Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Huldiging Cambuur

Gestart door Unknown, mei 04, 2013, 18:45:26

Vorige topic - Volgende topic

Leovardia

Cees Greuter - Bin su as ik bin. út volle borst!!
Kent skele juh.

scclwd

Volskrant:

Onder massale belangstelling is maandagavond de selectie van SC Cambuur in het centrum van Leeuwarden gehuldigd. Op het centrale plein hebben zeker 10.000 uitzinnige fans zich verzameld.


Vrijdag promoveerde de Leeuwarder voetbalclub na winst op Excelsior naar de Eredivisie. Cambuur speelde voor het laatst in 1992 op het hoogste niveau.

De materiaalman verscheen als eerste met de kampioensschaal op het podium, gevolgd door de staf, de spelersvrouwen en uiteindelijk door de spelers zelf.

Van burgemeester Ferd Crone ontvingen de spelers de sportpenning van de stad. Volgens een woordvoerder van de gemeente zijn er veel meer mensen op de been dan de verwachte 10.000. Niet alleen het plein, maar ook de omliggende straten staan helemaal vol. De selectie zong op het podium tot slot het clublied 'It Woanskip'.

scclwd

Op volkskrant.nl staan geweldige foto's van de huldiging.

Bascambuur

Citaat van: scclwd op mei 06, 2013, 22:12:28
Ik zeg later toch ook dat het inderdaad sneu is? Vrijwilligers hadden inderdaad naar binnen gemoeten, met een speciaal toegangsbewijs. Weer een leermoment voor de organisatie, maar daar heb je nu niks meer aan.
Sneu vind ik niet het juiste woord. Belachelijk, triest en lachwekkend past beter. Voornamelijk omdat heel veel mensen het zagen aankomen. Volgens mij was Gemeente Leeuwarden de enige die het niet zag aankomen.  :zucht

Deze gemeente toont al jaren aan dat ze geen idee hebben wat er leeft in de stad. En als je dat na al die jaren nog niet weet, dan word je daar toch wel moe van.

moodygrunn

Citaat van: scclwd op mei 06, 2013, 22:18:53
Volskrant:

Cambuur speelde voor het laatst in 1992 op het hoogste niveau.



En tot zover de sportredactie van de volkskrant.....
In Henk en Sandor we trust

Bascambuur

Citaat van: moodygrunn op mei 06, 2013, 22:21:32
En tot zover de sportredactie van de volkskrant.....
Mooiste is nog dat de LC het klakkeloos heeft overgenomen.  :R

moodygrunn

Citaat van: Bascambuur op mei 06, 2013, 22:22:29
Mooiste is nog dat de LC het klakkeloos heeft overgenomen.  :R

Tjah, overal is hetzelfde bericht te lezen, gaat hier waarschijnlijk om een fout in het persbericht vanuit het ANP.
In Henk en Sandor we trust

kgscc

Ik kwam zes uur, samen met mijn broer, aan op bij de Oldehove. Moest eerst nog omlopen omdat er maar een toegangsweg was, via de Groeneweg. Waarom snap ik niet echt want als er wat mis gaat moet alles daardoor, maar het zal wel veiligheid zijn maar ik vind het niet veiliger. Vrijdagnacht was uiteraard mooier vanwege het moment, toch onverwacht kampioen. Nu een paar dagen is het aardig doorgedrongen.
Om zes uur kwam ik dus aan en ik kon zo doorlopen tot op twintig meter van het podium, dus er konden nog makkelijk veel mensen bij. Opvallend vond ik het fouilleren wat nogal lang duurde en grondig werd gedaan, in vergelijking met die in het stadion.
Ik denk zelf dat ze hadden moeten beginnen met een Ricky of Joepie of wie dan ook, net als vrijdag. Daardoor krijg je het Cambuur gevoel er nog beter in. Ook die thialf muziek was belachelijk en als er werd gezongen werd de muziek nog luider gezet. Van de huldiging zelf heb ik wel genoten, net als vrijdag. Gelukkig geen muziek erdoor maar supporters die zingen. Enige minpunt waren voor mij de nummers achteraf, maar goed ik heb een mooie huldiging gezien.
Wat ik mooi vond was dat er, net als vrijdag in het stadion bij het wedstrijd kijken, er een ruimte voor mensen in een rolstoel was gecreëerd. Onderscheid tussen overige mensen die op de huldiging afkomen lijkt me onmogelijk in verband met de veiligheid en dergelijke.


