Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

diekhuzen

Citaat van: Vlampiep op februari 09, 2025, 09:59:29
Henk zou dit ruimtelijk gelul noemen.  :_schater
Nee Diekhuzen, Henk heeft ons met 3 kanjers van assistenten met zeer attractief voetbal 3 keer kampioen gemaakt.
Na de teleurstellende periode van ziekte, Ultee en overgang nieuwe stadion is het nu de periode van opbouwen en binnen halen van sponsoren om te komen tot een stevige en stabiele club op het hoogste niveau.
Henk zou hierin op sportief gebied een grote rol kunnen hebben als het bestuur hem hierin wil faciliteren. Grote bedrijven willen zich wel aan een club conformeren mits er een positieve uitstraling van uit gaat. Voorbeeld hierin is Kooi

Volgens mij lees jij niet goed? Ik vraag alleen om een beetje aantrekkelijk voetbal wat de afgelopen 3 jaar nauwelijks hebben mogen aanschouwen. Wij spelen bijna 2 jaar in de KKD en het voetbal is in de thuiswedstrijden matig en dat past niet bij Cambuur. Dat is mijn mening en ook die vele seizoenkaarthouders.
Vrijwel elk team in de KKD start met een nieuwe selectie en een nieuw stadion zou juist een impuls moeten geven. Te veel excuses en blijkbaar is er nooit ruimte om kritiek te hebben op Henk. Overigens heb ik nog steeds het beste voor met Henk, maar het zou fijn zijn dat wij een keer het echte Cambuur te zien krijgen.


okkele

Citaat van: diekhuzen op februari 09, 2025, 10:43:03
Volgens mij lees jij niet goed? Ik vraag alleen om een beetje aantrekkelijk voetbal wat de afgelopen 3 jaar nauwelijks hebben mogen aanschouwen. Wij spelen bijna 2 jaar in de KKD en het voetbal is in de thuiswedstrijden matig en dat past niet bij Cambuur. Dat is mijn mening en ook die vele seizoenkaarthouders.
Vrijwel elk team in de KKD start met een nieuwe selectie en een nieuw stadion zou juist een impuls moeten geven. Te veel excuses en blijkbaar is er nooit ruimte om kritiek te hebben op Henk. Overigens heb ik nog steeds het beste voor met Henk, maar het zou fijn zijn dat wij een keer het echte Cambuur te zien krijgen.
geef het maar op.
het verheerlijken heeft een untouchable niveau bereikt.
hou eerst maar s op met dat "henk"gedoe, het is de jong.
dat vind peter van psv, arne van liverpool, ron van utrecht en francesco van ajax ook.
zelfde voor die vd heide.
zwaar overdreven allemaal.
alles wat goed gaat, of het nou scouting,financien of beleid is dat komt op conto de jong maar voor alles wat niet goed loopt word een oorzaak gezocht waar de jong niks mee te maken heeft.

het is wel een fantastisch mens.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Drumfather SCC

Citaat van: okkele op februari 09, 2025, 10:57:24
geef het maar op.
het verheerlijken heeft een untouchable niveau bereikt.
hou eerst maar s op met dat "henk"gedoe, het is de jong.
dat vind peter van psv, arne van liverpool, ron van utrecht en francesco van ajax ook.
zelfde voor die vd heide.
zwaar overdreven allemaal.
alles wat goed gaat, of het nou scouting,financien of beleid is dat komt op conto de jong maar voor alles wat niet goed loopt word een oorzaak gezocht waar de jong niks mee te maken heeft.

het is wel een fantastisch mens.

100% eens, Gewoon lekker normaal blijven doen in het nuchtere Liwwadden
Vooral het bijna heilig verklaren van de Messias van der Heide  :O
Goede voetballer met dito visie maar daar blijft het bij

Voor het gedrag jegens Henk heb ik meer begrip, Hij heeft het fantastisch gedaan en heeft onze club positief op de kaart gezet
Maar ook bij Henk is niet alles perfect en Henk zou ook eens moeten stoppen met het knuffelen van werkelijk iedereen in interviews e.d.

Van de scheids, tot de trainer van de tegenstander en van ''zijn jongens'' tot de toiletjuffrouw bij Pingjum 7
Het zijn allemaal toppers

denistel

Citaat van: Bankzitter op februari 09, 2025, 09:06:02
Eindhoven uit , prachtig voetbal in de eerste helft, geen punten.
Telstar, matige wedstrijd, 3 punten.

