Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Helmond Sport heeft maandagavond nagelaten om beslag te leggen op de koppositie van de Jupiler League. Op eigen veld bleef de Brabantse ploeg steken op een 2-2 gelijkspel tegen De Graafschap.

Anco Janssen bracht de Doetinchemmers in de eerste helft zelfs op voorsprong. Emrullah Güvenç en Erik Quekel wisten de verhoudingen nog wel om te draaien, maar uiteindelijk werd het puntenverlies dan toch een feit. Santy Hulst zorgde voor de 2-2 eindstand.

MVV haakt aan
MVV Maastricht leek de kluts recentelijk kwijt te zijn, maar herstelde zich maandag keurig. Op eigen veld werd een degelijke 2-0 zege geboekt op SC Veendam. Sven Braken en Mark Veldmate verzorgden de doelpunten.

Sparta Rotterdam blijft koploper met 42 punten uit twintig wedstrijden. Helmond Sport en MVV volgen beiden op één afstand, waarbij de koploper en de Limburgers een wedstrijd tegoed hebben.

Andere uitslagen:

SC Cambuur - FC Eindhoven 1-0
FC Emmen - Fortuna Sittard 3-2
FC Dordrecht - FC Den Bosch 1-2
Go Ahead Eagles - FC Oss 2-2
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Dany Schreurs komt dit seizoen niet meer in actie namens MVV. De aanvaller verdraaide in de competitiewedstrijd tegen SC Cambuur zijn knie, meldt L1.

MVV deed vooralsnog geen uitspraken over de ernst van de knieblessure. Volgens de regionale omroep bleek uit een MRI-scan dat een operatie aan de knie noodzakelijk is. De ingreep vindt binnen vier weken plaats.

Schreurs moet vrezen voor een maandenlange revalidatie. De hoop is dat de 25-jarige aanvaller de start van het nieuwe seizoen weer aan kan sluiten bij de selectie, maar ook dat is nog uiterst onzeker.

SCCornjum

Fortuna Sittard heeft beroep aangetekend tegen de boete van 10.000 euro. De KNVB wil de Limburgse eerstedivisionist straffen voor het bomincident in de derby tegen MVV Maastricht.

"We hebben opheldering gevraagd waarom we die boete hebben gekregen", laat Fortuna-directeur Martin Masset weten aan L1. De club kreeg het schikkingsvoorstel recentelijk te horen, maar gaat niet akkoord. Begin maart wordt de uitspraak verwacht.

Enkele mensen raakten ernstig gewond toen een supporter de vuurwerkbom af stak. Fortuna zegt geen schuld te treffen. Masset: "Eerst moet blijken dat de straf voor de club terecht is en dat betwijfel ik. Volgens de rapporten van onze medewerkers hebben wij geen fouten gemaakt."

Mocht Fortuna toch een boete moeten ophoesten, dan wil de club deze schade verhalen op de dader.

SCCornjum

SC Veendam zoekt met man en macht naar oplossingen om een faillissement te voorkomen. De Jupiler League-club staat op omvallen en hoopt nu op de hulp van sponsoren.

Veendam wil de huidige sponsorgroep bewegen om éénmalig een extra bijdrage te storten, meldt RTV Noord. De club heeft een spelersfonds opgericht waarin bedrijven voor 5.000 euro kunnen participeren.

Daarnaast kan men kiezen voor extra sponsoring voor het huidige of volgende seizoen. Dat geld wordt op een aparte rekening gestort, waarop pas aanspraak wordt gedaan als er zekerheid is over het voortbestaan. Eerder deze week werd bekend dat de overlevingskansen zo'n vijftig procent bedragen.

Licentie in gevaar
Veendam moet voor 1 maart een oplossing hebben voor het liquiditeitstekort van anderhalve ton, anders komt de proflicentie in gevaar. Tijdens een sponsorbijeenkomst wordt donderdagavond een toelichting gegeven op het plan van aanpak dat voor die datum moet worden ingediend.

SCCornjum

Gert Kruys is alweer vertrokken als trainer van FC Dordrecht. De 51-jarige oefenmeester werd eind december aangesteld als opvolger van de opgestapte Harry van den Ham, maar de club neemt nu afscheid van hem.

Dat laat FC Dordrecht in een verklaring op de clubsite weten. Theo Bos is de eigenlijke trainer van de club aan de Krommedijk, maar sinds Bos ernstig ziek is, worden zijn taken door anderen ingevuld. Na Van den Ham was Kruys de derde trainer die in korte tijd voor de selectie van FC Dordrecht stond.

Sinds de komst van Kruys heeft Dordrecht echter geen wedstrijd gewonnen. De clubleiding heeft de afgelopen dagen in overleg besloten dat het voor Kruys stopt. Virgil Breetveld en Rody Hoegee, vorig seizoen ook al kort de trainers, maken het seizoen op de bank af.

