Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

FC Emmen-aanvaller Quenten Martinus heeft een slechte beurt gemaakt in de kansloos verloren uitwedstrijd tegen Helmond Sport. De rappe buitenspeler stond aan de basis van de eerste twee tegentreffers en de rode kaart voor verdediger Luis Pedro. Trainer Joop Gall was na afloop heel resoluut in zijn commentaar.

"Ik neem het Quenten kwalijk", vertelde Gall aan RTV Drenthe. "Ik vond het gewoon heel laconiek wat hij deed. We zaten prima in de wedstrijd en kregen steeds meer het geloof dat hier wat te halen viel. Hun verdediging oogde niet overtuigend en ook de keeper was niet zeker. En dan verpest één moment vrijwel alles. Ik wilde hem direct wisselen, maar eerst moest Kevin Görtz nog een warming-up doen en amper anderhalve minuut na de 1-0 is het ook al 2-0."

"Hij moet maar even voelen dat hij mee moet met de groep, waarin de chemie ontzettend groot is en waarin er keihard wordt gewerkt. Of hij volgende week gewoon weer start tegen FC Oss? Jazeker. Hij begint volgende week gewoon weer, want hij kan het natuurlijk wel. Alleen moet ik even een hartig woordje met hem spreken", aldus Gall. "Hij is nu misschien de boeman, maar ik geef hem ook vaak genoeg schouderklopjes en steek voldoende veren in zijn reet dus dit moet hij maar even slikken."
Watching Football Is Not A Crime

speculeter

Zag dat onze LOSER Swinkels inmiddels basisplaats heeft bij
Willem 2...ongelooflijk!

brambo3004

Citaat van: peter op september 04, 2013, 19:29:05
Zag dat onze LOSER Swinkels inmiddels basisplaats heeft bij
Willem 2...ongelooflijk!

is de eerste keeper (Meul nog?) niet geblesseerd?

Yellow Army

Area 58

SCCornjum

Een kwintet spelers van Excelsior is in de nacht van maandag op dinsdag verzeild geraakt in een vechtpartij in Rotterdam, waarbij twee personen gewond raakten. De club uit de Jupiler League lost het incident intern op.

Excelsior won maandag met 1-0 van stadgenoot Sparta. Dat en de verjaardag van aanvoerder Sander Fischer ging gevierd worden in de Rotterdamse binnenstad, schrijft het Algemeen Dagblad. De krant beroept zich op een ooggetuige, die de groep om 4.15 uur de Après Skihut uit zag lopen.

Daarna zou er een woordenwisseling ontstaan zijn met twee andere stappers, waarop Fischer de mannen aangevlogen zou zijn. Vier ploeggenoten schoten hem te hulp, waaronder spits Lars Veldwijk. De twee slachtoffers liepen neusletsel op, dat door ambulancepersoneel verpleegd is.

De politie was binnen een minuut ter plekke en bevestigt via een woordvoerder de vechtpartij. Niemand is aangehouden en tot nu toe is er ook geen aangifte gedaan. Fischer wil niet reageren op het incidient.

Ook Excelsior houdt zich afzijdig. "Wij hebben met de betrokken spelers gesproken", aldus algemeen manager Ferry de Haan. "Er heeft wel een incident plaatsgevonden, maar dat lossen wij intern op met de betrokkenen. Hoe of wat, daar doen wij verder geen uitlatingen over."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Sparta Rotterdam heeft dit seizoen nog niet het juiste spoor gevonden in de Jupiler League. De Kasteelheren ploeteren vooral in uitwedstrijden, weten ook Jaime Bruinier en Johan Voskamp.

Sparta gaat zaterdag op bezoek bij Almere City en niets minder dan een zege volstaat. "Dat merk je wel om je heen", aldus Bruinier (foto) tegen RTV Rijnmond over de toenemende druk op Het Kasteel. "In de spelersgroep is het rustiger, maar je leest en hoort natuurlijk wel dingen."

Uit de eerste zes duels behaalde Sparta slechts acht punten, tot ergernis van de supporters die het nu hebben gemunt op directeur Wiljan Vloet. Bruinier: "Vloet is aangesteld met de opdracht om Sparta naar de Eredivisie te helpen. Dat is nog niet gelukt. Dan weet je dat er kritiek komt. Maar ik vind wel dat wij ook pech hebben gehad, want de afgelopen twee jaar waren we er dichtbij."

De middenvelder voelt dat de Sparta-selectie kwaliteit herbergt. "Maar het komt er niet uit, dus neemt de druk toe, maar ik vind nog steeds dat wij een goede selectie hebben. Ik heb er begrip voor dat supporters kritiek leveren. Ze verwachten ons bovenin de Jupiler League. Het is terecht dat ze boos zijn, ze willen resultaat zien, goed voetbal en veel strijd. Het staat alleen positioneel nog niet goed bij ons."

