Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

Hoekieom

Citaat van: denistel op maart 22, 2017, 19:34:46
zot zeker wat in maar er zal financieel wel wat tegen over moeten staan dan
denk ik jan is nu hoofdtrainer bij bergum en assistent bij cambuur.
verder wel zeker met je eens dat er iemand boven die jonge knapen
moet komen maar ja die zullen financieel wel aantrekkelijk zijn.

Financieel door de legend er iets bij te laten doen lijkt mij wel haalbaar. Ik weet zeker dat hij daarvoor open staat. Ook alleen maar goed voor Cambuur. Ik heb even gezien wat er nu bepalend is in de jeugdopleiding qua coaches en jeugdcoordinatie, maar die hebben alleen regionale clubs getraint(frisia/Bl Wit/Be Quick D)  Zelf hebben ze niet op een hoog niveau gespeelt, maar daarom kunnen het wel goede trainers worden. Door de legend aan het hoofd te zetten van deze mannen leren zij ook weer meer. Lijkt mij dus een goede keus. |:) |:) |:) |:) |:)

Hoekieom

Leuke wedstrijd gezien van Cambuur-19/Willem2 -19. Na 20 sec 0-1 en met de rust 0-2 kwam Cambuur goed terug uit de kleedkamers. 1-2 2-2 en zelf 3-2 voor maar uiteindelijk 3-3. Verschil is 4e divisie/eredivisie, dus een goed resultaat.

denistel

zeker een knappe uitslag.hopen dat we de komende jaar de jeugd
op een hoger niveau kunnen krijgen

El Ma-kri-niii

Citaat van: picoberghuis op mei 20, 2017, 09:09:04
Dit seizoen vaak wezen kijken bij de jeugd.

Opvallend is het aantal 'broekjes' wat voor de teams staat, onervaren jonge knaapjes zonder enige ervaring.

Dan kan het scoutingsapparaat wel genoeg kwaliteit binnenhalen, maar de ontwikkeling daarna is marginaal.
Leeftijd zegt toch niks over kwaliteit joh, fossiel.

richard

Citaat van: picoberghuis op mei 20, 2017, 09:44:12
Bedankt voor deze fantastische bijdrage en reactie. Ook enorm goed dat u niet gaat schelden en het niet persoonlijk maakt. Hulde.

Voor hen die wel normaal kunnen reageren ;

Gedurende de vele bezoeken aan de jeugdelftallen (wedstrijden én trainingen) zelf kunnen aanschouwen dat het niveau van de jeugdtrainers bepaald niet om over naar huis te schrijven is. Alleen de JO17 coach heeft mij kunnen bekoren. De overige zijn erg jong en dat is terug te zien aan wijze van benaderen en tactisch inzicht.

Ik ben van mening dat de jeugdopleiding een basis is en een basis moet worden gelegd door kwaliteit. In de tijd dat Jan Bruin en René van Rijswijk onder andere de jeugd trainden had dit zichtbaar effect in doorstroming maar ook qua uitstraling. Er komt dan even iemand binnen.

Inderdaad de O17 coach is inderdaad goed bezig. De rest.....middelmaat. Kan niet oordelen over de O19 want dan zit ik al aan het bier op zaterdag. De O13 vind ik nog wel het mooiste voorbeeld van hoe coaching gaat tijdens wedstrijd. Heb laatste wedstrijden bekeken en hij roept alleen maar, achteruit, vooruit.....zie geen ontwikkeling of een vooruitgang vwb techniek, tactiek. Moet wel zeggen dat ik de trainingen niet bezoek ivm werk dus daar kan ik niet over oordelen.

El Ma-kri-niii

Citaat van: picoberghuis op mei 20, 2017, 09:44:12
Bedankt voor deze fantastische bijdrage en reactie. Ook enorm goed dat u niet gaat schelden en het niet persoonlijk maakt. Hulde.

Voor hen die wel normaal kunnen reageren ;

Gedurende de vele bezoeken aan de jeugdelftallen (wedstrijden én trainingen) zelf kunnen aanschouwen dat het niveau van de jeugdtrainers bepaald niet om over naar huis te schrijven is. Alleen de JO17 coach heeft mij kunnen bekoren. De overige zijn erg jong en dat is terug te zien aan wijze van benaderen en tactisch inzicht.

Ik ben van mening dat de jeugdopleiding een basis is en een basis moet worden gelegd door kwaliteit. In de tijd dat Jan Bruin en René van Rijswijk onder andere de jeugd trainden had dit zichtbaar effect in doorstroming maar ook qua uitstraling. Er komt dan even iemand binnen.
Begin dan met deze prima onderbouwde reactie. Dan snijdt meer hout dan direct te zeggen dat de trainers te jong zijn en er daarom niks van kunnen.

Hoekieom

019, 017, 0vijfien keurig kampioen geworden. Moe ook wel omda ze op een laag niveauspelen. De 013 kreeg er 2 week geleden van langs bij go ahead en dus geen kampioen. De enige ploeg die vorig jaar degradeerde had dus kampioen moeen worden. Die coach is zo eigenwijs. Vandaar geen kampioen. Sneu voor de spelers van 013.

