Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

gobo

Tsja, dit gun ik Veendam zeker niet. Een van de sympathiekere clubs uit deze divisie. Er zat altijd aardig publiek en heb hier vele mooie reisjes naartoe gemaakt waar even zo vele mooie verhalen zijn ontstaan. Ik hoop voor Veendam dat het ze uiteindelijk via amateurvoetbal weer zal lukken om ooit betaald voetbal te gaan spelen.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Ruppppert

Citaat van: gobo op april 02, 2013, 21:11:15
Tsja, dit gun ik Veendam zeker niet. Een van de sympathiekere clubs uit deze divisie. Er zat altijd aardig publiek en heb hier vele mooie reisjes naartoe gemaakt waar even zo vele mooie verhalen zijn ontstaan. Ik hoop voor Veendam dat het ze uiteindelijk via amateurvoetbal weer zal lukken om ooit betaald voetbal te gaan spelen.
idd zou mooi zijn,

hier nog ff een mooi momentje bij Veendam.  check bij 1.57 min

Destroyer

Het waren altijd gezellige reisjes. Heerlijk ouderwets uitvak met lekker hekwerk. vriendelijke mensen. Zonde.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

SCCornjum

Ondanks "de winst" voor Cambuur baal ik hier enorm van, de competitie en de vele oefen wedstrijden, relatief lekker dichtbij onder het genot van een avond zonnetje, zullen niet meer terug komen.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Dinsdagmiddag werd duidelijk dat SC Veendam per direct moet verdwijnen uit het betaald voetbal. De spelersgroep was vanzelfsprekend zeer ontdaan omdat de hoop was dat de club alsnog behouden kon blijven voor de Jupiler League.

Angelo Cijntje liet weten zeer aangeslagen te zijn door het verdwijnen van zijn werkgever. "Ik had nog graag dat mijn kinderen mij een paar keer zouden kunnen zien spelen. Maar het zit er op het kan niet meer", aldus de verdediger tegenover RTV Noord.

SC Veendam had dinsdag een bedrag van 675.000 euro nodig om alsnog te overleven. Ondanks meerdere acties werd het benodigde geld niet bijeen gebracht. Doelman Theo Timmermans had ook veel moeite met het onder woorden brengen van zijn gevoel. "Ik ben er eigenlijk een beetje stil van. Ik ben nu even helemaal verslagen, alles is nu voor niks."

RotterdamLeeuwarden

Jammer dat het nu echt definitief is.
Veendam: veel sterkte !!
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

SCCornjum

Trainer René Trost rekent niet langer op de titel met MVV Maastricht. Zijn elftal stond er weliswaar goed voor, maar raakte dinsdag zes punten kwijt door het faillissement van SC Veendam.

Het verdwijnen van Veendam als betaald voetbalorganisatie heeft gevolgen voor de ranglijst. Alle tegen Veendam behaalde punten zijn per direct geschrapt, waardoor MVV liefst zes punten kwijt is. De Limburgers zakten zodoende in één klap naar de vierde plaats in de Jupiler League.

"Dit is triest voor Veendam, maar ook uiterst vervelend voor ons. Het is klote, sorry, een ander woord heb ik er niet voor", reageert Trost tegenover Dagblad De Limburger. "We staan machteloos, je kunt geen schuldige aanwijzen. Ik had rekening met dit scenario gehouden, maar toch hoopte ik dat in het kamp van Veendam nog mensen zouden opstaan om de club overeind te houden. Helaas is dat niet gebeurd."

Trost blijft niettemin hopen op een mooi slot van het seizoen. "Wij moeten de focus nu vooral gaan richten op een plek bij de eerste vijf."

SCCornjum

Jack Tuyp is komend seizoen niet meer te bewonderen in het shirt van FC Volendam. Eventuele promotie naar de Eredivisie brengt volgens de aanvaller ook geen verandering in zijn wens om elders te gaan spelen.