Ik weet wel waar ik vrolijker van wordt. En ook waar Henk op wordt afgerekend.

Maar noem maar een trainer die betaalbaar voor ons is en die na 3/4  slechte resultaten niet onder druk komt te staan.En die moet dan ook nog jeugd inpassen en aantrekkelijk voetbal spelen naast promoveren.

Hnek verlengen... rust in de tent. En  Henk zelf een opvolger laten opleiden (zoals ook de bedoeling was met vdHeide).

wat ik al jaren zeg als je vast houdt aan herkenbaar aanvallend voetbal dan vermaak je het
publiek en win je ook genoeg. als je gaat zeggen liever steeds slecht spel en winnen daar
ga je het dus niet mee redden zoals we nu ook wel zien.als je 12 keer slecht speelt win je
ze nooit alle 12 dat bedoel ik mee te zeggen soms zal je met geluk winnenmaar je bouwt
er verder ook niks mee op.
Het verlengen van Henk heeft ook met andere zaken te maken en die zijn veel belangrijker.
En we zullen toch ooit ook weer eens een andere trainer moeten krijgen dus je moet altijd
ook voor uit kijken. trainers die ik in de toekomst graag zou zien A Jonker of A Pastoor kost
wat maar ja dan staat er ok wat.Henk moet je altijd binnen de club houden die hij kan
zo veel betekenen voor de club zoals ie al jaren doet,Hij kent de jeugdopleiding enz enz.
Maar eerst dit seizoen knallen en dan zien we het wel.Henk hoeft voor mij niet weg maar je
moet al wel bezig zijn met de toekomst.

Bernardo

Citaat van: denistel op februari 09, 2025, 13:40:05
wat ik al jaren zeg als je vast houdt aan herkenbaar aanvallend voetbal dan vermaak je het
publiek en win je ook genoeg. als je gaat zeggen liever steeds slecht spel en winnen daar
ga je het dus niet mee redden zoals we nu ook wel zien.als je 12 keer slecht speelt win je
ze nooit alle 12 dat bedoel ik mee te zeggen soms zal je met geluk winnenmaar je bouwt
er verder ook niks mee op.
Het verlengen van Henk heeft ook met andere zaken te maken en die zijn veel belangrijker.
En we zullen toch ooit ook weer eens een andere trainer moeten krijgen dus je moet altijd
ook voor uit kijken. trainers die ik in de toekomst graag zou zien A Jonker of A Pastoor kost
wat maar ja dan staat er ok wat.Henk moet je altijd binnen de club houden die hij kan
zo veel betekenen voor de club zoals ie al jaren doet,Hij kent de jeugdopleiding enz enz.
Maar eerst dit seizoen knallen en dan zien we het wel.Henk hoeft voor mij niet weg maar je
moet al wel bezig zijn met de toekomst.

Jonker en Pastoor passen hier toch totaal niet, die hebben binnen de kortste keren het publiek tegen zich. Betweters.

Noordcambuur

Henk moet je gaan gebruiken waar hij goed in is Henk is volgens mij nu 60 jaar ik zou nu een goede assistent halen die na ??n jaar Henk gaat opvolgen.
En Henk een andere functie binnen de club Henk moet je altijd bij de club houden.

Bankzitter

Of de heiligverklaring van De Jong nu terecht is of niet, die is er nu eenmaal. En de zeer kritische houding van de achterban ook, een trainer krijgt heel weinig tijd. En daar gaat een opvolger mee te maken krijgen, of je het leuk vind of niet.

Er zijn best trainers die daar mee om kunnen gaan maar hoeveel daarvan zijn haalbaar binnen ons budget? En geeft dat wel de garantie op aantrekkelijk voetbal naast prestaties?

En dan kom je tot de conclusie dat het verlengen van De Jong (met al zijn zwakke en sterke punten) voor 2 jaar de beste optie is op dit moment.

Gabster

Citaat van: Vlampiep op februari 09, 2025, 09:59:29
Henk zou dit ruimtelijk gelul noemen.  :_schater
Nee Diekhuzen, Henk heeft ons met 3 kanjers van assistenten met zeer attractief voetbal 3 keer kampioen gemaakt.
Na de teleurstellende periode van ziekte, Ultee en overgang nieuwe stadion is het nu de periode van opbouwen en binnen halen van sponsoren om te komen tot een stevige en stabiele club op het hoogste niveau.
Henk zou hierin op sportief gebied een grote rol kunnen hebben als het bestuur hem hierin wil faciliteren. Grote bedrijven willen zich wel aan een club conformeren mits er een positieve uitstraling van uit gaat. Voorbeeld hierin is Kooi


Vlampiep laat blijken dat hij het snapt. Goed verwoord!

