Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

FC Volendam heeft vrijdagavond uitstekende zaken gedaan in de top van de Jupiler League. Zelf won de club met 2-0 van Helmond Sport, terwijl de concurrentie massaal punten liet liggen.

Brandley Kuwas opende in de 19e minuut de score met een droge knal vanaf de rand van het strafschopgebied. Na krap een uur spelen verdubbelde clubtopscorer Jack Tuyp de marge, waarna Michiel Kramer in de slotfase de eindstand op 3-0 bepaalde. Volendam pakt dankzij de overwinning ook de vierde periode. De koploper heeft dankzij de zege nu 54 punten uit 27 duels. Dat zijn er drie meer dan de Brabanders, die ook nog een wedstrijd meer hebben gespeeld.

Sparta in het nauw, MVV haakt af
Helmond Sport blijft ondanks de nederlaag tweede op de ranglijst. Nummer drie Sparta kwam thuis namelijk niet verder dan 0-0 tegen Fortuna Sittard. De rentree van Henk ten Cate als trainer in het betaald voetbal heeft daardoor niet het beoogde resultaat voor de Rotterdammers opgeleverd. Sparta heeft nu een achterstand van vier punten op Volendam, met nog drie duels te spelen.

MVV Maastricht, dat de meeste schade in punten opliep door het faillissement van sc Veendam, kan na vrijdag de titel in de Jupiler League helemaal vergeten. De Limburgers verloren op eigen veld met 2-5 van FC Dordrecht. MVV verloor het duel mede dankzij twee eigen doelpunten. Door de nederlaag staat de ploeg van René Trost nu voor de schier onmogelijke opgave om acht punten in drie wedstrijden goed te maken op Volendam.

Cambuur in het kielzog
Zondag kan SC Cambuur nog enigszins in het kielzog van de ploeg uit het vissersdorp blijven. De Leeuwarders spelen dan de uitwedstrijd bij De Graafschap. Als ze die winnen, zijn ze de nieuwe nummer twee op de ranglijst met twee punten achterstand op Volendam.

FC Oss won thuis van de nummer één na laatst Excelsior met 2-0 door een benutte penalty van Marcel van der Sloot en een doelpunt van Tim Nelemans. Hekkensluiter FC Eindhoven won dankzij drie treffers van Gianluca Maria en een van Serhat Koç met 4-1 van FC Emmen. Ruud ter Heide deed iets terug namens de Drenten.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Pieter Huistra heeft de druk bij SC Cambuur Leeuwarden gelegd. De Graafschap treedt zondag middag aan tegen de Leeuwarders en de hoofdtrainer van De Superboeren mist een aantal spelers.

Frank van Kouwen, Ted van de Pavert, Vlatko Lazic, Tim Vincken en Ties Evers bevinden zich in de lappenmand. "Met Frank gaat het wat beter, hij is weer bezig op het veld. Ted heeft last van zijn enkel. Daar hebben we nog een extra onderzoek naar gedaan. We hopen dat hij snel terug is. Als het goed is hij er voor de play-offs bij. Vlatko heeft ook nog last van zijn enkel en Ties hopen we over twee weken terug te hebben", zei Huistra

De oefenmeester is duidelijk voor het duel met Cambuur. "We willen gewoon winnen. Cambuur zit in een flow en hebben alles om voor te spelen, wat ook extra druk op hun schouders legt. Maar wij richten ons op onszelf. We kunnen naar het doel van de tegenstander verrassender zijn en krijgen teveel tegendoelpunten. Dat zijn twee dingen die we willen verbeteren richting de play-offs."
Watching Football Is Not A Crime

Unknown

Ook al speelt volendam 1 keer gelijk dan nog hebben ze een aanzienlijk beter doelsaldo, zullen toch echt een keer moeten verliezen, 2 keer gelijk is ook goed. Buiten dat moeten wij ook alles winnen natuurlijk.
Het is mogelijk, maar heel groot is de kans niet ben ik bang.  Maar ik ben vooral bang om te euforisch te zijn, want dan is de teleurstelling weer zo groot. En teleurstellingen hebben we al zo vaak gehad...

SCCornjum

De Graafschap bleek zondag niet voor het eerst dit seizoen niet opgewassen tegen één van de titelkandidaten. De nummer acht van de Jupiler League verloor met 1-2 van SC Cambuur, volgens Pieter Huistra vooral omdat zijn ploeg verdedigend stond te schutteren.

"Als ik kijk naar de eerste helft geven we eigenlijk geen kans weg", zegt Huistra op de clubsite. Hij baalt ook van het optreden van scheidsrechter Martin van den Kerkhof. "Bij de 0-1 maakte Cambuur een duidelijke overtreding. Die miste te scheids, evenals het moment dat wij een strafschop moesten krijgen. Toch werkte mijn ploeg hard. Het kan voetballend beter, dat ziet iedereen. Maar er zit wel spirit in. De jongens willen wel."

"We hebben keihard gewerkt en fysieke kracht getoond. Dan zie je dat er wat kansjes ontstaan voor Cambuur, maar de kansen die zij kregen, waren cadeautjes van onze ploeg. We verdedigden slecht. Als we wat willen in de nacompetitie, dan moet het echt beter. Anders krijgen we het lastig", aldus Huistra, die met De Graafschap beslag legde op één van de periodetitels.

