Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Helmond Sport en FC Dordrecht verkeren niet langer in acute financiële nood. Beide clubs meldden vrijdag dat ze een brief van de KNVB hebben gekregen, waarin hun promotie werd bevestigd.

Zowel Helmond Sport als FC Dordrecht verkeert vanaf vrijdag in de zogeheten Licentiecategorie II, liet de KNVB weten. De Brabantse club is dit seizoen nog in de race voor promotie naar de Eredivisie, terwijl Dordt de elfde plek bezet.

Clubs in categorie I staan onder verscherpt toezicht van de voetbalbond. Eind januari werd bekend dat ADO Den Haag, Fortuna Sittard, sc Veendam, Helmond Sport en FC Dordrecht in die gevarenzone zaten. Veendam is inmiddels failliet.

Over het aantal clubs dat zich nu nog in categorie I bevindt, kon de KNVB nog niets zeggen. De bond wacht de beroepsperiode nog af.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

FC Volendam heeft vrijdagavond voor de zesde keer op rij gewonnen in de Jupiler League. In Rotterdam was de koploper ditmaal te sterk voor Excelsior: 1-3. Door de zege staat Volendam nu vijf punten los van sc Cambuur, dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld.

Ludcinio Marengo maakte in de 21ste minuut de 0-1 voor de Wijdbroeken. Vlak voor rust maakte Levi Schwiebbe er 0-2 van. Michiel Kramer (foto) tilde de marge na een uur spelen naar drie. Een klein kwartier voor tijd verkleinde invaller Mick van Buren de achterstand naar 1-3.

De wedstrijd tussen de nummers drie en vier van de ranglijst, Helmond Sport en Sparta, eindigde onbeslist. Emrullah Güvenç bracht de Brabanders in de eerste helft op voorsprong, maar aanvoerder Steef Nieuwendaal redde nog een punt voor de Rotterdammers na rust. Helmond blijft daardoor derde en Sparta vierde. Sparta heeft nog niet gewonnen sinds Henk ten Cate aan het roer staat op Het Kasteel.

Nummer 5 MVV Maastricht kon door het gelijke spel in Helmond dichter bij de topploegen in de Jupiler League komen en dat lukte. Op bezoek bij FC Den Bosch wonnen de Limburgers: 1-2. Tom van Weert zette Den Bosch op 1-0, waarna Tom van Hyfte gelijkmaakte. In de slotminuut hielp Lloyd Borgers MVV aan de zege.

Het duel tussen FC Dordrecht en De Graafschap eindigde in een overwinning voor de thuisclub: 2-1. Anco Jansen benutte na een half uur een penalty voor de 'Superboeren'. Fouad Idabdelhay bracht Dordrecht twintig minuten voor tijd op gelijke hoogte, waarna Josimar Lima matchwinner werd.

In Velsen werd het eveneens 2-1 bij Telstar - FC Oss. Marc Koot bracht de de bezoekers op voorsprong. Invaller Rhys Philip Elliott Murphy herstelde het evenwicht. Matusiwa bezorgde Telstar vlak voor tijd alsnog de drie punten.

In Deventer eindigde de wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en hekkensluiter FC Eindhoven zoals die begon: 0-0. FC Emmen won thuis met 3-0 van Almere City FC door doelpunten van Wout Weghorst, Marvin Wijks en Anmar al Mubaraki.
Watching Football Is Not A Crime

Destroyer

Wat een vies stink clubje dat Volendam. Bij thuiswdstrijden amper 3000 man, en bij excelsior een vol uitvak  :R Ow, wat hoop ik dat ze op hun bek gaan!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

papagaaiensoep

Dat MVV ... dat su nog wel eens voor een verrassing kenne zorge bij de Palingboerkes.

oost058

bron: vi.nl

Topklassekampioen Achilles '29 wil naar Jupiler League
22/04/2013 20:55

Nadat de eerste divisieclubs het plan om tweede elftallen al komend jaar toe te laten tot de eerste divisie torpedeerden is de KNVB op zoek andere mogelijkheden de eerste divisie volgend jaar toch van vers bloed te voorzien. De afgelopen dagen werd vanuit Zeist gepoogd volgend jaar minimaal een amateurclub te bewegen om komende zomer naar de Jupiler League te promoveren.

Achilles '29 werd afgelopen weekend opnieuw kampioen van de Zondag Topklasse. Voorzitter Harrie Derks beaamt dat de club in gesprek is met de KNVB. 'Afgelopen maandag stond er een gesprek gepland, maar door de feestelijkheden in Groesbeek, kon ik daar niet bij zijn', aldus Derks.

'Maar voor ons is het eigenlijk heel simpel. Wij willen graag in de Jupiler League spelen, maar dan wel op onze voorwaarden', vervolgt de voorzitter. Achter de schermen liet de KNVB al weten, dat veel zaken die eerder onbespreekbaar waren, nu wel mogelijk zijn. Directeur Bert van Oostveen houdt zich intensief bezig met het dossier. Veel kans op een snelle entree van een Topklasser is er echter niet.

Derks gaat binnenkort weer om de tafel met de bond. maar kan zich niet voorstellen dat er al komend seizoen sprake kan zijn van een entree van Achilles '29. 'Nee, dat lijkt me veel te snel. Er moet nog over een boel zaken gepraat worden.'

SCCornjum

Soufian El Hassnaoui is per direct uit de selectie van De Graafschap gezet. De club uit Doetinchem wil in de slotfase van het seizoen alleen selectiespelers 'die zich volledig en onvoorwaardelijk in dienst stellen van het team'.

Dat was in de ogen van de technische staf van de Superboeren niet het geval bij El Hassnaoui. Vorig jaar hoopte de speler al op een transfer, maar daar kwam het niet van.

