Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

selectie 25/26

Gestart door Arno A, februari 21, 2025, 10:33:20

Vorige topic - Volgende topic

janou

#30
Citaat van: diekhuzen op februari 26, 2025, 04:02:15
Met teams als Willen ll, Fc Groningen, NEC, Sparta, Heracles en Go Ahead, heb je een veel sterkere competitie gehad.
Ik denk dat niemand op dit forum verwacht dat wij de corona-jaren evenaren. Dat is niet realistisch.
Tijden zijn veranderd en vrijwel elke club is genoodzaakt om elk jaar opnieuw te beginnen wat betreft samenstelling selectie en ik ben daardoor minder gevoelig voor langetermijn denken. Sterker nog het gros van de spelers, met echt potentieel, blijft hier maximaal 2 jaar of langer mits we promoveren. Uiteindelijke is het vaak een kwestie vsn weer opnieuw beginnen.

Ik denk dat Cambuur op lange termijn vooral wil zorgen dat we spelers beter maken en met transfersommen meer inkomsten genereren en op die manier groeien. Dan is Eredivisie het beste podium en niet KKD.

Vorig jaar in de KKD was Cambuur dramatisch en het huidige seizoen met meer punten verbloemd de situaties. Op een gegeven moment wordt het tijd dat we weer een keer kunnen genieten van aanvallend voetbal. Blijkbaar is dat te veel gevraagd.

Je zegt niet de corona jaren te verwachten, maar wat kan je meer verwachten dan nu dan? Hebben met een compleet nieuw elftal 4 punten achter op directe promotie. Doelstelling is top 5/8. En de punten verbloemen helemaal niets. Het enige wat gewoon niet goed genoeg is, is dat wij wedstrijden te moeilijk winnen. We scoren gewoon te moeilijk over het algemeen. Wij hadden echt nog wel hoger kunnen/moeten staan als je ziet hoe wij punten verloren hebben.

En v.w.b. lange termijn denken. De selectie wordt vaak vernieuwd inderdaad, maar het budget bepaald wat voor spelers er elke keer komen. Dus als je betere financi?n hebt, haal je betere spelers en ga je over het algemeen beter presteren. Dus lange termijn doel moet je daar op focussen icm de voetbalvisie die je als organisatie hebt.

En we spelen gewoon aanvallend voetbal, maar het lukt simpelweg niet altijd om wedstrijden overtuigend te winnen. Noem mij ??n wedstrijd waar het tactische plan was om alleen maar te verdedigen?

Ik ben het wel met je eens dat de wedstrijden thuis vaak aan de saaie kant waren. Maar dat komt ook wel omdat we gewoon een spits misten die een bal kan vasthouden, waardoor alles laag of diep gespeeld moest worden. En we net niet goed genoeg zijn om tegenstanders echt kapot te spelen.

diekhuzen

#31
Ik heb zo'n twee jaar, op enkele uitzondering na, geen leuke thuiswedstrijd gezien. Vorig seizoen hadden we met Drikus en Smit voor KKD aardige spitsen en toen kwam het er ook niet echt uit.
De positie waar we nu staan is niet echt bijzonder en dat is inherent een zwakkere competitie, omdat vanaf Volendam een aantal teams elkaar nauwelijks ontlopen.
Nogmaals een beetje vermaak in vooral thuiswedstrijden is blijkbaar te veel gevraagd? Er wordt dagelijks getraind en ik zie veel te weinig automatismen en stroperig voetbal. 

Je hebt het over voetbalvisie en Cambuur staat voor aanvallend voetbal of "mouwen omhoog" en dat zie ik nauwelijks meer.

janou

Citaat van: diekhuzen op februari 26, 2025, 08:37:59
Ik heb zo'n twee jaar, op enkele uitzondering na, geen leuke thuiswedstrijd gezien. Vorig seizoen hadden we met Drikus en Smit voor KKD aardige spitsen en toen kwam het er ook niet echt uit.
De positie waar we nu staan is niet echt bijzonder en dat is inherent een zwakkere competitie, omdat vanaf Volendam een aantal teams elkaar nauwelijks ontlopen.
Nogmaals een beetje vermaak in vooral thuiswedstrijden is blijkbaar te veel gevraagd? Er wordt dagelijks getraind en ik zie veel te weinig automatismen en stroperig voetbal. 

Je hebt het over voetbalvisie en Cambuur staat voor aanvallend voetbal of "mouwen omhoog" en dat zie ik nauwelijks meer.

Misschien ook even objectief proberen te kijken weer: los van de uitslagen en het voetbal vorig seizoen gewoon veel mooie thuiswedstrijden gehad hoor. Waren vaak spannende potjes met heel veel doelpunten. Resultaten waren uiteindelijk vaak slecht, maar dat betekend niet dat we saaie wedstrijden gezien hebben. De vraag is dan: Wat zie jij als vermaak? Alleen als we 5-0 winnen en iedereen wegspelen?

Ik vind de INTENTIE van het aanvallende voetbal heel makkelijk terug te zien. Wij proberen tegen iedereen druk te zetten en initiatief te nemen aan de bal. Dat dat niet altijd goed gaat is wat anders.