Dit is het eerste jaar in het nieuwe stadion, de aandacht ligt bij het afmaken van het stadion, het vinden van nieuwe sponsoren, evaluatie van het gebruik van het stadion en de bijgaande feedback van de supporters. Men is het team aan het heropbouwen om het voor te bereiden op de stap naar de Eredivisie. Dat is ook waarom dit jaar het doel is om tussen plaats 5-8 te eindigen en PO te spelen.

De zomer transfer window zal mijn inziens gebruikt worden om spelers te halen die onze club naar de Eredivisie kunnen brengen. 2025 - 2026.

Het gaat puur om beleid en het stapsgewijs stappen zetten naar een team dat ons in de Eredivisie kan houden.

Het is duidelijk dat een Ype Smit teveel met zijn ego bezig was en een aantal mensen wonderen heeft belooft zolang als Henk maar weg is.
En dan zijn er natuurlijk een aantal meelopers die dit napraten.

In Henk we trust!

sunderland

Citaat van: Gabster op februari 09, 2025, 14:28:04

Vlampiep laat blijken dat hij het snapt. Goed verwoord!

Dit is het eerste jaar in het nieuwe stadion, de aandacht ligt bij het afmaken van het stadion, het vinden van nieuwe sponsoren, evaluatie van het gebruik van het stadion en de bijgaande feedback van de supporters. Men is het team aan het heropbouwen om het voor te bereiden op de stap naar de Eredivisie. Dat is ook waarom dit jaar het doel is om tussen plaats 5-8 te eindigen en PO te spelen.

De zomer transfer window zal mijn inziens gebruikt worden om spelers te halen die onze club naar de Eredivisie kunnen brengen. 2025 - 2026.

Het gaat puur om beleid en het stapsgewijs stappen zetten naar een team dat ons in de Eredivisie kan houden.

Het is duidelijk dat een Ype Smit teveel met zijn ego bezig was en een aantal mensen wonderen heeft belooft zolang als Henk maar weg is.
En dan zijn er natuurlijk een aantal meelopers die dit napraten.
wat een onzin. Wat heeft jou hele verhaal nu met het voetbal te maken wat er wordt gespeeld.

diekhuzen

#4419
Citaat van: Gabster op februari 09, 2025, 14:28:04

Vlampiep laat blijken dat hij het snapt. Goed verwoord!

Dit is het eerste jaar in het nieuwe stadion, de aandacht ligt bij het afmaken van het stadion, het vinden van nieuwe sponsoren, evaluatie van het gebruik van het stadion en de bijgaande feedback van de supporters. Men is het team aan het heropbouwen om het voor te bereiden op de stap naar de Eredivisie. Dat is ook waarom dit jaar het doel is om tussen plaats 5-8 te eindigen en PO te spelen.

De zomer transfer window zal mijn inziens gebruikt worden om spelers te halen die onze club naar de Eredivisie kunnen brengen. 2025 - 2026.

Het gaat puur om beleid en het stapsgewijs stappen zetten naar een team dat ons in de Eredivisie kan houden.

Het is duidelijk dat een Ype Smit teveel met zijn ego bezig was en een aantal mensen wonderen heeft belooft zolang als Henk maar weg is.
En dan zijn er natuurlijk een aantal meelopers die dit napraten.

Omdat we een stadion afmaken, evaluatie supporters en nieuwe sponsoren zijn wij bijna twee jaar niet in staat om thuis beetje attractief voetbal te spelen? Met ons budget moeten we gewoon voor het hoogst haalbare gaan en promotie uitspreken. 