Met goed verdedigen is er nog heel wat mogelijk in Doetinchem. "Als dat lukt in de korte tijd die we voor de play-offs hebben, dan wordt het hier nog een gekkenhuis, zoals mijn collega Henk de Jong al aangaf. Daar ben ik van overtuigd", besluit de oefenmeester.
Watching Football Is Not A Crime

Dokkumer

Citaat van: Unknown op april 14, 2013, 18:11:32
Ook al speelt volendam 1 keer gelijk dan nog hebben ze een aanzienlijk beter doelsaldo, zullen toch echt een keer moeten verliezen, 2 keer gelijk is ook goed. Buiten dat moeten wij ook alles winnen natuurlijk.
Het is mogelijk, maar heel groot is de kans niet ben ik bang.  Maar ik ben vooral bang om te euforisch te zijn, want dan is de teleurstelling weer zo groot. En teleurstellingen hebben we al zo vaak gehad...
Je  vergeet 1 toch belangrijk aspect. Volendam pakte vrijdag de periodetitel en daarna wil de focus nog wel even weg zijn. Dat is waar ik op hoop en stiekem ook wel op reken.

Unknown

Citaat van: Dokkumer op april 14, 2013, 18:51:50
Je  vergeet 1 toch belangrijk aspect. Volendam pakte vrijdag de periodetitel en daarna wil de focus nog wel even weg zijn. Dat is waar ik op hoop en stiekem ook wel op reken.

Ik hoop dat je gelijk hebt. MVV gunt het ons niet, en de egels al helemaal niet. Het is te hopen dat ze beide nog ergens voor moeten spelen.

Goudvinger

Citaat van: Unknown op april 15, 2013, 12:33:06
Ik hoop dat je gelijk hebt. MVV gunt het ons niet, en de egels al helemaal niet. Het is te hopen dat ze beide nog ergens voor moeten spelen.

Fijn staaltje amateurpsychologie, maar beide ploegen willen dolgraag bij de eerste vijf eindigen om de eerste ronde over te slaan.  :y

Dokkumer

Citaat van: Unknown op april 15, 2013, 12:33:06
Ik hoop dat je gelijk hebt. MVV gunt het ons niet, en de egels al helemaal niet. Het is te hopen dat ze beide nog ergens voor moeten spelen.
Ze willen zichzelf zeker niet in de vingers snijden dus gaan zij echt wel vol voor de laatste kansen op een betere klassering. Wat de supporters daar van ons vinden zal mij aan mijn anus oxyderen, zij hoeven die ballen niet expres naast te schieten of over een terugspeelbal te trappen :devil

En Excelsior wil geen laatste worden!

SCCornjum

Moussa Kalisse werd vorige week weggestuurd bij FC Dordrecht, dat hem huurde van Excelsior. De aanvaller heeft zich verbaal misdragen, maar is het niet eens met de ontbinding van het huurcontract.

Kalisse heeft zich volgens de club niet aan de gedragsregels gehouden. "Als mensen zich niet aan afspraken houden, dan moet je zulke maatregelen nemen", zei interim-trainer Virgil Breetveld vorige week.

"Ik vind het belachelijk dat je iemand wegstuurt voor een paar scheldwoorden", reageert Kalisse tegen RTV Rijnmond. Kalisse heeft na de wedstrijd tegen SC Cambuur medespelers beledigd, maar Kalisse denkt dat er een andere reden achter de beschuldigingen zit. "Na Cambuur, toen we met 3-0 hadden verloren, heeft Marco Boogers (technisch manager, red.) in de kleedkamer iedereen aangepakt."

De voetballer vindt dat er bewust dingen zijn gezocht om hem weg bij de club te krijgen. Dat hij heeft gescholden, erkent Kalisse echter meteen. "Ik heb 'opkankeren' gezegd, ik heb 'vieze aap' gezegd. Maar elke voetballer weet dat in een wedstrijd waarin veel emoties en frustraties zitten je dingen gaat zeggen. Ik heb gelijk mijn excuses aangeboden."

Boogers wil tegen dezelfde omroep niet nogmaals op de kwestie ingaan. "Voor mij is het boek gesloten", aldus de technisch manager. RTV Rijnmond meldt dat Kalisse zich ook in het duel met FC Oss, de wedstrijd waar voor de aftrap een minuut stilte in acht werd genomen voor Theo Bos, misdroeg. Hij zou onder meer 'opkankeren' tegen ploeggenoot Jeffrey Fortes hebben gezegd.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

FC Den Bosch heeft maandagavond een simpele zege geboekt in de uitwedstrijd bij Almere City FC. Na negentig minuten stond er een 1-5 stand op het scorebord.

In de eerste helft leek een eenvoudige avond voor FC Den Bosch niet de meest voor de hand liggende optie. De bezoekende ploeg leidde bij rust weliswaar, maar slechts met één doelpunt verschil. Jeffrey Vlug wist als enige te scoren.

Na rust wist Almere geen gelijkmaker te forceren, waar de Brabanders effectief bleken. Moreno Rutten, tweemaal Tom van Weert en Enzio Boldewijn zorgden voor een 0-5 voorsprong. Charles Dissels deed in de slotfase vanaf de stip iets terug namens Almere.

Den Bosch klimt dankzij de zege naar de tiende plek in de Jupiler League, waardoor de play-offs in het vizier blijven. Almere City lijkt daarentegen uit de race te zijn.
Watching Football Is Not A Crime

gobo

Voetbal leeft in Almere. Gister het fenomenale aantal van 941 toeschouwers.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

Chipke

Iemand gister de rotschop van Alfons Arts gezien in Achter De Poorten van het Kasteel?  _O_ _O_

Yellow Army

Citaat van: gobo op april 16, 2013, 10:46:59
Voetbal leeft in Almere. Gister het fenomenale aantal van 941 toeschouwers.

Almere tifosi  :_schater
Area 58

brambo3004

"Welkom in de Almeerse Hel" staat daar op een stoeprand gekalkt :_schater :_schater :_schater

Destroyer

Mooi stukje over ruud ter heide in de huis aan huis...
'Van mij mag cambuur promoveren'

... En ruud ter heide komt er aan  ;) :scc
** Poolwinner 18/19 - 21/22