Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jhondly van der Meer

Gestart door Collingwood, juni 04, 2021, 10:39:18

Vorige topic - Volgende topic

EdsjeSCC

Zeer positief inderdaad. Als die zo doorgaat scheelt dat weer, hoef je in de winterstop geen rechtsback te zoeken

Bankzitter

En eigenlijk ook geen back maar centrale verdediger. En nog maar 19.
Ook weer goud in handen met deze jongen uit de jeugd.

Grijskijkert

Hij laat bij de 1-2 de voorzet wel makkelijk geven...
IN HENK WE TRUST!!!

Noordcambuur

Citaat van: Grijskijkert op december 19, 2021, 15:09:13
Hij laat bij de 1-2 de voorzet wel makkelijk geven...
nog ff de puntjes op de i en hij staat er kerel.

Grijskijkert

Jhondly van der Meer, Cambuur en Heracles: een speciale combinatie


Het heeft er alle schijn van dat verdediger Jhondly van der Meer (19) woensdagavond tegen Heracles Almelo in de basis staat bij SC Cambuur. Een puik plan, want zijn vorige basisplek was ook tegen Heracles en dat leverde meteen winst op voor de Leeuwarders.


Door Gerard Bos

Terug naar medio september. Cambuur, met de jonge Van der Meer als invaller, verliest met 9-0 van Ajax. De deceptie is groot. Gelukkig mogen de Leeuwarders enkele dagen later alweer aantreden. Het thuisduel met Heracles Almelo biedt de mogelijkheid om de kater weg te spoelen.

Heracles als medicijn voor de pijn?

Door personele problemen in de defensie krijgt de door Cambuur zelf opgeleide Van der Meer een kans in de basis. Hij speelt uitstekend, de Leeuwarders verslaan Heracles met 2-1 in de doordeweekse wedstrijd en de drie punten zijn een prima remedie voor de teleurstelling van het weekend ervoor.

Noem het toeval, noem het een voorteken: een soortgelijk scenario zou zich vandaag, op een dag na exact drie maanden na dato, opnieuw kunnen voordoen.
Weer is er namelijk een doordeweekse wedstrijd tegen Heracles en weer volgt die enkele dagen na een deceptie waarin Van der Meer invaller was (ditmaal de nederlaag in de derby tegen Heerenveen). Dus maar weer in de basis, weer tegen de Almelo?rs en opnieuw met winst als medicijn voor de pijn van een teleurstellend verlies enkele dagen eerder?

Niet in verlies blijven hangen

,,Dat zou leuk zijn, laten we hopen dat ik speel en dat het zo uitpakt?, zegt Van der Meer, zich bewust van de gelijkenissen tussen toen en nu. De enige vraag is echter of hij net als in september opnieuw in de basis staat tegen Heracles.

Pascal Bosschaart, voorlopig de vervanger van de wegens gezondheidsproblemen afwezige Henk de Jong, krijgt kort voor het gesprek met Van der Meer die vraag. Met een glimlach: ,,Jij denkt dat Jhondly speelt, h?? Anders vraag je geen interview aan. Wie weet, we zullen zien.?

Dat er gelachen wordt daags voor het duel met de Heraclieden is overigens veelzeggend: de kater van het verlies in de derby tegen de aartsrivaal is vrij snel verwerkt. Van der Meer knikt. ,,Natuurlijk is het vervelend als je van Heerenveen verliest, maar we zijn er niet in blijven hangen.?

Zijn ploeggenoten en hij weten dat Cambuur het voetballend in verhouding tot Heerenveen prima deed. De Leeuwarders speelden tachtig minuten met een man minder, maar waren zeker voor rust de betere voetballende ploeg.

,,Bijzonder was het wel om mee te mogen doen in de derby?, kijkt Van der Meer terug op het duel. ,,Vroeger stond ik als supporter zelf te juichen voor Cambuur in derby?s tegen Heerenveen. En nu speel je er zelf eentje. Dat is speciaal.?

Hoogtepunt tot nu toe

Dat laatste gold ook voor de eerdere ontmoeting met Heracles. Dat duel markeerde zijn eerste basisplek bij Cambuur, de club waar zijn vader hem als kleine jongen mee naar toe nam. Het tweetal viel elkaar na de wedstrijd in de armen, een prachtig moment voor Van der Meer senior en junior.

