Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

VVV-Venlo - SC Cambuur [4-10-24]

Gestart door Inferno-058, september 20, 2024, 21:43:09

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Vlampiep op oktober 03, 2024, 09:04:35
Inderdaad we hebben het wel, over topsport.

Precies. En omdat het topsport is, is alles ook een stuk meer geprofessionaliseerd en kijken we een stuk verder dan enkel de frequentie van trainen. Zijn zoveel factoren die invloed hebben, bijvoorbeeld intensiviteit van een training. En daarnaast is het voetbal gewoon een stuk neer fysiek geworden. Spelers leggen meer (sprint)afstanden af dan vroeger. Kijk daarbij naar Remco Balk, ik weet niet of ik ooit een speler heb gezien die zoveel sprints en meters aflegt. Los van dat aan de bal niet alles goed gaat, is hij wel bizar fit.

Vaker trainen betekent simpelweg niet per se dat spelers fitter worden.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Vlampiep op oktober 03, 2024, 09:04:35
Inderdaad we hebben het wel, over topsport.

Heb je je al verdiept in de belasting bij voetbal?  :proost
Henk, held, bedankt

diekhuzen

Citaat van: janou op oktober 03, 2024, 11:17:33
Precies. En omdat het topsport is, is alles ook een stuk meer geprofessionaliseerd en kijken we een stuk verder dan enkel de frequentie van trainen. Zijn zoveel factoren die invloed hebben, bijvoorbeeld intensiviteit van een training. En daarnaast is het voetbal gewoon een stuk neer fysiek geworden. Spelers leggen meer (sprint)afstanden af dan vroeger. Kijk daarbij naar Remco Balk, ik weet niet of ik ooit een speler heb gezien die zoveel sprints en meters aflegt. Los van dat aan de bal niet alles goed gaat, is hij wel bizar fit.

Vaker trainen betekent simpelweg niet per se dat spelers fitter worden.

De kern van het probleem is dat Cambuur de afgelopen pakweg 3 jaar grossiert in het aantrekken van niet fitte spelers of spelers op leeftijd ?n vaak op het laatste moment handelt.
Dat is een keuze en het gevolg zien we nu terug op het veld. Natuurlijk hebben we weinig financi?le middelen, maar dat geldt voor vrijwel de gehele KKD.
Dat Remco zoveel rondjes loopt is pure onkunde en het herstellen van zijn eigen fouten. Ik heb liever dat hij een keer niet naar de grond kijkt, maar naar spelers die vrijstaan. Het afleggen van sprints is erg relatief en we moeten niet doorslaan in data.


papier

Citaat van: diekhuzen op oktober 03, 2024, 12:20:30
De kern van het probleem is dat Cambuur de afgelopen pakweg 3 jaar grossiert in het aantrekken van niet fitte spelers of spelers op leeftijd ?n vaak op het laatste moment handelt.
Dat is een keuze en het gevolg zien we nu terug op het veld. Natuurlijk hebben we weinig financi?le middelen, maar dat geldt voor vrijwel de gehele KKD.
Dat Remco zoveel rondjes loopt is pure onkunde en het herstellen van zijn eigen fouten. Ik heb liever dat hij een keer niet naar de grond kijkt, maar naar spelers die vrijstaan. Het afleggen van sprints is erg relatief en we moeten niet doorslaan in data.

In sommige gevallen sprint Remco als een gek terug omdat hij ziet dat een middenvelder geen ondersteuning biedt aan de back. Zo is het ook.

diekhuzen


Ik zie Balk vooral eigen fouten herstellen of (alleen) afjagen. Het is leuk voor het oog, maar het zijn vaak loze meters.

Trainert!


papier

Citaat van: diekhuzen op oktober 03, 2024, 13:25:43
Ik zie Balk vooral eigen fouten herstellen of (alleen) afjagen. Het is leuk voor het oog, maar het zijn vaak loze meters.

Dat sterkt het punt dat Janou aandraagt wel, het ligt niet aan inzet maar het staat tactisch niet goed.

