Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Achter de schermen van Het Kasteel heerst onrust bij Sparta Rotterdam. Volgens het Algemeen Dagblad zijn de technische mensen Wiljan Vloet en Cor Pot niet meer 'on speaking terms'.

Pot is sinds augustus het technische lid van de raad van commissarissen en moet het functioneren van algemeen en technisch directeur Vloet controleren en als klankbord dienen. De voormalig bondscoach van Jong Oranje wordt echter gemeden door Vloet.

De relatie verslechterde al snel toen Pot tijdens een interview met RTV Rijnmond aangaf dat hij een combinatiefunctie zoals die van Vloet eigenlijk maar niks vindt. Daarbovenop zei hij dat de directeur beter niet op vakantie had kunnen gaan tijdens de moeizame competitiestart van Sparta. Vloet ging vervolgens op eigen houtje verder en voegde bijvoorbeeld John de Wolf toe aan de technische staf.

"Ik wist er niets vanaf", vertelt Pot aan het Algemeen Dagblad. "Ik ben blij dat John erbij is gekomen, maar volgens mij heeft het niet veel zin als het maar voor twee keer drie uur per week is. Dit is volgens mij meer een charmeoffensief."

Vloet stelt op zijn beurt dat het nodig is dit te overleggen. "Over dit soort operationele zaken hoef ik de raad van commissarissen niet in te lichten. Alleen als het over de hoofdtrainer, de hoofdsponsor of uitgaven boven een bepaald bedrag gaat, heb ik goedkeuring van de rvc nodig. Wat betreft De Wolf heb ik wel Willem Bröcker, de voorzitter van de rvc, ingelicht."

Volgens de ochtendkrant is het goed mogelijk dat Pot binnenkort alweer vertrekt bij de Rotterdammers. "Daar is nu nog geen sprake van, maar het moet wel leuk blijven. En op deze manier is er niks aan", is het commentaar van de commissaris veelzeggend.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Alfons Groenendijk, trainer van Jong Ajax, heeft maandag tegen Fortuna Sittard de beschikking over vijf spelers van het eerste. Danny Hoesen, Lasse Schöne, Joël Veltman, Thulani Serero en Tobias Sana doen mee.

Hoofdtrainer Frank de Boer was bereid Groenendijk uit de brand te helpen, aangezien de coach van Jong Ajax veel spelers moet missen vanwege interlandverplichtingen. "Dit is ook eerlijker naar de andere eerste divisieteams toe", reageert Groenendijk tegenover RTV Noord-Holland.

"Zij hebben recht op een zo sterk mogelijk Jong Ajax en we kunnen nu een goede mix maken van jonge en ervaren spelers", vervolgt de trainer, die blij is met de extra krachten. "Ik heb ze vanmorgen een compliment gemaakt voor hun trainingsarbeid en hun inzet. Ondanks de erbarmelijke omstandigheden waren ze een voorbeeld voor de rest."


Competitie vervalsing?
Watching Football Is Not A Crime

brambo3004

Zo'n man kun je toch niet meer serieus nemen?! :O

dennisw8

Wat een walg competitie, en het word waarschijnlijk ook nog erger. :(  hoop dat we nooit meer terug hoeven te keren.

Destroyer

Als je in deze beerput van een valse competitie terecht komt kun je bijna net zo goed een lot uit de loterij kopen. Verschrikkelijk.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: SCCornjum op oktober 10, 2013, 14:14:26
Achter de schermen van Het Kasteel heerst onrust bij Sparta Rotterdam. Volgens het Algemeen Dagblad zijn de technische mensen Wiljan Vloet en Cor Pot niet meer 'on speaking terms'.

Pot is sinds augustus het technische lid van de raad van commissarissen en moet het functioneren van algemeen en technisch directeur Vloet controleren en als klankbord dienen. De voormalig bondscoach van Jong Oranje wordt echter gemeden door Vloet.

De relatie verslechterde al snel toen Pot tijdens een interview met RTV Rijnmond aangaf dat hij een combinatiefunctie zoals die van Vloet eigenlijk maar niks vindt. Daarbovenop zei hij dat de directeur beter niet op vakantie had kunnen gaan tijdens de moeizame competitiestart van Sparta. Vloet ging vervolgens op eigen houtje verder en voegde bijvoorbeeld John de Wolf toe aan de technische staf.

"Ik wist er niets vanaf", vertelt Pot aan het Algemeen Dagblad. "Ik ben blij dat John erbij is gekomen, maar volgens mij heeft het niet veel zin als het maar voor twee keer drie uur per week is. Dit is volgens mij meer een charmeoffensief."

