Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Clint

Ik verwacht een Sparta en/of een WillemII er nog wel overheen gaan.

SCC-J

Citaat van: Official-Sphere op oktober 28, 2013, 22:42:43
Wat een armzalig zooitje daar in de Eerste Divisie

Jong Ajax 0-4 FC Dordrecht, de koploper.

Zo'n clubje wil je toch volgend jaar niet in de Eredivisie hebben  8P Ze hebben niet eens de begroting , faciliteiten en de kwaliteit voor de Eredivisie, nou ja over dat laat hou ik mien mond want in deze competitie kan ALLES  ;(
We zitten zelf nog geen jaar in de eredivisie en wij beginnen ook al die onzin te roepen.....
Zeiden ze dit ook niet allemaal over Cambuur en gae ? Hou eens op met het na praten van de dooddoeners van de media!

Jules058

MVV verslaat Ado 2-1
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

EastSide058

Citaat van: SCC-J op oktober 29, 2013, 09:56:41
We zitten zelf nog geen jaar in de eredivisie en wij beginnen ook al die onzin te roepen.....
Zeiden ze dit ook niet allemaal over Cambuur en gae ? Hou eens op met het na praten van de dooddoeners van de media!
Wij en de eagels hebben altijd een sterkere achterban, en een 12e man daarom zijn wij wel een aanwinst. Vertel me nu wat dordrecht heeft dan? voegt niks toe, ze raken er alleen failliet door en dat gun ik ze niet. Want dat is dadelijk weer een club minder. Geef mij maar Graafschap, Sparta of Willem II
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Lore

 Jong Ajax doet zijn naam vanavond in duel met De Graafschap eer aan: zo jong was het elftal van trainer Fons Groenendijk nog nooit.

'Ik mis een leger aan spelers, door blessures en interlandverplichtingen. Zo extreem is het dit seizoen nog niet geweest. De Graafschap is net een jaar uit de Eredivisie. Ik denk dat het voor ons zelfs onverantwoord is om te spelen, fysiek gezien. Mijn elftal wordt steeds jonger en is dus nog kwetsbaarder',  waarschuwt Groenendijk die zelfs heeft geïnformeerd om spelers bij de zaterdagtak van Ajax te lenen. 'Ik weet niet of dat kan.'
Bron: ad.nl

Die Fons heeft het maar moeilijk met zijn kindjes. Conclussie: Jong Ajax kan wel weer uit de competitie gehaald worden!

The king1

Bij Willem 2 en Sparta 8000 toeschouwers. Jong Ajax en Twente 300 en bij Jong PSV 60 dus snel oprotten met dat nepgedoe

sunderland

Citaat van: The king1 op november 11, 2013, 23:54:53
Bij Willem 2 en Sparta 8000 toeschouwers. Jong Ajax en Twente 300 en bij Jong PSV 60 dus snel oprotten met dat nepgedoe
60 waarvan 25 uit maastricht .Omzet 325 euro.Speel je nu of de eerste wedstr vh seiz tegen hun .Scheelt een 6/8 erediv spelers

Lore

Citaat van: sunderland op november 12, 2013, 11:52:29
60 waarvan 25 uit maastricht .Omzet 325 euro.Speel je nu of de eerste wedstr vh seiz tegen hun .Scheelt een 6/8 erediv spelers

Het blijft een ongelofelijke vorm van competitievervalsing. Was dit nu een proef voor twee jaar?

666

Groenendijk: 'Dit is waanzin'

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
Jong Ajax-trainer Alfons Groenendijk heeft gemengde gevoelens over de toetreding van zijn team tot de Jupiler League. Vooral het voetballen tijdens interlandperiodes is hem een doorn in het oog.

,,Dat is waanzin", reageert Groenendijk, die telkens veel spelers moet afstaan aan vertegenwoordigende elftallen.
,,In die weekends kunnen wij geen volwaardig team afvaardigen. Tegen Achilles'29 heb ik zelfs een geblesseerde speler in het veld moeten laten staan, omdat er geen alternatieven mogelijk waren. Dat neem ik vervolgens mezelf weer kwalijk. Je neemt onverantwoorde risico's door te blijven voetballen tijdens interlandweekends," aldus Groenendijk.

Bron: telegraaf

Alweer een reden om geen jong-elftallen toe te laten in de bierleague
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

DayDreamer

Citaat van: 666 op november 13, 2013, 08:50:34
Groenendijk: 'Dit is waanzin'

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
Jong Ajax-trainer Alfons Groenendijk heeft gemengde gevoelens over de toetreding van zijn team tot de Jupiler League. Vooral het voetballen tijdens interlandperiodes is hem een doorn in het oog.

