Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Andre-Lwd

Inderdaad, veruit de minste in de top 8.

denistel

Citaat van: Andre-Lwd op februari 26, 2013, 09:13:51
Citaat van: Galdiano op februari 25, 2013, 22:27:08
Toch had ik liever gezien dat we gewoon hadden gespeeld. Nu ligt de druk bij cambuur, want ze moeten winnen! Als ze verliezen staan ze 7de, bij tweemaal winst sta je gewoon 3 met 2 punten achterstand.

Helemaal mee eens, de druk ligt volledig bij ons, en mensen kijken alleen naar als we die wedstrijden winnen, wat als je verliest, dan sta je 7e met egels en Dord in je nek te hijgen, dan moet je ook nog hopen dat je play-offs haalt. Kan mooi uitpakken, maar vrees het ergste.

zoals het nu staat spelen de 1e 9 play offs en de nummer 10 toch aardig los van
en punten pakken in de inhaal duels dan sta je top 3 hoor.

okkele

en ik zeg dat we kampioen worden.
cruciaal word de graafschap-cambuur ergens in april.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Galdiano

Citaat van: okkele op februari 26, 2013, 12:08:41
en ik zeg dat we kampioen worden.
cruciaal word de graafschap-cambuur ergens in april.

Deze staat ook in mijn agenda aangeduid als belangrijk!
Zondag. Buscombi, geen uitkaart, eerste zonnestralen en 3 punten!
En heel veel  :proost


When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Treb

Als er een jaar is wanneer het echt kan, is het dit jaar wel!  |:)

SCCornjum

Citaat van: Treb op februari 26, 2013, 16:43:28
Als er een jaar is wanneer het echt kan, is het dit jaar wel!  |:)

Zo'n gevoel heb ik ook al een tijdje, afgelopen vrijdag was het nivo niet al te best.
Maar de top 3 speelt nog erger.....
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Sparta ging maandag met maar liefst 5-1 onderuit tegen FC Den Bosch. "Het is onbegrijpelijk. We hebben terecht verloren", vertelde de teleurgestelde Sparta-coach Michel Vonk na het duel.

Sparta begon nog goed aan de wedstrijd, maar incasseerde daarna veel tegentreffers. "Misschien ging het wel te makkelijk", aldus de teleurgestelde oefenmeester tegenover RTV Rijnmond. "We voetbalden lekker, maar daarna geven we het heel kinderlijk weg en waren we niet in staat om tot voetbal te komen. Het zag er niet uit. We zakten met de hele ploeg door de ondergrens. Dat is heel kwalijk. In de rust probeer je het nog terug te zetten, maar we waren geen schim meer van wat we waren."

"Met Gijs (Luirink, red.) hebben we nog geprobeerd om voorin alles of niets te spelen, maar dan zie je dat je nog meer achteruit moet rennen en er nog een om je oren krijgt. Het is schandalig, ongelooflijk", geeft de coach aan. "Je nestelt jezelf in de moeilijkheden omdat je niet in staat bent om een tegenslag te verwerken. Daar moeten we het zeker over hebben."

"Ik had dit niet verwacht", gaat Vonk verder. "Als je vier wedstrijden wint en je geeft die voorsprong weg, dan ben je niet volwassen genoeg. Misschien zijn we dan ook wel te lief. We staan weer even met onze voeten op de aarde. Aanstaande vrijdag moeten we zorgen dat we weer de drie punten halen."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Sparta Rotterdam heeft maandagavond een dramatische nederlaag geleden in de Jupiler League. De lijstaanvoerder verdedigde tegen FC Den Bosch een voorsprong van vier punten op MVV Maastricht, maar verloor op eigen veld met 1-5.

Iliass Bel Hassani bracht Sparta na zes minuten nog wel op voorsprong. Een kwartier later ging het echter faliekant mis met de Rotterdammers. Tom van Weert bracht FC Den Bosch langszij, waarna een minuut later ook de 1-2 een feit werd. Randy Wolters was de maker.

Na rust hield de malaise aan voor de Kasteelheren. Wolters nam ook de derde Den Bosch-treffer voor zijn rekening, Benjamin van den Broek de vierde en het slotakkoord kwam op naam van Ralf Seuntjens.

MVV wint in Oss
MVV Maastricht profiteerde optimaal van de harde nederlaag van de concurrent. De Limburgse club won met 0-2  bij FC Oss. Het duurde tot de 82ste minuut voordat de cruciale treffer tot stand kwam, via Tom Van Hyfte. Michael La Rosa zorgde vlak daarna voor de beslissing. MVV komt dankzij de uitzege op één punt van Sparta.

