Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

sjaak

Citaat van: denistel op augustus 24, 2024, 20:04:58
met doelpunten pak je punten ,die vele doelpogingen kunnen in
de loop van de competitie leuk zijn als je meer gaat benutten maar
alle cijfertjes worden zwaar overdreven.

volgens mij heb je meer aan een speler die 4 km loopt in de wedstrijd
die 2 x scoort dan aan 1 die 10 km loopt en niet scoort.

zelfde met corners er 12 krijgen en niks mee doen of er 3 krijgen en er
2x uit scoren enz enz

Toch was er bij FC Groningen vorig jaar ook geen paniek, toen ze slecht startten. Mede vanwege de data van de spelers die ze in het bezit hadden, werd daarop vertrouwd. En zie waar ze nu staan...

wiekie1969

Groningen heeft een veel beter elftal dan Cambuur.

denistel

Citaat van: sjaak op augustus 25, 2024, 14:41:29
Toch was er bij FC Groningen vorig jaar ook geen paniek, toen ze slecht startten. Mede vanwege de data van de spelers die ze in het bezit hadden, werd daarop vertrouwd. En zie waar ze nu staan...

er blind op vertrouwen kun je nooit heeft ook met kwaliteit te maken

Holwerd voor Cambuur

Zo mooi hoe die Vd Weij het altijd over WE heeft in het Hertenkamp  :D
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

zeewolde

Van harte!

2 nieuwe spelers als cadeau vandaag?

Stiens

Zou een mooi verjaardagscadeau voor 'm zijn inderdaad  |:)

PePe

Jammer dat Henk en Ren? niet samen gaan werken, ik voorzie later een trainers wissel. Ik hoop niet dat Cambuur hiermee te laat is. (Ren? al bij een andere BVO zit)

janou

Citaat van: HanBerger058 op augustus 25, 2024, 11:47:00
Juist! Er wordt maar weinig tot niet getraind op de echte eindfase. Of zoals Henk dat noemde de laatste 20/25 meter. De trainingen bestaan vaak uit spelletjes en kleinere partijen en positie spellen. Daardoor hoef je niets te ?doen?, te bedenken of te forceren om in die belangrijke eindfase in scoringsposities te komen, want je ?staat er al?.

Tijdens veel trainingen erg weinig ?eindfase afrondvormen? of zogenaamde sjabloon oefeningen, waarbij iedereen vanuit de eigen positie heel vaak herhaalt wat er op die positie gevraagd wordt.

Verder moet de TS zich toch gaan afvragen of je niet gewoon met een linkspoot op 11 en een rechtspoot op 7 moet gaan spelen. Zo kom je veel vaker in de kwetsbare zone van tegenstanders, de ruimte achter de laatste linie. Bovendien kom je daardoor in de as vaker in 1 op 1 duels door lopende middenvelders en de spits. En het stroperige / trage gaat er wat uit. Met buitenspelers die nu (te) vaak (voorspelbaar) naar binnen komen.. daarbij ooo nog eens met matige overlaps vanaf de backs. Die te weinig echt wingback zijn.

Verder het tellen van kansen, tsja. Leuk. Maar wat is een kans? Penetreren van de 16 meter is dat een kans? Een schot vanaf 35 meter van van der water? Het gaat meer om effectief zijn imo.

Gedeelte mee eens. Niet bij elke tegenstander is de kwetsbare zone van de tegenstander de ruimte achter de laatste linie. Juist in de KKD zal dit weinig zo zijn omdat veel tegenstanders zich tegen ons gaan ingraven en geen ruimte in de rug weggeven. Door buitenspelers te hebben die regelmatig naar binnen komen moeten backs veel meer keuzes maken ipv alleen de buitenspeler verdedigen.  Wel kan je het centrum wat meer uit elkaar krijgen op het moment dat de buitenspelers heel breed op het veld blijven staan, dat kan idd ruimtes opleveren voor spits en de diepgaande middenvelder. Maar dan ben je toch vaak afhankelijk van een hoge voorzet ipv teruggetrokken voorzet die statistisch gezien een grotere kans heeft op een doelpunt.