"Met veel respect voor Gert en zijn kwaliteiten hebben we deze beslissing samen genomen omdat we denken dat we daarmee voor FC Dordrecht de beste weg kiezen. Het seizoen is nog lang en ook daarna moeten we aan het vervolg denken. De situatie is nu eenmaal zoals die is en daarin moeten we roeien met de riemen die we hebben", aldus technisch manager Marco Boogers.

Geen klik
Kruys zelf kan leven met het vertrek. "Ik wilde op korte termijn helpen, maar het was toch een hectische situatie", zegt hij tegen Voetbal International. "Er is veel gebeurd daar en een derde trainer is misschien te veel van het goede. Misschien is dit dus beter voor de jongens."

"Breetveld neemt nu weer de honneurs waar, hopelijk kan hij de oude situatie herstellen. Ik kan met iedereen goed opschieten, maar de klik was er denk ik niet. Wel was het een leuke groep en ik heb ervan genoten om weer op het veld te staan."

SCCornjum

Trainer René Trost vertrekt na dit seizoen bij MVV. Na drie jaar in Maastricht voelt de 48-jarige Limburger dat hij toe is aan een nieuwe baan.

"Ik ben hier via de voordeur binnen gekomen en ga hier ook weer via de voordeur weg", zei Trost woensdag. Zijn contract bij MVV loopt aan het einde van dit seizoen af. Voor de club uit Maastricht lonkt promotie naar de Eredivisie. Trost staat met MVV na twintig wedstrijden op de tweede plaats in de Jupiler League, op één punt van koploper Sparta Rotterdam.

"Het team en ik zullen zich voor honderd procent blijven inzetten. Ik wil hier weg met een prijs", aldus de oud-speler van Roda JC en VVV-Venlo. Als winnaar van de eerste periode is MVV al verzekerd van een plek in de play-offs om promotie.

SCCornjum

Virgil Breetveld kon naar eigen zeggen 'de club niet in de steek laten', toen FC Dordrecht hem vroeg de taken van de ontslagen trainer Gert Kruys over te nemen. De oud-voetballer is voor de tweede keer interim-trainer van 'De Schapenkoppen'.

Een maand na zijn aanstelling werd Kruys wegens tegenvallende resultaten woensdag alweer aan de dijk gezet. Breetveld neemt samen met Rody Hoegee het stokje over. De oud-speler van Dordrecht deed dat ook vorig seizoen al, toen hij de zieke Theo Bos verving. "Ik kon de club niet in de steek laten."

Het congé van Kruys viel volgens Breetveld niet goed in de selectie. "Deze jongens hebben het laatste anderhalf jaar behoorlijk wat te verduren gehad. Zij waren natuurlijk erg teleurgesteld dat er alweer een trainer vertrekt", vertelt hij aan RTV Rijnmond.

SCCornjum

Sander Fischer maakt het seizoen op amateurbasis af bij Excelsior. De 24-jarige verdediger zat zonder club sinds het faillissement van AGOVV Apeldoorn.

Fischer trainde al enkele weken mee bij de Rotterdammers. Hij hoopte deze week op een contract bij het Engelse Bury FC, maar dat leverde niets op. "Ik mocht daar een competitiewedstrijd meedoen met het tweede", vertelt hij op de clubsite van Excelsior. "In Engeland mag dat. Het enige probleem was dat als het niets zou worden, ik dan voor twee clubs officiële wedstrijden zou hebben gespeeld en dan mag je daarna niet meer voor een andere club uitkomen."

"Dat risico wilde ik niet nemen en voor een vriendschappelijk duel was helaas geen plaats in hun agenda", aldus Fischer, die terugkeerde naar Nederland en nu het shirt van Excelsior gaat dragen, weliswaar op amateurbasis. "Er waren meer clubs die interesse toonden, maar allemaal op amateurbasis. Concrete aanbiedingen voor een profcontract heb ik niet gehad. Ik heb nu voor Excelsior gekozen, omdat dit dichtbij is voor mij en omdat ik gewoon wil spelen."

Fischer kan vrijdagavond tegen FC Dordrecht direct speelminuten maken. De verdediger is opgenomen in de selectie van de Rotterdammers.

Destroyer

Die René trost werpt eerst nog de nieuwe foppe van Mvv worden. Lulhannes  :devil
** Poolwinner 18/19 - 21/22

SCCornjum

De sponsoren die donderdagavond aanwezig waren bij een bijeenkomst in het stadion van SC Veendam hielden de hand op de knip. Interim-directeur Piet Scholtens praatte de groep bij en vroeg tevens zonder succes om een donatie. De noorderlingen zijn kortom nog steeds niet gered.

