Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Blijf het mooi vinden, 2 jaar geleden het debacle van roda toen ze dachten gepromoveerd te waren, vandaag in de 96sre minuut de gelijkmaker om te oren en na strafschoppen uitgeschakeld. Leuk voor van Osch overigens.

Oud Cambuur

Maar zeer jammer voor Breij, Paulissen en Tol had het Roda meer gegund dan Rkc

Lore

Opnieuw crisis bij Vitesse: buitenlandse aandeelhouders ontslaan rvc en directie
ARNHEM- Vitesse is opnieuw in grote problemen gekomen. De vier resterende buitenlandse minderheidsaandeelhouders leven in onmin met de club. In een statement heeft de club bekendgemaakt dat het kwartet de rvc en de directie zou hebben ontslagen. ,,De verhoudingen met de Licentiecommissie zijn nu goed. De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd?, laat Vitesse weten.
Jeroen Kapteijns
Verslaggever Telesport, schrijft over: voetbal
44 minuten geleden
Maak ons je Google-favoriet!
De raad van commissarissen, directie en beoogde nieuwe eigenaars Sterkhouders BV staan lijnrecht tegenover de vier resterende aandeelhouders (Timo Braasch, Leon M?ller, Brian Mornaghi en Flint Reilly). ,,Zulke besluiten zijn echter niet rechtsgeldig. De buitenlandse aandeelhouders kunnen zulke besluiten niet eigenmachtig nemen. Tussen kopende en verkopende aandeelhouders is contractueel vastgelegd dat geen van beide partijen besluiten kan nemen zonder de expliciete instemming van de ander. Daarvan is hier zeker geen sprake.?


Vitesse is uitermate ontstemd over de gang van zaken. ,,De buitenlandse aandeelhouders doen alsof zij de baas zijn van Vitesse omdat zij ruim vijfenzeventig procent van de aandelen hebben, maar zij vergeten te vermelden dat zij die aandelen al hebben verkocht aan de Sterkhouders Vitesse Arnhem BV. Zij zijn op dit moment nog formeel eigenaar van die aandelen, op dezelfde manier zoals iemand die zijn huis verkocht heeft, maar dat pas over een paar maanden gaat overdragen.?

Ik sloop de keuken eruit
En: ,,Zo iemand is formeel nog eigenaar, maar mag niet zeggen ?ik sloop de keuken eruit want ik ben nog steeds eigenaar?. Tussen de verkopende aandeelhouders en de kopende aandeelhouders is contractueel volkomen helder vastgelegd dat belangrijke beslissingen in de aandeelhoudersvergadering alleen genomen kunnen worden bij wederzijdse instemming. Daarvan is hier zeker geen sprake.?

Het statement vervolgt: ,,Wij merken al langer dat de buitenlandse aandeelhouders het te lang vinden duren voordat de goedkeuring wijziging zeggenschap door de KNVB afgerond is. Dat ongeduld en die onzekerheid ervaren wij ook, dus in die zin begrijpen wij de buitenlandse aandeelhouders wel. Nu is er echter een paniekactie ingezet die op geen enkele manier legaal is. Als raad van commissarissen en directie bewaren wij onze rust. Wij gaan gewoon door met het overeind houden van de club en het verdedigen van de belangen van de club. In het proces van goedkeuring zijn wij vergevorderd. In goed overleg met de licentiecommissie zou dit binnen enkele dagen tot een positief resultaat kunnen leiden.?


Goede afloop nabij
Om af te sluiten: ,,Wij hebben dit aan de buitenlandse eigenaren expliciet duidelijk gemaakt. Wij hebben hen ook laten zien dat de KNVB bij verdere betrokkenheid van hen zeker geen goedkeuring zal geven. In de bodemprocedure zou Vitesse dan ook weinig kans meer maken, terwijl wij er op dit moment bij de Hoge Raad zo goed voorstaan. Dit handelen van de buitenlandse aandeelhouders schaadt in hoge mate het functioneren van Vitesse. Daarnaast is het erg vervelend dat wij onze tijd hier in moeten steken. Toch blijven wij rustig en roepen iedereen op om ons daarin te volgen. Een goede afloop is nabij.?

