Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op januari 16, 2025, 18:32:56
Heel veel woorden en niet veel zeggen en tussen door appels en peren vergelijken, maar waar baseer je dit op, volg je ze nauwlettend in hun ontwikkeling of ken je ze persoonlijk. Ik heb het idee van niet. Ik baseer mijn mening op het bezoeken van trainingen en af en toe een gesprek met de heren..
Geef eens aan wat jou overtuigt dat deze assistenten over alle  competenties beschikken die van een assistent worden gevraagd.
En dat jouw mening schuurt met die van mij is ook duidelijk.
Maar ik heb nog niet meegemaakt dat dit tussen onze trainer en assistenten ook schuurt. Want zonder wrijving geen glans is een waar gezegde.

Grijskijkert

Citaat van: diekhuzen op januari 16, 2025, 18:45:05
Tja, hard trainen en progressie dat hoor ik vaak. Vervolgens in thuiswedrijden kinderlijk weggespeeld worden. Met hard werken eindigen we vast wel in de middenmoot. Henk mist duidelijk een aanvaller, maar de afgelopen 2-3  jaar zit er weinig gedachten achter het spel. Nu missen we een spits, echter vorig jaar was het aanvallend niet zo slecht en dan behaal je geen nacompetitie.. Ik geloof dat Henk ons op korte termijn veel plezier lan doen, maar niemand is groter dan de club
Je verwart weggespeeld worden met persoonlijke fouten? Thuis zijn we 1x "weggespeeld" en dat was tegen Emmen en uit tegen Dordrecht. En je hebt het over 2 a 3 jaar een periode van verschillende trainers en TD's/TM's, De Jong, Bosschaart, Haar, Bosschaart, Ultee en De Jong en Booij, Reijners en nu Lambooij, dit kan je toch niet vergelijken of projecteren op de huidige situatie. En dat je de nacompetitie niet haalt is waardeloos maar kwam door het beker avontuur(veel wedstrijden in korte tijd).
IN HENK WE TRUST!!!

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Vlampiep op januari 16, 2025, 18:53:58
Geef eens aan wat jou overtuigt dat deze assistenten over alle  competenties beschikken die van een assistent worden gevraagd.
En dat jouw mening schuurt met die van mij is ook duidelijk.
Maar ik heb nog niet meegemaakt dat dit tussen onze trainer en assistenten ook schuurt. Want zonder wrijving geen glans is een waar gezegde.

Heel slim! Gewoon de vraag omdraaien :_schater :thumbsup
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: denistel op januari 16, 2025, 18:45:58
maar zo werkt het tegenwoordig niet meer

Wen er maar aan inderdaad! En het wordt nog erger, want ze willen een moderne trainer _O_ _O_
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

mark1989

#4219
Ik hoop dat vrijdag het hele stadion massaal achter Henk de Jong gaat staan.
Als we een unieke club willen zijn dan gaan we langer door met Henk. We hoeven niet steeds een andere trainer. Dat lost nooit iets op.
En bovendien wie komt er dan. Een middelmatige trainer zoals Dennis van der Rhee. Bij Groningen mislukt en nergens nog iets gepresteerd. Fred Grim ook bij Emmen niks gepresteerd. En jaren geleden wilde Cambuur hem hebben, maar toen vond ie Sparta leuker om daar assistent te zijn.

Henk heeft Cambuur 3x kampioen gemaakt. 2 x echt en 1x in het coronajaar.  Vorig jaar bijna de finale van de KNVB beker gehaald. Dus hoezo twijfelen of Henk nog wel de geschikte man is. Wat een onzin. We staan nu 6e en met een beetje meer geluk (4 penalties gemist) hadden we gewoon 2e of 3e gestaan. Daarbij spelen we al het hele seizoen zonder spits. Welk team in de KKD speelt zonder spits? Zelfs Vitesse dat onderaan staat heeft een betere spits dan Cambuur. Balk doet zijn best, maar is geen spits en daarbij ook nog een hele middelmatige speler. Vraag een 2e divisie club of ze Balk in de spits willen en ze zeggen nee bedankt die vinden we niet goed genoeg.
Dus logisch dat we staan waar we staan.
Ik ben er van overtuigd dat Henk dit jaar of volgend jaar Cambuur hogerop gaat brengen. Misschien dit seizoen nog niet, maar volgend jaar met 1 of 2 spelers erbij kun je gewoon mee draaien bij de bovenste plekken.
En dat wil ik het liefste met Henk de Jong. Gewoon vast houden en verlengen.

