Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: kgscc op maart 25, 2013, 16:41:13
Actie: De Haan wil 1 euro van 1 miljoen mensen

Henk de Haan wil zich nog niet neerleggen bij het faillissement van SC Veendam. De oud-speler kondigde maandag aan een actie te beginnen, waarbij hij hoopt dat 1 miljoen mensen bereid zijn om ieder 1 euro te doneren. Hij zou dan aardig in de buurt komen van het streefbedrag, 1,1 miljoen euro.
Hoofdsponsor Koos Gjaltema bevestigde dat hij met medestanders in staat was geweest 400.000 euro op te brengen. Volgens zijn berekeningen heeft de club echter zeker 1,3 miljoen nodig om dit én het volgende seizoen goed door te komen.

Wel zei Gjaltema maandag nog 'een hoopgevend' telefoontje te hebben gehad van iemand die mogelijk voor extra steun kan zorgen. Details gaf hij niet.
http://www.ad.nl/ad/nl/5609/Eerste-divisie/article/detail/3415147/2013/03/25/Actie-De-Haan-wil-1-euro-van-1-miljoen-mensen.dhtml

=====================
Er is dus nog hoop voor Veendam, en dan voornamelijk wat Gjaltema aangeeft
Tja, Henk de Haan... Ik kwam dit weekend bij een voormalig forumganger -nee ik zeg niet dat het Nijkerk is- een filmpje over hem tegen waarbij ik ziek werd van het lachen. Even een oliesheikje inseinen of hij een paar miljoentjes in de club wil steken...
Bedoelt het ongetwijfeld goed, maar ondanks de cultstatus die hij daar heeft ben ik bang dat dit vd Borg verhalen zijn..

SCCornjum

Maandag werd bekend dat SC Veendam definitief het betaald voetbal zal verlaten net zoals eerder dit seizoen AGOVV. Marco Boogers, technisch manager van FC Dordrecht, is van mening dat ook de spelersvakbond VVCS enige blaam treft bij de voornoemde faillissementen, meldt ANP.

"De vakbond heeft hier aan meegewerkt door zestien contractspelers en een ontslagvergoeding verplicht te stellen", liet de oud-aanvaller maandag op Twitter weten. Boogers reageerde een tikje ontstemd op een uitspraak van VVCS-voorzitter Danny Hesp, die tegen het ANP zei dat hij niet verwacht dat er nog meer clubs in de eerste divisie bankroet zullen gaan.

FC Dordrecht is door het verdwijnen van SC Veendam en AGOVV in totaal zes punten kwijt op de ranglijst. De club van Boogers had dit seizoen van beide ploegen één keer gewonnen.  "Het is triest voor deze clubs dat ze verdwijnen, maar het is natuurlijk ook competitievervalsing", meende de manager van de Dordtenaren.
Watching Football Is Not A Crime

kgscc

Ze kunnen wel blijven zeuren over dat je verplicht zestien contractspelers moet hebben, maar dit lijkt me niet de grootste kostenpost. Als deze spelers het minimumloon verdienen van ongeveer € 1500,00 dan is een club 1500 * 12 (maanden) * 16 (spelers) = € 300.000 kwijt aan salarissen. Volgens mij moet je meer kijken naar veiligheid enzo. Bij Cambuur zie ik ook regelmatig drie ME-bussen terwijl er twee uitsupporters zijn.

Galdiano

Citaat van: kgscc op maart 25, 2013, 22:43:36
Volgens mij moet je meer kijken naar veiligheid enzo. Bij Cambuur zie ik ook regelmatig drie ME-bussen terwijl er twee uitsupporters zijn.

Dat hoeven de clubs zelf (nog) niet te betalen!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

okkele

realiteit ;

1  Sparta 23-46 (-3)
2  Helm. 25-45 (0),
3  Volendam, 23-42 (-3)
4  MVV 23-41 (-6)
5  Cambuur 22-40 (-1)

nog 8 wedstrijden.
eagles,dordrecht en de graafschap worden lastig.
almere ,oss ,2 keer emmen en excelsior moet je nu pakken.

sparta heeft nog o.a eagles,dordrecht en helmond(allen uit),en thuis tegen fortuna moeten ze ook nog maar winnen.

ik ben zeer benieuwd naar het eind van dit voetbaljaar.
:proost
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Destroyer

Ik ben trouwens benieuwd of veendam die laatste thuiswedstrijd tegen dordrecht gaat spelen, Hey zou voor mij als een uitvaart voelen denk ik.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Chipke

Programma top vijf bij faillissement Veendam =:



Sparta:

Go Ahead Eagles (uit)
Emmen (thuis)
Dordrecht (uit)
Fortuna (thuis)
Helmond (uit)
Excelsior (thuis)
Telstar (uit)


Helmond Sport

Eindhoven (thuis)
Den Bosch (uit)
Volendam (uit)
Sparta (thuis)FC Oss (uit)
Veendam (thuis)


MVV

De Graafschap (thuis)
Telstar (uit)
Go Ahead (uit)
Dordrecht (thuis)
Den Bosch (uit)
Volendam (uit)
Fortuna (thuis)


FC Volendam

Fortuna (thuis)
Eindhoven (uit)
Emmen (uit)
Helmond (thuis)
Excelsior (uit)
MVV (thuis)
Go Ahead (uit)

Cambuur:

Almere (uit)
Go Ahead (thuis)
FC Oss (uit)
Dordrecht (uit)
De Graafschap (uit)
Emmen (uit)
Emmen (thuis)
Excelsior (uit)

Wedstrijden tegen directe concurrenten zijn onderstreept.