V.w.b. mouwen omhoog zie ik dat ook wel terug. Er wordt mannelijk verdedigd over het algemeen en in de duels zijn we niet bang. Ik begrijp dat het soms kan ogen dat er geen ''mouwen omhoog'' mentaliteit is. Maar dat is dan omdat wij geen druk op de tegenstander krijgen, dan kom je overal een stap te laat en lijkt het laks, maar vaak zijn dat de wedstrijden waar het meest gelopen wordt. Voorbeeld van zo'n pot is Emmen thuis. Spelers rennen zich kapot, maar komen simpelweg niet in de duels.



PePe

De frustratie zit volgens mij in:

Op het moment dat we denken aan te haken in de  top van de competitie, laten we het afweten.
(of zijn onze verwachtingen te hoog)

Bernardo

Verandering op stapel in Leeuwarden: SC Cambuur neemt afscheid van assistent-trainer Jeroen Burghout
2025-03-06 11:37


Jeroen Burghout (40) vertrekt na dit seizoen bij SC Cambuur. Het aflopende contract van de assistent-trainer wordt niet verlengd.

LEEUWARDEN
Jeroen Burghout (40) vertrekt na dit seizoen bij SC Cambuur. Het aflopende contract van de assistent-trainer wordt niet verlengd.

Dat hebben de beleidsbepalers bij Cambuur deze week aan Jeroen Burghout laten weten. Naar aanleiding daarvan werden woensdag de spelers en stafleden ge?nformeerd. Daarmee komt na vijf jaar een einde aan de samenwerking tussen de club en de trainer.

Burghout werd in 2020 hoofdtrainer van de Onder 21 en schoof vorig seizoen na het vertrek van Pascal Bosschaart door naar de rol van assistent bij het eerste. Daarvoor was hij werkzaam als trainer in het amateurvoetbal en was hij korte tijd wedstrijdanalist voor Jong Ajax.

De Apeldoorner kreeg begin december nog van de KNVB te horen dat hij na tien jaar lang proberen eindelijk was toegelaten tot de UEFA Pro-opleiding, de hoogste opleiding van het land die trainers moet klaarstomen voor het hoofdtrainerschap in het betaalde voetbal.

Begin februari, in eigen huis tegen Telstar, mocht Burghout al eens ruiken aan de functie die hij zo hartstochtelijk ambieert. Bij afwezigheid van een grieperige Henk de Jong had Burghout de eindverantwoordelijkheid. Onder zijn leiding boekte Cambuur een overwinning (2-1).


Technisch manager Lars Lambooij was donderdagochtend vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Wel duidelijk is in ieder geval dat hij de komende maanden op zoek moet naar een vervanger. De andere assistent-trainer, Rik Reinsma, beschikt over een doorlopend contract.

Ondertussen is Lambooij in onderhandeling met Henk de Jong, die net als Burghout over een aflopend contract beschikt. Naar verluidt staan beide partijen positief tegenover een verlenging.

Lambooij lijkt wat dat betreft een drukke periode tegemoet te gaan. Clubs in het Nederlandse betaalde voetbal moeten namelijk jaarlijks voor 1 april duidelijkheid geven aan spelers met een aflopende verbintenis. Dat geldt onder anderen voor Thomas Poll, Floris Smand en Marcel Schaapman.

Gehuurde spelers en spelers die in hun eerste contract zitten, vallen buiten deze regeling. Desondanks moet er te zijner tijd ook een oordeel worden geveld over Gabi Caschili, Jeremy van Mullem, Sturla Ottesen, Ilias Alhaft, Tomas Galvez, Maikel Kieftenbeld en Michael de Leeuw.

Poetser

Dat zegt dan ook wel weer genoeg..

Assistenten vullen Henk niet aan.

denistel

Citaat van: Poetser op maart 06, 2025, 12:17:48
Dat zegt dan ook wel weer genoeg..

Assistenten vullen Henk niet aan.

blijft toch vreemd want die weg waren ze ingeslagen.je wist van te voren
dat het geen vd heide enz zijn.

michello

Citaat van: denistel op maart 06, 2025, 12:29:24
blijft toch vreemd want die weg waren ze ingeslagen.je wist van te voren
dat het geen vd heide enz zijn.

Hoeft niet perse vreemd te zijn. Als je als driehoek elkaar niet genoeg aanvult ga je opzoek naar iemand die dat wel kan. Contract loopt af, dan is de keuze snel gemaakt.

Specuveter

Welkom Dennis van Ree

fred

Citaat van: Specuveter op maart 06, 2025, 13:38:55
Welkom Dennis van Ree

Denk je dat hij een eredivisie club inruilt voor een kkd club ?

Bankzitter

Aanbod zal zijn zware takenpakket als assistent waarbij hij langdurig kan tekenen en over 2 jaar hoofdtrainer kan worden.
Wie wil er nou niet in de voetsporen van Slot, Sipke en Boschaart treden?

mario


sunderland

Citaat van: denistel op maart 06, 2025, 12:29:24
blijft toch vreemd want die weg waren ze ingeslagen.je wist van te voren
dat het geen vd heide enz zijn.
ik vond het juist vreemd dat deze assistenten naast Henk werden gezet. Je hebt ook kunnen zien dat dat niet werkte en dan vooral tactisch

Bankzitter

Nou ja, bij Ultee eigenlijk.
Op zich ook niet slecht dat je trainers een kans geeft als ze goed bij O21 presteren.
En doorselecteren als de combi niet werkt.

Lambooij is niet van pappen en nathouden. Dat is mooi.

Arno A

Citaat van: fred op maart 06, 2025, 15:01:11
Denk je dat hij een eredivisie club inruilt voor een kkd club ?

Nee dus