Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Arno A

Citaat van: Specuveter op mei 23, 2025, 10:12:58
Vitesse verliest haar proflicentie
Moest er een keer van komen natuurlijk
Volgend seizoen 19 clubs
Of nog een jong elftal erbij?? 8P

n?? a.j.b .zeg. Doe maar gewoon achttien in ere en kkd is meer dan genoeg. Scheelt ook een stuk reistijd richting Zuid Nederland en een langer weekend voor de familie.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Specuveter op mei 23, 2025, 10:12:58
Vitesse verliest haar proflicentie
Moest er een keer van komen natuurlijk
Volgend seizoen 19 clubs
Of nog een jong elftal erbij?? 8P

Tsja lijkt me DE oplossing voor Feyenoord.... :X
Henk, held, bedankt

NRG

Als er maar niet nog een jong elftal bij komt. Helemaal klaar met die jong ploegen.

debaas058

Citaat van: NRG op mei 23, 2025, 10:51:24
Ik verwacht eigenlijk dat ze er gewoon weer staan als de KKD in augustus weer los gaat..

Laten we het hopen
Against Modern Football ~ Cambuur Culture 2012

wacko jacko

KNVB heeft gewoon de competitie laten uitspelen en Vitesse niet tussentijds willen uitsluiten. Anders had op basis van resultaat Cambuur nu gepromoveerd omdat Excelsior 5 punten heeft laten liggen tegen Vitesse.

Johan-12

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 23, 2025, 11:05:34
Tsja lijkt me DE oplossing voor Feyenoord.... :X
Mocht dit inderdaad definitief worden wat Vitesse betreft, dan zullen ze ongetwijfeld die plek aan Feyenoord geven. Een andere club wil/kan dat niet, Feyenoord is najaar kampioen. Plus verhaaltje over even aantal in de competitie. En de KNVB is er voor de grote clubs. 1+1=....

Johan-12

Citaat van: wacko jacko op mei 23, 2025, 11:35:12
KNVB heeft gewoon de competitie laten uitspelen en Vitesse niet tussentijds willen uitsluiten. Anders had op basis van resultaat Cambuur nu gepromoveerd omdat Excelsior 5 punten heeft laten liggen tegen Vitesse.
Dan was gat tussen Cambuur en Excelsior toch juist groter geweest? Cambuur zou dan 6 punten kwijt raken,  Excelsior maar 1 punt.

zeewolde

Citaat van: Johan-12 op mei 23, 2025, 11:39:25
Dan was gat tussen Cambuur en Excelsior toch juist groter geweest? Cambuur zou dan 6 punten kwijt raken,  Excelsior maar 1 punt.
Wacko kan niet zo goed rekenen :_schater

Arno A

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 23, 2025, 11:05:34
Tsja lijkt me DE oplossing voor Feyenoord.... :X

Jong Sparta naar kkd? En Feyenoord naar Tweede Divisie? Wat als Sparta niet wil. Feyenoord naar de kkd?

Hoeven ze niet meer te spelen om promotie/degradatie.

Almere kan niet promoveren.

Zo moeilijk is het toch niet? Als Feyenoord 1 en Jong maar op dezelfde dag spelen. Voor een eerlijker competitieverloop !


mark1989

De KNVB mag volgens mij niet zomaar een extra jong ploeg toevoegen. Daar is een besluit van de ledenvergadering van de clubs voor nodig.
Het feit dat er een onevenaantal clubs in de KKD dreigt is geen argument om die regel te omzeilen. Er is wel vaker met een oneven aantal gespeeld.

Ik zou graag zien dat we af gaan van die jong teams. Het is een historisch fout in het Nederlands voetbal. Je ziet het nergens in Europa volgens mij.

michello

Er komt sowieso geen jong team bij. Vorig seizoen was dit ook aan de orde toen Vitesse dreigde om te vallen. Toen gaf de KNVB aan dat dit geen optie is. Geldt ook voor komend seizoen.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: mark1989 op mei 25, 2025, 14:20:29
Je ziet het nergens in Europa volgens mij.

Barca B heeft op het ??n na hoogste niveau gespeeld; Benfica staat op p4 in Liga 2 Portugal.

Hoe de regels daar zijn qua (vaste) selecties, weet ik niet.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

oost

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 25, 2025, 16:18:34
Barca B heeft op het ??n na hoogste niveau gespeeld; Benfica staat op p4 in Liga 2 Portugal.

Hoe de regels daar zijn qua (vaste) selecties, weet ik niet.

In Spanje geld een leeftijd van maximaal 21 jaar om in het 2e elftal te mogen spelen.
En zodra een speler meer dan 5 duels heeft gespeeld  in la liga mag die niet meer meedoen  met Barcelona  2

Arno A

Citaat van: oost op mei 25, 2025, 18:04:49
In Spanje geld een leeftijd van maximaal 21 jaar om in het 2e elftal te mogen spelen.
En zodra een speler meer dan 5 duels heeft gespeeld  in la liga mag die niet meer meedoen  met Barcelona  2

In Dld kan een belofteteam niet hoger dan het derde nivo spelen. Om competitievervalsing in de 2. Bundesliga te voorkomen...
Hier moet en zal Feyenoord in kkd komen. En Ajax speelt toevallig alle thuiswedstrijden op maandag. Werken ze er nog bij in het weekend of volgen ze dan  een opleiding? Die van ons gaan toch ook door de week naar school ?

Lore

Citaat van: Arno A op mei 25, 2025, 18:13:44
In Dld kan een belofteteam niet hoger dan het derde nivo spelen. Om competitievervalsing in de 2. Bundesliga te voorkomen...
Hier moet en zal Feyenoord in kkd komen. En Ajax speelt toevallig alle thuiswedstrijden op maandag. Werken ze er nog bij in het weekend of volgen ze dan  een opleiding? Die van ons gaan toch ook door de week naar school ?

Waar haal je vandaan dat Jong Feyenoord er bij moet komen? Ik lees voornamelijk een KNVB die zegt dat dat niet kan ivm de statuten. Voorlopig hoop ik voornamelijk dat Vitesse een konijn uit de hoed tovert en gewoon blijft bestaan!