Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

#4380
Citaat van: mark1989 op februari 07, 2025, 15:54:04
Waarom moet het ergens aan liggen. Misschien ligt het wel aan ons die te veel verwachten.
Kijkend naar dit seizoen doet Cambuur het heel erg goed.
- al het hele seizoen zonder spits
- pech in de eerste wedstrijden
- 4 penalties gemist
- toch nog 5e en dicht bij de 2e plek
- spelers die beter worden en meer waard
- aankopen blijken goed te zijn, pauwels, souren, jansen allemaal top, voor de toekomst of kan geld opleveren
- een elftal dat keihard werkt ook al is het nog niet altijd goed.

En bovendien vind ik teams als volendam en excelsior ook gewoon beter. En verder is cambuur gelijk aan teams aan de haag, de graafschap etc.
Het zal erom hangen wie waar eindigt, maar cambuur staat er goed voor.
Ik vind die discussie over wissels die we niet snappen dan ook grote flauwekul. Logisch dat je een wissel niet snapt als niet dagelijks bij de training bent en weinig verstand van voetbal hebt. En een wissel pakt soms goed en soms verkeerd uit. Dat is bij Henk de Jong zo, maar ook bij toptrainers als Arne Slot.

En dit succes is voor een groot deel aan Henk de Jong toe te schrijven die er een team van heeft gemaakt dat moeilijk te verslaan is. met een andere trainer hadden we nu echt niet bovenaan gestaan ofzo. Dus Henk mooi verlengen. En komende jaren door bouwen.
je hebt gelijk wb eerste stuk. Kun jij een wissel ( dit seizoen) benoemen waardoor het tactisch beter stond?  Je kunt er niet omheen dat de wissels heel vaak niet goed uitpakken of dat er niks veranderd. Buiten de wissel blessures om. En Henk blijft, maar hoop met een andere assistent erbij die zelf ook betaald voetbal heeft gespeeld. Zou graag bijv Goudmijn erbij hebben maar die zal wel niet willen want dan moet ie een stap terug doen

Vlampiep

Citaat van: De Gast op februari 07, 2025, 13:04:10
Zodra we gaan vernieuwen gaat het mis. Dan komen ze weer aanzetten met een zoveelste Ultee of Rob Maas.
Hou Henk nou maar gewoon. Als je vooruit wil als club zou je ook eens kunnen zeggen om wat hoger in de boom de boel op te frissen.
Ken ik mie helemaal bij ansluute.

Vlampiep

Henk is voor onze supporters een geweldig persoon en trainer. Dit bestuur wil niet inzien dat er een assistent naast Henk moet komen  van de categorie Arne, Sipke, Baardmans Sandor. Henk met zo'n assistent is een gouden koppel wat de club naar een aanmerkelijk hoger niveau kan brengen.
Het lijkt dat het bestuur en technisch manager graag een trainerstaf wil wat bestaat uit bruine arm halers en stroopslikkers.
Een ding is hierin zeker, als Henk de club zou verlaten, gaat dit ten koste van vele seizoen kaarten en vermindering van sponsoring.
Hij is het uithangbord waaraan sponsoren zich graag aan willen committeren. 

janou

Citaat van: sunderland op februari 07, 2025, 15:48:48
heel vaak zijn die keuzes slecht dat zie jij/ik en de rest ook. Iedere x moet Henk weer wisselen in de rust omdat de begin opstelling niet goed is of omdat de tegenstander het tactisch beter heeft staan. Dat zijn gewoon feiten. Wat Galdiano benoemt ben ik het heel erg mee eens, een trainer kan niet meer alles zien, je eigen team coachen en tactisch aanwijzingen geven en de tegenstander met zijn tactische zetten. Arne en Sipke zijn daarin grote voorbeelden. Sipke kijkt vooral wat de tegenstander doet. In de jaren dat Henk Sandor of baardman had als assistent werd heel vaak zelf iets omgezet. Eerste helft ruit en 2 e helft vlak middenveld waardoor wij constant de vrije man hadden aan de zijkant. Hoevaak Jacobs of Maulun wel niet vrij kwamen. ( mooiste voorbeeld is Twente thuis met Ron Jans) die zei dat Cambuur h?n wegspeelde en dat ze daar totaal geen grip op kregen.

Dat die keuzes slecht zijn en de opstelling niet klopt is een mening, geen feit Sunderland. En dat een tegenstander het tactisch vaak beter heeft staan is ook een mening. Want als de uitvoering van een plan slecht is, dan kan je Guardiola voor de groep zetten maar dan maakt dat geen verschil.

