Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: Galdiano op december 01, 2024, 09:59:54
Zeker! Maar het is altijd afwachten wat clubs als een AZ doen. Het zou niet de eerste keer zijn als ze de jeugd hier weg kapen.

tis eerder andersom hoor wij halen daar spelers weg of ze melden zich zelf aan
als ze net iets te kort komen daar,we scouten nu ook in N Holland en zo maken
we als jeugdopleiding steeds stapjes

Noordcambuur

Citaat van: Bankzitter op december 01, 2024, 10:47:51
Blijkbaar is de methode goed en was het niet 1 gelukkige lichting want ze blijven al jaren doorstromen nu.
Dan kunnen ze eens wat spelers wegkapen maar dan komt de volgende wel weer door.

Kijk naar Krasniqi, die is ook niet beter geworden van zijn overstap naar AZ. Speelt nu vrij uitzichtloos in O21 bij DKV  op een lager niveau dan Cambuur.
klopt ik snap die keuze van Krasniqi maar ja we zullen zien in de toekomst.

Noordcambuur

Citaat van: denistel op december 01, 2024, 15:16:38
tis eerder andersom hoor wij halen daar spelers weg of ze melden zich zelf aan
als ze net iets te kort komen daar,we scouten nu ook in N Holland en zo maken
we als jeugdopleiding steeds stapjes
klopt helemaal denistel  :thumbsup

Bankzitter

Citaat van: Noordcambuur op december 01, 2024, 16:33:44
klopt ik snap die keuze van Krasniqi maar ja we zullen zien in de toekomst.

Ik ook wel in die tjd, maar de spelers van nu zien dat ze gewoon bij Cambuur kans maken om in de KKD te spelen en daarna een mooie transfer te maken.

denistel

Bakatti en Jonker gister zeer sterk bij o 21 zijn beide nog heel jong

papier

Citaat van: Bankzitter op december 01, 2024, 17:39:21
Ik ook wel in die tjd, maar de spelers van nu zien dat ze gewoon bij Cambuur kans maken om in de KKD te spelen en daarna een mooie transfer te maken.

Hij ging naar AZ, op zich is die kans daar ook aanwezig. Plus dat ze bij AZ betere faciliteiten zullen hebben dan bij ons. Op zich geen gekke stap toch.

denistel

Citaat van: papier op december 01, 2024, 17:57:27
Hij ging naar AZ, op zich is die kans daar ook aanwezig. Plus dat ze bij AZ betere faciliteiten zullen hebben dan bij ons. Op zich geen gekke stap toch.

klopt maar ook meer concurrentie natuurlijk.bij cambuur deed hij het super
voelde zich hier goed,hoor je van veel spelers en spelertjes en ook ouders
trouwens en daardoor gaan we de slag met dkv ook winnen of die hebben
we al gewonnen,paar jaar terug was het 80% naar hun 20 naar ons denk
nu eerder 60 naar ons en 40 naar hun

papier

Citaat van: denistel op december 02, 2024, 15:36:33
klopt maar ook meer concurrentie natuurlijk.bij cambuur deed hij het super
voelde zich hier goed,hoor je van veel spelers en spelertjes en ook ouders
trouwens en daardoor gaan we de slag met dkv ook winnen of die hebben
we al gewonnen,paar jaar terug was het 80% naar hun 20 naar ons denk
nu eerder 60 naar ons en 40 naar hun

Dat hoor je meer ja. Heb het al vaker gepost dat ik best wel onder de indruk ben van hoe de jeugdopleiding weer is opgebouwd en zich heeft ontwikkelt en nu ook diverse spelers aflevert aan het eerste. En niet incidenteel, maar al bijna structureel. Dat dat ook deels gepaard gaat met een 'minder' Cambuur dat neemt niet weg hoe knap dat is.

Verschil tov andere clubs is denk ik ook veel kleiner. Behalve dan de topclubs die dus ook een jong elftal in de KKD hebben. Dan kun je in theorie en minuten op niveau maken en doorgroeien naar een hoger niveau.

Bankzitter

We horen toch bij de beste 10 van alle 34 BVO?s nu?
Je hebt de 4 Jong ploegen, Jong Feijenoord en daar zitten we meestal vlak achter op de ranglijst van O21.

zeewolde

Citaat van: Bankzitter op december 03, 2024, 10:58:28
We horen toch bij de beste 10 van alle 34 BVO?s nu?
Je hebt de 4 Jong ploegen, Jong Feijenoord en daar zitten we meestal vlak achter op de ranglijst van O21.
jong sparta en almere ook nog in de 2e divisie qctief

Noordcambuur

Citaat van: zeewolde op december 03, 2024, 12:15:51
jong sparta en almere ook nog in de 2e divisie qctief
spelen lager hoor.
Cambuur O21 speelt al een paar jaar op hoogste niveau.
En hoort bij de top :thumbsup

papier

Citaat van: Noordcambuur op december 03, 2024, 13:50:34
spelen lager hoor.
Cambuur O21 speelt al een paar jaar op hoogste niveau.
En hoort bij de top :thumbsup

Hoogste jeugdniveau. Sparta en Almere doen bv mee in de Tweede Divisie met quick boys en dergelijke. Dat lijkt me ook wel van een hoger niveau dan het hoogste jeugdniveau.

Bankzitter

OK, best wel verwarrend dat er ook jeugd bij senioren meedoen. Maar dan nog staan we wel wel hoog in NL.

denistel

o 13 vandaag kampioen geworden cab de 3e divisie na een 0-4 zege bij VVOG

o 15 wint 2-1 van Almere o 15


Noordcambuur

Weer 2 elftallen die kampioen zijn geworden en promoveren  :thumbsup