De Graafschap en FC Volendam halen uit
In de strijd om de periodetitel hebben De Graafschap en FC Volendam goede zaken gedaan. Beide kandidaten boekten ruime overwinningen, respectievelijk op Go Ahead Eagles (5-2) en FC Dordrecht (6-1).

Anco Jansen bracht De Graafschap na twintig minuten op voorsprong. Een eigen doelpunt van Timothy van der Meulen bracht de bezoekers na rust langszij, maar aan de andere kant passeerde Jop van der Linden zijn eigen doelman. Via Janssen, Tim Vincken en Piotr Parzyszek liep de score vervolgens verder op.  In de slotfase deed Cas Peters nog iets terug namens Go Ahead.

FC Volendam wist de strijd om de periodetitel uiterst spannend te houden. Fouad Idabdelhay maakte nog wel een treffer voor Dordrecht, maar wist daarmee geen spannende avond af te dwingen. Michiel Kramer, Raymond Fafiani, Gerry Koning, Ludcinio Marengo, Jack Tuyp wen Robert Mühren bezorgden de oranjehemden een 6-1 zege.
Watching Football Is Not A Crime

Destroyer

Citaat van: SCCornjum op februari 26, 2013, 18:15:35
Citaat van: Treb op februari 26, 2013, 16:43:28
Als er een jaar is wanneer het echt kan, is het dit jaar wel!  |:)

Zo'n gevoel heb ik ook al een tijdje, afgelopen vrijdag was het nivo niet al te best.
Maar de top 3 speelt nog erger.....

Ze hebben het nog grotendeels zelf in de hand. Gas er op en knallen!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

speculeter

Veendam krijgt geen steun vd gemeente.....
Als zij ook failiet gaan?
Wij hebben daar gelijkgespeeld.....
Hoe hebben sparta en mvv het tegen hun gedaan?

Dokkumer

Sparta winst en verlies. MVV weet ik zo niet... Ik hoop in ieder geval wel dat ze overleven, alleen het bestaansrecht wordt wel steeds kleiner natuurlijk.

speculeter

Ik hoop ook dat ze gewoon blijven bestaan hoor!

michello

Hoofdsponsor wil salarissen SC Veendam betalen
Geplaatst: 22:01 uur, dinsdag 26 februari 2013


Hoofdsponsor Gjaltema steekt Sportclub Veendam de helpende hand toe. Hij is bereid de salarissen over de maand februari te betalen.

In het verleden heeft de grootste geldschieter van de club wel vaker een bijdrage geleverd om de spelers en staf van inkomen te voorzien. Het zou de financiële problemen voor even verlichten. De salarissen moeten aan het eind van de maand zijn betaald. Vervolgens is er nog de mogelijkheid om tien dagen uitstel te krijgen.

Daarnaast vindt Gjaltema dat interim-directeur Piet Scholtens de stekker er voorlopig nog niet uit moet trekken. "Dat is te voorbarig, want er is best nog wel een kans dat de club gered wordt." aldus Gjaltema. Hij doelt daarmee op een onderhoud tussen een aantal partijen dat vrijdagmiddag plaatsvindt. Daarbij is onder meer voormalig directeur Henk Eising betrokken.

Scholtens liet dinsdag weten dat de leiding van SC Veendam zich gaat zich beraden op de huidige situatie, indien zich woensdagmiddag vóór 12.00 uur geen concrete oplossing voordoet.

brambo3004

Ik las laatst nog een stuk in het dagblad v/h noorden, maar wat ik daaruit begreep was dat die interim-directeur Scholtens en voormalig directeur Eising elkaar alleen maar de tent uit knokken. Ze maken elkaar verwijten over foute begrotingen en verkeerde beslissingen. Zo zouden transfers van Anco Jansen en vd Vlag (geloof ik) niet zijn opgenomen in de balans, terwijl dit wel had gemoeten. Maargoed, ook al hoop ik dat Veendam overeind blijft, ik zie het somber in. Of die Gjaltema moet op de lange termijn van alles willen betalen.

Andre-Lwd

Zou toch een schande zijn als de zoveelste club in 2-3 jaar ten gronde gaat, wat blijft er over van de JL, het is al niet veel...

Voorheen 19 thuiswedstrijden, als Veendam wegvalt blijven er 15 thuiswedstrijden over  :zucht, maar je kan wel de volle mep voor een seizoenskaart blijven betalen, dat vind ik niet erg, maar kan me voorstellen dat er mensen over gaan klagen.