Ook Voskamp ziet Sparta ploeteren in de eerste fase van het seizoen. "Het is moeilijk om je vinger erop te leggen hoe dat komt. Ik denk dat het ook met vertrouwen te maken heeft", zegt de spits. "In fases hebben we het wel laten zien, maar veel te weinig. Ik denk toch dat we de lijn die wij hebben ingezet moeten blijven volgen."
Watching Football Is Not A Crime

Galdiano

Er is op dit moment een onderzoek gaande onder voetbal supporters mbt de jupiler league!
Oa vragen over speeltijd en belofte teams komen erin terug. 

Ik heb hem heel negatief ingevuld ( voor het geval als we al degraderen)

Link: https://voetbal.questionpro.com/
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer


Bernardo


Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Lore

Dat Dordrecht! Mooie uitslag, super start!

SCCornjum

FC Dordrecht heeft zaterdag op overtuigende wijze de topper in de Jupiler League tegen VVV-Venlo gewonnen. De koploper was voor eigen publiek aan de Krommedijk met 5-0 te sterk voor de Limburgse ploeg.

De doelpunten kwamen van Yoëll van Nieff (twee), Paul Gladon, Rihairo Meulens en Giovanni Korte. De score had zelfs nog hoger uit kunnen vallen en dat had VVV, dat waardeloos speelde, vooral aan zichzelf te danken. De Venlonaren maakten geen moment aanspraak op een doelpunt.

Dankzij de zege verstevigde het elftal van trainer Harry van den Ham de eerste plaats in de Jupiler League, met negentien punten uit zeven duels. VVV bleef op dertien staan.

Naast VVV moest namelijk ook Telstar terrein prijsgeven op FC Dordrecht. De club uit Velsen-Zuid, goed begonnen aan het seizoen met dertien punten uit zes duels, verloor met 3-0 bij De Graafschap. Tim Bakens, Tim Vincken en Jerry van Ewijk maakten de doelpunten op De Vijverberg. Excelsior boekte bij MVV Maastricht de tweede zege op rij, door een doelpunt in de 75ste minuut van Kevin Vermeulen: 0-1.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Een aantal supporters van Willem II zal zondag rond het competitieduel met Jong PSV protesteren tegen de deelname van beloftenteams aan de Jupiler League. Dat meldt het Brabants Dagblad.

"Ze hebben geen sportieve prestatie geleverd om toegelaten te worden tot deze competitie. Ze doen mee voor spek en bonen, werken competitievervalsing in de hand, kunnen niet promoveren, kunnen wel de 100.000 euro die staat voor het winnen van een periodetitel opstrijken etcetera", vatten de fans hun grieven samen.

Jong PSV, Jong Ajax en Jong Twente spelen sinds dit seizoen op het tweede niveau, tot ergernis van een deel van de Willem II-achterban. Als protest zullen de fans geen spandoeken ophangen in het stadion. Bovendien zullen zij de eerste twintig minuten en dertien seconden van de wedstrijd zwijgen, verwijzend naar het jaar 2013 waarin de beloftenteams in de Jupiler League zijn toegelaten.
Watching Football Is Not A Crime

Nightmarelwd

Citaat van: SCCornjum op september 08, 2013, 07:12:10
FC Dordrecht heeft zaterdag op overtuigende wijze de topper in de Jupiler League tegen VVV-Venlo gewonnen. De koploper was voor eigen publiek aan de Krommedijk met 5-0 te sterk voor de Limburgse ploeg.



Het was een leuke wedstrijd van de kant van Dordt en er was zelfs sfeer op de tribunes.
MI-Sider for Life

Eewal

Citaat van: SCCornjum op september 08, 2013, 07:17:34
Een aantal supporters van Willem II zal zondag rond het competitieduel met Jong PSV protesteren tegen de deelname van beloftenteams aan de Jupiler League. Dat meldt het Brabants Dagblad.

"Ze hebben geen sportieve prestatie geleverd om toegelaten te worden tot deze competitie. Ze doen mee voor spek en bonen, werken competitievervalsing in de hand, kunnen niet promoveren, kunnen wel de 100.000 euro die staat voor het winnen van een periodetitel opstrijken etcetera", vatten de fans hun grieven samen.

Jong PSV, Jong Ajax en Jong Twente spelen sinds dit seizoen op het tweede niveau, tot ergernis van een deel van de Willem II-achterban. Als protest zullen de fans geen spandoeken ophangen in het stadion. Bovendien zullen zij de eerste twintig minuten en dertien seconden van de wedstrijd zwijgen, verwijzend naar het jaar 2013 waarin de beloftenteams in de Jupiler League zijn toegelaten.


is inderdaad een waardeloze competitie geworden zo. moet er echt niet aan denken daar weer in te spelen....