mark1989

Citaat van: diekhuzen op februari 09, 2025, 08:22:43
Jij kan het onzin vinden. Ik kom al jaren bij Cambuur en het voetbal met name in de thuiswedstijden is niet om aan te zien.
Dat je in de eredivisie op resultaat voetbalt en daardoor minder attractief speelt is logisch, maar in de KKD mag je meer van Cambuur verwachten en ik hoor van alle kanten excuses. Kom op zeg we spelen in de KKD en dit jaar is het niveau niet bijzonder hoog.
Vorig jaar geen nacompetitie met een redelijke selectie (en spitsen) en gelukkig gaat het dit jaar beter. We spelen KKD en waar we nu staan horen we minimaal te staan. Dat Henk lang geen spits heeft gehad is amateuristisch. Maar op basis van wat we pakweg de afgelopen 4 jaar hebben gezien, met Ultee als onderbreking,  is verlengen met 2 plus 1 niet logisch. Het moet gewoon beter. Verder deel ik de mening dat Henk veel voor Cambuur heeft betekend, maar je mag zeker kritisch kijken het spel en dat is met name in thuiswedstijden, waar je het spel moet maken,te min en niet waar Cambuur voor staat.

Het is ook onzin, en ik kom ook al jaren bij Cambuur. Je mag alles verwachten van Cambuur, maar het gaat erom wat realistisch is. En wat jij verwacht is erg onrealistisch. En past eigenlijk precies in het negatieve beeld dat veel mensen in Leeuwarden hebben. In plaats van te kijken wat wel goed kijk je alleen naar dingen die niet goed gaan. Dan blijft het altijd slecht.
Dat we vorig jaar geen nacompetitie hebben gehaald is een tegenvaller, maar de conclusie is dan ook de die selectie niet goed genoeg is. Daarom is er flink doorgeselecteerd. Wij hadden achterin Leon Bergsma en ik zag al vrij snel dat hij te kort kwam voor Cambuur. Daarbij hadden een hele zwakke keeper. Geen goede vleugelspelers en een matig tot redelijk middenveld. Michael Breij was de beste speler vaak in de wedstrijd en dat zegt al genoeg. In het jaar dat Cambuur kampioen werd zat Breij vaak op de bank.
Dus ik vond de selectie helemaal niet zo sterk. Zeker niet als die vergelijkt met de andere teams zoals Groningen, WIllem II etc. We haalden vorig jaar wel de halve finale beker.

Attractief en dominant spelen is niet mogelijk zonder goed aanspeelpunt. We hadden tot voor kort alleen een Balk die in de spits nog aardig deed. Maar dat is een spits voor op de counter. dus vol druk zetten en voorzetten dan heb je niks aan Balk. Verder valt de Leeuw enorm tegen. Dus we hadden helemaal niemand voor in de spits. Dan kun je niet het voetbal spelen dat Cambuur wil. Henk wilde groeien naar een team, maar omdat iedereen zo snel in paniek raakte heeft ie maar gekozen meer voor resultaat. Eigenlijk zou het voor Cambuur veel beter zijn om dit jaar niet te veel te verwachten en dan kun je volgend jaar met 2 of 3 spelers erbij gewoon mee doen om plek 1 en 2.

Maar iedereen blijft hier maar zeiken over van alles en nog wat. Terwijl we gewoon heel goed spelen. En er is geen team in de KKD dat de sterren van de hemel speelt. Een andere trainer gaat ook niet meer uit dit team halen. Ik denk eerder minder. Daarom is het volstrekt logisch om Henk voor lang vast te leggen, want die heeft al bewezen dat ie Cambuur kampioen kan maken. En ik hoef geen grim of een dintelen die niks gepresteerd hebben of overal weggestuurd worden.

Bankzitter

Goed verwoord, al vind ik niet dat we " heel goed" spelen. Maar we halen wel het maximale uit de selectie en dat is genoeg om serieus mee te doen. En er zit ook nog steeds groei in en dat is goed nieuws richting het einde van het seizoen.

Gabster

Goed verwoord Mark!

Objectief blijven en naar het beleid kijken.
In 2029 wil men een stabiele Eredivisie club zijn.


In Henk we trust!

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Bernardo op februari 09, 2025, 13:46:46
Jonker en Pastoor passen hier toch totaal niet, die hebben binnen de kortste keren het publiek tegen zich. Betweters.

;(
Van Henk de Jong naar die 2?. Erger k?n niet. Precies die 2 zouden wel echt helemaal onderaan mijn lijst staan.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

sunderland

Citaat van: Gabster op februari 09, 2025, 16:11:19
Goed verwoord Mark!

Objectief blijven en naar het beleid kijken.
In 2029 wil men een stabiele Eredivisie club zijn.
aan jullie beide nogmaals de vraag. Wat heeft jullie hele verhaal wat waar is nu met het voetbal op het veld te maken?