Wat wel een feit is, is dat een trainer niet alles kan zien. Maar het is ook een feit dat wij niet naast Henk op de bank zitten en weten wat er tactisch besproken wordt en waarom bepaalde keuzes gemaakt worden.  Het is niet zo dat er tactisch niets van klopt als we verliezen. Daarnaast waren de teams in de periode van Arne en Bosschaart gewoon beter dan de huidige selectie  (Vind ik iig), je kan daarom niet simpelweg alles ophangen aan assistenten. Feit is dat Arne en Bosschaart het goed hebben gedaan en dat deze assistenten wat minder van bekend is. 

Ik wil overigens niet beweren dat de huidige assistenten geweldig zijn, want ook dat valt niet te concluderen, alhoewel de spelers wel aangeven tevreden te zijn met hen.

Overigens was dat zeker een mooie pot tegen Twente  |:)





janou

Citaat van: Vlampiep op februari 07, 2025, 16:24:34
Henk is voor onze supporters een geweldig persoon en trainer. Dit bestuur wil niet inzien dat er een assistent naast Henk moet komen  van de categorie Arne, Sipke, Baardmans Sandor. Henk met zo'n assistent is een gouden koppel wat de club naar een aanmerkelijk hoger niveau kan brengen.
Het lijkt dat het bestuur en technisch manager graag een trainerstaf wil wat bestaat uit bruine arm halers en stroopslikkers.
Een ding is hierin zeker, als Henk de club zou verlaten, gaat dit ten koste van vele seizoen kaarten en vermindering van sponsoring.
Hij is het uithangbord waaraan sponsoren zich graag aan willen committeren.

''Dit bestuur wilt niet inzien dat er een assistent naast Henk moet komen'' kan je vervangen door:  ''Vlampiep wilt niet geloven dat de huidige assistenten kwaliteiten hebben, ookal zeggen de spelers en bestuur dat dit wel het geval is.'' 

Overigens eens vwb de aanname dat als Henk gaat dit ten koste kan gaan van een bepaalde vibe binnen de club.

Vlampiep

Citaat van: janou op februari 07, 2025, 16:31:50
''Dit bestuur wilt niet inzien dat er een assistent naast Henk moet komen'' kan je vervangen door:  ''Vlampiep wilt niet geloven dat de huidige assistenten kwaliteiten hebben, ookal zeggen de spelers en bestuur dat dit wel het geval is.'' 
Overigens eens vwb de aanname dat als Henk gaat dit ten koste kan gaan van een bepaalde vibe binnen de club.
Ik wil best aannemen dat deze assistenten over kwaliteiten beschikken, maar komen mijninziens nog te kort. Zullen best aardige mannen zijn, maar daar koop je geen overwinningen mee. En wat het bestuur daar van vindt zal mij een worst zijn, want wij vinden ook wel eens wat van dit bestuur.

janou

Citaat van: Vlampiep op februari 07, 2025, 16:54:45
Ik wil best aannemen dat deze assistenten over kwaliteiten beschikken, maar komen mijninziens nog te kort. Zullen best aardige mannen zijn, maar daar koop je geen overwinningen mee. En wat het bestuur daar van vindt zal mij een worst zijn, want wij vinden ook wel eens wat van dit bestuur.

Waarin komen ze nu nog te kort in jouw optiek? En waarop baseer je dat?

En wat het bestuur en spelers er van vinden vind ik het allerbelangrijkste want zij werken elke dag samen en hebben dus een veel objectiever en completer beeld van die medewerkers dan wij.

Vlampiep

Citaat van: janou op februari 07, 2025, 18:28:22
Waarin komen ze nu nog te kort in jouw optiek? En waarop baseer je dat? O
En wat het bestuur en spelers er van vinden vind ik het allerbelangrijkste want zij werken elke dag samen en hebben dus een veel objectiever en completer beeld van die medewerkers dan wij.
We kunnen wel eindeloos hier over door emmeren, maar hebben beide een andere kijk op onze assistenten en dat maakt het forum levendig.
Maar ik heb bijna alle thuiswedstrijden kunnen zien dat de tegenstander ons het voetballen moelijk kon maken omdat zij tactisch beter stonden en ons konden ontregelen Dat wil niet zeggen dat zij voetballend dan beter waren, maar wij waren te lang onthutsend slecht in het weer voetballend op op de rails te krijgen.
Door de tegenstander goed vooraf te analyseren ben je volgens mij al goed voorbereid in wat voor systemen zij kunnen spelen. Hier kun je direct op anticiperen als het anders blijkt dan verwacht. Hierin waren bv Sipke en Arne zeer bekwaam, maar is nu een chronisch gebrek.

