Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Andermaal? De enige rechtszaak die de KNVB verloren heeft was die van Fortuna in 2008.
En dit is een opschorting in afwachting van de bodemprocedure en/of faillissement van Vitesse... wat maar als eerste komt.

Ik zie de KNVB ook als noodzakelijk kwaad maar nu wordt het een echt grote teringbende... de minste van 2 kwaden dus.

Lore

Citaat van: Johan-12 op september 04, 2025, 11:38:15
Zo'n rechter is ook een mens dus of er dan sprake is van onafhankelijke rechtspraak kan je grote vraagtekens bij zetten.
Weet iemand waarom het juist bij die rechtbank moest en bijvoorbeeld niet weer in Utrecht of elders.

Het valt onder het gerechtshof Arnhem - Leeuwarden. Dus Leeuwarden was misschien wel wat logischer geweest. En natuurlijk is een rechter ook een mens, maar dat is in alle zaken zo. Het was misschien wat onderhandig, maar er waren drie rechters. Ik twijfel eigenlijk niet zo aan hun integriteit

papier

Citaat van: Bankzitter op september 04, 2025, 12:25:47
Andermaal? De enige rechtszaak die de KNVB verloren heeft was die van Fortuna in 2008.
En dit is een opschorting in afwachting van de bodemprocedure en/of faillissement van Vitesse... wat maar als eerste komt.

Ik zie de KNVB ook als noodzakelijk kwaad maar nu wordt het een echt grote teringbende... de minste van 2 kwaden dus.

Nou ja andermaal dat de KNVB debet is aan onduidelijkheid. En dat terwijl zij nu juist de juiste procedures op papier hebben staan als gevolg van de zaak met FC Twente.

Lore

Citaat van: papier op september 04, 2025, 10:56:00
Het is wel te vergelijken want het gaat hier niet om het handelen van Vitesse. Maar om het handelen van de bond. Omdat de bond niet goed heeft gehandeld bestaat Vitesse nog, niet omdat Vitesse de zaakjes nou zo lekker op orde heeft dat lijkt me helder.

Hier zit de vergelijking in tussen de rechtzaak van Cambuur en die van Vitesse. En tegelijkertijd verklaart het dat of in deze zaak of in de zaak van Cambuur iets fout gaat. Bij het vonnis van Cambuur werd expliciet genoemd dat de rechters niet op de stoel van de KNVB kon gaan zitten. En dat hebben ze is deze zaak expliciet wel gedaan.

Uit de telegraaf van vandaag:

"Naast de opgemerkte procedurele fouten in de ogen van het Gerechtshof werden in het kop-staart-vonnis ook inhoudelijke bezwaren naar voren gebracht. ,,Ook vindt het hof voorlopig dat de commissies bij afweging van alle belangen in redelijkheid niet tot onvoorwaardelijke intrekking van de proflicentie hebben kunnen komen. Dit komt omdat het hof anders aankijkt tegen enkele overtredingen van het reglement waarop de besluiten zijn gebaseerd.?

uristen die de zaak gevolgd hebben vinden dit deel van het vonnis opvallend, omdat het Gerechtshof daarmee nadrukkelijk heeft gedaan wat de voorzieningenrechter in het kort geding vermeden heeft en dat is op de stoel van de licentie- en beroepscommissie gaan zitten. De vraag is of dit wel onder de marginale toetsing valt die verwacht mocht worden na het doorlopen proces volgens het verenigingsrecht. Mogelijk dat hier een grond in zit voor de KNVB om in cassatie te gaan bij de Hoge Raad tegen de uitspraak van het Gerechtshof."




Arno A

Vitesse begint weer met min twaalf punten. Kunnen gewoon de eerste periode winnen ergens in 2026. Maar wanneer ze de Rode Lantaarn definitief in het bezit hebben, sowieso geen deelname aan de nacompetitie.

Deelnemen is belangrijker dan winnen? Of gaan ze nog een aantal ploegen achter zich laten? Wanneer je vrijuit kan spelen is er veel mogelijk. Zeker in de kkd. Onvoorspelbaar maar daardoor veel leuker om te volgen dan de Eredivisie.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Arno A op september 09, 2025, 13:01:54
Vitesse begint weer met min twaalf punten. Kunnen gewoon de eerste periode winnen ergens in 2026. Maar wanneer ze de Rode Lantaarn definitief in het bezit hebben, sowieso geen deelname aan de nacompetitie.
Is er een regel dat de nummer laatst niet aan de nc mag deelnemen?
Henk, held, bedankt

papier

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 09, 2025, 13:37:48
Is er een regel dat de nummer laatst niet aan de nc mag deelnemen?

Ja, wil Vitesse meedoen aan de playoffs dan moet het ?n een periode pakken ?n niet laatste worden. Of bij de bovenste xx eindigen natuurlijk voor een directe promotieplek.

Bankzitter

Voorlopig starten ze met een half-fitte selectie van spelers die verder geen hond wilde contracteren die ook nog eens 2x per week moeten gaan spelen. Gewoon zonde dat een serieuze competitie zo een circus wordt.

Galdiano

Citaat van: Bankzitter op september 09, 2025, 22:15:35
Voorlopig starten ze met een half-fitte selectie van spelers die verder geen hond wilde contracteren die ook nog eens 2x per week moeten gaan spelen. Gewoon zonde dat een serieuze competitie zo een circus wordt.

En dan hopelijk alsnog te horen krijgen dat ze toch uit het betaalde voetbal moeten verdwijnen.  8)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Voorstopper

Lijkt mij dat die spelers ook niet voor nop gaan spelen, dus zal er toch ook geld op de plank moeten komen. Met het vooruitzicht dat de licentie alsnog ingetrokken gaat worden is dit in mijn ogen best een riskante stap. Daarbij is het wat mij betreft ook competitievervalsing. De ploegen die als eerst tegen een on-ingespeelde en ongetgrainde Vitesse selectie moeten spelen hebben het wmb wel makkelijker dan de ploeg die als laatste voor de winterstop tegen een dan ingespeeld Vitese moet spelen.

Noordcambuur

Jammer dat we Vitesse zo laat krijgen in de competitie ze kunnen zich alleen maar versterken met transfervrije spelers.

Holwerd voor Cambuur

Zo beter jongens?

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 12, 2025, 20:50:03
Weer zo'n schijt Ajaxied te juichen voor het thuisvak. Hebben die arrogante lui wel vaker last van :R

:O
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Stiens

Almere City ook lekker bezig. 2-0 voor bij rust tegen Jong PSV. Inmiddels op 2-4 achterstand :_schater

Noordcambuur

Maandag en Dinsdag een volledig programma in de KKD.
Cambuur kan rustig kijken wat de concurrentie gaat doen?

LWD vak 7

Jong PSV mag van mij nog wel een x winnen.