Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 15:27:06
Klopt dit wel? Vorig jaar kregen we een hogere degradatiebijdrage neem ik aan dan dit seizoen. En dan stijgen we nog met 1,1 miljoen? Waar is dat geld heengegaan dan?
en we hebben ook nog wat verkocht spelers en TD heeft ook nog een paar ton opgeleverd.

sunderland

Citaat van: denistel op augustus 24, 2024, 13:53:29
58 doelpogingen in 3 wedstrijden lees ik maar daar krijg je geen punten voor
van die 58 waren en 90% kansloos volgens mij meters over of naast of slappe
rollertjes die een keeper zo opppakt. je kan beter 12 pogingen hebben waarvan
er 6 invliegen,we zijn een club van de cijfers geworden maar daar win je de
competitie niet mee.
ze mutte die kut computers eens weg flikkeren. Al die onzin. Dat ze data steken in fitheid is wel genoeg

denistel

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 24, 2024, 15:17:20
In dit geval zijn die ene cijfers, de doelpogingen en balbezit, bedoeld om aan te geven dat misschien die andere cijfers, de doelpunten en punten niet alles zeggen.

daar pak je de punten mee vriend

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Inferno-058

Citaat van: Harry L. op augustus 24, 2024, 11:11:56
Denk dat het wel wat mee valt, de meesten maken zich terecht zorgen en zien gewoon geen progressie. We willen uiteindelijk allemaal hetzelfde maar zien voorlopig weer een jaar in rook op gaan. De eerste zes punten zijn al weer pleite, tegen toch mindere goden.
Dat dus.

DayDreamer

Citaat van: De Gast op augustus 24, 2024, 15:27:06
Klopt dit wel? Vorig jaar kregen we een hogere degradatiebijdrage neem ik aan dan dit seizoen. En dan stijgen we nog met 1,1 miljoen? Waar is dat geld heengegaan dan?

Precies, waar is dat geld heen gegaan, Ard gaf in ik meende een podcast aan dat we van 1.5/1.6 naar 2.6/2.7 miljoen spelersbudget zijn gegaan, nou nergens niet om, maar dan zijn een paar van onze nieuwe vrienden hier goed gaan verdienen. en volgens mij hebben we ook nog een paar kleine vergoedingen van vertrokken spelers en TS / TD gekregen. Als het budget er nu doorheen is, of bijna doorheen met wat we hebben aangetrokken zou dat een dikke schande zijn.

diekhuzen

#3186
Wij lezen vaak bruto transfersommen, maar wat we daadwerkelijk netto kunnen investeren, rekening houdend met ook tussenpersonen, is natuurlijk lager. En ik denk niet dat wij alle inkomende transferinkomsten rechtstreeks in spelers investeren. Er komt natuurlijk wat meer ruimte qua salarishuis bij uitgaande transfer.
Hopen dat we Smand en Smit snel verkopen en dan 2 directe versterkingen kunnen binnenharken.

Trainert!

Citaat van: diekhuzen op augustus 24, 2024, 18:04:58
Wij lezen vaak bruto transfersommen, maar wat we daadwerkelijk netto kunnen investeren, rekening houdend met ook tussenpersonen, is natuurlijk lager. En ik denk niet dat wij alle inkomende transferinkomsten rechtstreeks in spelers investeren. Er komt natuurlijk wat meer ruimte qua salarishuis bij uitgaande transfer.
Hopen dat we Smand en Smit snel verkopen en dan 2 directe versterkingen kunnen binnenharken.


je moet weer heel onnozel zijn om smand te willen te halen.

Bankzitter

Dat kon je bij vOsch ook zeggen... de voetballerij is vrij onnozel (of oppurtunistsch).
Denk dat Bergsma weggaat en vMullem en Smand blijven, maar we zullen zien.

Destroyer

Citaat van: oost op augustus 24, 2024, 11:36:12
De meeste mensen zijn helemaal niet negatief ze maken zich alleen erg zorgen dat er niks meer of weinig bij komt.  In het slechtste geval vertrekken Water en Smit en komt de club net noodaankopen. En dan weet je wel hoelaat dat het is. Terwijl wanneer je nu investeringen doet in de selectie en alleen Smit laat gaan dan doe je 100% mee. Laten we niet te negatief zijn 70% van de tijd hebben wij overwicht gehad zowel tegen TOP oss Helmond sport en mvv.
Mijn gevoel zegt 2 goede spelers erbij en je hebt een hele aardige selectie  :thumbsup

Realistisch gezien hebben we geen geld voor versterking en moeten we het hebben van transfers en spelers die vertrekken met een vet salaris.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

denistel

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 24, 2024, 16:12:42
Volgens mij niet  :proost

met doelpunten pak je punten ,die vele doelpogingen kunnen in
de loop van de competitie leuk zijn als je meer gaat benutten maar
alle cijfertjes worden zwaar overdreven.

volgens mij heb je meer aan een speler die 4 km loopt in de wedstrijd
die 2 x scoort dan aan 1 die 10 km loopt en niet scoort.

zelfde met corners er 12 krijgen en niks mee doen of er 3 krijgen en er
2x uit scoren enz enz

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: denistel op augustus 24, 2024, 20:04:58
met doelpunten pak je punten ,die vele doelpogingen kunnen in
de loop van de competitie leuk zijn als je meer gaat benutten maar
alle cijfertjes worden zwaar overdreven.