mark1989

Citaat van: sunderland op februari 07, 2025, 16:00:11
je hebt gelijk wb eerste stuk. Kun jij een wissel ( dit seizoen) benoemen waardoor het tactisch beter stond?  Je kunt er niet omheen dat de wissels heel vaak niet goed uitpakken of dat er niks veranderd. Buiten de wissel blessures om. En Henk blijft, maar hoop met een andere assistent erbij die zelf ook betaald voetbal heeft gespeeld. Zou graag bijv Goudmijn erbij hebben maar die zal wel niet willen want dan moet ie een stap terug doen

Wissels zijn meestal niet bedoeld om het tactisch beter neer te zetten. Liever wil je niet wisselen, omdat je het beste team hebt neergezet. In de eerste plaats wissel je meestal vanwege conditie. De meeste wissels staan al voor de wedstrijd op het lijstje.
Wissels worden zwaar overschat. Meestal wordt je van wissels niet beter, maar soms moet je wisselen, omdat of een tegenstander iets veranderd of omdat een speler er doorheen zit.
Dan heb je nog te maken met teamproces. Als een speler het heel goed doet op de training wil je hem een kans geven in de wedstrijd. Dus zal Henk hem sneller inbrengen zodra het ook maar een beetje kan. Al is het alleen maar om hem te belonen of ritme op te laten doen.

Als je het dan al hebt over tactische wissels, dan is de vraag in welke wedstrijd een mogelijkheid lag om zodanig tactisch te wisselen dat je er beter van wordt. De meeste wedstrijden creerde Cambuur genoeg kansen dus was het alleen een kwestie van afronden. Dan valt er weinig te wisselen.
En als een tegenstander gewoon beter is dan kun je wisselen tot je een ons weegt, maar zal het weinig helpen.

Er zijn genoeg wissels geweest die goed waren, zoals tegen jong az uit, met een dubbele wissel waarmee cambuur een 2-1 achterstand omdraaide.
Ook de wissels tegen excelsior vond ik goed, zodat de 1-0 werd vastgehouden. idem tegen roda jc uit.

Wissels beoordelen is heel moeilijk, alleen naar het resultaat kijken is erg simpel.
Sommige zeggen hier steeds dat henk in de rust moet repareren, maar dat is anticiperen. Je speelt ook tegen een tegenstander en soms zie je dingen en moet je daarop weer anticiperen.


oost

Er wordt hier gezeikt alsof we 12e staan :zucht.
We staan er gewoon fantastisch voor alles is nog mogelijk, ondanks dat we het hele seizoen geen spits hadden. Mede daardoor is er veel geschoven en duurde het denk ik even voor henk de beste 11 had. .doordat geschuif lijkt het soms dat sommige wissels niet logisch lijken.
Enige kritiek punt van mijn kant is otessen je kunt hey niet maken om met hem te starten. Om een overwinning binnen te slepen prima.
Maar dat is eigenlijk ook gelijk het enige

YellowBlue

Ik zou het mooi vinden dat een jonge veelbelovende trainer zich 2 jaar lang klaar wil laten stomen door Henk en dat Henk daarna een andere, adviserende rol krijgt bij de club op het gebied van jeugdopleiding en/of scouting. Of dat Burghout kan zijn kan ik niet beoordelen.

denistel

een betere/oudere/ervarnere assistent trainer zal ook meer kosten
natuurlijk dat wordt ook mee genomen in de beslissing dit te doen.
Ik zou ook liever een assistent met meer ervaring hebben maar wie
zou dat dan moeten zijn en wie wil dat ze willen allemaal zelf hoofdtrainer
zijn lijkt mij.Welke kkd club heeft wel een ervaring assistent trainer?

Over de tactiek en wissels kun je eindeloos discussieren lijkt mij maar
Otessen tegen Telstar op de buiten vond ik nou niet een geslaagde keuze
daar had Balk gewoon moeten staan toch.
Kooistra op de buiten uit bij Roda was wel een goeie zet daar kon ie met
zijn snelheid voor gevaar zorgen.
Verder valt op dat we op de linksback al 5 verschillende spelers hebben
gehad dus daar is twijfel over wie er moet spelen.Poll met  Pauwels loopt
niet echt lekker die lopen elkaar steeds in de weg.Vorige week eindigde
Otessen daar en lijkt me nog niet eens zo,n verkeerde om die daar te
laten staan.
Verder met wissels heb ik soms ook mijn twijfels maar zal soms met
de belasting en fitheid te maken hebben.Soms zou ik al eerder ingrijpen
misschien niet eens met een wissel maar gewoon de boel na 10 of 15
minuten wat anders neer zetten nu zie je vaak dat we een hele helft
het lastig hebben en we pas in de rust gaan ingrijpen.

