Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

rudie

Zeker als je hier nu kijkt is the only way up.... https://nos.nl/teletekst#830

DayDreamer

Citaat van: Dokkumer op september 02, 2017, 14:21:11
Positief denken, het kan in ieder geval niet meer slechter dit seizoen! We kunnen nu alleen maar omhoog kijken  |:)

We kunnen degraderen Dok  :proost, al zie ik dat niet gebeuren.

speculeter

Voorlopig draaien veel ploegen nog niet geweldig.
Winnen we dan staan we in de grote middenmoot en slechts 4 punten achter Nec.

Dokkumer

Citaat van: DayDreamer op september 03, 2017, 08:54:13
We kunnen degraderen Dok  :proost, al zie ik dat niet gebeuren.
Yup, we staan op de degradatieplaats

Collingwood

Jong Ajax - Telstar 1-1
Jong PSV - NEC 3-3 (NEC stond 1-3 voor en miste bij 1-2 een penalty).

We staan nu slechts 6 punten achter de koploper, ondanks onze lastige start.  :proost
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Dit weekend nec-mvv...
En wij tegen Rkc dus kan mooi weekend worden.

Galdiano

Citaat van: Collingwood op september 25, 2017, 21:55:28
We staan nu slechts 6 punten achter de koploper, ondanks onze lastige start.  :proost

5 punten.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Collingwood

Citaat van: Galdiano op september 26, 2017, 07:03:11
5 punten.

Net hoe je het bekijkt inderdaad, maar ik hoop dat we daar ook boven eindigen.
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

Tot de winter alleen makkelijke thuiswedstrijden, normaal gesproken sta je dan top 3.

Naastismis

Citaat van: Bankzitter op september 26, 2017, 10:14:10
Tot de winter alleen makkelijke thuiswedstrijden, normaal gesproken sta je dan top 3.

Jong Utrecht rekende ik ook tot een makkelijke thuiswedstrijd.....

Holwerd voor Cambuur

De Nederlandse voetbalpiramide gaat per maart 2018 mogelijk drastisch veranderen. De KNVB laat maandagavond via de officiƫle kanalen weten dat vertegenwoordigers van amateurvoetbal en betaald voetbal overeenstemming bereikt hebben over het te volgen traject naar vernieuwing van de voetbalpiramide. De KNVB heeft daarbij onder meer bepaald dat er dit seizoen en komende jaargang geen teams zullen degraderen uit en promoveren naar de Jupiler League.

De buitengewone bondsvergadering van de KNVB is het gevolg van de forse kritiek die de voetbalpiramide recentelijk te verwerken heeft gekregen. Zo wordt onder meer de instroom van extra beloftenteams in de Jupiler League fors bekritiseerd, terwijl ook de verplichte promotie en de licentie eisen vraagtekens oproept bij clubs.

De KNVB heeft in het traject naar een vernieuwde voetbalpiramide twee verkenners aangesteld die bij het amateur- en betaald voetbal de wensen van clubs in kaart gaan brengen. "Het is goed dat er nu een duidelijk traject ligt waarin iedereen zich kan vinden", aldus bondsvoorzitter Michael van Praag. "We moeten er samen uitkomen en daarom samen terug naar de tekentafel. Daar zullen we ons gemeenschappelijke doel moeten herbevestigen en samen moeten kijken hoe en waarmee we dat gaan realiseren."

Tijdens de bondsvergadering zijn er reeds een aantal bindende besluiten genomen. Zo zal de licentie-eis voor het minimumaantal contractspelers in de tweede en derde divisie worden versoepeld per dit seizoen al worden versoepeld en zal er geen promotie/degradatie plaatsvinden tussen tweede en eerste divisie. Daarnaast zal in het seizoen 2018/19 een maximumaantal beloftenteams actief zijn in de tweede divisie, derde divisie en de hoofdklasse.

Van Praag hoopt dat het traject naar een vernieuwde voetbalprimade snel vorm zal krijgen. "Dat vraagt van iedereen een open en coƶperatieve opstelling", vervolgt hij. "Geen loopgravendiscussie, maar een open dialoog. Geen vooringenomen stellingen, maar zonder randvoorwaarden het gesprek aangaan. Goed te zien dat alle partijen hier ook voor open staan."

Lees meer op www.voetbalzone.nl
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Galdiano

Citaat van: Bankzitter op september 26, 2017, 10:14:10
Tot de winter alleen makkelijke thuiswedstrijden, normaal gesproken sta je dan top 3.

Jong Utrecht? RKC?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 02, 2017, 22:21:42


Tijdens de bondsvergadering zijn er reeds een aantal bindende besluiten genomen. Zo zal er geen promotie/degradatie plaatsvinden tussen tweede en eerste divisie. Daarnaast zal in het seizoen 2018/19 een maximumaantal beloftenteams actief zijn in de tweede divisie, derde divisie en de hoofdklasse.


Uhhhhh....geen degradatie? Lekker eerlijk voor Achilles! En daarnaast mooi kut dat jong AZ of jong Utrecht er nu niet meer uit kan!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op oktober 04, 2017, 15:25:07
Uhhhhh....geen degradatie? Lekker eerlijk voor Achilles! En daarnaast mooi kut dat jong AZ of jong Utrecht er nu niet meer uit kan!
Schandalig voor achilles. Wel degraderen en dan niet terug kunnen  ( al staan ze nu middenmoot)
Henk, held, bedankt