Voor de jonge verdediger was het een hoogtepunt dit seizoen. Maar liever dan over zichzelf spreekt hij over het team. ,,Wat hebben we een goede eerste seizoenshelft gespeeld, kijk maar eens naar waar we staan (achtste, red.). Geweldig. Maar we willen nu wel graag afsluiten met winst.?

Woensdagavond zal blijken of dat dus met hem in de basis is of niet. Van der Meer zou in dat geval Doke Schmidt vervangen. Die kreeg de rode kaart tegen Heerenveen en is inmiddels voor twee wedstrijden geschorst door voetbalbond KNVB.

Of Erik Schouten, Mees Hoedemakers en Robin Maulun er in de laatste wedstrijd van 2021 bij zijn is overigens nog niet duidelijk. Het drietal trainde dinsdag wel mee, maar kampt volgens Bosschaart met pijntjes. De opstelling was dan ook nog niet geheel duidelijk.
IN HENK WE TRUST!!!

sunderland

Deed het gister zeer naar behoren. Met Doodeman voor um is het vrezen met vreze maar koel in simpel spelend bleef hij goed overeind

AL

Aan de bal een openbaring.
Zoveel rust.

Vlampiep

#22
Mooi dat deze ruwe diamant uit eigen club komt en zich pijlsnel ontwikkelt.
Samen met Bangura hebben we goud in handen en hoop voor deze jongens dat ze op termijn  hun carri?re bij een mooie grote club mogen voortzetten.
Verder allemaal een fijne Kerst en BLIJF GEZOND.


Galdiano

Een jongen van de club! Mooi nieuws!

Moet zeker nog stappen zetten, maar in potentie zeker een goede speler voor ons.
Hopen dat er langzaam weer meer Leeuwarder talenten doorstromen of ?berhaupt bij de club komen.
Er zijn toch wel wat talenten vertrokken naar DKV helaas.

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

michello

Prima, maar zou hem komend seizoen verhuren aan een (bovenkant) KKD club. Moet minuten maken en komt voor de eredivisie nog tekort.

sccvl

Citaat van: michello op maart 15, 2022, 13:05:32
Prima, maar zou hem komend seizoen verhuren aan een (bovenkant) KKD club. Moet minuten maken en komt voor de eredivisie nog tekort.

Moet nog wat stappen maken, een club als de Graafschap, Roda in die trend zou misschien een goede optie zijn inderdaad. Elke week knallen. Sylla idem.

SCC

Citaat van: Galdiano op maart 15, 2022, 11:32:55
Een jongen van de club! Mooi nieuws!

Moet zeker nog stappen zetten, maar in potentie zeker een goede speler voor ons.
Hopen dat er langzaam weer meer Leeuwarder talenten doorstromen of ?berhaupt bij de club komen.
Er zijn toch wel wat talenten vertrokken naar DKV helaas.
DKV biedt ook al snel contracten aan/ nodigt uit op stage, aan onze jongste jeugd (VBS).....daar loopt het niet lekker, die voelen ons sterk opkomen qua populariteit in de regio.

Hopelijk snel na Jhondly meer jeugd wat de kans krijgt (en pakt).

Vwb Jhondly: fantastische 2 (ervarings)jaren gehad, maar nu inderdaad zoals hierboven geschetst minuten maken in de KKD, om het seizoen daarop voor zijn kans te gaan.

AL

Citaat van: sccvl op maart 16, 2022, 20:14:47
Moet nog wat stappen maken, een club als de Graafschap, Roda in die trend zou misschien een goede optie zijn inderdaad. Elke week knallen. Sylla idem.

Ik denk dat Sylla volgend seizoen gewoon basisspeler is hier.
M.b.t. van der Meer eens dat hij elke week moet spelen in de (sub)top KKD.
De kans is echter nog altijd aanwezig dat wij daar volgend seizoen ook spelen dus eerst maar even afwachten.

Collingwood

Zou mooi zijn als hij nu wordt verhuurd aan een club waar hij basisspeler wordt.
Kalmte alleen kan u redden.