Ik hoop dat het hele stadion massaal Henk roept vrijdag, zodat iedereen. met name de directie weet wat wij willen.

diekhuzen

#4220
Citaat van: Grijskijkert op januari 16, 2025, 18:58:42
Je verwart weggespeeld worden met persoonlijke fouten? Thuis zijn we 1x "weggespeeld" en dat was tegen Emmen en uit tegen Dordrecht. En je hebt het over 2 a 3 jaar een periode van verschillende trainers en TD's/TM's, De Jong, Bosschaart, Haar, Bosschaart, Ultee en De Jong en Booij, Reijners en nu Lambooij, dit kan je toch niet vergelijken of projecteren op de huidige situatie. En dat je de nacompetitie niet haalt is waardeloos maar kwam door het beker avontuur(veel wedstrijden in korte tijd).


Verwar? Dit is mijn mening..Dat we een aantal thuiswedstrijden tactisch door mindere ploegen vrij eenvoudig op een nederlaag worden getrakteerd is bijzonder. We hebben vaak optisch overwicht, maar het is te weinig. In de KKD begint vrijwel elk team met een nieuwe selectie, op uitzonderingen na, en we presteren 2-3 jaar matig en helemaal met ons budget in de KKD.
Bekeravontuur staat los van het niet behalen van de nacompetitie. Clich? om te zeggen dat we te veel wedstrijden in een korte periode hebben gespeeld. Ik zie als supportes al 2-3.jaar geen " cambuur voetbal"  meer en dat is mijn mening.

denistel

Citaat van: diekhuzen op januari 16, 2025, 19:15:36


Verwar? Dit is mijn mening..Dat we een aantal thuiswedstrijden tactisch door mindere ploegen vrij eenvoudig op een nederlaag worden getrakteerd is bijzonder. We hebben vaak optisch overwicht, maar het is te weinig. In de KKD begint vrijwel elk team met een nieuwe selectie, op uitzonderingen na, en we presteren 2-3 jaar matig en helemaal met ons budget in de KKD.
Bekeravontuur staat los van het niet behalen van de nacompetitie. Clich? om te zeggen dat we te veel wedstrijden in een korte periode hebben gespeeld. Ik zie als supportes al 2-3.jaar geen " cambuur voetbal"  meer en dat is mijn mening.

sluit ik me bij aan het echte cambuur voetbal zie ik ook niet en dat is gewoon jammer
gaat je ook sk,s kosten komend seizoen denk ik.

Bankzitter

Wr zijn ontzettend verwend in die kampioensjaren. Als iemand verwacht dat we zo kunnen spelen, dan zijn de verwachtingen gewoon veel te hoog.

Poetser

Citaat van: Bankzitter op januari 16, 2025, 19:41:27
Wr zijn ontzettend verwend in die kampioensjaren. Als iemand verwacht dat we zo kunnen spelen, dan zijn de verwachtingen gewoon veel te hoog.

Echt h?.. wat verwachten mensen eigenlijk?  :_schater

diekhuzen

#4224
Cambuur voetbal is strijd en een tegenstander echt onder druk zetten. Ook meedoen om promotie en dat vooral uitspreken.

