Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

VVV-Venlo - SC Cambuur [4-10-24]

Gestart door Inferno-058, september 20, 2024, 21:43:09

Vorige topic - Volgende topic

denistel

#15
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 30, 2024, 17:07:38
Verdiep je eens in de belasting die bij deze sport hoort en de belastbaarheid van spelers en vooral het risico dat je loopt wanneer spelers te zwaar belast worden, voordat je dit soort dingen schrijft.

Ik ben erg benieuwd naar jouw inhoudelijke analyse :D

wat is te zwaar belast?? denk dat we daarin veel te behoudend zijn geworden.normaal speel
je op vrijdag dan kun je zaterdag uitloop training doen zondag rust en dan maandag tot
donderdag wel 2x 1,5 uur trainen toch en weer een wedstrijd op vrijdag spelen

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: denistel op oktober 01, 2024, 20:44:49
wat is te zwaar belast?? denk dat we daarin veel te behoudend zijn geworden.normaal speel
je op vrijdag dan kun je zaterdag uitloop training doen zondag rust en dan maandag tot
donderdag wel 2x 1,5 uur trainen toch en weer een wedstrijd op vrijdag spelen

Dat lijkt me een heel normaal trainingsprogramma.
Henk, held, bedankt

papier

Citaat van: DayDreamer op oktober 01, 2024, 16:49:22
van Tuunen geeft in de podcast ook aan dat het vreemd is dat Cambuur de laatste jaren veel spelers binnenhaalt die gewoon niet fit zijn, ligt dit aan de scouting, ligt dit aan de trainingen die Cambuur geeft, of worden ze niet goed nagekeken in het MCL ?

Ik kan er niet bij dat een profvoetballer met een paar trainingen in de week niet af en toe 2 wedstrijden in 1 week kan spelen.

Snap er ook geen reet van, neem nou die Milan van Ewijk. Kon het hier allemaal niet belopen op de training toen hij op huurbasis van Ado kwam want o wat trainen ze hier hard. Paar seizoenen later kletst en kleunt hij er overal in en voelt nergens niks van.

SCC

Citaat van: papier op oktober 02, 2024, 13:01:40
Snap er ook geen reet van, neem nou die Milan van Ewijk. Kon het hier allemaal niet belopen op de training toen hij op huurbasis van Ado kwam want o wat trainen ze hier hard. Paar seizoenen later kletst en kleunt hij er overal in en voelt nergens niks van.
Daar heb je een goed punt. Nu is hij een goed voorbeeld vwb het fysieke aspect.
Maar daarnaast, ook zorgelijk, waren er ook spelers die meer voetballend vermogen hadden en bij wie het hier ook niet uit de verf kwam. Misschien krijgen de spelers hier (ook op de training) wel veel te veel opdrachten mee. Dan ga je tijdens wedstrijden veel te veel nadenken wat ten koste gaat van het spel.
En terugkomend op het fysieke: vooruit verdedigen of jagen, neemt veel minder energie dan terugverdedigen (achter je man aan sprinten). Misschien werkt dat zo ook wel met te veel opdrachten: je gaat lopen omdat "het moet" en niet vanuit jezelf komt (in strijd met hoe je zelf zou lopen, druk zou zetten, etc.)

Dat is toch ook zo wanneer je als voetballer zelf vroeger zo'n hypernerveuze trainer (meestal schoolmeesters) langs de lijn had staan. Dan gaf hij de eerste helft de hele rechter flank allemaal opdrachten. Die speelden dan de tweede helft (andere kant van het veld en niet direct voor de dug out) veel beter, want dan had diezelfde trainer het voorzien op de linkerflank. Je moet spelers niet overspoelen met instrukties en opdrachten, dat gaat ten koste van het eigen initiatief, de spelvreugde en daarmee ook de inzet.

CaseP

De andere kant op geldt het ook: Milan Smit speelde hier gerust alles, maar werd door de technische staf van GAE niet een fit genoeg bevonden om op de bank plaats te nemen. Zeg het maar  :?

papier

Citaat van: CaseP op oktober 02, 2024, 13:57:23
De andere kant op geldt het ook: Milan Smit speelde hier gerust alles, maar werd door de technische staf van GAE niet een fit genoeg bevonden om op de bank plaats te nemen. Zeg het maar  :?

Dat is ook zo. Maar in beide gevallen kun je vraagtekens zetten bij de personen die dit beoordelen bij onze club.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: papier op oktober 02, 2024, 14:28:02
Dat is ook zo. Maar in beide gevallen kun je vraagtekens zetten bij de personen die dit beoordelen bij onze club.
Bedoel je dat we de ene speler te snel fit noemen en de andere te laat? 
Henk, held, bedankt

papier

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 02, 2024, 15:19:18
Bedoel je dat we de ene speler te snel fit noemen en de andere te laat?

Nou, dat is een gevolg van. Ik bedoel dus dat men wellicht niet goed de gegevens kan interpreteren en dus omzetten in een juiste beoordeling. Maar goed, dat is natuurlijk wel op basis van een paar voorbeelden en het gros van de dingen die waarschijnlijk wel goed gaan laat ik lekker makkelijk buiten beschouwing.

Noordcambuur

Morgen maar even op de training kijken ben heel benieuwd  :y

Vlampiep

Het is toch ook zo dat al het slecht gaat veel spelers last van pijntjes hebben en bij een geweldige flow je niemand meer hoort.

michello

Citaat van: Vlampiep op oktober 02, 2024, 17:58:50
Het is toch ook zo dat al het slecht gaat veel spelers last van pijntjes hebben en bij een geweldige flow je niemand meer hoort.

Net zoals je niemand hoort over de aantal trainingen als we winnen.  Verliezen we dan trainen we opeens te weinig.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Vlampiep op oktober 02, 2024, 17:58:50
Het is toch ook zo dat al het slecht gaat veel spelers last van pijntjes hebben en bij een geweldige flow je niemand meer hoort.

Dat lijkt me niet. Ik denk niet dat de spelers zelf klagen dat ze pijntjes hebben, ik denk dat de staf de spelers tegen zichzelf in bescherming neemt. Ik denk niet dat Afolabi klaagt, die wil juist spelen.
Henk, held, bedankt

Noordcambuur

Citaat van: Vlampiep op oktober 02, 2024, 17:58:50
Het is toch ook zo dat al het slecht gaat veel spelers last van pijntjes hebben en bij een geweldige flow je niemand meer hoort.
amen :thumbsup

666

Citaat van: denistel op oktober 01, 2024, 20:44:49
wat is te zwaar belast?? denk dat we daarin veel te behoudend zijn geworden.normaal speel
je op vrijdag dan kun je zaterdag uitloop training doen zondag rust en dan maandag tot
donderdag wel 2x 1,5 uur trainen toch en weer een wedstrijd op vrijdag spelen

In de tijd van Jack de Gier trainden ze ook wel 3x per dag, dat is wmb teveel, maar 2x moet toch gewoon kunnen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Vlampiep

Citaat van: 666 op oktober 03, 2024, 08:14:06
In de tijd van Jack de Gier trainden ze ook wel 3x per dag, dat is wmb teveel, maar 2x moet toch gewoon kunnen.
Inderdaad we hebben het wel, over topsport.