De 23-jarige aanvaller kwam dit seizoen slechts tot vijftien wedstrijden, waarvan elf als basisspeler. Daarin maakte hij zes treffers. 'In de belangrijke slotfase van dit seizoen moet iedereen zich kunnen schikken in welke rol dan ook', meldt De Graafschap. Afgelopen vrijdag stond El Hassnaoui nog gewoon in de basis tijdens de verloren wedstrijd tegen FC Dordrecht (2-1).
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Harry van den Ham keert volgend seizoen terug als hoofdtrainer van FC Dordrecht. De 58-jarige Utrechter kwam maandag een contract voor één jaar overeen met het bestuur van de club uit de Jupiler League.

Van den Ham zat dit seizoen al enkele maanden als interim-trainer op de bank bij Dordrecht. De oud-prof verving in de eerste helft van dit voetbaljaar de zieke en inmiddels overleden Theo Bos.

Van den Ham besloot eind december zijn functie per direct neer te leggen. Hij werd opgevolgd door Gert Kruys, maar ook die was al snel weg. Virgil Breetveld zit sinds februari als interim-trainer op de bank. Dordrecht staat met nog twee wedstrijden te gaan negende.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


Citaat van: oost058 op april 22, 2013, 21:15:10
bron: vi.nl

Topklassekampioen Achilles '29 wil naar Jupiler League
22/04/2013 20:55

Nadat de eerste divisieclubs het plan om tweede elftallen al komend jaar toe te laten tot de eerste divisie torpedeerden is de KNVB op zoek andere mogelijkheden de eerste divisie volgend jaar toch van vers bloed te voorzien. De afgelopen dagen werd vanuit Zeist gepoogd volgend jaar minimaal een amateurclub te bewegen om komende zomer naar de Jupiler League te promoveren.

Achilles '29 werd afgelopen weekend opnieuw kampioen van de Zondag Topklasse. Voorzitter Harrie Derks beaamt dat de club in gesprek is met de KNVB. 'Afgelopen maandag stond er een gesprek gepland, maar door de feestelijkheden in Groesbeek, kon ik daar niet bij zijn', aldus Derks.

'Maar voor ons is het eigenlijk heel simpel. Wij willen graag in de Jupiler League spelen, maar dan wel op onze voorwaarden', vervolgt de voorzitter. Achter de schermen liet de KNVB al weten, dat veel zaken die eerder onbespreekbaar waren, nu wel mogelijk zijn. Directeur Bert van Oostveen houdt zich intensief bezig met het dossier. Veel kans op een snelle entree van een Topklasser is er echter niet.

Derks gaat binnenkort weer om de tafel met de bond. maar kan zich niet voorstellen dat er al komend seizoen sprake kan zijn van een entree van Achilles '29. 'Nee, dat lijkt me veel te snel. Er moet nog over een boel zaken gepraat worden.'
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Henk de Jong roemt Hemmen en El Makrini, Cambuurfans plotseling gek op cola

EMMEN – Henk de Jong was uiteraard zeer te spreken over de 1-3 winst van zijn ploeg.

Tijdens de persconferentie sprak de interim-trainer vooral zijn waardering uit over Michiel Hemmen. Cambuurs topscorer vierde zijn rentree, na een paar weken afwezigheid door een blessure, met twee knappe doelpunten.

Verder was De Jong tevreden over de volwassen reactie van Mohamed El Makrini toen die er snel door zijn trainer werd afgehaald. El Makrini speelde volgens De Jong met vuur nadat hij een gele kaart had gekregen en er daarna nog een paar keer stevig in vloog. El Makrini deed niet moeilijk toen hij na 23 minuten gewisseld werd voor het latere goudhaantje Hemmen. ,,Zijn reactie was grote klasse", aldus trainer Henk de Jong.

De Jong, die met zijn Cambuursjaal vrolijk afstak tegen de verklaarbaar norse blik van Emmen-trainer Joop Gall, vond dat ,,beide teams voor een typisch Engelse wedstrijd hadden gezorgd".

Hij roemde ook de supporters die dus in groten getale waren op komen draven.

Volgens Cambuurmanager veiligheidszaken Keimpe Vellinga, bezig aan zijn laatste seizoen en dus bijna met pensioen, zaten er zo'n duizend Cambuurfans in het stadion. Een aantal van hen, enkele tientallen, waren door een actie van een plaatselijke supermarkt aan kaartjes gekomen.

,,De aankoop van vier flessen cola in een C1000 in Emmen leverde twee kaartjes voor de wedstrijd op. Reken maar dat een flink aantal Cambuurfans de auto met cola heeft volgeladen", kon Vellinga de vindingrijke fans wel waarderen.

Eenmaal in het stadion werd een groot deel van de 'coladrinkers' naar het supportersvak met Cambuurfans gebracht.

Watching Football Is Not A Crime

Chipke

Cambuur om 10:45 in VI Radio!

Chipke


Dokkumer

Is het nog terug te luisteren? Op mijn werk had ik niet de mogelijkheid om mee te genieten -geen geluid uit die rammelkasten daar-

Chipke

Citaat van: Dokkumer op april 23, 2013, 12:31:54
Is het nog terug te luisteren? Op mijn werk had ik niet de mogelijkheid om mee te genieten -geen geluid uit die rammelkasten daar-

Wordt vanmiddag geloof ik herhaalt! Dan geef ik het wel even aan...

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op april 23, 2013, 12:31:54
Is het nog terug te luisteren? Op mijn werk had ik niet de mogelijkheid om mee te genieten -geen geluid uit die rammelkasten daar-
http://www.vi.nl/VI-TV-1/VI-Media.htm?linkedVideo=239873
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

 :thumbsup bedankt grieskieker :D  |:)