Vloet stelt op zijn beurt dat het nodig is dit te overleggen. "Over dit soort operationele zaken hoef ik de raad van commissarissen niet in te lichten. Alleen als het over de hoofdtrainer, de hoofdsponsor of uitgaven boven een bepaald bedrag gaat, heb ik goedkeuring van de rvc nodig. Wat betreft De Wolf heb ik wel Willem Bröcker, de voorzitter van de rvc, ingelicht."

Volgens de ochtendkrant is het goed mogelijk dat Pot binnenkort alweer vertrekt bij de Rotterdammers. "Daar is nu nog geen sprake van, maar het moet wel leuk blijven. En op deze manier is er niks aan", is het commentaar van de commissaris veelzeggend.


Dat wordt ook dit jaar weer niks bij die lui. Wat een organisatie.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Kuzmanovic-Apeldoorn

Wat een ongelofelijk armoedige vertoning bij Jong Twente - Dordrecht. Een regelrechte aanfluiting zo (Fox 1)
Henk, held, bedankt

RotterdamLeeuwarden

Bij TOP Oss - VVV waren er maar 937 mensen.
Das ook 1e divisie onwaardige aantallen  ;(
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

SCCornjum

Cor Pot heeft het niet lang uitgehouden in de raad van commissarissen van Sparta Rotterdam. De oud-coach van Jong Oranje legt zijn functie vanwege zijn broze relatie met de directie per direct neer.

Dat laat Pot woensdag aan RTV Rijnmond weten. Een meningsverschil over het te volgen beleid is onoverkomelijk voor Pot. "Het is erg jammer", zegt hij. "Maar Sparta heeft rust nodig, dus neem ik deze beslissing. Voor promotie naar de Eredivisie moet alles wijken. Daar laat ik het verder bij."

"Ik zal in de media niet reageren en er voorlopig het zwijgen toe doen in het belang van Sparta", aldus Pot, die niet door een deur kon met directeur Wiljan Vloet. Pot zette begin september vraagtekens bij de dubbelfunctie van Vloet, die behalve technisch- ook algemeen directeur is.

Pot was sinds augustus het technische lid van de raad van commissarissen en moest het functioneren van algemeen- en technisch directeur Vloet controleren én als klankbord dienen.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Jong Ajax leed maandagavond een harde nederlaag tegen Fortuna Sittard, dat in Amsterdam met maar liefst 0-3 te sterk was. Trainer Alfons Groenendijk baalde van het optreden van zijn ploeg, waarin onder meer Joël Veltman, Lasse Schöne, Thulani Serero, Tobias Sana en Danny Hoesen verschenen.

"Ik sta hier met de pest in mijn lijf", zegt Groenendijk op de website van zijn club. "Vooral omdat dit nu de derde keer op rij is dat we verliezen. In de eerste helft vond ik dat we niet de absolute wil toonden om te winnen. Het was stil in het veld, dat kan niet."

Balverlies van Schöne leidde al na zes minuten tot de 0-1. De tweede tegenvaller volgde na een half uur, toen Danzell Gravenberch met rood naar de kant werd gestuurd. Groenendijk: "Ik heb er na afloop met Danzell over gesproken. Hij werd eerst vastgehouden. Daarna gleed hij door met zijn been over de bal. De scheidsrechter vond het rood, ik denk dat het maximaal geel was."

Over de tweede helft was de oefenmeester wel te spreken. "Hoewel we met tien man op het veld stonden, speelden we goed in de tweede helft. De gelijkmaker zou verdiend zijn geweest, maar we hadden ook niet het geluk dat die bal er een keer inviel", aldus Groenendijk, die Fortuna in het laatste kwartier twee keer zag toeslaan.
Watching Football Is Not A Crime

Lore

Citaat van: SCCornjum op oktober 16, 2013, 12:20:07
Jong Ajax leed maandagavond een harde nederlaag tegen Fortuna Sittard, dat in Amsterdam met maar liefst 0-3 te sterk was. Trainer Alfons Groenendijk baalde van het optreden van zijn ploeg, waarin onder meer Joël Veltman, Lasse Schöne, Thulani Serero, Tobias Sana en Danny Hoesen verschenen.

"Ik sta hier met de pest in mijn lijf", zegt Groenendijk op de website van zijn club. "Vooral omdat dit nu de derde keer op rij is dat we verliezen. In de eerste helft vond ik dat we niet de absolute wil toonden om te winnen. Het was stil in het veld, dat kan niet."

