Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: moodygrunn op april 26, 2013, 22:05:03
Fortuna moet op bezoek bij MVV, dus daar zou ik nog maar niet vanuit gaan
Vanavond juh dwaas  :_schater

Galdiano

Er werden trouwens ook fakkels het veld opgegooid bij Volendam, stuk kunstgras is weggeschroeid.

Maar punten in mindering ;)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

speculeter

Citaat van: Galdiano op april 26, 2013, 23:47:39
Er werden trouwens ook fakkels het veld opgegooid bij Volendam, stuk kunstgras is weggeschroeid.

Maar punten in mindering ;)
mijn voorstel:twee punten in mindering

Holwerd voor Cambuur

Haha, misschien wordt t wel Fortuna - Roda in de play offs. Zou toch wel gaaf zijn als die Fortunezen Roda uit de eredivisie knikkeren :y
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Yellow Army

Area 58

SCCornjum

SC Veendam heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar terug te keren in het betaald voetbal. Die plannen werden donderdagavond duidelijk gemaakt tijdens een besloten bijeenkomst voor sponsoren en andere genodigden.

Het ter ziele gegane Veendam wil een doorstart maken in het amateurvoetbal en van daaruit opklimmen naar het niveau waar het op uitkwam, de Jupiler League. Donderdag werd bekend dat er inmiddels een plan van aanpak ligt, meldt RTV Noord.

Een sluitende en realistische begroting is nog een struikelblok, maar Veendam wil nog steeds op korte termijn het plan bij de KNVB indienen. "We zitten wat dat betreft precies op schema", verteldejurist Peter Fousert, die het woord voert voor het interim-bestuur.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

FC Volendam vierde vrijdagavond een klein feestje. De club uit het vissersdorp won nipt van MVV en blijft daardoor titelfavoriet. Op bezoek bij Go Ahead Eagles moet het volgende week gebeuren.

Jack Tuyp scoorde vrijdag niet, maar zat daar geen moment mee. "Ik ben heel blij dat we na de 1-1 onze ruggen hebben gerecht en nog de 2-1 maken", sprak hij tegen Eredivisie Live. "We verzuimden de 2-0 te maken en dan blijft het gevaarlijk."

De voorsprong op nummer twee Cambuur blijft twee punten. "We wisten van tevoren eigenlijk wel dat Cambuur zou winnen en dat we het zelf moeten doen. Het moet volgende week dan maar gebeuren", aldus Tuyp, die met zijn teamgenoten al wel een klein feestje vierde. "De ontlading was in ieder geval behoorlijk na afloop van de wedstrijd."

SCCornjum

Gert Kruys kijkt voor het eerst terug op zijn korte periode als trainer van FC Dordrecht. De oefenmeester volgde in de winterstop Harry van den Ham op, maar was na een paar weken alweer vertrokken.

"Ik had veel zin in mijn avontuur bij FC Dordrecht, maar het werkte niet meer met Marco Boogers", verklaart Kruys in gesprek met RTV Rijnmond. De coach was eerder ook al vier jaar werkzaam aan de Krommedijk, maar ergerde zich nu mateloos aan de aanwezige technisch manager.

"Ik had in het verleden ook goede discussies met Boogers. Maar nu werkte het niet meer zo, want hij heeft op technisch gebied meer te zeggen gekregen dan destijds. Ik wil als hoofdtrainer de opstelling en de wissels bepalen, dat wil elke trainer, maar Marco is wel vrij dominant", aldus Kruys, die nu trainer is van VV IJsselmeervogels. Virgil Breetveld is werkzaam als coach van Dordt.

SCCornjum

De strijd om het kampioenschap in de Jupiler League wordt pas tijdens de laatste speelronde beslist. Zowel koploper FC Volendam als concurrent sc Cambuur kwam vrijdag tot winst.

Daardoor bleef het verschil tussen beide titelkandidaten twee punten, in het voordeel van de Noord-Hollanders. De ploeg van trainer Hans de Koning ontsnapte aan puntenverlies tegen MVV Maastricht door een laat doelpunt van Michiel Kramer: 2-1.

Volendam gaat volgende week vrijdag op bezoek bij Go Ahead Eagles, Cambuur neemt het in Rotterdam op tegen Excelsior. Bij een gelijk puntentotaal beslist het doelsaldo. Dat is licht in het voordeel van Volendam.

De ploeg van De Koning had vrijdag al kampioen kunnen worden als Cambuur punten zou verspelen. De club uit Leeuwarden had in eigen huis echter geen problemen met FC Emmen: 4-0. Volendam maakte het zichzelf moeilijk in het volgepakte Kras Stadion door na het vroege openingsdoelpunt van Raymond Fafiani niet door te drukken.

Volendam liet de mooiste kansen liggen en dat werd twintig minuten voor tijd afgestraft door Bryan Smeets, die MVV langszij bracht (1-1). Op dat moment stond Cambuur virtueel weer naast Volendam. Kramer zorgde in de 84ste minuut echter voor opluchting in het vissersdorp.

brambo3004

Je moet je niet blindstaren op social media, maar als je die berichten mag geloven hebben de egels Eagles (w:)) niet zoveel trek in een kampioensfeestje van die palingboeren in Deventer, dus hopelijk gaan ze dr vol op (en dan doen gemotiveerde Eagles echt niet onder voor die nerveuze wijdbroeken)

Dokkumer

Er zijn zelfs een aantal die hun principiĆ«le haat tegen ons even aan de kant zetten  :_schater
Ik hoop in ieder geval dat de koekhappers flink zin in paling hebben :D

Destroyer

Egels lusten paling rauw  :devil
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur Liwwadden

In dat gehucht waar men stinkt naar aal
Doet elke wijdbroek het anaal.

Men is niet vies van neef of nicht
Door een ieder wordt een groot gezin gesticht.

Zodoende lijkt men veel op elkaar
Een nadeel is soms doet men raar.

Een voetbal ploegje is er ook nog steeds
Volgend jaar wederom weer in de Jupiler reeks.

Ten koste van de Geel Blauwe reus
Gaat de titel voorbij aan wijdbroeks neus.

Why these little hearts on your shirt,
are you a gay club?

SCCornjum

FC Volendam blijft op promotiekoers dankzij de 2-1 overwinning op MVV Maastricht. Voor het oog van zevenduizend toeschouwers slaagden de oranjehemden er vrijdagavond in om de koppositie te behouden.

"Dat je zo'n wedstrijd mag spelen", begon De Koning zijn relaas, geciteerd door de website van FC Volendam. "We hadden het na die gelijkmaker moeilijk, maar wisten ons te herstellen. Na goed werk van Nick Coster kon Michiel Kramer revanche nemen door in de slotfase 2-1 te maken. Als je dit presteert, moet je het willen en kunnen afmaken volgende week."

De oefenmeester merkte in de openingsfase niettemin een bepaalde spanning op. "Ik miste de soepelheid. Er stond ook heel wat op het spel. Henny Schilder en Raymond Fafiani konden niet voorkomen dat Bryan Smeets voor MVV scoorde."

Volendam heeft een voorsprong van twee punten op achtervolger SC Cambuur. Vanwege het betere doelsaldo is een punt op bezoek bij Go Ahead Eagles in principe genoeg voor de titel, tenzij de Liwwadders ruim zegevieren bij Excelsior.