Kampioensjaren > een genot en dat was een uitzondering.  Met ons budget moet je gewoon volop gaan voor promotie en vorig jaar was het behalen van nacompetitie een must. Dat lijkt me niet te veel gevraagd

denistel

Citaat van: Bankzitter op januari 16, 2025, 19:41:27
Wr zijn ontzettend verwend in die kampioensjaren. Als iemand verwacht dat we zo kunnen spelen, dan zijn de verwachtingen gewoon veel te hoog.

snap ik wel gaat om de intentie opkomende backs voorzetten op de spits(als je
die hebt) of rand 16 op inkomende middenvelders enz enz,sneller de aanval
zoeken dat eindeloze getik achter in zonder doel daar wachten de meesten
niet op althans ik niet.spelers staan tegenwoordig 80% achter uit gedraaid en
20% voor uit.zo zie ik het maar misschien te verliefd op mooi aanvallend voetbal

Grijskijkert

Citaat van: denistel op januari 16, 2025, 19:47:34
snap ik wel gaat om de intentie opkomende backs voorzetten op de spits(als je
die hebt) of rand 16 op inkomende middenvelders enz enz,sneller de aanval
zoeken dat eindeloze getik achter in zonder doel daar wachten de meesten
niet op althans ik niet. spelers staan tegenwoordig 80% achter uit gedraaid en
20% voor uit. zo zie ik het maar misschien te verliefd op mooi aanvallend voetbal
Ligt dit niet aan de gemarkeerde aanval, je kan de bal niet of nauwelijks voor in kwijt. Is het dan niet knap waar we nu staan?
IN HENK WE TRUST!!!

diekhuzen

Citaat van: Grijskijkert op januari 16, 2025, 19:58:06
Ligt dit niet aan de gemarkeerde aanval, je kan de bal niet of nauwelijks voor in kwijt. Is het dan niet knap waar we nu staan?

Misschien is de realiteit dat 433 met buitenspelers verleden tijd is?l Buitenspelers met een goede voorzet zijn schaars en Cambuur staart zich blind op 433.

Harry L.

#4228
Citaat van: denistel op januari 16, 2025, 19:47:34
snap ik wel gaat om de intentie opkomende backs voorzetten op de spits(als je
die hebt) of rand 16 op inkomende middenvelders enz enz,sneller de aanval
zoeken dat eindeloze getik achter in zonder doel daar wachten de meesten
niet op althans ik niet.spelers staan tegenwoordig 80% achter uit gedraaid en
20% voor uit.zo zie ik het maar misschien te verliefd op mooi aanvallend voetbal

Helemaal mee eens, 80% achteruit. Dat komt omdat ze nagenoeg niets voor de man durven ( mogen) spelen en gaat het tempo eruit en worden ze gedwongen terug of breed te spelen. Daar komt nog bij dat er totaal geen beweging is zonder bal. Het is angstig en plichtmatig. En daar zitten we al tijden naar te kijken. Bij tegenstanders zie je vaak dat ze binnen no time op onze zestien staan, gaat bij ons over 15 schijven in een veel te laag tempo en dus voorspelbaar.

denistel

Citaat van: Grijskijkert op januari 16, 2025, 19:58:06
Ligt dit niet aan de gemarkeerde aanval, je kan de bal niet of nauwelijks voor in kwijt. Is het dan niet knap waar we nu staan?

uiteraard heeft dat er mee te maken maar dat hebben ze zelf mede gecreerd
waarom gebruiken ze de Leeuw niet als spits als ie fit is desnoods een uur en
kun je dan verder kijken. Balk leuk en wat goals gemaakt en loopt zich het
vuur uit de schoenen maar op voetbal gebied komt ie zwaar te kort.We kunnen
schijnbaar niet de goede mix vinden om een vaste speelwijze te krijgen.Komt
ook omdat er steeds meer op wordt gelet wannneer spelers wel of niet inzetbaar
zijn dat zegt henk in het intervieuw ook bijvoorbeeld met griep/koorts dan wordt
er geen risico genomen en zelfde is met blessures ook zo soms denk je hoe kan
het dat het zo lang duurt.Caschili en Schaapman zijn er bijvoorbeeld al een jaar
uit en zijn er nu nog niet klaar voor maar ik ben geen medicus dus verder kan
ik daar niet over oordelen.