volgens mij heb je meer aan een speler die 4 km loopt in de wedstrijd
die 2 x scoort dan aan 1 die 10 km loopt en niet scoort.

zelfde met corners er 12 krijgen en niks mee doen of er 3 krijgen en er
2x uit scoren enz enz
Sorry ik had het verkeerd gelezen, ik was het met je eens
Henk, held, bedankt

EdsjeSCC

Citaat van: denistel op augustus 24, 2024, 20:04:58
met doelpunten pak je punten ,die vele doelpogingen kunnen in
de loop van de competitie leuk zijn als je meer gaat benutten maar
alle cijfertjes worden zwaar overdreven.

volgens mij heb je meer aan een speler die 4 km loopt in de wedstrijd
die 2 x scoort dan aan 1 die 10 km loopt en niet scoort.

zelfde met corners er 12 krijgen en niks mee doen of er 3 krijgen en er
2x uit scoren enz enz

Maar we zijn in het Henk topic, je hebt als trainer beperkt invloed.. manier van drukzetten, voetballen, patronen inslijpen. Misschien trainen op het uitspelen rond de 16 want dat is echt niet normaal slecht, alleen de kansen die er wel zijn worden wel zo ongelooflijk slecht tot puin verholpen

sunderland

Citaat van: HanBerger058 op augustus 25, 2024, 11:47:00
Juist! Er wordt maar weinig tot niet getraind op de echte eindfase. Of zoals Henk dat noemde de laatste 20/25 meter. De trainingen bestaan vaak uit spelletjes en kleinere partijen en positie spellen. Daardoor hoef je niets te ?doen?, te bedenken of te forceren om in die belangrijke eindfase in scoringsposities te komen, want je ?staat er al?.

Tijdens veel trainingen erg weinig ?eindfase afrondvormen? of zogenaamde sjabloon oefeningen, waarbij iedereen vanuit de eigen positie heel vaak herhaalt wat er op die positie gevraagd wordt.

Verder moet de TS zich toch gaan afvragen of je niet gewoon met een linkspoot op 11 en een rechtspoot op 7 moet gaan spelen. Zo kom je veel vaker in de kwetsbare zone van tegenstanders, de ruimte achter de laatste linie. Bovendien kom je daardoor in de as vaker in 1 op 1 duels door lopende middenvelders en de spits. En het stroperige / trage gaat er wat uit. Met buitenspelers die nu (te) vaak (voorspelbaar) naar binnen komen.. daarbij ooo nog eens met matige overlaps vanaf de backs. Die te weinig echt wingback zijn.

Verder het tellen van kansen, tsja. Leuk. Maar wat is een kans? Penetreren van de 16 meter is dat een kans? Een schot vanaf 35 meter van van der water? Het gaat meer om effectief zijn imo.
goed stuk.

R058

Citaat van: HanBerger058 op augustus 25, 2024, 11:47:00
Juist! Er wordt maar weinig tot niet getraind op de echte eindfase. Of zoals Henk dat noemde de laatste 20/25 meter. De trainingen bestaan vaak uit spelletjes en kleinere partijen en positie spellen. Daardoor hoef je niets te ?doen?, te bedenken of te forceren om in die belangrijke eindfase in scoringsposities te komen, want je ?staat er al?.

Tijdens veel trainingen erg weinig ?eindfase afrondvormen? of zogenaamde sjabloon oefeningen, waarbij iedereen vanuit de eigen positie heel vaak herhaalt wat er op die positie gevraagd wordt.

Verder moet de TS zich toch gaan afvragen of je niet gewoon met een linkspoot op 11 en een rechtspoot op 7 moet gaan spelen. Zo kom je veel vaker in de kwetsbare zone van tegenstanders, de ruimte achter de laatste linie. Bovendien kom je daardoor in de as vaker in 1 op 1 duels door lopende middenvelders en de spits. En het stroperige / trage gaat er wat uit. Met buitenspelers die nu (te) vaak (voorspelbaar) naar binnen komen.. daarbij ooo nog eens met matige overlaps vanaf de backs. Die te weinig echt wingback zijn.

Verder het tellen van kansen, tsja. Leuk. Maar wat is een kans? Penetreren van de 16 meter is dat een kans? Een schot vanaf 35 meter van van der water? Het gaat meer om effectief zijn imo.
Ik zou dat wel kwalijk vinden als daar echt bijna nooit op getraind wordt. Dit is namelijk al een paar seizoenen een probleem.
Ik ben het trouwens niet eens met dat er per se een rechtspoot op rechts moet en vice versa. Er moet gewoon duidelijk afgesproken worden dat of een back er overheen gaat of een middenvelder binnendoor richting de achterlijn. Dan moet de verdediging altijd keuzes maken, omdat je als aanvaller dan ook nog de optie behoudt om naar binnen te snijden en te schieten.
Daarnaast is ook de bezetting in de 16 vaak erg matig bij voorzetten. Soms loopt iedereen naar de 1e paal en dat vind ik ook erg raar dat daar blijkbaar geen afspraken over zijn. Zo moeilijk lijkt mij het niet om af te spreken dat er altijd mensen bij de 1e en 2e paal en bij de strafschopstip moeten staan.