Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Uit het AD:

Moeten KKD-clubs straks vrezen voor degradatie? Amateurs willen betaalde voetbal in

Degraderen uit of promoveren naar de Keuken Kampioen Divisie is nog altijd onmogelijk. Maar daar kan op korte termijn wel eens verandering in komen, nu een aantal amateurclubs bij de KNVB heeft aangegeven de stap naar het betaalde voetbal te willen maken.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

rudie

Eindelijk zou ik zeggen, hopen dat KNVB wat meedenkt in licentievoorwaarden

Yellow Army

Zou tijd worden. Ben benieuwd of de knvb bereid is om de licentie-eisen te versoepelen.
Area 58

Andy King

Citaat van: Yellow Army op februari 10, 2026, 17:41:28
Zou tijd worden. Ben benieuwd of de knvb bereid is om de licentie-eisen te versoepelen.

Volgens mij wilde de KNVB dit al eerder, lagen de plannen klaar, maar werd het tegengehouden door de amateur afdeling van de KNVB.

Poetser

Benieuwd of het dan ook voor de jong ploegen geldt.

Arno A

Degraderen uit of promoveren naar de Keuken Kampioen Divisie is nog altijd onmogelijk.

Het laagst geklasseerde beloftenteam ( plek 19 of 20) kan nu al degraderen. Alleen een ander beloftenteam kan hun plaats innemen. Die moeten dan wel kampioen worden of 2e in de Tweede Divisie.

Maar het is gewoon de hoogste tijd voor een normale degradatie uit de KKD. Bijna geen land op te noemen waar je niet kan degraderen uit een divisie. 

Galdiano

Groot voorstander van promotie/degradatie.  _O_
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Noordcambuur

Ik ben een Voorstander promotie/ degradatie maar laten we dan ook stoppen moet jonge teams in de KKD.
Laten die dan een eigen competitie beginnen zoals jaren geleden.

zeewolde

Het duurt wel lang voor er nieuwe speeldata komen....

Yellow Army

Citaat van: Andy King op februari 10, 2026, 19:00:12
Volgens mij wilde de KNVB dit al eerder, lagen de plannen klaar, maar werd het tegengehouden door de amateur afdeling van de KNVB.

Klopt. Omdat de licentie-eisen niet of niet voldoende werden versoepeld naar mening van de amateurclubs
Area 58

Yellow Army

Citaat van: Noordcambuur op februari 11, 2026, 10:56:15
Ik ben een Voorstander promotie/ degradatie maar laten we dan ook stoppen moet jonge teams in de KKD.
Laten die dan een eigen competitie beginnen zoals jaren geleden.

Laat ze hun plek maar verdienen net zoals in het buitenland met een vaste selectie en geen thuiswedstrijden op maandag.
Area 58

Noordcambuur

Citaat van: Yellow Army op februari 11, 2026, 17:37:02
Laat ze hun plek maar verdienen net zoals in het buitenland met een vaste selectie en geen thuiswedstrijden op maandag.
ESPN bepaalt ook heel veel?..

Vlampiep

Als je het programma van Cambuur vanaf maandag tot half maart objectief bekijkt, lijkt mij dit een giga klus voor de TS.
Wil je overbelasting voorkomen, kunnen we lang niet altijd met de sterkste slectie 90 minuten spelen. Het lijkt mij niet uit te leggen dat de Knvb de inhaalwedstrijden met langere tussen perioden niet heeft kunnen inplannen over de maanden maart en april.
Ook zal de ESPN hierin een rol hebben gespeeld, maar nu wordt de club belast met speelschema wat vraagt om blessures en punten verlies vanwege overbelasting en vermoedheid.

Poetser

Citaat van: Vlampiep op februari 12, 2026, 16:28:24
Als je het programma van Cambuur vanaf maandag tot half maart objectief bekijkt, lijkt mij dit een giga klus voor de TS.
Wil je overbelasting voorkomen, kunnen we lang niet altijd met de sterkste slectie 90 minuten spelen. Het lijkt mij niet uit te leggen dat de Knvb de inhaalwedstrijden met langere tussen perioden niet heeft kunnen inplannen over de maanden maart en april.
Ook zal de ESPN hierin een rol hebben gespeeld, maar nu wordt de club belast met speelschema wat vraagt om blessures en punten verlies vanwege overbelasting en vermoedheid.

Lekker voetballen. Heerlijk toch. Beter dan trainen. Lekker in de flow komen.

Derkx R.H.

16-feb Jong Ajax - Cambuur            20.00 uur
20-feb Cambuur - RKC                    20.00 uur
24-feb Cambuur - Eindhoven           20.00 uur
27-feb TOP Oss - Cambuur              20.00 uur
3-mrt  Cambuur - Almere City FC     20.00 uur
8-mrt   Cambuur - Jong FC Utrecht  16.45 uur
13-mrt Cambuur - Roda SCC           20.00 uur
16-mrt Helmond Sport - Cambuur   20.00 uur
20-mrt Cambuur - Jong AZ             20.00 uur
24-mrt FC Emmen - Cambuur         20.00 uur