Yellow Army

Citaat van: Hoekieom op mei 20, 2017, 19:02:45
019, 017, 0vijfien keurig kampioen geworden. Moe ook wel omda ze op een laag niveauspelen. De 013 kreeg er 2 week geleden van langs bij go ahead en dus geen kampioen. De enige ploeg die vorig jaar degradeerde had dus kampioen moeen worden. Die coach is zo eigenwijs. Vandaar geen kampioen. Sneu voor de spelers van 013.

Eagles had seizoen een O13 elftal opgericht en is er dus nieuw bijgekomen dus een beetje kort door de bocht om stellen dat de O13 gelijk kampioen had moeten worden omdat ze vorig jaar gedegradeerd waren. Beide ploegen staken dan ook ver boven de rest uit, resp. 21 en 23 punten voorsprong op de nr 3. Dus om nou te zeggen dat er een wanprestatie is geleverd zoals jij doet voorkomen gaat me dan ook te ver.
Area 58

denistel

Citaat van: picoberghuis op mei 20, 2017, 09:44:12
Bedankt voor deze fantastische bijdrage en reactie. Ook enorm goed dat u niet gaat schelden en het niet persoonlijk maakt. Hulde.

Voor hen die wel normaal kunnen reageren ;

Gedurende de vele bezoeken aan de jeugdelftallen (wedstrijden én trainingen) zelf kunnen aanschouwen dat het niveau van de jeugdtrainers bepaald niet om over naar huis te schrijven is. Alleen de JO17 coach heeft mij kunnen bekoren. De overige zijn erg jong en dat is terug te zien aan wijze van benaderen en tactisch inzicht.

Ik ben van mening dat de jeugdopleiding een basis is en een basis moet worden gelegd door kwaliteit. In de tijd dat Jan Bruin en René van Rijswijk onder andere de jeugd trainden had dit zichtbaar effect in doorstroming maar ook qua uitstraling. Er komt dan even iemand binnen.

dat zal waarschijnlijk met financieen te maken hebben denk ik. en of ze er de tijd voor hebben.
jan is assistent bij het 1e en bovendien hoofftrainer bij Bergum waar je dus ook 2 avonden en
1 zondag in de week bezig bent. v rijswijk heeft denk ik niet de ambitie of nog trainer te zijn
want hij heeft genoeg andere dingen te doen.

misschien zou je kunnen kijken naar trainers die misschien meer uitstraling hebben en waar
de jeugd misschien meer van zou oppikken maar nogmaals dan moet je daar wel budget voor
vrij maken.

Vond Carlo Rietdijk altijd iemand die goed met de jeugd werkte. Rene vd Wey zou ook
iemand kunnen zijn die als oud speler dit zou moeten kunnen maar ja die zit nu goed
bij Buitenpost.

NRG

Feit blijft dat veel Leeuwarder talentjes momenteel voor de jeugdopleiding van dkv kiezen. Heeft puur met het opleidingsniveau te maken. Cambuur zal hier echt iets aan moeten doen wil je in de toekomst jonge talenten aan je binden..

Lore

Citaat van: NRG op mei 24, 2017, 07:26:12
Feit blijft dat veel Leeuwarder talentjes momenteel voor de jeugdopleiding van dkv kiezen. Heeft puur met het opleidingsniveau te maken. Cambuur zal hier echt iets aan moeten doen wil je in de toekomst jonge talenten aan je binden..

Met opleidingsniveau bedoel je waarschijnlijk ook het niveau waarop zij spelen toch? Want dat lijkt mij essentieel. Al onze jeugdteams spelen momenteel lager en dus is een keuze elders makkelijk gemaakt. Wij moeten zorgen dat wij snel omhoog gaan, en daarin is de eerste stap nu gezet,

janou

Citaat van: Lore op mei 24, 2017, 08:12:46
Met opleidingsniveau bedoel je waarschijnlijk ook het niveau waarop zij spelen toch? Want dat lijkt mij essentieel. Al onze jeugdteams spelen momenteel lager en dus is een keuze elders makkelijk gemaakt. Wij moeten zorgen dat wij snel omhoog gaan, en daarin is de eerste stap nu gezet,

klopt, spelen nu nog op laag niveau doordat ze net zijn ingestapt. als ze eenmaal hoger spelen, zullen talenten in de omgeving van leeuwarden eerder voor cambuur kiezen.

NRG

Citaat van: janou op mei 24, 2017, 08:20:42
klopt, spelen nu nog op laag niveau doordat ze net zijn ingestapt. als ze eenmaal hoger spelen, zullen talenten in de omgeving van leeuwarden eerder voor cambuur kiezen.

Dan zal je toch moeten investeren in trainers en faciliteiten.

denistel

#43
dit jaar zijn er 3 van de 4 gepromoveerd maar dat zal komend seizoen al
lastiger worden.maar oud spelers of iemand met meer uitstraling zis geen
garantie op suc 6. voor je uitstraling naar jeugd is het wel een goeie zaak.

denistel

Oebele Schokker geeft vandaag in de lc aan dat ie in de toekomst wel trainer
wil worden bij de jeugd van cambuur,gaat eerst de cursus doen .ik zou em er
zou bij nemen als techniek trainer bij de jeugd