we opeens vier plaatsen gedaald op de ranglijst. Wij moeten kampioen worden, ik heb de selectie samengesteld. Hoe kan het dan dat je geen tien punten los staat, maar verliest van Emmen."

Maatregelen zijn tot op heden uitgebleven, maar Vloet wil ook niets uitsluiten. "Er is nog niet gesproken over een conclusies, maar ik sluit niet uit dat die er wel gaan komen."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


Bier ontbijt Kleine Leeuwarder 1-4-2013
Watching Football Is Not A Crime

gobo

Vandaag moet Veendam bekend gaan maken of ze wel of niet in beroep gaan?
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

mario

Citeer
Sparta Rotterdam heeft trainer Michel Vonk op non-actief gezet.


Naar aanleiding van de slechte resultaten van de laatste weken heeft het clubbestuur besloten niet verder te willen met de trainer. Ook assistent-trainer Pascal Jansen is op non-actief gezet.
De club uit de Jupiler League behaalde uit de laatste vijf duels slechts vier punten. Maandag verloor de club, op de dag van het 125-jarige jubileum, de koppositie door een 0-1 nederlaag tegen FC Emmen.
"Laat ik voorop stellen dat ik tevreden ben over het vakmanschap en de werkwijze van Michel Vonk en zijn staf. We zijn echter op een punt aangekomen dat we niet de verwachting hebben dat de prestatiecurve op een positieve wijze kan worden beïnvloed", aldus algemeen en technisch directeur Wiljan Vloet.
Nieuwe weg
"Het is een gezamenlijk falen, het is niet uitsluitend af te rekenen op de hoofdtrainer of zijn assistent. Om ons doel te behalen, dat blijft de promotie naar de Eredivisie, moet Sparta een nieuwe weg inslaan", aldus Vloet.
De trainingen van de A-selectie zijn vanaf dinsdag tijdelijk in handen van Arjan van der Laan en Peter van den Berg. Zij waren eerder verantwoordelijk voor het beloftenteam van Sparta.

NU.nl

Chipke

De prognose voor aanstaande vrijdag:

Fortuna Sittard - De Graafschap       1 
SC Cambuur - FC Oss                      1
Go Ahead Eagles - MVV                   1   
Telstar - FC Den Bosch                    2
FC Emmen - FC Volendam               2   
Almere City FC - FC Eindhoven         1
FC Dordrecht - Sparta                     2   

Daarmee komt de stand op:

1. FC Volendam           28             54
2. Sparta                    28             52
3. MVV                       28             51
4. Helmond Sport        28             51
5. SC Cambuur           27             47
6. Go Ahead               29             47
7. Fortuna Sittard       28             44

SCCornjum

Citaat van: gobo op april 02, 2013, 10:08:13
Vandaag moet Veendam bekend gaan maken of ze wel of niet in beroep gaan?
Het is vandaag erop of eronder voor SC Veendam. Dinsdagmiddag om vier uur moet er genoeg geld zijn om de club van de ondergang te redden.

Actievoerder Henk de Haan heeft nog geen idee hoeveel geld hij de afgelopen dagen heeft opgehaald. Tijdens de Paasdagen waren de banken dicht en was het geschonken geld dus niet zichtbaar op de rekening. Wel is De Haan een beetje teleurgesteld over de opkomst bij het benefietconcert. Er waren tweeduizend mensen, terwijl er plek was voor zesduizend. 'Het had gewoon bommetjevol moeten zitten', aldus De Haan.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

Chipke

Stand bij faillissement Veendam:

1. Helmond Sport   27       51pt
2. FC Volendam      25       48pt
3. Sparta               25        46pt
4. MVV Maastricht   25       45pt
5. Cambuur            24       43pt

John Hiatt

Je mag het misschien niet zeggen, maar voor Cambuur is het beter als Veendam failliet gaat!

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

Destroyer

het wordt heel spannend denk ik. Nu is het voor Cambuur gunstig, maar ik heb liever dat de club blijft bestaan. Het waren toch altijd leuke reisjes naar veendam.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Len Cantello

Citaat van: John Hiatt op april 02, 2013, 12:07:16
Je mag het misschien niet zeggen, maar voor Cambuur is het beter als Veendam failliet gaat!
Waarom mag je dat niet zeggen? Het is een waarheid als een koe. Het is meer dan klote voor de supporters daar, maar dat is wat anders. Voor hen hoop ik op redding. Voor ons niet.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Chipke

Veendam zal er binnen een paar jaar toch niet meer zijn, hoe erg het ook is voor die mensen. Het is een bodemloze put. Het wordt nu misschien opgelost (de problemen), maar ik heb liever dat wij er nu van profiteren dan dat wij een keer bovenaan staan en ze dan failliet gaan. Dat heeft voor ons dan misschien nadelige gevolgen. Je mag er best op hopen. Vind het heel erg voor die club, maar ze kunnen beter een gezonde amateurclub worden. Elk jaar met financiën te rotzooien. De club hoeft van mij niet ophouden met bestaan. Ik zit met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het voordelig voor ons, maar aan de andere kant is de Langeleegte een van de dichtstbijzijnde stadions waar je nog eens heen kan gaan om onze mooie club te supporteren.