"Ik heb besloten om mijn contract niet te verlengen. Toen wist ik ook dat we zouden kunnen promoveren. Wat dat betreft ben ik nog niet aan het twijfelen geslagen. Ik heb gewoon mijn zinnen gezet op een transfer", aldus de aanvaller tegenover RTV Noord-Holland.

Tuyp (29) was dit seizoen al goed voor 25 treffers. In totaal speelde hij 302 competitiewedstrijden in het betaald voetbal en wist hij 142 het net van de tegenstander te vinden.

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: SCCornjum op april 02, 2013, 22:13:19
Jack Tuyp is komend seizoen niet meer te bewonderen in het shirt van FC Volendam. Eventuele promotie naar de Eredivisie brengt volgens de aanvaller ook geen verandering in zijn wens om elders te gaan spelen.

"Ik heb besloten om mijn contract niet te verlengen. Toen wist ik ook dat we zouden kunnen promoveren. Wat dat betreft ben ik nog niet aan het twijfelen geslagen. Ik heb gewoon mijn zinnen gezet op een transfer", aldus de aanvaller tegenover RTV Noord-Holland.

Tuyp (29) was dit seizoen al goed voor 25 treffers. In totaal speelde hij 302 competitiewedstrijden in het betaald voetbal en wist hij 142 het net van de tegenstander te vinden.

Ergens onbegrijpelijk dat hij in de 1e divisie speelt met zo'n netjes doelpuntengemiddelde.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Andre-Lwd

Ik denk dat Volendam kampioen gaat worden, die zijn na de winterstop wel lekker bezig hoor, en hun 2 spitsen maken meer goals dan heel de selectie van Cambuur.

poelie-lwd

Alles beter dan Sparta  :R
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chipke

Dit is de prognose die voorspeld is door het grootste gedeelte met daarbij een verwachte eindstand van de competitie:

Programma top 5 (dikgedrukte ploeg is de verwachte winnaar)

05/04/2013

Go Ahead Eagles - MVV
FC Dordrecht - Sparta
FC Emmen - FC Volendam
Cambuur - Oss

08/04/2013

FC Dordrecht - Cambuur

12/04/2013

FC Volendam - Helmond Sport
Sparta - Fortuna Sittard
MVV - FC Dordrecht

14/04/2013

De Graafschap - Cambuur

19/04/2013

Excelsior - FC Volendam
Helmond Sport - Sparta
FC Den Bosch - MVV

22/04/2013

FC Emmen - Cambuur

26/04/2013

FC Volendam - MVV
Sparta - Excelsior
FC Oss - Helmond Sport
Cambuur - FC Emmen 

03/05/2013

Excelsior - Cambuur
Telstar - Sparta
Go Ahead Eagles - FC Volendam
MVV - Fortuna Sittard

------------------Eindstand-------------------
1. Sparta                      61pt
2. Cambuur                   58pt
3. FC Volendam             57pt
4. MVV                         54pt
5. Helmond Sport          54pt

#Het zal tot de laatste speelronde spannend blijven. De verwachting is dat Cambuur alleen de uitwedstrijd tegen de Graafschap zal verliezen. 

Galdiano

Totaal niet mee eens! En onrealistisch!

Alle clubs spelen zeer wisselvallig.
Alle clubs gaan echt niet alles winnen.
Ook cambuur niet. Cambuur zal Graafschap wel winnen maar met 2 of 4 punten bij Emmen moeten we blij zijn.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Len Cantello

Citaat van: Chipke op april 03, 2013, 11:33:33
------------------Eindstand-------------------
1. SC Cambuur              61pt
2. Sperma                   58pt
3. FC Volendam             57pt
4. MVV                         54pt
5. Helmond Sport          54pt
Fixed.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Berto

Als ik me niet vergis is Cambuur virtueel de koploper als vrijdag wordt gewonnen van Oss, maar dan moet Volendam wel bij Emmen verliezen.