,,Dat is waanzin", reageert Groenendijk, die telkens veel spelers moet afstaan aan vertegenwoordigende elftallen.
,,In die weekends kunnen wij geen volwaardig team afvaardigen. Tegen Achilles'29 heb ik zelfs een geblesseerde speler in het veld moeten laten staan, omdat er geen alternatieven mogelijk waren. Dat neem ik vervolgens mezelf weer kwalijk. Je neemt onverantwoorde risico's door te blijven voetballen tijdens interlandweekends," aldus Groenendijk.

Bron: telegraaf

Alweer een reden om geen jong-elftallen toe te laten in de bierleague

Met 14 clubs spelen is ook geen optie lijkt me.

Lore

Citaat van: DayDreamer op november 13, 2013, 09:16:58
Met 14 clubs spelen is ook geen optie lijkt me.

Dan lijkt mij de oplossing om minder strenge eisen op te leggen in de jupilerleague. Zo moeten semi-profs weer mogen en dan willen topklassers wel doorstromen. Lijkt mij gezonder dan dit geforceerde verzinsels van voetbaldinosauriers

666

Citaat van: DayDreamer op november 13, 2013, 09:16:58
Met 14 clubs spelen is ook geen optie lijkt me.

14? zijn er nu 20.

3 jong-elftallen eruit en de kampioen van de amateurs erin, heb je 18 en anders maar 17 of 16.
Spelen ze maar niet meer als er een interland gevoetbald wordt en die midweekse potjes kun je ook achterwege laten.


Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

SCCornjum

Citaat van: Lore op november 13, 2013, 09:36:16
Dan lijkt mij de oplossing om minder strenge eisen op te leggen in de jupilerleague. Zo moeten semi-profs weer mogen en dan willen topklassers wel doorstromen. Lijkt mij gezonder dan dit geforceerde verzinsels van voetbaldinosauriers
Mee eens.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


Het faillissement van SC Veendam blijft de gemoederen bezighouden. Curator Gerard Breuker plaatst nog altijd vraagtekens bij het beleid dat de laatste jaren is gevoerd bij de omgevallen eerstedivisionist, bericht RTV Noord.

Breuker wil op korte termijn opnieuw praten met de oud-directeur en oud-leden van de raad van commissarissen. De curator neemt in ieder geval tot en met januari de tijd om verder onderzoek te doen naar het faillissement van de club, zo blijkt uit zijn derde verslag. Hij gaat onder meer onderzoeken of de toenmalige leiding in gebreke is gebleven.

Breuker zou onder meer willen weten waarom het faillissement niet eerder is aangevraagd. In maart 2012 werd al gesproken over deze optie, maar uiteindelijk ging de stekker pas een jaar later uit de club. Toenmalig commissaris Jo Hoefsloot: "Wij zagen destijds nog een stip aan de horizon. Daar hebben we ons op geconcentreerd."

Indien Breuker tot de conclusie komt dat de directie en raad van commissarissen hebben gefaald, dan worden zij hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor de financiële malaise. SC Veendam bouwde binnen drie jaar tijd een negatief eigen vermogen op van bijna 800.000 euro. De inventaris van stadion De Langeleegte is inmiddels gekocht door de gemeente.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Pieter Huistra heeft maandagavond geen aandacht willen schenken aan de onrust rond zijn persoon. Er gaan stemmen op dat de oefenmeester zijn baan bij De Graafschap dreigt te verliezen.

Een delegatie van De Graafschap vergaderde onlangs over de ontstane situatie in Doetinchem. Huistra werd een strijdlustige speelwijze verweten en kreeg het bovendien aan de stok met een deel van de achterban. "De voorzitter heeft mij een heel ander verhaal verteld", vertelde de trainer maandag na de 1-2 zege op Jong Ajax aan Omroep Gelderland.

"Ik ga er verder niet op in. Dat is iets tussen mij en hem", vervolgde Huistra zijn verhaal. Naar eigen zeggen is het niet bijzonder dat er  voetbalgerelateerde gesprekken plaatsvinden achter de schermen. "Ik vind het heel normaal dat ze over het voetbal praten. Dat doen we namelijk elke dag, ook met de directie en de bestuursleden."

Zege in Amsterdam
De Graafschap speelde in Amsterdam geen sterke wedstrijd, maar won desalniettemin met 1-2. Huistra: "Deze punten zijn wel heel belangrijk. De spanning van de drie punten leidt tot fouten. Ik zie de spelers keihard werken, ook iedere dag weer op de training. Dat is de basis en daarom denk ik dat we nog een lekker seizoen gaan beleven."
Watching Football Is Not A Crime