Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Goudvinger

Citaat van: Destroyer op april 17, 2013, 18:50:58
Mooi stukje over ruud ter heide in de huis aan huis...
'Van mij mag cambuur promoveren'

... En ruud ter heide komt er aan  ;) :scc

Dan mag hij er maandag en vrijdag wel een stuk of 20 in eigen goal schieten, hebben we qua doelsaldo niets meer te vrezen van Volendam  |:)

Yellow Army



LEEUWARDEN - Nog drie finales.

Met slechts twee punten achter koploper FC Volendam zijn de kansen op rechtstreekse promotie groter dan ooit. Nog drie wedstrijden zijn er te gaan. Elke wedstrijd is een finale, te beginnen tegen FC Emmen.

Ruud ter Heide, spits van FC Emmen, rekent op twee mooie wedstrijden. ,,Er staat voor ons niets meer op het spel, maar wij kunnen het elke ploeg in de Jupiler League moeilijk maken. Vooral tegen topclubs spelen wij onze beste wedstrijden. Cambuur moet winnen, wij kunnen vrijuit voetballen, maar we hebben ook een morele verplichting. Dit jaar was teleurstellend, maar we willen nog wat laten zien. Dat geldt zeker voor mijzelf. Na dit seizoen stop ik met betaald voetbal. Dan ga ik voor hoofdklasser SVZW uit Wierden spelen.''

Ter Heide tekende een contract voor drie jaar. ,,Ik heb bewust voor deze uitdaging gekozen omdat ik me op mijn maatschappelijke carrière wil gaan richten. Naast het voetballen bij SVZW ga ik de trainerscursus oefenmeester twee en drie doen. Daar heb ik veel zin in.''

Ter Heide dient zijn nog doorlopende contract bij Emmen – tot medio 2014 – dus niet uit. ,,Ik was er wel klaar mee. Met FC Emmen en met de Jupiler League. Voetballen is mooi, maar het gevoel is niet meer hetzelfde als vroeger. Ik heb er lang over nagedacht. Privé heb ik het nodige voor de kiezen gehad, ik ben gescheiden en heb de zorg voor mijn zoontje. Daarnaast zijn de gebeurtenissen bij FC Emmen me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik merk dat ik het minder goed kan afsluiten dan ik verwacht had. Het was tijd voor een nieuwe uitdaging.''

De spits die ook voor SC Cambuur uitkwam, doelt op het akkefietje met trainer Joop Gall. Ter Heide werd eerder dit seizoen uit de selectie gezet voor een vermeend gebrek aan motivatie. ,,Daar wil ik verder niets meer over zeggen. Dat is uitgepraat, maar ik hoef er niet om te liegen, ik heb er wel een tik van gehad. Dat neemt niet weg dat ik het seizoen goed wil afsluiten. Daar ben teveel voetballer voor. Ik wil die laatste wedstrijden winnen en hoop nog een paar doelpunten te maken. Maar ik ben heel eerlijk, ik gun Cambuur het kampioenschap. Ik heb er zelf een fantastische tijd meegemaakt. Die club is voor mij heel speciaal. Van mij mogen ze promoveren."

Tekst Alfred Lehmann.
Area 58

Destroyer

Maar ik ben heel eerlijk, ik gun Cambuur het kampioenschap. Ik heb er zelf een fantastische tijd meegemaakt. Die club is voor mij heel speciaal. Van mij mogen ze promoveren."

Jammer, dat hij het hier nooit echt heeft kunnen maken. Ik gun hem het allerbeste, maar hoop echt dat hij maandag en vrijdag een paar steekjes laat vallen  ;)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Net te licht voor de top JL, maar verder een super aardige speler die altijd even tijd voor de supporters maakt. |:)

SCCornjum

Citaat van: Dokkumer op april 18, 2013, 17:54:52
Net te licht voor de top JL, maar verder een super aardige speler die altijd even tijd voor de supporters maakt. |:)
Klopt en pakt laatste weken bij emmen zijn goaltjes grrr
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


Een werkgroep die is opgericht door de clubs uit de Jupiler League komt over drie weken met aanbevelingen voor de toekomst van het tweede niveau in Nederland. Die noodzaak is er na het faillissement van AGOVV en SC Veendam.