scclwd

Komende drie weken is het één groot feest bij Cambuur"


SC Cambuur legde afgelopen vrijdag op de laatste speeldag verrassend beslag op het kampioenschap in de Jupiler League. Oud-speler Kévin Diaz, momenteel uitkomend in het shirt van Fortuna Sittard, is dolblij voor de Friezen, die komend seizoen in de Eredivisie spelen.
"Geweldig", klinkt Diaz enthousiast tegenover Voetbal Centraal. "Toen ik er nog zat, verloren we na strafschoppen van Roda JC Kerkrade. Dat was een enorme tegenvaller. Daarom is het extra leuk dat ze het nu wel gered hebben."
Diaz beseft dat SC Cambuur wel wat geluk heeft gehad met de faillissementen van AGOVV Apeldoorn en SC Veendam. "Maar goed, dat maakt het kampioenschap er niet minder verdiend om. Leeuwarden is een echte voetbalstad en de club heeft een fantastische achterban."
De blijdschap bij de spelers en technische staf van SC Cambuur was afgelopen vrijdag enorm. "Volgens mij is het daar de komende drie weken één groot feest. Na alle frustraties van de afgelopen jaren gaan ze nu helemaal los. En terecht."

scclwd

China heeft aandeel in kampioenshirts Cambuur

Gepubliceerd op 06 mei 2013, 14:00
Laatst bijgewerkt op 06 mei 2013, 14:22

LEEUWARDEN - Het Leeuwarder bedrijf Santexo, leverancier van bedrijfskleding, heeft in allerijl een borduurprogramma in China laten maken voor de speciale kampioenshirts van de Cambuurspelers.

De voetballers dragen de shirts vanavond tijdens de inhuldiging.

Maandagmiddag werden de vijftig shirts voor de spelers en stafleden geproduceerd. Voor 16 uur moesten ze worden afgeleverd bij Cambuur. Supporters kunnen het kledingstuk na de inhuldiging bestellen via de webwinkel.


Unknown

#146
Citaat van: Ronnie tng op mei 06, 2013, 21:57:57
Ik heb me prima vermaakt omdat we er zelf het aller beste van gemaakt hebben. Ik wil echt niet zeikerig overkomen, maar er zijn nogal wat fouten gemaakt. Vooraf Thialf mee zing muziek, waarbij gek genoeg ook nog wat supporters mee deden. Hekken om een plein heen bij een kampioenschap, hoe verzin je het? Straten afgesloten van het verkeer, de weg erbij getrokken en er hadden zeker 5000 bij gekund. Dan nog het vuurwerk beleid, belachelijk dat fakkels niet mee naar binnen mochten. Ik snap best dat knalvuurwerk met kinderen niet kan, maar fakkels en rook bij een kampioensfeest verbieden is natuurlijk stom! Gelukkig was er nog redelijk wat vuurwerk te zien, zoals het hoort.

Maar goed, wat zeur ik... we zijn kampioen!!!  :hein :hein :hein

Mee eens.
Al vond ik de sfeer echt tegenvallen. Ach de echte spontane vreugde was er ook wel vanaf...
Gelukkig was het "publiek" rechts vooraan niet zo tam  8P :proost


Andre-Lwd

Citaat van: Dokkumer op mei 06, 2013, 21:30:18
Juist een burgemeester is het uithangbord van een stad, dan moet je goed in kunnen spelen op zo'n situatie. Je kunt op je klompkes aanvoelen dat je op zo'n avond zulke opmerkingen kunt verwachten. Kwestie van vooruitkijken, iets wat een burgemeester hoort te doen.

Kwaliteiten die Crohnéé blijkbaar mist..

Die man stond vrijdag ook al te klapperen, weet totaal niet wat hij moet zeggen tegen Cambuursupporters, die man is zo anti-cambuur.

kgscc