Scholtens sprak donderdag tegen een groep van circa dertig belangstellenden over de afgelopen maanden. De belastingschuld van twee ton kan volgens hem simpel opgelost worden met een eenmalig bedrag van ongeveer tachtigduizend euro, schrijft RTV Noord.

De interim-directeur verzocht de aanwezigen tot het geven van geld, maar deze gaven aan de oproep geen gehoor. Hierdoor blijft de hoop van Veendam gevestigd op twee partijen waarmee de club in gesprek is. Scholtens gaat maandag met de potentiële geldschieters in onderhandeling.

Het noodlijdende Veendam moet voor 1 maart een plan van aanpak bij de KNVB overhandigen. Het is onder meer de bedoeling dat de club nauwer gaat samenwerken met FC Groningen, iets dat een besparing van twee ton kan opleveren. Daarnaast kan Veendam bezuinigen op beveiliging en administratie.

SCCornjum

Op de online veiling van de inboedel van het failliete AGOVV Apeldoorn is één tribune, de Sietze de Vries-tribune, verkocht. De Klaas-Jan Huntelaar-tribune is zonder nieuwe eigenaar gebleven.

Op de veilingsite BVA-Auctions kon tot donderdagavond op de complete inboedel van AGOVV worden geboden. Computers, sponsorpakken, kaartverkoophuisjes en dus tribunes: alles was te koop.

Volgens Omroep Gelderland heeft hoofdklasser SV Heienoord de Sietze de Veen-tribune gekocht. Volgens de veilingsite bedraagt het hoogste bod 13.400 euro. Bij de club hebben zich inmiddels tientallen mensen gemeld die mee willen helpen om de tribune naar Zuid-Holland te verhuizen. Waarschijnlijk vindt de verhuizing in maart plaats.

De Huntelaar-tribune heeft geen nieuwe eigenaar gekregen. Geïnteresseerden konden vanaf 15.000 euro bieden, maar de site kreeg geen enkel bod binnen.

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/7042

SCCornjum

Sparta deed vrijdagavond goede zaken in de strijd om het kampioenschap in de Jupiler League. De Rotterdamse ploeg boekte in en tegen Volendam een fraaie zege (1-4) en zag naaste concurrent MVV drie punten verspelen tegen Almere City (3-1).

De lijstaanvoerder begon goed tegen FC Volendam en zag het overwicht beloond worden in de zeventiende minuut door een treffer van Mario Bilate (0-1). Na een klein kwartier spelen in de tweede helft verdubbelde Iliass Bel Hassani de voorsprong voor de bezoekende partij (0-2). Vervolgens liep Sparta eenvoudig uit naar 0-4 door doelpunten van Donavon Deekman en Sandro Calabro. Michiel Kramer mocht in de slotfase de spreekwoordelijke eer redden voor de thuisploeg (1-4).

Almere City – MVV 3-1
MVV zag de achterstand op de lijstaanvoerder groeien naar vier punten. De Limburgers kwamen na een kwartier spelen nog wel op voorsprong door Koen Daerden (0-1), maar moest vervolgens toezien hoe Almere City alsnog orde op zaken wist te stellen. Doelpunten van Jason Oost, Hicham Faik en Dissels waren voldoende voor de volle winst tegen de kampioenskandidaat (3-1).

Overige uitslagen:

De Graafschap – SC Veendam 1-1
Excelsior – FC Dordrecht 2-2
FC Eindhoven – Telstar 0-2
FC Volendam – Sparta 1-4
Fortuna Sittard – FC Oss 0-1
Go Ahead Eagles – Helmond Sport 2-1
SC Cambuur – FC Den Bosch 0-0

oost058

excelsior draait geen best seizoen, maar hebben wel een scorende keeper  8)

SCCornjum

Fortuna Sittard hoeft geen rekening meer te houden met een snel faillissement. Het acute gevaar is dankzij een deal met het bedrijf Fitland geweken.

Fortuna-directeur Martin Masset presenteerde vrijdagavond het nieuwe sponsorcontract. Fitland was al shirtsponsor, maar gaat nu veel meer doen. "Sponsoring op Eredivisie-niveau", noemt Masset het.

Fitland werkt momenteel aan een groot sportcentrum naast het stadion van Fortuna Sittard. Het bedrijf heeft daarom een groot belang bij het voortbestaan van de Jupiler League-club, zegt directeur Maarten van Kempen tegenover De Limburger.

Bedragen wilden beide partijen vrijdag niet noemen. Wel is duidelijk dat Fortuna met het geld de acute liquiditeitsproblemen kan verhelpen.

marrumer

Citaat van: oost058 op februari 23, 2013, 11:02:35
excelsior draait geen best seizoen, maar hebben wel een scorende keeper  8)
ik kan me nog herinneren bij cambuur-excelsior dit seizoen dat hun keeper de bal wel 20x over de zijlijn trapte.