"De competitieopzet, de doorstroming vanuit de topklasse, de verdienmodellen, de nacompetitie, de toevoeging van de beloftenteams, alles wordt bekeken", zegt Simon Kelder, voorzitter van de Coöperatie Eerste Divisie, in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Er zijn wel zestig varianten te bedenken voor een nieuwe opzet. We sluiten niets uit."

De intentie is er om nog voor volgend seizoen veranderingen door te voeren. "In de huidige opzet zouden de clubs volgend jaar slechts dertig wedstrijden spelen en dat is te weinig. Het idee is om voor volgend seizoen al veranderingen door te voeren. Zodra het onderzoek klaar is, gaan we bekijken wat wel op korte termijn kan worden veranderd en wat niet."
Watching Football Is Not A Crime

Dokkumer

Citaat van: SCCornjum op april 19, 2013, 02:48:25
Klopt en pakt laatste weken bij emmen zijn goaltjes grrr
De komende week in ieder geval niet :D

mscc

Citaat van: SCCornjum op april 19, 2013, 02:51:29

"De competitieopzet, de doorstroming vanuit de topklasse, de verdienmodellen, de nacompetitie, de toevoeging van de beloftenteams, alles wordt bekeken", zegt Simon Kelder, voorzitter van de Coöperatie Eerste Divisie, in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Er zijn wel zestig varianten te bedenken voor een nieuwe opzet. We sluiten niets uit."

Mag toch hopen dat ze dat niet serieus van plan zijn..

Goudvinger

Citaat van: mscc op april 19, 2013, 10:47:43
Mag toch hopen dat ze dat niet serieus van plan zijn..

Is inmiddels voor komend seizoen van de baan, de clubs hebben al tegen de toetreding van de belofte-elftallen gestemd.

Goudvinger

FC Emmen spaart Ter Heide voor waardig afscheid in slotduels

Ruud ter Heide wordt de komende twee duels van FC Emmen gespaard. De topscorer van de Jupiler League-club zegt het profvoetbal na dit seizoen vaarwel. Omdat de spits in de laatste twee competitiewedstrijden in actie wil komen en momenteel niet helemaal fit is, zit hij vrijdag- en maandagavond op de bank. De Drentenaren spelen dan thuis tegen Almere City FC en SC Cambuur Leeuwarden.

Uit tegen Cambuur en voor eigen publiek tegen FC Oss kan Ter Heide dan spelen. "Ik heb Ruud gevraagd wat hij wilde, want als ik hem tegen Almere City en maandag thuis tegen Cambuur laat starten is de kans aanwezig dat hij geblesserd is voor de laatste twee duels. Hij wil zelf heel graag nog in het stadion van zijn oude club spelen en daarna in de thuiswedstrijd tegen FC Oss met een mooie bos bloemen van het veld stappen", vertelt Emmen-trainer Joop Gall aan RTV Drenthe.

"Ik vind ook dat Ruud dat verdiend heeft, ondanks ons issue in de eerste helft van de competitie. Ik verweet hem iets, hij was het daar niet mee eens. Dat was zijn goed recht. Daarna heeft hij het overigens goed opgepakt. Maar dat geschil is veel te klein om hem geen waardig afscheid te bieden voor alles wat hij voor deze club, maar ook andere clubs heeft betekend", zegt de oefenmeester, die Wout Weghorst als vervanger opstelt. Jorrit Kunst, Said Bakkati en Tom Hiariej zijn de andere geblesseerden.

http://www.soccernews.nl/news/194012/FC_Emmen_spaart_Ter_Heide_voor_waardig_afscheid_in_slotduels#ixzz2QtjFB1ab

Unknown

Uit tegen ons dan ook maar een publiekswissel  |:)

gobo

Citaat van: mscc op april 19, 2013, 10:47:43
Mag toch hopen dat ze dat niet serieus van plan zijn..

Laat ze eerst maar eens kijken naar de promotiemogelijkheden. Die beperken de clubs uit de jupiler nu. Maar daar zullen we wel niets over horen....
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Galdiano

Radio rijnmond aan, en nu ff een goede stream zoeken voor Helmond-Sparta!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Helmond 1-0 voor  :proost

Dikke blunder van Boxel!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

marrumer

is dat niet beter voor ons als het gelijkspel eindigt?