Eens m.b.t. het stukje tellen van kansen. Helemaal afgelopen wedstrijd niet veel 100% kansen gehad. Maar wel enorm vaak dat er vanaf de zijkant doorgebroken wordt, maar de keuze slecht was waardoor er net geen 100% kans ontstaat, zie bijv. VD Water eerste helft die de bal moet terugleggen op de Leeuw.


sunderland

Gisteren bij training geweest maar dat is ook een dooie boel. Geen enthousiasme en beleving. En ook niet eens corrigeren of eens schelden. Oordeel alleen op 1 training en weet niet of dat representatief is.

sjaak

Miskien zaten ze allemaal in de stilte coup?

Oud Cambuur

Vandaag kreeg iedereen weer ouderwets een aai over de bol. Inderdaad geen beleving alles zeer tam, kwam ook misschien dat er extra jeugdspelers meededen

sunderland

Citaat van: Oud Cambuur op augustus 27, 2024, 12:42:33
Vandaag kreeg iedereen weer ouderwets een aai over de bol. Inderdaad geen beleving alles zeer tam, kwam ook misschien dat er extra jeugdspelers meededen
en staat er een camera bij. Dat je dan later dingen moet bespreken?. Als iemand iets verkeerd doet gelijk op zijn flikker geven.

Specuveter

Citaat van: Oud Cambuur op augustus 27, 2024, 12:42:33
Vandaag kreeg iedereen weer ouderwets een aai over de bol. Inderdaad geen beleving alles zeer tam, kwam ook misschien dat er extra jeugdspelers meededen
logisch toch....Henk was jarig

Vlampiep

Citaat van: sunderland op augustus 27, 2024, 12:35:04
Gisteren bij training geweest maar dat is ook een dooie boel. Geen enthousiasme en beleving. En ook niet eens corrigeren of eens schelden. Oordeel alleen op 1 training en weet niet of dat representatief is.
Het concept wat nu wordt gehanteerd is uitgewerkt en zorgt niet voor beleving en dynamiek. Door modderen leidt tot niets en bij verlies van de  2 komende wedstrijden hebben wederom een crisis op trainers gebied. Dus bestuur aub een dynamische assistent, want anders ben je genoodzaakt Henk zijn cong? te geven.

James

Citaat van: Vlampiep op augustus 27, 2024, 16:13:32
Het concept wat nu wordt gehanteerd is uitgewerkt en zorgt niet voor beleving en dynamiek. Door modderen leidt tot niets en bij verlies van de  2 komende wedstrijden hebben wederom een crisis op trainers gebied. Dus bestuur aub een dynamische assistent, want anders ben je genoodzaakt Henk zijn cong? te geven.

Zal wel Henk blind zijn maar een betere trainer kan Cambuur zich volgens mij niet wensen. Wie doet het beter? En een frisse wind is ook een dooddoener want hoeveel van deze spelers zijn hier al langer dan drie jaar. Daarnaast zou Cambuur een keer een hele goede trainer hebben dan vertrekt deze binnen twee jaar toch omdat hij geen Cambuur hart heeft en hogerop wil met zijn carriere.

Henk is zo goed als zijn materiaal maar heeft wel altijd een duidelijke voetbalvisie, waarbij hij aantrekkelijk wil voetballen en haalt er daardoor soms nog 10 tot 20 procent extra uit. Had Henk niet zo'n provinciale uitstraling gehad had ie m.i. (voor zijn ziekte) al lang bij een grotere club gezeten. Het enigste wat ik nooit echt bij hem heb begrepen is dat er naast het verzorgd opbouwen (dit zit er altijd goed ingeslepen) niet af en toe een verassing is door de bal zo nu en dan diep te spelen. Tegenstanders worden bij Henk niet verrast maar hebben vaak wel veel moeite om met zijn speelstijl om te gaan.