denistel

Citaat van: YellowBlue op februari 07, 2025, 21:12:17
Ik zou het mooi vinden dat een jonge veelbelovende trainer zich 2 jaar lang klaar wil laten stomen door Henk en dat Henk daarna een andere, adviserende rol krijgt bij de club op het gebied van jeugdopleiding en/of scouting. Of dat Burghout kan zijn kan ik niet beoordelen.

zijn we nu toch mee bezig maar mocht je promoveren zal je misschien weer andere
keuze,s moeten en kunnen maken omdat er dan mee geld los komt

sunderland

Citaat van: mark1989 op februari 07, 2025, 19:31:27
Wissels zijn meestal niet bedoeld om het tactisch beter neer te zetten. Liever wil je niet wisselen, omdat je het beste team hebt neergezet. In de eerste plaats wissel je meestal vanwege conditie. De meeste wissels staan al voor de wedstrijd op het lijstje.
Wissels worden zwaar overschat. Meestal wordt je van wissels niet beter, maar soms moet je wisselen, omdat of een tegenstander iets veranderd of omdat een speler er doorheen zit.
Dan heb je nog te maken met teamproces. Als een speler het heel goed doet op de training wil je hem een kans geven in de wedstrijd. Dus zal Henk hem sneller inbrengen zodra het ook maar een beetje kan. Al is het alleen maar om hem te belonen of ritme op te laten doen.

Als je het dan al hebt over tactische wissels, dan is de vraag in welke wedstrijd een mogelijkheid lag om zodanig tactisch te wisselen dat je er beter van wordt. De meeste wedstrijden creerde Cambuur genoeg kansen dus was het alleen een kwestie van afronden. Dan valt er weinig te wisselen.
En als een tegenstander gewoon beter is dan kun je wisselen tot je een ons weegt, maar zal het weinig helpen.

Er zijn genoeg wissels geweest die goed waren, zoals tegen jong az uit, met een dubbele wissel waarmee cambuur een 2-1 achterstand omdraaide.
Ook de wissels tegen excelsior vond ik goed, zodat de 1-0 werd vastgehouden. idem tegen roda jc uit.

Wissels beoordelen is heel moeilijk, alleen naar het resultaat kijken is erg simpel.
Sommige zeggen hier steeds dat henk in de rust moet repareren, maar dat is anticiperen. Je speelt ook tegen een tegenstander en soms zie je dingen en moet je daarop weer anticiperen.
heb jij chatgpt gebruikt ..

sunderland

Citaat van: denistel op februari 07, 2025, 21:15:20
een betere/oudere/ervarnere assistent trainer zal ook meer kosten
natuurlijk dat wordt ook mee genomen in de beslissing dit te doen.
Ik zou ook liever een assistent met meer ervaring hebben maar wie
zou dat dan moeten zijn en wie wil dat ze willen allemaal zelf hoofdtrainer
zijn lijkt mij.Welke kkd club heeft wel een ervaring assistent trainer?

Over de tactiek en wissels kun je eindeloos discussieren lijkt mij maar
Otessen tegen Telstar op de buiten vond ik nou niet een geslaagde keuze
daar had Balk gewoon moeten staan toch.
Kooistra op de buiten uit bij Roda was wel een goeie zet daar kon ie met
zijn snelheid voor gevaar zorgen.
Verder valt op dat we op de linksback al 5 verschillende spelers hebben
gehad dus daar is twijfel over wie er moet spelen.Poll met  Pauwels loopt
niet echt lekker die lopen elkaar steeds in de weg.Vorige week eindigde
Otessen daar en lijkt me nog niet eens zo,n verkeerde om die daar te
laten staan.
Verder met wissels heb ik soms ook mijn twijfels maar zal soms met
de belasting en fitheid te maken hebben.Soms zou ik al eerder ingrijpen
misschien niet eens met een wissel maar gewoon de boel na 10 of 15
minuten wat anders neer zetten nu zie je vaak dat we een hele helft
het lastig hebben en we pas in de rust gaan ingrijpen.
ben het veelal met jou eens. Je kunt er niet omheen dat ons wissels vaak niet heel  goed uitpakken om het maar zacht uit te drukken. Tuurlijk heb je met fitheid enz te maken. ..  daarom heen zijn er heel veel wissels die gewoon slecht uitpakken of vaak zijn om eigen dingen te herstellen .