Viper

Bedankt voor dit overzicht!

mario

Citeer
KNVB wil om tafel met clubs uit Jupiler League
De KNVB wil volgende maand met de clubs uit de Jupiler League verder praten over de zorgelijke financiële toestand in de eerste divisie.


''Een slimmere bedrijfsvoering zou kunnen helpen om een club financieel gezond te maken'', aldus een woordvoerster van de voetbalbond dinsdag, een dag na het faillissement van sc Veendam.
In het laatste kwartaal van 2012 maakte de KNVB zijn zorgen over de toekomst van de eerste divisie al kenbaar.
''In januari zijn we met de Coöperatie Eerste Divisie en enkele clubs om de tafel gegaan. Er is toen afgesproken de organisatie van de clubs nog eens kritisch onder de loep te nemen.''
"Onder meer een slimmere bedrijfsvoering zou kunnen helpen om een club financieel gezond te maken. Dan moet je kijken naar alle facetten: sportief-technisch, organisatorisch en commercieel."
"De uitwerking van de gemaakte afspraken laat langer op zich wachten dan gepland. Daarom hebben wij opnieuw het initiatief genomen om alle partijen op korte termijn bij elkaar te roepen.''
Kritiek
De KNVB kreeg na het bankroet van Veendam kritiek. ''Maar het is een misverstand om te denken dat de KNVB de club financieel zal bijstaan."
"Wij ondersteunen waar mogelijk, maar gaan nooit op de stoel van de club zitten. Het is nadrukkelijk de verantwoordelijkheid van de club om de eigen bedrijfsvoering op orde te krijgen. Dat is ook de basis van het licentiesysteem, dat in samenspraak met de clubs tot stand is gekomen.''
De afgelopen week is ook geopperd om Veendam tot het einde van de competitie overeind te houden. ''Er bestaat binnen de KNVB geen potje voor dit soort situaties. Het overeind houden van een club zou indirect betekenen dat andere clubs moeten meebetalen."
"Daar komt bij dat clubs er dan een potje van mogen maken, omdat zij toch opgevangen worden als het misgaat. Dat is absoluut geen stimulans om op een gezonde manier met de bedrijfsvoering om te gaan.''
Door: ANP
c:nu.nl

Sonnema

Ben benieuwd wat daar uit gaat komen, vanuit cambuur en nog een paar clubs is al eens aangegeven dat ze het aantrekkelijker moeten gaan maken vanuit de KNVB.

Dokkumer

Citaat van: kgscc op maart 25, 2013, 22:43:36
Ze kunnen wel blijven zeuren over dat je verplicht zestien contractspelers moet hebben, maar dit lijkt me niet de grootste kostenpost. Als deze spelers het minimumloon verdienen van ongeveer € 1500,00 dan is een club 1500 * 12 (maanden) * 16 (spelers) = € 300.000 kwijt aan salarissen. Volgens mij moet je meer kijken naar veiligheid enzo. Bij Cambuur zie ik ook regelmatig drie ME-bussen terwijl er twee uitsupporters zijn.
Doe die 300K nog maar eens keer 2,5. Je vergeet de werknemers en werkgeverslasten nog. Zit je volgens jouw rekensom al snel op 750K per jaar.

brambo3004

Er zijn een aantal dingen gewoon structureel fout en onaantrekkelijk voor 1e divisie-clubs:
- Hoge aantal contractspelers
- Hoge stadionhuren tov andere inkomsten en uitgaven
- Oneerlijke promotie-degradatieregeling (nr. 2 krijgt vaak niets, maar de nr. 9 kan met wat geluk promoveren)
- Er is maar 1 directe promovendus, in andere landen is veel meer mobiliteit tussen de divisies. Hier is het toch steeds hetzelfde groepje (VVV, Zwolle, Willem II, Sparta, Volendam, Graafschap, binnenkort Cambuur) dat steeds promoveert en weer degradeert.
- Televisie-inkomsten staan in schril contrast met Eredivisie, laat staan andere landen (op BBC en ZDF worden toch ook 1e en zelfs 2e-divisie wedstrijden uitgezonden?)
- Support your local team-idee heerst hier veel minder dan in andere landen
Enz.

hydoscc

ik ben nu echt benieuwd naar het einde van het jaar.. want alles staat zo wel dichtbij elkaar. win je van emmen (de inhaal wedstrijd) dan sta je ineens 2e met maar 3 punten achterstand op sparta... alles kan nog ineens.

denistel

Citaat van: kgscc op maart 25, 2013, 22:43:36
Ze kunnen wel blijven zeuren over dat je verplicht zestien contractspelers moet hebben, maar dit lijkt me niet de grootste kostenpost. Als deze spelers het minimumloon verdienen van ongeveer € 1500,00 dan is een club 1500 * 12 (maanden) * 16 (spelers) = € 300.000 kwijt aan salarissen. Volgens mij moet je meer kijken naar veiligheid enzo. Bij Cambuur zie ik ook regelmatig drie ME-bussen terwijl er twee uitsupporters zijn.

gem zitten ze op 3.000 per maand denk ik hoor x 12 is 36.000 x 16 576.000
en dan heb je nog kantoor personeel trainers en anders staf.moet wel elke
maand betaald worden

Dokkumer

Er zullen vast een aantal zijn die meer verdienen, maar het gros van de JL voetballers heeft het qua basissalaris niet zo goed meer. Die mogen hun handjes dichtknijpen met 2000 per maand.

Overigens weet ik niet de exacte begroting van Veendam, maar maak eens een vergelijking met Cambuur over het seizoen 2005/2006 en kijk eens daar wat de personeelslasten zijn