Bernardo

Onze nieuwe topspits er weer niet bij, begint weer een trieste bende te worden met al die niet fitte aankopen.

Inferno-058

Oh oh wat triest. Wat een wisselingen ook weer, de onzekerheid bij de club straalt er vanaf

diekhuzen

Citaat van: papier op oktober 03, 2024, 13:38:03
Dat sterkt het punt dat Janou aandraagt wel, het ligt niet aan inzet maar het staat tactisch niet goed.

Ik denk een combinatie van. Tegen Emmen heb je met Ottesen, Rolke en Balk 3 spelers die te kort komen.
Op technisch vlak, maar ook mis ik slimmigheid. De vraag is of hun het strijdplan van Henk wel kunnen uitvoeren?
Ik stoor me enorm aan het feit dat zowel Pauwels en Balk constant met de bal aan het wortelen zijn en naar de grond kijken. Dan heb je totaal geen overzicht en constant verkeerde keuzes maken.

Dat is mijn blik als `ge?rriteerde supporter` en ik hoop dat ik het verkeerd zie en we alsnog een fijn seizoen meemaken.


Zuid1991

#40
Citaat van: janou op oktober 03, 2024, 11:17:33
Precies. En omdat het topsport is, is alles ook een stuk meer geprofessionaliseerd en kijken we een stuk verder dan enkel de frequentie van trainen. Zijn zoveel factoren die invloed hebben, bijvoorbeeld intensiviteit van een training. En daarnaast is het voetbal gewoon een stuk neer fysiek geworden. Spelers leggen meer (sprint)afstanden af dan vroeger. Kijk daarbij naar Remco Balk, ik weet niet of ik ooit een speler heb gezien die zoveel sprints en meters aflegt. Los van dat aan de bal niet alles goed gaat, is hij wel bizar fit.

Vaker trainen betekent simpelweg niet per se dat spelers fitter worden.

Het zal allemaal wel dat Balk fit is. Balk komt gewoonweg kwaliteit te kort en is technisch zeer beperkt.
Heb liever dat een speler minder afstanden aflegt maar wel bepalend is aan de bal.
En dat mankeert er aan dit elftal.

Bankzitter

Weer het elftal helemaal omgooien?. .

Wat Henk moet doen is deze basis ongeacht de stand 60 minuten laten staan.
En ook tegen Volendam (minus Mercera) weer zo starten en 60 minuten laten staan.

Zeg dat tegen de basis en dan is het nu aan hen om lekker samen te gaan voetballen zonder angst om fouten te maken.

Vlampiep

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 03, 2024, 12:15:46
Heb je je al verdiept in de belasting bij voetbal?  :proost
Niet specifiek bij voetbal, maar weet dat ieder individu/sporter een eigen belastbaarheidgrens heett mbt het fysieke en mentale.

Vlampiep

#43
Het is nu wel duidelijk dat er een aantal spelers zijn aangetrokken  die niet fit genoeg zijn om in korte tijd een wedstrijd uit te kunnen spelen cq wedstrijd  kan spelen. Dit is Henk niet te aan te rekenen, maar hierin ligt een gezamelijke verantwoordelijkheid aan ten grondslag bij de scouting, medische staf en technisch manager. Dat het tactisch soms aan alle kanten rammelt kun je Henk verwijten, maar een andere trainer krijgt de nieuwe spelers ook niet morgen fit.
Een andere trainer zal ook zijn eigen gekozen assistent mee willen nemen, dus lijkt mij het voor de hand liggend dat de club als de sodemieter met Henk op zoek gaat naar een assistent om zo de taken dusdanig te verdelen waarbij beiden hun sterke punten in kunnen zetten om deze selectie tot betere prestaties te laten komen. Het heeft doen blijken dat de huidige trainerstaf hier niet toe in staat blijkt te zijn. Dus beleidsmakers van Cambuur aan het werk en laat het seizoen nog ten goede keren.

Bankzitter

Welke spelers zijn dat behalve Afolabi en Alhaft?