De vier buitenlandse aandeelhouders zijn samen met een vijfde aandeelhouder (Dane Murphy) in januari vorig jaar als minderheidsaandeelhouders aangetreden. Er is een link tussen het kwintet en de eerder afgewezen eigenaar Coley Parry en hun opdracht was de club weer verkopen. Al sinds afgelopen zomer ligt er een overeenkomst tussen de buitenlandse minderheidsaandeelhouders en de Sterkhouders B.V., waarin vijf regionale zakenmensen (Robert Kramer, Nathan Wolf, Andr? van Ginkel, Arthur Leenders en Ronald Ruijtenberg) zich hebben verenigd.

Galdiano

Zoals ik al eerder heb gezegd. De stekker had er allang uitgemoeten.
Er ziin clubs voor minder kapot gegaan.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Korezev

Citaat van: Galdiano op mei 18, 2026, 14:16:52
Zoals ik al eerder heb gezegd. De stekker had er allang uitgemoeten.
Er ziin clubs voor minder kapot gegaan.
Gelukkig hebben ze toen niet naar jou geluisterd, blijf lekker bij onze club en blijf hopen VITESSE mag blijven bestaan.

DMS78

Citaat van: Korezev op mei 18, 2026, 16:40:18
Gelukkig hebben ze toen niet naar jou geluisterd, blijf lekker bij onze club en blijf hopen VITESSE mag blijven bestaan.

Op basis van wat moeten ze blijven bestaan dan orakel Korezev?

Jandehulk

Citaat van: DMS78 op mei 18, 2026, 16:50:40
Op basis van wat moeten ze blijven bestaan dan orakel Korezev?
nou dat indd....zijn al jaren aan het klooien en liegen en bedriegen daar in Arnhem....

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: DMS78 op mei 18, 2026, 16:50:40
Op basis van wat moeten ze blijven bestaan dan orakel Korezev?

Omdat Arnhem lekker dichtbij Zevenaar ligt? :D
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Korezev

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 18, 2026, 17:24:24
Omdat Arnhem lekker dichtbij Zevenaar ligt? :D
Ik kom al 30 jaar niet meer in een stadion, dus standplaats doet niets terzake, maar wel dat het ??n van de grootste clubs van Nederland is en wat de zakkenvullers aan de bovenkant doen, mag je het publiek daar niet op afrekenen.
Verder mag je gewoon op de man spelen als je het niet eens bent met de "KENNERS" hier

Eewal

Van mij mag Volendam erin blijven..

CambuurAmersfoort

Citaat van: Eewal op mei 20, 2026, 19:01:11
Van mij mag Volendam erin blijven..

Voor ons inderdaad beter. Hoe meer kleine clubjes zonder echte groeipotentie hoe beter!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Zie Robert Muhren nu spelen...

Wat heeft die man hier fantastisch gepresteerd, misschien wel beste speler ooit, maar ook geweldig hoe ze de gok hebben genomen en hoe Henk dat heeft geflikt

   Seizoen      Club      W (G)      %   
   2011?2014      Volendam      102(52)      51%   
   2014?2017      AZ      47(11)      23%   
   2016?2017      Jong AZ      3(3)      100%   
   2017?2021      Zulte      12(2)      17%   
   2017?2018      Sparta      28(7)      25%   
   2018?2019      NAC      14(0)      0%   
   2019?2021      Cambuur      66(64)      97%   
   2021?      Volendam      123(60)      49%   
Henk, held, bedankt

Eewal

Robert Muhren die zijn medespelers tijdens de drinkpauze oppept met de woorden; Gasgevuh!  :_schater

Inferno-058

Pauwels maar oppikken in Volendam!

Eewal

Citaat van: Inferno-058 op mei 23, 2026, 17:10:37
Pauwels maar oppikken in Volendam!
alsjeblieft niet zeg