Balverlies van Schöne leidde al na zes minuten tot de 0-1. De tweede tegenvaller volgde na een half uur, toen Danzell Gravenberch met rood naar de kant werd gestuurd. Groenendijk: "Ik heb er na afloop met Danzell over gesproken. Hij werd eerst vastgehouden. Daarna gleed hij door met zijn been over de bal. De scheidsrechter vond het rood, ik denk dat het maximaal geel was."

Over de tweede helft was de oefenmeester wel te spreken. "Hoewel we met tien man op het veld stonden, speelden we goed in de tweede helft. De gelijkmaker zou verdiend zijn geweest, maar we hadden ook niet het geluk dat die bal er een keer inviel", aldus Groenendijk, die Fortuna in het laatste kwartier twee keer zag toeslaan.


Wat een pech hè, dat Ajax! Eerst al verplicht worden om te spelen, ondanks het interlandvoetbal. Vervolgens laten spelers uit het eerste het liggen en krijgen zij ook nog onterecht rood!


Dokkumer

Tja in dat soort gevallen moet ik altijd aan een legendarische Ronald de Boer quote denken: "As ut dan effe niet loop, moet de scheidsrechter ons ook maar een handje hellepen".

SCCornjum

De Graafschap heeft serieuze financiële problemen. Volgens voorzitter Henk Zweers staat het voortbestaan van de club de komende maanden op het spel.

Dat zegt hij in een interview met Omroep Gelderland. De Graafschap heeft volgens de preses dringend geld nodig om niet in acuut gevaar te komen. Het tekort loopt voor het eerst sinds 2006 op tot bijna een miljoen euro. "Dat schommelt tussen de 750.000 en 900.000 euro, maar is wel begroot zonder de opbrengst van eventuele transfers", zegt Zweers.

De Graafschap heeft bovendien een negatief eigen vermogen van 2,3 miljoen euro. Zweers: "Er is nog steeds vertrouwen van crediteuren en we kunnen aan onze verplichtingen voldoen, maar het gaat wel met vertraging en moeite. De komende maanden zijn echt cruciaal voor het voortbestaan van De Graafschap."

De voorzitter dringt aan op een financiële herstructurering en wil nieuwe aandelen uitgeven. Ook zou er achter de schermen een aantal zakenmensen zijn die aan een 'totaalplan' werken om de schulden weg te werken. "Maar het is logisch dat zij voor het kopen van aandelen een bepaalde zeggenschap willen", weet Zweers.

"Als er geen uitbreiding van het aandelenkapitaal komt, lopen we echt in het mes. Er wordt veel meer uitgegeven dan er binnenkomt. De inkomsten lopen fors terug, net als het aantal seizoenkaarthouders. Bovendien worden de tv-gelden na het tweede jaar degradatie verder afgebouwd. De noodzaak om te promoveren is eigenlijk enorm groot", besluit Zweers.
Watching Football Is Not A Crime

kickandrush

Citaat van: SCCornjum op oktober 17, 2013, 19:04:47
De Graafschap heeft serieuze financiële problemen. Volgens voorzitter Henk Zweers staat het voortbestaan van de club de komende maanden op het spel.

Dat zegt hij in een interview met Omroep Gelderland. De Graafschap heeft volgens de preses dringend geld nodig om niet in acuut gevaar te komen. Het tekort loopt voor het eerst sinds 2006 op tot bijna een miljoen euro. "Dat schommelt tussen de 750.000 en 900.000 euro, maar is wel begroot zonder de opbrengst van eventuele transfers", zegt Zweers.

De Graafschap heeft bovendien een negatief eigen vermogen van 2,3 miljoen euro. Zweers: "Er is nog steeds vertrouwen van crediteuren en we kunnen aan onze verplichtingen voldoen, maar het gaat wel met vertraging en moeite. De komende maanden zijn echt cruciaal voor het voortbestaan van De Graafschap."

De voorzitter dringt aan op een financiële herstructurering en wil nieuwe aandelen uitgeven. Ook zou er achter de schermen een aantal zakenmensen zijn die aan een 'totaalplan' werken om de schulden weg te werken. "Maar het is logisch dat zij voor het kopen van aandelen een bepaalde zeggenschap willen", weet Zweers.

"Als er geen uitbreiding van het aandelenkapitaal komt, lopen we echt in het mes. Er wordt veel meer uitgegeven dan er binnenkomt. De inkomsten lopen fors terug, net als het aantal seizoenkaarthouders. Bovendien worden de tv-gelden na het tweede jaar degradatie verder afgebouwd. De noodzaak om te promoveren is eigenlijk enorm groot", besluit Zweers.


Doetinchem  :zucht

renaldo

Toch jammer!
Ik heb 10x liever De Graafschap dan bv. RKC!